نماد سایت وبلاگ رسمی سایت ساز رایو

چطور کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

ثبت کسب و کار در گوگل مپ

ثبت کسب و کار در گوگل مپ

اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید و می‌خواهید افراد آن محل از حضور شما در منطقه آگاه باشند، بهترین راه، ثبت کسب و کار در گوگل مپ است. با ثبت کردن کسب و کارتان در سرویس نقشه گوگل، مشتریان بالقوه شما می‌توانند هنگام جستجو، جزئیات مفیدتر و بیشتری درباره خدمات مورد ارائه شرکت، فروشگاه یا دفتر شما ببینند.

سرویس گوگل مپ (Google Maps) مکان کسب و کار شما را بر روی نقشه نشان می دهد. نتایج جستجو با جزئیات خاصی مانند روز و زمان بازگشایی، ساعات کاری، شماره تماس، وبسایت و عکس های مرتبط، نظرات مشتریان و… همراه خواهد بود. حتی می‌‌توانید به‌روزرسانی‌‌ها و پیشنهادات را نیز مستقیماً برای Google پست کنید؛ به این ترتیب، به مشتریان کمک می‌شود تا دید مناسبی از کسب و کار شما پیدا کنند.

مزایای استفاده از گوگل مپ برای کسب و کارها

اینترنت به مشتریان اجازه می‌دهد تا کسب و کارتان را مشاهده کرده و راه های دسترسی به شما را پیدا کنند. برای اطمینان از این که هیچ یک از این فرصت‌ها را از دست ندهید، باید کسب و کار خود را در گوگل مپ (Google Maps) ثبت کرده و اطلاعات خود را با دقت اضافه کنید تا مشتریان بتوانند مکان شما را در جستجوی خود به سادگی پیدا کنند.

چگونه کسب و کار خود را در گوگل معرفی کنیم؟

ثبت کسب و کار در گوگل مپ آسان و امن است. فقط کافی است چند مرحله ساده را که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم، دنبال کنید تا متوجه شوید که چطور می‌توانید کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت کنید. در نظر داشته باشید که شما فقط مجاز به ثبت کسب ‌و کار خود در شهر خودتان هستید یا به عبارتی دیگر، در شهری که در آن آدرس فیزیکی دارید.

آموزش مرحله به مرحله ثبت کسب و کار در گوگل مپ

برای ثبت کسب و کار در گوگل مپ می‌توانید با سرچ کردن واژه گوگل مپ، وارد صفحه Google Maps شده و سپس، مراحل زیر را طی کنید؛ توصیه می‌شود این کار را با کامپیوتر انجام دهید نه موبایل!

1.     مرحله اول: انتخاب Add a missing place از منو

در نخستین گام، بر روی آیکون سه خط در قسمت بالا، سمت چپ (اگر زبان فارسی را انتخاب کنید، این منو در سمت راست قرار دارد) صفحه کلیک کنید و با انتخاب گزینه «Add a missing place» که در زبان فارسی به معنای «افزودن یک مکان جامانده» می‌باشد، مراحل اصلی ثبت کسب و کار خود در گوگل مپ را آغاز نمایید.

2.     مرحله دوم: ایجاد حساب کاربری در گوگل

اگر از قبل حساب کاربری دارید، وارد حساب خود در گوگل شوید. اگر حسابی ندارید و اکنون می‌خواهید اقدام به ایجاد حساب گوگل کنید، گزینه «Create an account now» یا «ساخت یک حساب کاربری جدید» را انتخاب کرده و مراحل ایجاد حساب را طی کنید. پس از تکمیل ثبت نام، وارد حساب کاربری خود شوید تا دسترسی ثبت مکان بر روی نقشه گوگل برایتان فعال شود.

3.     مرحله سوم: تکمیل اطلاعات مربوط به کسب و کار

تکمیل اطلاعات مربوط به کسب و کار

پر کردن فیلدهای اجباری برای ثبت کسب و کار در گوگل مپ

در این مرحله لازم است تا اطلاعات مربوط به کسب و کار خود مانند نام شرکت، آدرس و دسته‌بندی مرتبط را وارد کنید. درج موارد فوق برای ثبت کسب و کارتان در گوگل مپ الزامی (required) می‌باشد.

پر کردن فیلدهای اختیاری در فرم ثبت کسب و کار در گوگل مپ

علاوه بر موارد یاد شده، فیلدهای دیگری نیز وجود دارند که تکمیل کردن آن ها به بهبود امتیاز شما در سرویس گوگل کمک می‌کند. این ها شامل اطلاعات بیشتری درباره کسب ‌و کارتان، مانند ساعات کاری، تلفن تماس، وبسایت، عکس ‌ها یا ویدیو‌های مرتبط با محیط کسب‌ و کار شما می‌باشد. همان طور که به سوالات پاسخ می‌دهید، به یاد داشته باشید که هرچه اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را دقیقتر در گوگل مپ ثبت کنید، سرویس مکان گوگل بهتر می‌تواند تجارت شما را به درستی طبقه بندی کرده و نمایش دهد.

4.    مرحله چهارم: دریافت ایمیل تایید

پس از وارد کردن اطلاعات، داده های شما به سرویس گوگل ارسال می‌شوند و مدت کوتاهی پس از دریافت ایمیل تایید، کسب و کار شما در گوگل مپ قابل مشاهده خواهد بود.

مطمئنیم که پس از مطالعه این مقاله، برای شما واضحتر خواهد بود که گوگل مپ چیست، چگونه کار می‌کند و ثبت کسب و کارتان در این سرویس از چه اهمیتی برخوردار است. این ابزارها می‌توانند به شما وجه تمایز و برتری نسبت به رقبای بدهند و همچنین، دسترسی به شما را برای مشتریانتان آسانتر کنند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر موقعیت مکانی شرکت خود را درگوگل مپ ثبت کنید و اطلاعات این سرویس را همیشه به‌روز نگه دارید.

سوالات متداول برای ثبت کسب و کار در گوگل مپ

چگونه می‌توانیم بفهمیم که کسب و کارمان در گوگل تأیید شده است؟

مراحل بررسی این موضوع به شرح زیر می‌باشند:

چقدر زمان می‌برد تا کسب و کارمان در گوگل مپ نمایش داده شود؟

هنگامی که شرکت یا فروشگاه خود را در گوگل ثبت می‌کنید، ممکن است 1 یا 2 هفته طول بکشد تا کسب ‌و کار شما در Google Maps نمایش داده شده و در جست و جوی Google فهرست شود.

چقدر طول می‌کشد تا گوگل مپ یک ویرایش را تأیید کند؟

برای ویرایش‌های در انتظار بازبینی معمولاً تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد.

خروج از نسخه موبایل