طراحی سایت

طراحی ظاهر سایت چگونه باعث جذب مشتری می‌شود؟

طراحی ظاهر سایت پس از رعایت قوانین سئو و تولید محتوای باکیفیت، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده و ترافیک و بازدید وب سایت را بالاتر خواهد برد.

طبق تحقیقات انجام شده کاربران پس از ورود به یک وب سایت در 5 ثانیه اول تصمیم به مطالعه مطالب و یا ترک وب سایت می‌گیرند؛ بنابراین، ایجاد جذابیت‌های بصری برای جلب توجه کاربر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

در حقیقت، ظاهر سایت، یکی از عواملی است که کاربران را به ماندن در سایت ترغیب می‌نماید؛ لذا توجه به این بخش از اصولی‌ترین نکات در طراحی وب سایت به شمار می‌رود.

نکات مهم جهت بهینه سازی ظاهر سایت

  • بهینه سازی تصاویر در وب سایت

طبق بررسی‌های انجام شده کاربران زمان خود را برای لود شدن (Loading) مطالب و تصاویر در یک وب سایت صرف نمی‌کنند؛ بنابراین، هر اقدامی که سرعت لود صفحات وب سایت و تصاویر را بالاتر می‌برد، الزامی است و باید انجام شود. صفحه نمایش کامپیوتر تنها قادر به نمایش تصاویر با رزولوشن ۷۲ dpi (نقطه بر اینچ) می‌باشد، بنابراین در ابتدا می‌بایست رزولوشن تصاویر خود را کاهش دهید.

نکته دیگری که در راستای بهینه ساز تصاویر برای طراحی ظاهر سایت و ساخت سایت باید مورد توجه قرار گیرد، پالت‌های گرافیکی است که در فایل اکثر تصاویر وجود دارد. وجود پالت‌های گرافیکی برای اعمال تغییرات در قالب سایت و طراحی وب سایت مورد نیاز نبوده و با حذف آن‌ها حجم عکس، کاهش پیدا خواهد کرد. برای حذف پالت‌های گرافیکی در فتوشاپ می‌توانید به بخش save for web در منوی File برنامه فتوشاپ مراجعه نمایید.

  • نحوه چیدمان مطالب در وب سایت

طی تحقیقات انجام شده تمرکز کاربران به هنگام ورود به یک وب سایت بر روی نقاط بالایی صفحه می‌باشد. در سایت‌های فارسی زبان، بیشترین تمرکز کاربران در نقاط بالا و راست وب سایت بوده و در سایت‌های انگلیسی زبان تمرکز بیشتر در نقاط بالا و چپ است.

با علم به این موضوع شما می‌توانید با اعمال تغییرات در قالب سایت خود مطالب مهم و کلیدی را در نقاطی که کاربران در آن تمرکز (Focus) بیشتری دارند، قرار دهید.

طراحی وب سایت حرفه ای می‌بایست به گونه‌ای انجام گردد که عکس‌ها و رنگ‌های خاص در نقاط تمرکزی سایت قرار داشته باشند.

  • اهمیت طراحی صفحه اول سایت

با اعمال تغییرات در قالب سایت و توجه به نحوه چیدمان منوها در صفحه اول، مخاطب خود را به صفحات داخلی سایت خود رهنمون نمایید. برای مثال، می‌توانید اخبار و مقالات و پست‌های خود را در منوهای سمت راست و بنرهای کم اهمیت، لینک‌های تبلیغاتی و بخش ورود کاربران را در سمت چپ تعبیه کنید. طراحی ظاهر سایت و صفحه اول بهتر است ساده و توام با اسلایدرهای جذاب برای انتقال مخاطب به صفحات داخلی باشد.

  • ساخت سایت کاربرپسند

یکی از فاکتورهایی که به تازگی در رنکینگ گوگل (Google Ranking) مورد بررسی قرار می‌گیرد، در دسترس بودن و کاربرپسند بودن (User-Friendly) وب سایت است.

ساخت سایت کاربرپسند و امکان مشاهده لینک‌های مورد نیاز کاربران و جابه جایی آسان میان صفحات سایت، یکی از نکاتی است که می‌بایست در تغییرات در قالب سایت و ساخت سایت مورد توجه قرار گیرد. یقینا سایت ساز آنلاین رایو در این مسیر بهترین راهکارهای را در اختیارتان خواهد گذاشت.

رعایت نکات ذکر شده در طراحی ظاهر سایت علاوه بر بالا بردن بازدید و ترافیک سایت، رتبه سایت در گوگل را نیز افزایش خواهد داد و در کنار اصول سئو در جهت پیشبرد اهداف کسب و کار مربوطه عمل خواهد کرد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!