معرفی کتاب

معرفی کتاب “هر برند یک قصه است” نوشته دونالد میلر

دنیای تجارت، دنیایی عجیب است. زمانی که یک فرد تصمیم می‌گیرد قدم در این دنیا بگذارد، باید این نکته را در نظر داشته باشد که مسیری مهم در پیش روی خود دارد. زمانی می‌تواند این مسیر را با موفقیت طی کند که با اصول و قواعد کار تجارت آشنا بوده و به بهترین شکل به معرفی محصول یا خدمات خود به مخاطبین بپردازد.

کتاب “هر برند یک قصه است” نوشته دانلد میلر نویسنده آمریکایی، با زبانی ساده و به صورت قصه‌گویی، روایت صحیح و شفافی را از کسب و کار ارائه می‌دهد و به افراد کمک می‌کند که با ارتباط صحیح با مشتریان، گام‌های محکمی را در مسیر خود بردارند و به موفقیت دست یابند.

مطالعه کتاب دونالد میلر به همراه استفاده از یک سایت ساز حرفه‌ای در زمینه‌ی طراحی و ساخت سایت، می‌تواند راهکارهای اصولی را به فرد معرفی کند که می‌تواند بسیار در این راه برای او تأثیرگذار باشد. شاید در نگاه اول احساس کنید داستان‌نویسی کار ساده‌ای نیست و نمی‌توانید از عهده‌ی آن بربیایید، اما هنگامی که اهمیت آن را برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود درک کنید، با استفاده از ارائه‌ی راهکارهای اصولی توسط کتاب “هر برند یک قصه است” و راهنمایی‌های کارشناسان خبره در زمینه‌ی محتواسازی در وب سایت، می‌توانید گام‌های محکمی در این راه بردارید.

کتاب هر برند یک قصه است چه کمکی به افراد می‌کند؟

  • این کتاب به افراد کمک می‌کند تا با استفاده از راهکارهای مناسب، کسب و کار خود را به بهترین شکل به مشتریان معرفی کنید.
  • با بیان مسائل مختلف به افراد آموزش می‌دهد که چگونه با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند و در برقراری ارتباط، بیشتر روی چه نکاتی متمرکز شوند.
  • کتاب دانلد میلر به شما کمک می‌کند قصه‌ای را بسازید که قهرمانان آن، مشتریان شما باشد و با جایگاه بخشیدن به آن‌ها در قصه‌ی برندتان، جایگاه خود را بالا ببرید.

کتاب “هر برند یک قصه است” به چه مسائلی می‌پردازد؟

شاید با خود فکر کنید قصه‌گویی چگونه می‌تواند به فروش بیشتر و کسب موفقیت در این راه کمک کند؟ در کتاب دانلد میلر به قصه‌گویی برند پرداخته می‌شود. خواندن این کتاب علاوه بر کمک به شما برای پیروزی در رقابت‌های تجاری، به شما راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا بتوانید با مخاطبین خود به بهترین شکل ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را به آن‌ها معرفی کنید.

برخی مسائلی که در کتاب هر برند یک قصه است به آن پرداخته می‌شود، عبارتند از :

  1. پیام‎‌ها باید با توجه به نیاز مشتری و به طور واضح و شفاف به مخاطب ارائه گردد؛ نکته‌ای که امروزه سایت‌ساز آنلاین حرفه‌ای در طراحی و ساخت سایت به آن توجه می‌کند، این است که باید انجام این کار به نحوی باشد که تأثیرگذاری لازم را روی مخاطب انجام دهد. در صورتی که شما برای معرفی برند یا محصولات خود، از پیام‌های گنگ استفاده کنید و زبان گفتاری شما قابل فهم نباشد، شما مخاطب خود را از دست می‌دهید. باید نیازهای مشتریان را به طور کامل شناسایی کرده و بدانید که محصول شما چگونه به آن‌ها کمک می‌کند. برای فهم بهتر این مورد، می‌توانید خود را به جای مخاطب قرار دهید تا متوجه شوید محصول و خدمات شما تا چه حد برای آن‌ها مفید است و چگونه نیازهای افراد را پاسخ می‌دهد.
  2. پیام‌های خود را در قالب‌بندی مخصوص به مخاطب عرضه کنید؛ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی ساعاتی را غرق در مشاهده‌ی یک فیلم شده‌اید که حتی گذر زمان را احساس نکرده‌اید. داستان خوب نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما ابتدا شروع به خواندن یک داستان می‌کنید و نگاه ساده‌ای به آن دارید. ناگهان متوجه می‌شوید زمان گذشته و شما کاملا گرفتار داستان شده و حتی تا مدت‌ها خاطره‌ی آن را در ذهن خود مرور می‌کنید. کتاب “هر برند یک قصه است” به شما می‌گوید که برای ساخت یک داستان برند، ابتدا به یک شخصیت برای داستان خود نیاز دارید که برای چیزی که می‌خواهد به دست آورد، با مشکل مواجه می‌شود به همین دلیل به راهنمایی نیاز پیدا می‌کند. این راهنما طرحی را به او ارائه می‌هد که توسط آن از شکست شخصیت داستان جلوگیری کرده و کمک می‌کند چیزی را که می‌خواهد، به دست آورد.
  3. روی مشتریان خود به عنوان قهرمانان داستان متمرکز شوید؛ برای خلق یک داستان، باید مخاطب خود را در نظر بگیرید. در کتاب دانلد میلر نیز نویسنده بر این نکته تأکید دارد که قهرمان یک برند، مشتری‌های آن برند هستند. برای کسب موفقیت، باید بر روی نیاز و خواسته‌های مشتریان خود تمرکز کنید. در این صورت، زمانی که مشتریان به محصولی احتیاج دارند، داستان یا همان محصول شما خلأ آن را برایشان پر می‌کند و در ذهن آن‌ها جای می‌گیرد. نکته‌ی مهمی که در کتاب هر برند یک قصه است، بیان می‌شود این است که برای جذب مشتری واقعی و رسیدن به فروش بالا، باید خواسته‌های مشتریان را در الویت قرار داد.
  4. تمرکز بر روی مشکلات مشتریان را فراموش نکنید؛ همه‌‌ی ما وقتی مشکلی در سر راهمان قرار می‌گیرد، ذهنمان را کاملا درگیر می‌کند و به دنبال راه‌های مختلف برای حل آن هستیم. در کتاب دانلد میلر گوش دادن به مشکلات مشتریان، راهی برای برقراری ارتباط با آن‌ها شناخته شده است. زمانی که مشتری احساس کند مشکلات او شنیده شده و درک می‌شود، ارتباط بیشتری برقرار می‌کند. “هر برند یک قصه است” از دانلد میلر، به ما می‌گوید که باید مشکلات مشتریان که قهرمانان داستان هستند، مهم تلقی شده و بر روی آن متمرکز شوید.
  5. مشتریان خود را با حس همدلی راهنمایی کنید؛ راهنمایی به موقع افراد، بسیار کمک کننده است. شرکت و محصولات شما نقش یک راهنما را برای مشتریان ایفا می‌کند. نوع ارتباط شما باعث می‌شود که مشتریان به عنوان یک فرد عاقل، به شما اعتماد کرده و برای حل مشکلات خود، از راهنمایی‌های شما بهره ببرند. این ارتباط بین شما مشتریان در کسب موفقیت بسیار مهم است.
  6. برای جلب اعتماد و اطمینان مشتریان یک طرح تهیه کنید؛ شما با ارائه‌ی یک طرح و محصول، روند کار خود را به مشتری عرضه می‌دارید. شما برای جلب اطمینان مشتریان، باید راهی را برای خرید آن‌ها در نظر بگیرید که کاملا بدون ریسک، اقدام به خرید نمایند. این کار سبب جلب رضایت مشتری شده و در نتیجه، شانس نگهداری او را افزایش می‌دهد. در صورتی که برای خرید مشتریان خود، برنامه‌ریزی دقیقی را در نظر نگرفته و مشتریان در خرید خود دچار مشکلاتی شوند، این امر ممکن است نام شرکت یا محصولات شما را از ذهن آن‌ها به سرعت پاک کند.
  7. مشتریان را با برقراری تماس به صورت مستقیم و غیرمستقیم، به خرید تشویق کنید؛ به این نکته توجه کنید که افراد روزانه ممکن است تعداد زیادی تبلیغ از محصولات مشابه محصول شما را مشاهده کنند؛ اما چه عواملی سبب می‌شود که از بین این گزینه‌ها، اقدام به خرید کنند؟ برقراری ارتباط دوستانه با مشتری، از راه‌های مؤثری است که افراد را به انجام خرید سوق می‌دهد. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از سایت سازهای حرفه‌ای کمک بگیرید.
  8. این باور را برای مشتری ایجاد کنید که استفاده از محصول شما تغییری را برایش ایجاد می‌کند؛ برندها دائما در حال رشد هستند. شما باید با توجه به نوع محصولی که ارائه می‌دهید، این اطمینان را به مشتری بدهید که وجود این محصول در زندگی او، بسیار تأثیرگذار و تکمیل کننده است. در صورت اطمینان‌بخشیدن به مشتری، برای مدتی در ذهن او ماندگار می‌مانید و در صورت ایجاد مشکل، در اولین مرحله، به یاد شما و محصولاتتان می‌افتد.
دونالد میلر نویسنده آمریکایی کتاب هر برند یک قصه است
دونالد میلر نویسنده آمریکایی کتاب هر برند یک قصه است

معرفی دونالد میلر نویسنده‌ “هر برند یک قصه است”

دونالد میلر یک نویسنده‌ی آمریکایی است که در سال ۱۹۷۱ متولد شده است. او سخنران عمومی و صاحب یک شرکت است که به مردم جهت اطلاع‌رسانی درباره‌ی مشاغلشان کمک می‌کند. اولین کتاب پرفروش او Blue Like Jazz  و آخرین کتابش Building Story Brand نام دارد. دونالد میلر در زمینه‌ی خودشناسی و خداشناسی نیز نوشته‌های جالبی را منتشر کرده است. قسمتی از کتاب “هر برند یک قصه است”:

” آدم‌ها دوست دارند درگیر قصه‌ای بزرگ‌تر از قصه‌ی خودشان شوند؛ برندهایی که مشتری‌ها را در دل روایتی بزرگ‌تر قرار می‌دهند و ارزش محصولاتشان را بالا می‌برند. آیا برندتان به قصه‌ی عمیق‌تری منتهی می‌شود؟ آیا محصولتان برای مشتری‌ها مثل ابزاری است که برای مقابله با چیزهای ناخوشایند از آن کمک بگیرند؟ آیا قصه‌ی برند شما راه‌حلی برای مشکل بیرونی، درونی و فلسفی مشتری ارائه می‌دهد؟”

‌نتیجه‌گیری

در کتاب هر برند یک قصه است با رعایت چارچوب خاص، از قدرت قصه‌گویی جهت ارائه کسب و کار و معرفی آن پرداخته می‌شود. در این کتاب به ساده‌ترین شکل، مفاهیم برای خواننده مطرح می‌شود و با پرهیز از زیاده‌گویی، از خسته کردن مخاطب جلوگیری می‌کند. کتاب دونالد میلر با استفاده از ساخت قصه‌ی برند مطابق با اصول هفت‌گانه قصه‌گویی به افراد آموزش می‌دهد که چطور قصه‌ی برند خود را برای مخاطبین شنیدنی و جذاب بیان کنند.

سوالات متداول

1- کتاب هر برند یک قصه است برای چه افرادی مناسب است؟

این کتاب برای بیان مطالب، از مفاهیم سخت و پیچیده استفاده نمی‌کند که فهم آن برای برخی افراد مشکل باشد. به همین دلیل، همه‌ افراد می‌توانند با استفاده از آموزش‌های این کتاب، به معرفی هرچه بهتر محصولات خود پرداخته و ارزش محصولات خود را بالا ببرند.

۲_ رمز موفقیت در داستان‌نویسی چیست؟

یکی از نکات مهم در داستان‌نویسی، شخصیت سازی مناسب است. شما باید داستان خود را به نحوی برای مخاطب ارائه دهید که بتواند با قهرمان‌های داستان ارتباط برقرار کند و خودش را در بطن داستان ببیند، به طوری که خود را در جایگاه قهرمان داستان ببیند. علاوه بر این نکته، تشریح کامل و زیبای جزئیات برای مخاطب، شما را به کسب موفقیت نزدیک‌تر می‌کند.

3_ مطالعه‌ی این کتاب به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

افرادی که قصد دارند به تازگی فعالیتی را آغاز کنند و به دنبال رسیدن به پیشرفت و موفقیت قابل توجهی هستند، حتما این کتاب را مطالعه کنند. کتاب دانلد میلر، اصول و قواعد را با لحنی متفاوت به افراد می‌آموزد و فرد پس از خواندن این کتاب، به بهترین شکل با مخاطب ارتباط برقرار کرده و محصول خود را به آن‌ها معرفی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!