ساخت وب

پوسته یا قالب سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

پوسته یا قالب سایت (Theme) در طراحی حرفه ای سایت شمایل نهایی و محیط کاربری را برای استفاده از وب سایت شامل می‌شود. پوسته یا قالب سایت در نگاه اول معرف مجموعه، محصولات و نوع خدمات رسانی شما خواهد بود.

در نگاه اول، پوسته یا قالب سایت شما می‌تواند سبب جذب مشتری بالقوه شده و می‌تواند نوعی بازایابی اینترنتی محسوب شود.

طراحی حرفه ای سایت و ساخت سایت با طراحی پوسته یا قالب جذاب می‌تواند در حین کار سبب القا حس خوب به مخاطب شده و در نتیجه، رضایتمندی مشتری و افزایش فروش را برای شما به همراه خواهد داشت.

طراحی پوسته یا قالب سایت و ساخت وب سایت با جذب مشتری نقش مؤثری در کاهش هزینه تبلیغات نیز ایفا می‌کند. در صورتی که قصد دارید از خدمات طراحی سایت برای طراحی حرفه ای سایت و خود استفاده نمایید، باید در هنگام ساخت وب سایت و طراحی پوسته یا قالب سایت قوانین مربوط را رعایت کنید.

قوانین طراحی پوسته یا قالب سایت کدامند؟

برای ارتباط با مشتری از طریق طراحی پوسته یا قالب سایت باید خدمات طراحی سایت خود را بر پایه‌ی قوانینی که سبب مشتری مداری و برقراری ارتباط موثر با آنها می‌شود را بنا کنید.

– هشدارهای مزاحم را حذف کنید!

وجود هشدارهای مختلف در هنگام ورود به وب سایت شما میتواند تجربه کاربری (UX) ناخوشایندی را به جای بگذارد. در هنگام طراحی پوسته یا قالب سایت و ساخت وب سایت به این نکته دقت کنید که فقط موارد مهم و ضروری را در هنگام ورود به سایت به شکل هشدار (Alert) طراحی نمایید.

در سایت ساز آنلاین رایو می‌توانید موارد مهم خود را در بنرهای متحرک صفحه نخست نمایش دهید و از طریق لینکدهی، کاربر را به صفحه موردنظر راهنمایی نمایید تا بتواند اطلاعات بیشتر را دریافت کند.

– رنگ مناسب (Best Color) برای سایت انتخاب کنید!

انتخاب رنگ مناسب در طراحی پوسته یا قالب سایت هنگام طراحی سایت شرکتی برای حفظ مشتری امری حیاتی است.

استفاده از رنگ های مناسب با محتوا، رعایت هارمونی (Harmony) وب سایت، ترکیب رنگ صحیح و عدم استفاده بیش از حد از رنگ‌ها، سبب خواهد شد تا طراحی وب سایت شما حرفه ای به نظر برسد.

در صورتی که در طریقه ساخت وب سایت با استفاده از انتخاب رنگ مناسب تجربه ندارید، می‌توانید از راهنمایی‌های یک شرکت طراحی سایت برای طراحی حرفه ای سایت خود کمک بگیرید.

یکی از خدمات طراحی سایت که در سایت ساز آنلاین رایو ارائه می‌شود، وجود قالب ها و پوسته های متفاوتی است که برای ساخت وب سایت در اختیار کاربران قرار داده شده است و هریک از هارمونی و ترکیب رنگ مناسبی برخوردارند.

– زمان بارگذاری را کوتاه کنید!

در هنگام طراحی پوسته یا قالب به این نکته توجه کنید که استفاده از تصاویر سنگین در طراحی سایت سبب تاخیر در بارگذاری (پیمایش) وب سایت و در نتیجه، کاهش رضایت مشتری خواهد شد.

معمولا افرادی که در دنیای وب به جستجو می‌پردازند، صبر و شکیبایی چندانی ندارند و سایت های کند را تحمل نخواهند کرد.

– آزمایش، تست و بازخورد را انجام دهید!

از عملکرد صحیح و بی‌نقص تک تک عناصر استفاده شده در وب سایت خود اطمینان حاصل نمایید. به عنوان یک کاربر وارد سایت خود شوید و سعی کنید از دید مشتری آن را بسنجید.

آزمایش کردن و تست سایت پس از ثبت دامنه و طراحی وب، اضافه کردن و یا اصلاح هر یک از آیتم ها، امری اجباری است. شاید این مورد در طولانی مدت، خسته‌کننده به نظر برسد؛ اما برای اطمینان از عملکرد مناسب وب سایت و در نتیجه، جذب بازار هدف، الزامی است.

از طرفی از مشتریان و کاربران خود درخواست کنید تا پس از کار با سایت شما انتقادات و پیشنهادات خود را برای شما ارسال نمایند. حتی اگر طراحی پوسته یا قالب سایت خود را در چهارچوب طراحی حرفه ای سایت می‌دانید و متصور هستید که همه چیز عالی است، دریافت بازخورد از مشتریان در بهتر شدن آن به شما کمک خواهد کرد.

در انتخاب تم مناسب برای سایت، باید به چه مواردی توجه کرد؟

  1. سازگاری با هدف: تم سایت، باید با هدف و محتوای سایت سازگار باشد. برای مثال، یک قالب فروشگاهی برای یک بلاگ شخصی مناسب نیست.
  2. قابلیت استفاده و دسترسی آسان: قالب سایت، باید برای کاربران قابل فهم و استفاده آسان باشد.
  3. ریسپانسیو (پاسخگو): پوسته سایت باید در تمامی دستگاه‌ها، از جمله موبایل، تبلت و دسکتاپ به خوبی نمایش داده شود.
  4. سرعت بارگذاری: قالب سایت با سرعت بارگذاری بالا را انتخاب کنید تا تجربه کاربری را بهبود ببخشید.
  5. SEO-Friendly: انتخاب یک تم که به بهینه‌سازی موتور جستجو کمک می‌کند، می‌تواند بسیار مفید باشد.
  6. قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی: انتخاب یک قالب با گزینه‌های مختلف شخصی‌سازی می‌تواند در طولانی مدت مفید باشد.
  7. پشتیبانی و به‌روزرسانی‌ها: از اینکه تم انتخابی دارای پشتیبانی فنی و به‌روزرسانی‌های منظم است، اطمینان حاصل کنید.
  8. امنیت: مطمئن شوید که تم از نظر امنیتی قابل اعتماد است.
  9. نظرات و رتبه‌بندی: نظرات دیگر کاربران و رتبه‌بندی تم می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت آن باشد.
  10. قیمت: تم‌ها می‌توانند رایگان یا پرداختی باشند. بر اساس بودجه و نیازهای خود تصمیم بگیرید.

با توجه به این موارد، می‌توانید قالب مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 7 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!