گرافیک

نقش اینفوگرافیک در طراحی سایت

اینفوگرافیک در طراحی سایت می‌تواند مزایای بسیاری به دنبال داشته باشد. اینفوگرافیک در ارائه کردن جذاب اطلاعات بسیار موثر بوده و سایت‌ها را از ارائه محتوای خسته‌کننده حفاظت می‌کند. استفاده از تصاویر در طراحی سایت، یک انقلاب در دنیای اطلاعات به وجود آورد که باعث انتقال سریع و جذاب اطلاعات شده است.

امروزه طراحان در استفاده از تصاویر در طراحی سایت بسیار حساس و دقیق عمل می‌کنند. از آنجا که نقش اینفوگرافیک در طراحی سایت را نمی‌توان نادیده گرفت، از این رو در سایت ساز آنلاین رایو قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک مخفف عبارت Information Graphic است. این ابزار محتوایی با استفاده از تصاویر در طراحی سایت به انتقال سریع و مفید اطلاعات کمک می‌کند.

قدمت اینفوگرافی را می‌توان به سال‌های اولیه زندگی انسان‌های غارنشین نسبت داد. زمانی که اجداد ما از نقاشی‌های دیواری برای انتقال دادن نوع زندگی، نحوه شکارگری و داستان زندگی خود برای آیندگان استفاده کردند.

از زمان غارنشینی انسان تا استفاده از اینفوگرافیک در طراحی سایت، نقش المان‌های گرافیکی در زندگی انسان موثر و پررنگ بوده است.

اینفوگرافیک در طراحی سایت، شامل ترکیبی از عکس‌ها، متون و نمودارهاست. در حالت کلی، استفاده از تصاویر در طراحی سایت و بهره‌مندی از اینفوگرافیک می‌تواند باعث برقراری راحت‌تر و موثرتر ارتباط بین مخاطب و کارفرما گردد.

در این صورت، اطلاعاتی که قرار است رد و بدل شوند، با کیفیت بالاتر ارائه خواهند شد. اما ببینیم که به صورت دقیق‌تر، نقش اینفوگرافیک در طراحی سایت چیست؟

با توضیحاتی که در ادامه می‌دهیم، از کاربرد این ابزار ارتباطی در طراحی و ساخت سایت بیشتر آگاه خواهیم شد.

اینفوگرافیک در طراحی سایت؛ نقوش و کاربردها

اینفوگرافیک در طراحی سایت می‌تواند به جذب کاربر و افزایش ترافیک سایت کمک زیادی کند. اگر شما مجبور باشید حجم دیتای زیادی را در صفحات سایت خود برای کاربران به نمایش بگذارید، می‌توانید از امکاناتی که اینفوگرافیک در اختیار شما قرار می‌دهد، استفاده کنید.

از آنجا که فضای انتقال اطلاعات در سایت در موارد بسیار می‌تواند محدود باشد، استفاده از اینفوگرافیک به استفاده بهینه از فضا کمک زیادی خواهد کرد.

همچنین، مغز ما، علاقه زیادی به دریافت اطلاعات بصری داشته و بطور کلی، المان‌های تصویری را بهتر و بیشتر درک می‌کند. اگر بخواهیم اهمیت اینفوگرافیک را در طراحی سایت بررسی کنیم، می‌توانیم موارد زیر را داشته باشیم.

  • افزایش جذابیت در تولید محتوای سایت

فرقی نمی‌کند که یک وب‌سایت با طراحی اختصاصی داشته باشید یا سایت خود را با استفاده از ابزارهای آنلاین سایت ساز طراحی کرده باشید.

در هر حال، نقش تولید محتوا از هر چیز دیگری مهم‌تر خواهد بود. اینفوگرافیک، نقش زیادی در افزایش جذابیت تولید محتوا دارد. بهره‌گیری از المان‌های بصری رنگی و گرافیکی نه تنها به انتقال بهتر مطلب، بلکه به زیبایی سایت نیز کمک زیادی خواهد کرد. همچنین، در این خصوص بهتر است روانشناسی رنگ ها در طراحی وب را به خوبی بدانید.

  • معرفی بهتر و دقیق‌تر محصولات

استفاده از اینفوگرافیک و طراحی تصاویر در سایت، یکی از کارهای موثری است که می‌تواند به معرفی بهتر محصولات کمک کند. شما می‌توانید با استفاده از اینفوگرافیک، محصولات را به طرز بهتری به مشتریان خود معرفی نمائید.

این کار در صورتی که به صورت حرفه‌ای و اصولی انجام شود، باعث افزایش فروش و بالا رفتن درصد سود شما خواهد شد. این کار، علاوه بر افزایش فروش، به برندسازی سایت شما نیز کمک زیادی خواهد کرد.

  • انتقال راحت‌تر مفاهیم و اطلاعات

استفاده از اینفوگرافیک در سایت می‌تواند باعث ساده‌سازی و خلاصه کردن متن‌های بلند و مفاهیم پیچیده شود. با استفاده کردن از ترکیب چند تصویر در سایت و ایجاد یک واحد گرافیکی، می‌توان اطلاعات را به شکلی دقیق‌تر وارد ذهن مخاطب کرد.

همچنین، می‌دانیم، یادگیری یکی از فعالیت‌های لذتبخش برای انسان است. در صورتی که بتوانیم با استفاده از اینفوگرافیک، مفاهیم پیچیده را وارد ذهن مخاطب کنیم، این کار در افزایش وفاداری کاربران نیز کمک زیادی خواهد کرد.

هر چه مفاهیم و اطلاعاتی که در سایت خود منتشر می‌کنید، ساده‌تر و قابل فهم‌تر باشد، حضور مشتریان و مخاطبان در سایت شما بیشتر خواهد شد.

  • بهبود رتبه سئوی سایت

همه مواردی که در بالا گفتیم، منجر به یک نتیجه قطعی و قابل اندازه‌گیری خواهند شد. در صورتی که بتوانید به شکلی دقیق و اثربخش از مزایای اینفوگرافیک در سایت بهره‌مند شوید، بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو، نتیجه‌ای است که باعث موفقیت شما خواهد شد.

می‌دانیم که تولید محتوای تخصصی و یونیک، ارزش زیادی در بین موتورهای جستجو دارد. همچنین که محتوای تصویری، امتیازی به مراتب بالاتر نیز دارد.

از این رو، استفاده از اینفوگرافیک در سایت، مزیتی دارد که قابل مقایسه با هیچ کدام از روش‌های دیگر تولید محتوا نیست.

  • اشتراک گذاری ساده توسط کاربران

از آنجا که اینفوگرافیک‌ها، حجم مشخصی از اطلاعات را در قالب تصاویر ساده و روان انتقال می‌دهند، برای کاربران جذابیت زیادی به همراه خواهد داشت.

از این رو، بهتر است همواره یک دکمه به اشتراک گذاری را در سایت خود داشته باشید. در نظر گرفتن این آپشن برای کاربران باعث می‌شود تا آنان، به عنوان مبلغان سایت شما، مطالب‌تان را به اشتراک بگذارند. بنابراین، با این کار خواهید توانست دایره مخاطبان خود را بزرگتر کرده و شاهد افزایش بازدید و ترافیک سایت باشید.

  • برندینگ وب

یکی از اهداف بزرگ هر کسب و کار، ایجاد برند در ذهن مردم و مخاطبان‌شان است. انتشار محتوای گرافیکی در سایت می‌تواند نام تجاری و عکس‌ها و خدمات سایت را به شکلی موثر در ذهن مخاطبان جای دهد.

این کار، یکی از روش‌هایی است که باعث برندینگ سریع شده و در نتیجه آن، می‌توان سود دائمی و قطعی را کسب کرد.

  • ارائه قدرت تحلیل به کاربران

وقتی که اعتبار و سندیت یک محتوا برای کاربران تائید شود، این موضوع باعث می‌شود تا قدرت تحلیل وتجزیه آنان به کار افتد. این موضوع سبب می‌گردد تا ذهن جستجوگر کاربران، برای رسیدن به نتایج مشخص، شروع به آنالیز اطلاعاتی نماید که در زمانی کوتاه وارد ذهن او شده است.

با این کار، امکان مراجعه مجدد وی به سایت و یا ماندن در مدت زمان بیشتر در آنجا را بالاتر خواهد برد. در نتیجه، رتبه سایت در گوگل بالاتر رفته و شاهد افزایش درآمد خود خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!