معرفی کتاب

معرفی کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان

UX for Beginners: A Crash Course in 100 Short Lessons

کتاب‌ها، بهترین راهنمای ما برای آموزش و کسب تجربه هستند. در واقع، به وسیله کتاب می‌توانید با کم‌ترین هزینه و ریسک، بهترین اطلاعات را کسب کنید و با آگاهی کامل در حوزه‌های مختلف پا گذاشته و تخصص پیدا کنید. کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان یکی از کتاب‌های مفید و سودمند در حوزه طراحی سایت و نرم افزار محسوب می‌شود. معمولا علاقه‌مندان به این حوزه برای ایجاد آمادگی و کسب مهارت می‌توانند کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان را انتخاب کنند و از پایه، همه چیز را با جزییات دقیق بیاموزند.

اگر می‌خواهید در خصوص کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان اطلاعات کسب کنید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا سرفصل‌ها و جزییات کتاب را بررسی کنیم.

تجربه کاربری چیست؟

تجربه کاربری در واقع، به این معنا است که کاربر و مخاطب شما چگونه و از چه طریقی با شما آشنا می‌شود و روند تجربه او از معرفی تا استفاده از خدمات اپلیکیشن و سایت‌تان چگونه است.

تجربه کاربری با احساسات و تجربیات کاربر مرتبط است و در واقع، تمامی رفتارهای کاربر در برخورد با یک اپلیکیشن، نرم افزار یا حتی بستر دیگری که برای استفاده کاربر فراهم شده است، می‌تواند تجربه کاربری او خوانده شود. این تجربیات در ساخت سایت و موفقیت آن اثر فوق‌العاده‌ای دارد.

چرا تجربه کاربری تا این اندازه اهمیت دارد؟

شاید در ذهن‌تان تداعی شود که علت اهمیت این موضوع چیست و چرا باید کلیه افراد فعال در حوزه طراحی وب، مدیران موسسه‌ها و شرکت‌ها، برنامه‌نویسان، فروشندگان و بازاریاب‌ها کتاب طراحی تجربه کاربری برای مبتدیان را مطالعه کنند؟ این کتاب در خصوص چه مباحثی صحبت می‌کند که حتی اگر بخواهید یک سایت ساده در سایت ساز آنلاین داشته باشید نیز، باید این کتاب را مطالعه کنید و حرفه‌ای عمل کنید.

بدیهی است که کاربران در اولین تجربه، از طریقی با شما و کسب و کارتان آشنا می‌شوند. این تجربه هر گونه که خودش را نشان دهد، ذهنیت کاربر را به همین شکل تغییر می‌دهد. به همین دلیل، می‌توان گفت که برداشت اولیه کاربران، وابسته به راه اطلاع رسانی و تبلیغات اولیه است.

در گام بعدی، محیطی که قرار است از طریق آن به کاربر خدمات ارائه کنید، بستر مهمی است که تجربه کاربری را خلق می‌کند. تجربه کاربری نوع شناخت کاربر از برند کسب و کار شما است. پس بدیهی است که اثرگذاری این موضوع در حوزه برندینگ و موفقیت کسب و کار موجب شده است تا کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان برای همه تا این اندازه مفید باشد و خواندن آن ضروری خوانده شود.

کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان چیست؟

این روزها یکی از ترندهای جهانی در حوزه کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ، تجربه کاربری یا همان UX است. UX نقش فوق‌العاده مهمی در موفقیت کسب و کار ایفا می‌کند. شما از طریق این روش می‌توانید تمامی ابعاد ارتباط با کاربر را درک کنید و به بهترین شکل ممکن نسبت به مدیریت آن بکوشید. کاهش ریسک فاکتورهای شکست یک کسب و کار در ارتباط با مشتری و نحوه تعامل او، یکی از دستاوردهای مطالعه کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان است.

شما با مطالعه کتاب طراحی تجربه کاربری ویژه مبتدیان می‌توانید در 100 درس، هر آنچه برای موفقیت کسب و کار، اپلیکیشن یا سایت‌تان باید بدانید را کشف کنید و به شکلی کاربردی تمامی فوت و فن‌های لازم را بیاموزید.

جویل مارش در این کتاب تلاش می‌کند تا به شکلی کاربردی روند مطلوبی از پروسه شروع به کار و تولد یک محصول را به نمایش بگذارد.

همان‌طور که محتواسازی در وب سایت دارای اهمیت ویژه‌ای است، درک نیاز کاربر، تحلیل عملکرد او و جایگاه برند در ذهن کاربر نیز به‌وسیله همین دید حاصل از کتاب معرفی‌شده ایجاد می‌شود.

مطالعه کتاب تجربه کاربری چه تاثیری در طراحی سایت و نرم افزار دارد؟

کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان به شما دید صحیحی از نیاز کاربر و روانشناسی رفتاری او در مواجهه با اپلیکیشن‌ها و سایت‌های جدید ارائه می‌کند. به‌وسیله این شناخت شما می‌توانید به طور دقیق و ویژه‌ای نیاز او را درک کنید و در تدارک بستر مناسب برای ارتباط با کاربر، بهترین امکانات را فراهم کنید.

مطالعه این کتاب به شما کمک می‌کند تا در کنار شناخت روش های طراحی منو سایت بهترین روشی که برای کاربر مناسب است را انتخاب کنید و در کلیه بخش‌های سایت یا اپلیکیشن مثل انتخاب آیکون و محتوا نیز حرفه‌ای عمل کنید.

فهرست مطالب کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان

احتمالا تا این‌جا متوجه جذابیت بالا و کاربردی بودن این کتاب شده‌اید و مشتاق هستید تا سرفصل‌های آن را با جزییات مطرح‌شده بدانید. اطلاع از این جزییات می‌تواند در تصمیم‌گیری شما برای تهیه کتاب موثر باشد و دیدتان نسبت به موضوعاتی که قرار است در این کتاب بخوانید را متحول کند.

در ادامه، به بررسی کلیه سرفصل‌ها و دروس گنجانده شده در این کتاب می‌پردازیم:

  • مقدمه نویسنده
  • مقدمه مترجمین
  • فصل اول – ایده‌های کلیدی
  • درس ۱: تجربه‌کاربری چیست؟
  • درس ۲: پنج جزء اصلی سازنده تجربه‌کاربری
  • درس ۳: خط فکری و چشم انداز شما
  • درس ۴: سه سؤال از دیدگاه کاربر
  • درس ۵: راه‌حل‌ها در مقابل ایده‌ها
  • درس ۶: هرم تأثیر تجربه‌کاربری (منشور تاثیرات تجربه‌کاربری)
  • فصل دوم – پیش از شروع
  • درس ۷: اهداف کاربر و اهداف کسب‌وکار
  • درس ۸: تجربه‌کاربری یک فرآیند است
  • درس ۹: جمع‌آوری نیازمندی‌ها
  • درس ۱۰: جلب رضایت و موافقت عمومی
  • فصل سوم – مبانی رفتاری
  • درس ۱۱: مقایسه روانشناسی و فرهنگ
  • درس ۱۲: روانشناسی کاربر چیست؟
  • درس۱۳: تجربه چیست؟
  • درس۱۴: تجربه‌های آگاهانه در مقابل تجربه‌های ناخودآگاه
  • درس۱۵: احساسات
  • درس ۱۶: انگیزه‌ها چیستند؟
  • درس ۱۷: انگیزه‌ی شهوت و عشق
  • درس ۱۸: انگیزه‌ی وابستگی
  • درس ۱۹: انگیزه‌ی وضعیت (موقعیت ها)
  • درس ۲۰: انگیزه‌ی عدالت
  • درس ۲۱: انگیزه درک کردن (کنجکاوی)
  • فصل چهارم – تحقیقات کاربری
  • درس ۲۲: تحقیقات کاربری چیست؟
  • درس ۲۳: تحقیقات کاربری چه چیزهایی نیست؟
  • درس ۲۴: به چه تعداد کاربر نیازمندید؟
  • درس ۲۵: چگونه سؤال بپرسید؟
  • درس۲۶: چگونه یک کاربر را نظاره کنید؟
  • درس ۲۷: مصاحبه
  • درس ۲۸: نظرسنجی
  • درس ۲۹: مرتب سازی کارت‌ها
  • درس ۳۰: ایجاد پروفایل کاربر
  • درس ۳۱: دستگاه‌ها
  • فصل پنجم – محدودیت‌های ذهن ما
  • درس ۳۲: درک مستقیم چیست؟
  • درس۳۳: تعصب شناختی چیست؟
  • درس۳۴: توهم انتخاب
  • درس ۳۵: توجه
  • درس ۳۶: حافظه
  • درس ۳۷: کاهش میزان اغراق آمیز بودن در طراحی
  • فصل ششم – معماری اطلاعات
  • درس ۳۸: معماری اطلاعات (IA) چیست؟
  • درس ۳۹: داستان‌های کاربر
  • درس ۴۰: انواع معماری اطلاعات
  • درس ۴۱: صفحات ثابت و پویا
  • درس ۴۲: جریان چیست؟
  • درس ۴۳: کاربران به عقب باز نمی‌گردند!
  • فصل هفتم – طراحی رفتار
  • درس ۴۴: طراحی با قصد مشخص
  • درس ۴۵: پاداش و مجازات
  • درس ۴۶: شایسته سازی و عادت
  • درس ۴۷: Gamification (بازی کاری)
  • درس ۴۸: ساختار اجتماعی و ویروسی
  • درس ۴۹: چگونگه اعتمادکاربران را جلب کنیم؟
  • درس ۵۰: چگونه تجربه، تجربه را تغییر می‌دهد؟
  • فصل هشتم – اصول طراحی بصری
  • درس ۵۱: وزن‌های بصری (کنتراست و اندازه)
  • درس ۵۲: رنگ
  • درس ۵۳: تکرار و شکستن الگوها
  • درس ۵۴: خطوط و لبه‌های بحران در طراحی
  • درس ۵۵: ترازبندی و نزدیکی
  • درس ۵۶: استفاده از حرکت (Motion) در طراحی تجربه‌کاربری
  • فصل نهم – وایرفریم‌ها و نمونه‌های اولیه
  • درس۵۷: وایرفریم چیست؟
  • درس ۵۸: یک وایرفریم چه چیزی نیست؟
  • درس ۵۹: مهارت‌ها را یاد بگیرید نه ابزارها
  • درس ۶۰: از ساخت نمونه‌های راحت و مناسب اجتناب کنید
  • درس ۶۱: الگوی طراحی چیست؟
  • درس ۶۲: الگو z، الگو f، سلسله مراتب بصری
  • درس ۶۳: طرح بندی – چارچوب صفحه
  • درس ۶۴: طرح بندی – ساختار، تصاویر، عناوین
  • درس ۶۵: طرح بندی- محور تعامل
  • درس ۶۶: فرم‌ها
  • درس ۶۷: دکمه‌های اولیه و ثانویه
  • درس ۶۸: طراحی تطبیقی و پاسخگو
  • درس ۶۹: طراحی جدید یا طراحی مجدد؟
  • درس ۷۰: استفاده از صفحات لمسی در مقابل ماوس
  • فصل دهم – روانشناسی کاربردپذیری
  • درس ۷۱: کاربردپذیری واقعاً چیست؟
  • درس ۷۲: ساده، آسان، سریع یا بهینه (Minimal)
  • درس ۷۳: مرور کردن، جستجو، یا کشف کردن
  • درس ۷۴: ثبات و انتظارات
  • درس ۷۵: ضد تجربه‌کاربری
  • درس ۷۶: قابلیت دسترسی
  • فصل یازدهم – محتوا
  • درس ۷۷: کپی ‌رایتینگ، تجربه کاربری در مقابل مدل تجاری کپی‌ رایتینگ
  • درس ۷۸: فرمول درخواست انجام فعالیت از کاربر یا call-to-action
  • درس ۷۹: دستورالعمل‌ها، برچسب‌ها و دکمه‌ها
  • درس ۸۰: صفحات فرود
  • درس ۸۱: قابلیت خوانایی
  • درس ۸۲: فرمول ترغیب کردن
  • درس۸۳: چگونه انگیزه به اشتراک گذاشتن را در افراد ایجاد کنیم؟
  • فصل دوازدهم – لحظه مواجه با حقیقت
  • درس۸۴: ارائه محصول خودش یک آزمایش است!
  • فصل سیزدهم – داده‌ها و اطلاعات آماری برای طراحان
  • درس ۸۵: آیا شما می‌توانید روح را اندازه‌گیری کنید؟
  • درس ۸۶: تجزیه و تحلیل چیست؟
  • درس ۸۷: انواع اشکال نمودارها
  • درس ۸۸: آمار و ارقام، میزان جلسات در مقایسه با تعداد کاربران
  • درس ۸۹: آمار و ارقام، کاربران جدید در مقایسه با کاربرانی که مجدداً به سایت باز می‌گردند
  • درس۹۰: آماروارقام، بازدید صفحات
  • درس ۹۱: آمار و ارقام، زمان
  • درس۹۲: نرخ پرش و نرخ خروج
  • درس۹۳: احتمال وقوع تعامل
  • درس ۹۴: ساختار در مقابل انتخاب
  • درس ۹۵: آزمون A / B
  • درس ۹۶: آزمون چند متغیری
  • درس ۹۷: گاهی اوقات تست A/B تنها راه برای دانستن است
  • فصل چهاردهم – برای خود یک شغل پیدا کنید.
  • درس ۹۸: یک طراح تجربه‌کاربری تمام روز چه کاری را انجام می‌دهد؟
  • درس ۹۹: چه شغلی در زمینه طراح تجربه‌کاربری برای شما مناسب می‌باشد؟
  • درس ۱۰۰: آنچه در رزومه‌ی مربوط به‌ تجربه‌کاربری شما قرار می‌گیرد چیست؟
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 4 =

Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!
بستن