ساخت وب

چگونه آنلاین شاپ آرایشی بزنیم؟

اگر به فعالیت دو سال اخیرتان نگاهی کنید، احتمالا متوجه افزایش تعداد سفارشات اینترنتی و آنلاین‌تان می‌شوید. هر روز به دلیل ترافیک، شلوغی، بیماری کرونا و مشکلات این‌چنینی، علاقه‌مندی به سفارش از آنلاین شاپ آرایشی افزایش پیدا می‌کند. مزایای عالی فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی، موجب می‌شود تا هر روز افراد بیشتری در تلاش برای استفاده از این خدمات باشند. آنلاین شاپ آرایشی می‌تواند برای افرادی که دارای فروشگاه هستند نیز، گزینه عالی برای فروش بیشتر باشد.

اگر شما نیز مایل هستید در خصوص آنلاین شاپ آرایشی بیشتر بدانید و مزایای داشتن یک فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی را درک کنید، تا پایان همراه ما باشید.

آنلاین شاپ آرایشی چیست؟

لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله اقلامی هستند که برای خانم‌ها و حتی آقایان کاربرد دارند. سفارش اینترنتی به شما کمک می‌کند تا بدون دردسر لوازم موردنظرتان را تهیه کنید. آنلاین شاپ آرایشی فضایی است در یک سایت که تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی موجود را برایتان لیست می‌کند. شما می‌توانید با مشاهده مشخصات تمامی کالاهای موجود در وب سایت، هر کدام که نیاز داشتید را تهیه کنید.

دارا بودن قیمت مشخص و امکان سفارش به همراه پرداخت اینترنتی، از جمله امکاناتی است که در یک آنلاین شاپ آرایشی ارائه می‌شود. معمولا دسته بندی محصولات و نمایش دسته بندی‌ها به شکل منو، موجب می‌شود تا کاربر به سرعت لوازم موردنیاز خود را پیدا کند.

چرا باید فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی داشته باشید؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، علت توصیه به داشتن فروشگاه اینترنتی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی چیست؟ چه دلیلی دارد که حتی با وجود داشتن آنلاین شاپ آرایشی، دارا بودن سایت نیز ضروری باشد؟

فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی
فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی

این توصیه‌ها معمولا به دلیل مزایای فوق‌العاده زیاد فروشگاه‌های آنلاین است. زمانی که شما یک فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارتان ایجاد می‌کنید، امکان ارائه تمامی محصولات برایتان فراهم می‌شود. از سوی دیگر، پرداخت آنلاین نیز، به شکلی حرفه‌ای کسب و کارتان را رونق می‌بخشد. شما می‌توانید در تمام ساعات شبانه روز فروش اینترنتی داشته باشید و همه چیز را منظم و مرتب سر و سامان دهید.

همین موارد است که موجب می‌شود تا اکثر افراد دارای فروشگاه حضوری، جذب داشتن فروشگاه اینترنتی شوند. در ادامه به شرح مزایا آنلاین شاپ آرایشی می‌پردازیم.

1- فروش بدون محدودیت جغرافیایی

یکی از مهم‌ترین مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی، دسترسی به وب سایت از سراسر ایران و جهان است. شما به راحتی می‌توانید محصولات آرایشی و بهداشتی در سایت‌تان را به سراسر ایران عرضه کنید و از طریق سرویس پست و تی‌ پاکس آن را به دست مشتری برسانید. همین موضوع موجب می‌شود تا درگیر مشتریان محلی و حضوری نشوید و بدون محدودیت جغرافیایی، از سراسر ایران مشتری داشته باشید.

2- فروش 24 ساعته آنلاین شاپ آرایشی

تصور کنید که ساعت 12 شب فردی متوجه می‌شود که این هفته تولد دوستی در پیش است، اما هیچ زمانی برای مراجعه حضوری به فروشگاه ندارد! در این شرایط بهترین کار سفارش اینترنتی است. شما به راحتی می‌توانید در تمام ساعات شبانه روز سفارش بگیرید و در اسرع وقت نسبت به ارسال آن اقدام کنید.

3- عدم نیاز به محل فیزیکی برای فروش

داشتن یک فروشگاه حضوری، نیازمند صرف هزینه بسیار زیادی است. شما باید هزینه اجاره، آب، برق، تلفن و مالیات‌های مختلفی را پرداخت کنید. کلیه این موارد به همراه هزینه‌های جانبی فروشنده موجب می‌شود تا داشتن یک فروشگاه فیزیکی بسیار پر هزینه رقم بخورد! جالب است بدانید که همین موارد موجب درک هر چه بیشتر ضرورت داشتن فروشگاه اینترنتی شده است.

4- فعالیت نامحدود فروشگاه

بعد از شیوع ویروس کرونا، درک محدودیت برای انسان‌ها آسان‌تر شد. شما به راحتی می‌توانید با داشتن یک وب سایت مناسب، در هر شرایطی فروش خودتان را داشته باشید. طراحی فروشگاه اینترنتی برای کرونا یکی از پر جستجوترین عبارت‌هایی بود که پس از شیوع کرونا مورد توجه قرار گرفت. پس می‌توان یکی از مزایای داشتن آنلاین شاپ آرایشی را فعالیت نامحدود در شرایط قرنطینه، آلودگی هوا، بلایای طبیعی و موارد این‌چنینی دانست.

5- فروش با تکنیک‌های نوین

در دنیای کسب و کار این روزها، استفاده از روش‌های نوین بازاریابی و فروش، راز و رمز موفقیت است. شما به راحتی می‌توانید خودتان را بی دردسر، تنها به کمک فرمول‌های فروش موفق به چالش بکشید و شاهد فروش بیشتر باشید. تکنیک‌های نوین فروش می‌تواند به خوبی فروش‌تان را افزایش دهد. پس حتما از طریق سایت ساز آنلاین تلاش کنید و دنیای فروش مدرن را تجربه کنید.

چگونه می‌توانید برای داشتن فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی اقدام کنید؟

اگر مایل هستید فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی داشته باشید، باید مراحلی را طی کنید. با گذر از این مراحل می‌توانید به راحتی یک آنلاین شاپ آرایشی خوب بزنید و از فروش در آن لذت ببرید. گام به گام این مراحل اهمیت دارد، به همین دلیل در ادامه به بررسی چگونگی داشتن آنلاین شاپ اشاره می‌کنیم.

1- نیاز سنجی قبل از اقدام به طراحی فروشگاه آنلاین

شما باید در ابتدا تمامی انتظارات‌تان از یک وب سایت را یادداشت کنید و همچنین، از مشتریان پرس و جو کنید که نیازشان چیست؟ با یادداشت کردن این جزییات می‌توانید همه چیز را سامان‌دهی کنید. باید تمامی بخش‌های مدنظرتان را یادداشت کرده و انتظاراتتان را شرح دهید تا مشاورین متخصص در این حوزه به شما کمک کنند.

2- مراجعه به کارشناسان طراحی سایت

شما باید برای مشاوره به شرکت‌های تخصصی در حوزه طراحی سایت مراجعه کنید. خوشبختانه، طراحی سایت به کمک رایو می‌تواند بسیار آسان باشد. متخصصین رایو با ارائه مشاوره به شما می‌توانند تمام نیازهای شما را در وب سایت را پیش‌بینی کنند و بدون نیاز به صرف وقت‌های طولانی برای طراحی سایت، با ارائه سایت ساز بهترین امکانات را ارائه نمایند.

3- تهیه هاست و دامین برای فروشگاه اینترنتی

اسم برند شما در کسب و کار اهمیت زیادی دارد. اگر بخواهید آنلاین شاپ آرایشی‌تان پیشرفت خوبی داشته باشد، باید حتما هاست و دامین خوبی تهیه کنید. هاست باکیفیت معمولا از جانب متخصصین طراحی سایت توصیه می‌شود. نام دامین سایت نیز، متناسب با اسم برندتان تعیین می‌گردد. باید با جستجوی دامین‌های قابل خرید، دامین موردنظرتان را تهیه کنید. یادتان باشد که جهت پیشگیری از سودجویی افراد از برندتان، می‌توانید آدرس دامین‌تان با پسوندهای رایج را خریداری کنید تا افراد دیگر، امکان تهیه آن را نداشته باشند.

البته اگر فروشگاه خود را با فروشگاه ساز آنلاین رایو می‌سازید، نیازی به تهیه هاست و دامنه ندارید زیرا هاست و یک عدد دامنه .ir به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد.

4- عکاسی از کالا جهت قرار دادن در سایت

جالب است بدانید که عکاسی یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین عوامل در انتخاب کاربر است. زمانی که کاربر وارد وب سایت آرایشی و بهداشتی شما می‌شود، به دنبال محصولات خاصی است که نیازش را برطرف کنند. گاهی کاربرها این نیاز را به وسیله مشاهده عکس محصول برآورده می‌کنند. در واقع، اسم برند و جزئیات کالا را نمی‌دانند، اما با مشاهده عکس کالا می‌توانند انتخاب راحت‌تری داشته باشند.

در کالاهای آرایشی، کاربر کنجکاو است تا رنگ و لعاب اصلی این لوازم را مشاهده کند. مثلا رنگ رژ لب‌های مختلف یا کرم پودرهای مختلف بر روی پوست، می‌تواند بر روی تصمیم کاربر اثرگذار باشد. به همین دلیل، باید حتما عکاسی حرفه‌ای از کالاها داشته باشید.

5- محتوا نویسی مشخصات کالا

گام مهم دیگری که برای داشتن یک سایت تخصصی در حوزه لوازم آرایش باید بردارید، محتوا نویسی است. شما باید مشخصات تمامی محصولاتی که در آنلاین شاپ آرایشی خودتان عرضه می‌کنید را بنویسید. درج این اطلاعات به کاربر کمک می‌کند تا دید بهتری در این زمینه داشته باشد. سعی کنید محتوا نویسی در زمینه مشخصات کالاها را دقیق انجام دهید. برای کسب اطلاعات دقیق باید از وب سایت هر کالا استفاده کنید و یا اطلاعات را از روی جعبه کالا ترجمه کرده و بنویسید.

6- نوشتن تگ یا برچسب

زمانی که مشخصات هر کالا را می‌نویسید، امکان درج برچسب یا tag برایتان فراهم می‌شود. در واقع، با این کار می‌توانید خیلی زود امکان فیلتر کردن محصولات را برای کاربر فراهم کنید. به این ترتیب، کاربر می‌تواند هر نوع لوازم آرایشی که احتیاج داشت را جستجو کند و با فیلتر کردن، دسترسی آسان تر و سریع‌تری به لوازم مدنظرش داشته باشد.

7- تحویل و ارزیابی یک فروشگاه آنلاین آرایشی پس از طراحی

مرحله پایانی ایجاد یک وب سایت حرفه‌ای، تحویل و ارزیابی آن است. شما باید تمام جزییات وب سایت را بررسی کنید تا بدانید تمام نیازهای‌تان در آن پیش‌بینی شده است یا خیر. در این مرحله فرصت دارید تا از طریق پشتیبانی شرکت ارائه کننده خدمات وب سایت، همه چیز را پیگیری کنید. یادتان باشد که هر گونه ایراد و اشکال در سایت، تنها زمانی قابل پیگیری و برطرف کردن است که در قراردادتان با شرکت مربوطه، به این موضوع اشاره کرده باشید؛ اما خوشبختانه، با کمک سایت ساز رایو می‌توانید بدون دغدغه چنین مراحلی، وب سایت تست شده و کاملی داشته باشید که خودتان شخصا آن را ساخته‌اید!

خلاصه مطلب

داشتن یک آنلاین شاپ آرایشی می‌تواند کسب و کارتان را متحول کند. میزان فروش بیشتر و انعطاف‌پذیری ارائه خدمات در وب سایت، به شما اجازه می‌دهد تا پیشرفت کنید و از تمام پتانسیل‌های فروش‌تان استفاده نمایید. سعی کنید باتوجه به مراحل و نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، بهترین روند را طی کنید.

سوالات متداول

آیا راه اندازی آنلاین شاپ هزینه خیلی بالایی دارد؟

خیر! با کمک سایت ساز رایو می‌توانید به‌وسیله کم‌ترین میزان هزینه بهترین خدمات را در این زمینه تجربه کنید و از فروش بیشتر در آنلاین شاپ آرایشی لذت ببرید.

آیا اینستاگرام بهتر است یا فروشگاه آنلاین؟

اینستاگرام معمولا مثل یک ویترین حرفه‌ای عمل می‌کند، اما فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی مانند مغازه‌ای است که به شکل مجازی تمام امکانات را برای خرید موفق فراهم می‌کند. اینستاگرام خدمات محدودی دارد و مقایسه آن با وب سایت آنلاین شاپ آرایشی اصلا صحیح نیست. شما باید اینستاگرام را در کنار وب سایت رشد دهید، اما جایگزینی با آن اصلا امکان ندارد.

چگونه افزایش فروش در سایت آنلاین شاپ داشته باشیم؟

برای افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی، باید استراتژی فروش داشته باشید و برای بهبود سئو سایت‌تان تلاش کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + نه =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!