طراحی سایتنکات آموزشی

بهترین پلاگین های فتوشاپ برای طراحان سایت کدامند؟

اگر در دنیای وب گشت و گذار کرده باشید، قطعا در خصوص اهمیت طراحی گرافیکی اطلاعاتی دارید. استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای طراحی می‌تواند به شکلی حرفه‌ای سایت‌تان را نشان دهد. اگر بخواهید به شکلی حرفه‌ای در زمینه طراحی سایت فعالیت کنید، قطعا باید اطلاعاتی در خصوص فتوشاپ داشته باشید. از این رو، شناخت بهترین پلاگین های فتوشاپ برای طراحان سایت اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، در این مقاله از سایت ساز و فروشگاه ساز آنلاین رایو، قصد داریم به طور کامل، به پلاگین‌ های فتوشاپ اشاره کنیم.

اگر شما نیز به عنوان یکی از علاقمندان به دنیای گرافیک، مایل هستید اطلاعاتی به‌روز در خصوص بهترین پلاگین های فتوشاپ برای طراحان سایت کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید!

پلاگین چیست؟

شاید برای شما نیز سوال باشد که پلاگین چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟ پلاگین به کدنویسی مختص فعالیتی خاص گفته می‌شود که بر روی یک برنامه اصلی دیگر سوار می‌شود. پلاگین‌های مختلفی طراحی و پیاده سازی می‌شوند که می‌توانند در اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرند. برای اکثر برنامه‌های کاربردی می‌توانید از پلاگین‌ها استفاده کنید. سعی داشته باشید تنها پلاگین‌هایی را استفاده نمایید که برای شما قابل استفاده و کاربردی هستند.

پلاگین های کاربردی فتوشاپ ویژه طراحان سایت

بهترین پلاگین های فتوشاپ برای طراحان سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. با کمک این پلاگین‌ها می‌توانید طراحی حرفه‌ای و کاربردی در ساده ترین روش ممکن انجام دهید. پلاگین های فتوشاپ به شما این امکان را می‌دهند تا حرفه‌ای‌ترین روش طراحی را اعمال کنید. برخی از پلاگین‌ها خریدنی است و برخی دیگر نیز، به طور رایگان ارائه می‌شوند و می‌توانید بدون صرف هزینه از آن استفاده کنید.

فتوشاپ و طراحی وب

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، فتوشاپ یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که می‌توانید از آن در طراحی وب استفاده کنید. Photoshop به شکلی حرفه‌ای می‌تواند برای ادیت عکس، ساخت پوستر و طراحی وب مورد استفاده قرار گیرد.

فتوشاپ در طی این سال‌ها، از محبوب‌ترین و بهترین نرم افزارهای حوزه وب شناخته شده است. فتوشاپ به شما این امکان را می‌دهد که طراحی گرافیکی مطلوبی انجام دهید و بعد از آن، با تبدیل فایل گرافیکی به HTML و CSS می‌توانید همه چیز را برای وب قابل فهم کنید.

استفاده از پلاگین‌های مختلف در این راستا به شدت مورد توجه است. پس، توصیه می‌شود تا پایان همراه ما باشید و بهترین پلاگین های photoshop برای طراحان سایت را بشناسید.

1- پلاگین Font Awesome PS

پلاگین Font Awesome PS
پلاگین Font Awesome PS

استفاده از Font Awesome PS به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین آیکون‌ها را مورد استفاده قرار دهید. در واقع، این پلاگین تمام نیاز شما به استفاده از آیکون‌های مختلف را پاسخ می‌دهد. اگر به هر آیکونی احتیاج داشته باشید، می‌توانید در Font Awesome PS جستجو کنید و آیکون موردنظرتان را بیابید. با انتخاب آیکون، یک لایه جدید به فایلتان اضافه می‌شود و فرآیندطراحی شما آسانتر خواهد بود. امکان ادیت و اعمال تغییرات از طریق این پلاگین نیز امکان‌پذیر است.

2- پلاگین CSS3Ps

یکی از پلاگین‌های کاربردی که می‌توانید با کمک آن لایه‌های فتوشاپ را تبدیل به CSS3 کنید، پلاگین CSS3Ps است. این پلاگین به عنوان یکی از بهترین پلاگین های فتوشاپ برای استفاده طراحان سایت است. شما به راحتی می‌توانید از این پلاگین کمک بگیرید و تمام طراحی انجام شده را، تبدیل به CSS کنید. در این پلاگین حرفه‌ای می‌توانید افکت‌های مختلف استفاده شده در فتوشاپ را، تبدیل به CSS کنید. فضای ابری این پلاگین جذاب به شما اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی و استرس از فضای موردنیاز، تنها نتیجه را در مرورگر مشاهده کنید.

3- پلاگین Prisma

اگر چالش بزرگی در استفاده از رنگ‌ها در فتوشاپ دارید، استفاده از پلاگین پریسما یکی از انتخاب‌های عالی برای شما است. این پلاگین حرفه‌ای می‌تواند پالت رنگی موردنظرتان را برای فایل‌های گرافیکی بسازد. به همین دلیل، به راحتی می‌توانید با کمک آن تغییرات کلی در پروژه ایجاد کنید و تغییرات را با اعضا تیم به اشتراک بگذارید.

پلاگین Prisma در فتوشاپ برای طراحی سایت
پلاگین Prisma در فتوشاپ برای طراحی سایت

این پلاگین معمولا تعداد چهار URL را در اختیار شما قرار می‌دهد و رنگ‌های مدنظرتان را تبدیل به متغیرهایSass ،SCSS ،Less  و Stylus می‌کند. به همین ترتیب، می‌توانید از آن‌ها در مرورگر و پروژه‌ها استفاده کنید.

4- پلاگین Fontea

اگر اهل طراحی پوستر هستید و مکرر از فونت‌های مختلف استفاده می‌کنید، قطعا Fontea به عنوان بهترین پلاگین های فتوشاپ برای طراحان سایت شناخته می‌شود. این پلاگین 800 فونت در اختیارتان قرار می‌دهد. این فونت‌ها از فونت‌های موجود در گالری Google Font هستند.

بررسی تمامی فونت‌ها بدون نیاز به خارج شدن از پروژه طراحیتان، بهترین امکانی است که در اختیارتان قرار داده می‌شود. پس سعی کنید با کمک این فونت، تجربه طراحی فوق‌العاده‌ای خلق کنید.

5- پلاگین Ink

معمولا در پروژه‌های بزرگ، هماهنگی بین اعضای تیم چالش برانگیز است. سوءتفاهم‌های مختلفی در خصوص موضوعات متفاوت ایجاد می‌شود که موجب بروز اختلال در طراحی و پیاده سازی پروژه می‌گردد. به همین دلیل، بهترین پلاگین های photoshop برای طراحان سایت پلاگین Ink است.

در این پلاگین می‌توانید به راحتی تمامی جزییات پروژه را داکیومنت‌ سازی کنید. با نوشتن توضیحات و روند پیاده سازی پروژه می‌توانید همه چیز را تحت کنترل قرار دهید. با کمک این پلاگین قادر خواهید بود همه چیز را در یک فایل XML ذخیره نمایید. به این ترتیب، تمامی تایپوگرافی‌ها،Stoke effect  و Gradient‌ها را ذخیره سازی کرده و خروجی بگیرید.

6- پلاگین ColorKit

پلاگین ColorKit برای فتوشاپ ویژه طراحی سایت
پلاگین ColorKit برای فتوشاپ ویژه طراحی سایت

یکی از پلاگین‌های پولی که می‌توانید از آن استفاده کنید، پلاگین کالر کیت است. ColorKit به شما اجازه می‌دهد تا پالت‌های رنگی مختلفی در پروژه ایجاد و در شرایط مختلف از آن استفاده کنید. این پلاگین حدود 20 دلار هزینه دارد. کالر کیت اجازه می‌دهد تا انواع Swatch ها را ایجاد، ویرایش و حذف کنید. با این اقدام می‌توانید رنگ‌ها را به صورت یک پروژه مستقل ذخیره سازی کنید.

7- پلاگین Glifo

Glifo یکی از پلاگین‌های عالی برای ایجاد فونت‌هایی است که در طراحی وب به آن احتیاج دارید. با کمک این پلاگین می‌توانید به راحتی فایل‌های وکتور را از فایل‌های PSD استخراج و به عنوان فایل‌های آیکونی از آن‌ها استفاده کنید. این پلاگین حرفه‌ای، خروجی های SVG، CSS و HTML ارائه می‌کند. نام و استایل هر آیکون در این فایل ذخیره می‌شود و شما می‌توانید برای طراحی و اجرای سایت از آن استفاده کنید.

8- پلاگین WebZap

اگر بخواهید Layout بسازید، اما نقطه ابتدایی در ذهن‌تان وجود ندارد، می‌توانید با کمک WebZap کارتان را شروع کنید. این پلاگین به صورت پولی ارائه می‌شود و باید آن را خریداری نمایید. 960 سیستم گرید در این پلاگین وجود دارد که دارای بخش‌های مختلفی است؛ به همین دلیل می‌توان ادعا کرد که نیاز شما در این پلاگین پیش‌بینی شده است.

پلاگین وب زپ انواع UI را برای شما پیش‌بینی کرده تا ارتباط با کاربر را به بهترین شکل برقرار نمایید. وجود فیلدهای مختلفی از form input و button ها و drop-down و navigation و range slider به شما اجازه می‌دهد تا تمام نیازهای خودتان در بخش طراحی را پاسخ دهید.

9- پلاگین Social kit Pro

تا به حال تجربه یک طراحی برای شبکه‌های اجتماعی مختلف را داشته‌اید؟ قطعا کلافگی و سردرگمی زیادی را برای رعایت اندازه‌ها و اصول طراحی در هر شبکه اجتماعی تجربه کرده‌اید. خوشبختانه، با کمک پلاگین Social Kit Pro می‌توانید طراحی جامع و دقیقی برای شبکه‌های اجتماعی مختلف انجام دهید.

این ابزار قدرتمند به شما اجازه می‌دهد که Preview لایو از شبکه‌های اجتماعی داشته باشید تا همه چیز را حساب شده ارائه کنید. تبلیغات در فضای مجازی به کمک این پلاگین، بسیار ساده و جذاب است.

10- پلاگین Pexels

اگر دستی بر آتش طراحی داشته باشید، قطعا همیشه به دنبال پیدا کردن مناسب‌ترین عکس‌ها برای طراحی پوستر یا صفحات مختلف وب سایت بوده‌اید؛ وب سایت Pexels به عنوان یکی از جذاب‌ترین وب سایت‌های تامین کننده عکس‌های بدون کپی رایت، می‌تواند به داد شما برسد. به همین دلیل استفاده از عکس‌های Pexels مورد توجه طراحان قرار گرفته است.

پلاگین Pexels برای طراحی پوستر با فتوشاپ
پلاگین Pexels برای طراحی پوستر با فتوشاپ

افزونه یا پلاگین Pexels آرشیو جامع و کاملی از عکس‌های کاربردی و بدون کپی رایت ارائه می‌کند تا دیگر نیازی به جستجو خارج از فضای فتوشاپ نداشته باشید. تیم Pexels  سی هزار تصویر باکیفیت عالی در پلاگین ارائه کرده است. جالب است بدانید که این پلاگین با وب سایت Pexels سینک است و خیلی راحت تمامی عکس‌های به‌روز شده در وب سایت، در این پلاگین نیز وجود دارد.

خلاصه مطلب

استفاده از پلاگین‌ها به شما اجازه می‌دهند تا حرفه‌ای و آسان، همه چیز را مدیریت کنید. برای طراحی و پیاده سازی موارد گرافیکی می‌توانید از پلاگین‌های مختلفی که در این مقاله معرفی شد، استفاده کنید. این پلاگین‌ها ساده‌ترین راه برای طراحی را ایجاد می‌کنند.

سوالات متداول

آیا استفاده از پلاگین فتوشاپ در ایران غیرممکن است؟

خیر، معمولا استفاده از پلاگین‌های کرک شده یا خریداری شده، بهترین گزینه برای دانلود و نصب بر روی نرم افزار فتوشاپ هستند.

چطور می‌توان پلاگین فتوشاپ را نصب کرد؟

بهترین پلاگین های فتوشاپ برای طراحان سایت، با کمک فایل اجرایی قابل نصب است. در برخی موارد نیز، از طریق منوهای داخلی فتوشاپ می‌توانید پلاگین‌های موردنیازتان را نصب کنید.

آیا طراحی رابط کاربری به کمک پلاگین‌های فتوشاپ آسان‌تر است؟

بله، با کمک پلاگین‌های فتوشاپ می‌توانید طراحی رابط کاربری را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!