ایجاد وب سایت

10 قانون طلایی برای درست کردن سایت

درست کردن سایت در دنیای تحت تأثیر تکنولوژی امروز، برای شروع و موفقیت هر کسب و کاری، بسیار ضروری است. هر کسب و کار نوپایی می‌تواند بازاریابی اینترنتی و جذب مشتری را با درست کردن سایت و معرفی خود به مخاطبین بالقوه شروع کند. همچنین، یک کسب و کار موفق و رو به رشد با درست کردن سایت، می‌تواند در مباحثی چون مشتری مداری، برقراری ارتباط موثر، افزایش فروش و ایجاد مشتریان وفادار از رقبا پیشی بگیرد.

در این بین، بسیاری از شرکت ها به ویژه مجموعه‌های نوپا مانند بسیاری از استارتاپ های ایرانی که تازه شروع به کار کرده‌‌اند، امکان تأمین هزینه های درست کردن سایت را ندارند. گروه رایو، در همین راستا، اقدام به ایجاد بستری برای طراحی سایت آسان و با حداقل هزینه نموده است.

با استفاده از رایو می‌توانید طراحی سایت را براساس سلایق شخصی خود و متناسب با نوع کارکرد مجموعه، انجام دهید و طراحی حرفه ای وب سایت را تجربه کنید.

10 قانون طلایی برای درست کردن سایت با سایت ساز آنلاین رایو

برای داشتن یک سایت زیبا و موفق، نکات مهم زیر را رعایت کنید:

1. طراحی ساده و کاربرپسند: وب‌سایت شما باید طراحی ساده و آسان برای استفاده توسط کاربران باشد تا تجربه آن‌ها را بهبود بخشید. در طراحی سایت خود به این نکته حتما دقت کنید که تعداد زیاد عکس‌ها و یا مطالب ارائه شده در یک صفحه، موجب سردرگمی مخاطب خواهد شد.

2. انتخاب دقیق رنگ‌ها و فونت‌ها: از رنگ‌ها و فونت‌های مناسب و هماهنگ برای سایت خود استفاده کنید تا ظاهری زیبا و حرفه‌ای داشته باشید. کاربر مراجعه کننده به سایت، با باز کردن صفحات جدید، باید هارمونی و یکپارچگی را حس کند. نباید با باز شدن هر صفحه برای کاربران این تصور ایجاد شود که وارد یک سایت جدید شده‌اند! هنگام انتخاب رنگها از رنگهای واضح استفاده کرده و اطمینان حاصل نمایید که بین متن و زمینه، کنتراست (Contrast) مناسبی وجود دارد.

3. توجه به سرعت بارگذاری: وب‌سایت شما باید سریع بارگذاری شود. تصاویر و فایل‌ها را بهینه‌سازی کنید تا زمان بارگذاری کاهش یابد.

4. محتوای باکیفیت: محتواهای وب‌سایت شما باید اطلاعات مفید و مرتبطی ارائه دهند تا بازدیدکنندگان به آن جذب شوند.

5. واکنش‌گرایی: وب‌سایت شما باید برای دستگاه‌های مختلف از جمله کامپیوترها، تبلت‌ها و موبایل‌ها به درستی نمایش داده شود. کاربران متفاوتی که روزانه از وب سایت شما بازدید خواهند کرد، ممکن است از دستگاه ها و مرورگرهای متفاوتی برای این کار استفاده نمایند.

6. بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو: از تکنیک‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) برای افزایش رتبه وب‌سایت در نتایج جستجو استفاده کنید.

7. ارتباط با مشتریان: روش های ارتباطی موثر برای دریافت بازخورد از جانب مشتریان و ارائه پشتیبانی به مشتریان ایجاد نمایید.

8. ارزیابی و تحلیل: از ابزارهای ارزیابی و تحلیل سایت استفاده کنید تا عملکرد وب‌سایت خود را بررسی نموده و در مواقع نیاز، بهبود بخشید.

9. حفظ امنیت: وب‌سایت خود را در برابر تهدیدهای امنیتی حفاظت کنید تا اطلاعات کاربران ایمن باشد و این مورد را در شعار برند خود، لحاظ کنید.

10. به‌روزرسانی مداوم: وب‌سایت شما باید به طور منظم به‌روزرسانی شود و محتوا و اطلاعات جدید اضافه شود تا جذابیت و فعالیت آن حفظ شده و توسط گوگل مورد قبول واقع شود.

مزایای ساخت سایت با استفاده از سایت ساز آنلاین رایو

دسترسی به قالب‌های متنوع رایگان

نرم افزارهای سایت ساز آنلاین مانند رایو، امکان انتخاب قالب‌های گوناگون با توجه به نوع کسب و کار مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قالب یا تم (Theme)، در واقع شکل ظاهری سایت شما را تشکیل می‌دهد، منظور از شکل ظاهری علاوه بر رنگ قسمت‌های مختلف، طرح کلی صفحات نیز می‌باشد. فونت و سایز نوشته‌ها، تعداد سطرها و ستون‌های موجود در سایت، نحوه تنظیم صفحات داخلی و … مربوط به تنظیمات قالب سایت می‌باشد.

انتخاب قالب از جمله مهم‌ترین نکات در درست کردن سایت به‌شمار می‌رود؛ چرا که اگر یک قالب برای تمامی مشاغل درنظر گرفته شود، تمامی وب سایت‌ها یک شکل و خسته‌کننده خواهند بود.

امکان تغییر قالب انتخاب شده حین انجام کار و یا حتی پس از اتمام طراحی سایت به راحتی وجود خواهد داشت. در صورتی که در حین کار نیاز به تغییر قالب داشته باشید، به مشکل نخواهید خورد و با انتخاب قالب جدید تمامی مطالب در کسری از ثانیه بدون پرداخت هزینه‌های اضافی به قالب انتخابی انتقال داده می‌شود.

برای مثال اگر طراحی سایت آنلاین خود را با انتخاب قالب رستورانی آغاز نموده باشید و در حین ویرایش سایت، نیاز باشد تا نمونه کارهای خود را به سایت اضافه کنید، به راحتی می‌توانید قالب جدید (قالبی که در صفحه نخست امکان نمایش نمونه‌کارهای شما را داشته باشد) را انتخاب نمایید، با این روش دیگر نیازی به ساخت سایت از ابتدا نبوده و تمامی اطلاعات شما در قالب جدید بارگذاری خواهد شد.

سئو و بهینه سازی مطالب

سئو (Search Engine Optimization) به اقداماتی اطلاق می‌شود که بازدید از سایت شما را بیشتر کرده و به بهبود رتبه‌بندی سایت شما در گوگل کمک خواهد کرد.

در صورتی که اصول سئو در طراحی سایت رعایت شده باشد، در هنگام استفاده از موتورهای جستجو، وب سایت شما در صفحات ابتدایی نمایش داده خواد شد. این امر باعث بالا رفتن بازخورد و جذب مشتری خواهد ‌شد. سرویس‌های ساخت سایت رایگان به این مهم توجه ویژ‌ه‌ای داشته و تمهیداتی در این خصوص اندیشیده‌اند.

هاست و سرور اشتراکی نامحدود

امکان استفاده از هاست اشتراکی جهت ثبت دامنه و فعال‌سازی وب سایت، هزینه‌ های طراحی سایت را تا حد چشم‌گیری کاهش می‌دهد. در حالیکه استفاده از هاست اختصاصی، مزایای قابل توجهی از جمله مدیریت هاست و سرعت بالای نمایش صفحات را به ‌همراه خواهد داشت؛ اما استفاده از سرور و هاست اختصاصی، هزینه‌ های زیادی را برای شما دارد.

طراحی منعطف (واکنشگرا) با تمامی نمایشگرها

ساخت سایت با استفاده از سایت سازهای موجود امکان نمایش در تمامی نمایشگرها را فراهم آورده است. این امر بازخورد وب سایت شما را تا حد قابل توجهی بالا خواهد برد؛ چرا که امروزه عموم مردم از موبایل و تبلت برای جست و جو در اینترنت استفاده می‌کنند. در صورتی که وب سایت در سایر نمایشگرها به درستی نمایش داده نشود، به سرعت، کاربران، وب سایت شما را ترک خواهند کرد.

با استفاده از سایت ساز آنلاین رایو علاوه بر داشتن یک زیردامنه رایگان و امکان طراحی سایت رایگان می‌توانید از سازگار بودن سایت طراحی شده خود با تمامی مرورگرهای استاندارد موجود در دنیای اینترنت مطمئن باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!