گرافیک

انواع آیکون در سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی چند وب سایت جهت دانلود آیکون برای سایت

آیکون‌ها از اجزاء ناگفته اما بسیار موثر در تجربه کاربری وب‌سایت‌ها هستند. این عناصر گرافیکی کوچک به سایت‌ها امکان می‌دهند تا اطلاعات را به شکلی سریع، ساده و بصری منتقل کنند. آن‌ها می‌توانند به راهنمایی کاربران در ناوبری سایت، توجه دادن به موارد مهم، و حتی افزایش تعامل و اشتراک‌گذاری محتوا کمک کنند. از آیکون‌های اجتماعی گرفته تا آیکون‌های ناوبری و ابزار، هر یک از آن‌ها کاربرد و اهمیت خاص خود را دارد.

آیکون‌‌ها، یکی از رایج‌ترین طرح‌های گرافیکی هستند که با طراحی خاص، هدف خاصی را دنبال می‌کنند و معمولاً نشان دهنده، علائم یا دستورات مشخصی هستند. این روزها، دنیای واقعی ما با دنیای مجازی گره خورده‌است. روزانه انواع آیکون در سایت ها، اپلیکیشن‌ها و بیلبوردها می‌بینیم و بی‌اختیار متوجه معنی آیکون می‌شویم. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت استفاده از آیکون، در دنیای مجازی و حقیقی است.

در ادامه، به بررسی بیشتر انواع آیکون در سایت ها و همچنین چگونگی یافتن آیکون های زیبا برای طراحی سایت می‌پردازیم.

آیکون چیست؟

آیکون‌ها، طرح‌های گرافیگی هستند که با منظوری خاص، برای هدفی مشخص و متناسب با آن طراحی می‌شوند تا ارتباط بصری کاربر با دنیای مجازی را آسان‌تر کنند. شکل ظاهری آیکون‌ معمولا برگرفته از دنیای واقعی است. این تعریف کلی آیکون است. اما درصورتی‌که بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم، آیکون ها، طرح‌های گرافیکی ریزی هستند، که برای نشان دادن دستور یا مجموعه‌ای از اطلاعات درنظر گرفته می‌شوند.

برای مثال، آیکون خروج در سایت یا اپلیکیشن‌ها، دستور خارج شدن از آن محیط را تداعی می‌کند و آیکون اینستاگرام، مجموعه‌ای از اطلاعات و برنامه‌کاربردی را به ما نمایش می‌دهد. آیکون‌ها در تمام سیستم‌عامل‌ها وجود دارند و اصلاً فرقی نمی‌کند که کاربر ویندوز باشید یا مک، به هرحال مفهوم آیکون را با دل و جان لمس کرده‌اید.

کاربرد آیکون چیست؟

آیکون ها، نمادی مجازی از لوازم و اشیا واقعی در دنیای ما هستند. ایده ساخت آیکون، اولین بار در 37 سال قبل اتفاق افتاد. درست در زمانی‌که بشر تلاش می‌کرد تا، رابط کاربری مطلوبی بین خود و کامپیوتر ایجاد کند تا کار با آن، آسان شود. در این شرایط، Norm Cox وظیفه طراحی رابط کاربری کامپیوتر را برعهده داشت و ایده الهام از اشیا، برای رساندن منظور هر دستور، به کاربر را مطرح کرد. او با خلاقیت خود، موفق به خلق آیکون در کامپیوتر شد. او برای فهماندن هر دستور در کامپیوتر، نمادی گرافیکی برای آن طراحی کرد که چیزی شبیه به همان مفهوم در دنیای واقعی بود.

برای مثال، سطل زباله، برای درک بهتر عملکرد RecyleBin درنظر گرفته‌شد.

این اولین قدم در تحول UI یا همان رابط کاربری، ماشین و انسان بود. بعد از این رویداد، اولین گام در طراحی سایت، استفاده از آیکون های زیبا برای طراحی سایت، شناخته شد؛ زیرا هرچه سایت شما حرفه‌ای و پربار باشد، اما رابط کاربری مطلوبی نداشته‌‌باشد و از انواع آیکون در سایت استفاده نشده‌باشد، کاربر علاقه‌ای به مشاهده سایت شما نخواهد داشت.

مزیت استفاده از انواع آیکون در سایت چیست؟

آیکون‌‌ فایل گرافیکی کوچکی است که درک عملکرد سیستم را، برای انسان آسان می‌کند. آیکون‌ ها چنان قوی و پرقدرت هستند که جایگزین حروف و کلمات شده‌اند. امروزه، به‌راحتی با استفاده از آیکون‌های طراحی شده در سایت‌های مختلف، می‌توانید نیاز خود را در پیدا کردن آیکون های مناسب سایتتان، پاسخ دهید. برای استفاده از انواع آیکون در سایت، نیازی به صرف هزینه جهت طراحی آیکون ندارید، کافی است سری به وب سایت های معرفی‌شده، جهت دانلود آیکون بزنید و به‌آسانی آیکون های زیبا برای طراحی سایت را دانلود کنید.

ویژگی آیکون چیست؟

از ویژگی آیکون، می‌توان به چشم‌نواز بودن آن اشاره کرد. فایل‌های گرافیکی کوچکی که حرف‌های بزرگی برای گفتن دارند. شناخت آیکون‌ها و درک هدف و منظور آن‌ها، کمک زیادی به سرعت استفاده از سایت و اپلیکیشن‌ها می‌کند. کافی است کمی دقت کنید و عملکرد آیکون‌های جدید را زیرنظر بگیرید.

در مدت‌ زمان بسیار کوتاهی، تخصصی در این زمینه پیدا می‌کنید که با لحظه‌ای مشاهده، عملکرد آیکون را درک می‌کنید و به‌راحتی، از آن‌ها برای رسیدن به اهداف خودتان استفاده می‌نمایید. آیکون‌ها، سایت شما را حرفه‌ای تر نشان می‌دهند. درنظر داشته باشید که استفاده از نمادک سایت یا فاوآیکون، یکی از مشخصه‌های مهم برای اعتبار سنجی سایت در گوگل است. پس بهتر است، از انواع آیکون در سایت استفاده کنید و قابلیت‌های این فایل‌های گرافیکی کم‌حجم را دست‌کم نگیرید.

مزیت استفاده از سایت دانلود آیکون

این فایل‌های گرافیکی که با طراحی خلاقانه‌ای در سایت‌ها قابل دسترس هستند، بسیار مناسب استفاده در وب‌ سایت‌هایی است که توسط سایت ساز طراحی می‌شوند. با این روش، شما هیچ هزینه اضافی بابت طراحی آیکون پرداخت نمی‌کنید و برای ساخت سایت، تنها هزینه طراحی سایت را می‌پردازید. استفاده از روش‌های کاهش هزینه‌ پیاده سازی، مانند سایت ساز آنلاین و سایت های دانلود آیکون، هزینه‌های سایت استاندارد و مورد قبول را تاحد بسیار زیادی کاهش می‌دهند.

آیا بهتر نیست آیکون موردنظرمان را طراحی کنیم؟

افرادی که زیادی خودکفا هستند، علاقه بسیاری به انجام اضافه‌کاری‌ها دارند. این افراد معمولاً، برای انجام فرعیات، تمام انرژی خود را هدر می‌دهند و زمان پرداختن به اصل ماجرا، انرژی و توانی ندارند. این دسته از آدم‌ها، ترجیح می‌دهند، آیکون موردنظرشان را طراحی کنند و به این موضوع آگاهی ندارند که طراحی آیکون، زمان و هزینه زیادی را اتلاف می‌کند.

در حالی که پک‌های آماده و آیکون‌های آماده در وب سایت، جهت دانلود وجود دارد. شما به‌راحتی می‌توانید برای دست‌یابی به انواع آیکون، در سایت جستجو کنید و آیکون های زیبا برای طراحی سایت دانلود کنید. با استفاده از سایت‌های دانلود آیکون، دیگر نیازی به طراحی آیکون ندارید و انواع آیکون در سایت، قابل دانلود خواهد بود.

کاربرد آیکون در وب سایت چیست؟

آیکون ها، مثل چاشنی غذا عمل می‌کنند. به کمک این فایل‌های گرافیکی جذاب، درک و فهم ما از مفاهیم مختلف بیشتر می‌شود. با استفاده از آیکون‌ می‌توانید مطالعه و درک مطلبی خاص را، در وب سایتتان لذتبخش کنید و سایت حرفه ای داشته‌‌باشید.

هیچ‌کس حوصله خواندن متن‌های بلند و طولانی، بدون رابط گرافیکی مناسب و تصویر را ندارد. اگر در سایتتان از این پتانسیل حاضر و آماده استفاده نکنید، ضرر زیادی خواهید کرد. آیکون به فهم و درک بهتر کاربر، از وب‌سایت شما کمک می‌کند و ارتباط قوی‌تری با او برقرار می‌کند. پس سعی کنید از انواع آیکون در سایت استفاده کنید تا از دید کاربر، سایت جذاب‌تری داشته باشید.

نکات مهم در انتخاب انواع آیکون در سایت

اگر برای کاربران وب ‌سایتتان ارزش قائل باشید، می‌دانید که وقتی که برای مطالعه وب سایت شما اختصاص می‌دهند، بسیار ارزشمند است. پس لازم است برای راحتی، آرامش و علاقه‌مندی بیشتر کاربر در رابطه با سایتتان، مواردی را درنظر داشته‌باشید. پس از مشاهده انواع آیکون در سایت های دانلود آیکون، به‌ هیچ‌وجه از آیکون‌های شلوغ و پر از جزئیات استفاده نکنید.

تا حد امکان، اصل سادگی را در انتخاب آیکون های زیبا برای طراحی سایت درنظر داشته‌باشید. سعی کنید، با درنظر گرفتن تم کلی سایت و صفحات آن، از انواع آیکون در سایت خود، بهترین و هماهنگ‌ترین را انتخاب کنید. آیکون‌های بسیار ریز و متن‌دار اصلا مناسب سایت شما نیستند. انتخاب آن‌ها را فراموش کنید.

در ادامه، به معرفی چند وب سایت جهت دانلود آیکون می‌پردازیم.

دانلود آیکون از سایت Flaticon

سایت فلت آیکون، از بهترین سایت‌های دانلود آیکون است. به‌راحتی می‌توانید وارد سایت شوید و انواع آیکون در سایت را مشاهده کنید؛ آیکون‌هایی با طراحی حرفه‌ای، کاربر پسند و فلت. در این سایت، آیکون‌های رایگان و پولی وجود دارد که برحسب نیازتان می‌توانید آیکون های زیبا برای طراحی سایت انتخاب کرده و دانلود کنید.

آدرس سایت دانلود آیکون : https://www.flaticon.com/

دانلود آیکون از سایت Icons8
دانلود آیکون از سایت Flaticon

دانلود آیکون از سایت iconspedia

سایت آیکونزپدیا، یکی از جذاب‌ترین وب سایت های دانلود آیکون است. شما با نوشتن موضوع آیکونی که در جستجوی آن هستید، می‌توانید انواع آیکون در سایت آیکونزپدیا را مشاهده کنید و از بین آن‌ها، آیکون موردنظرتان را انتخاب کنید. دانلود آیکون‌ها در این وب‌سایت، مناسب ویندوز و مک ارائه می‌شود. این ویژگی، سایت آیکونزپدیا را مورد توجه طراحان سایت قرار داده‌است.

آدرس سایت دانلود آیکون: https://www.iconspedia.com/

دانلود آیکون از سایت Flaticon
دانلود آیکون از سایت iconspedia

دانلود آیکون از سایت IconArchive

سایت دانلود آرشیو، مرجع فوق‌العاده‌ای از آرشیو آیکون‌‌ها است. دسترسی به انواع آیکون در سایت آیکون آرشیو فراهم است. آیکون‌ها در این سایت رایگان هستند. بر حسب نیازتان می‌توانید انواع مدل‌های آیکون را سرچ کنید و بهترین آن‌ها را دانلود کنید.

آدرس سایت دانلود آیکون: http://www.iconarchive.com/

دانلود آیکون از سایت IconArchive
دانلود آیکون از سایت IconArchive

دانلود آیکون از سایت Icons8

سایت حرفه‌ای آیکون8، به شما این امکان را می‌دهد تا از بین انواع آیکون در سایت، بهترین آن را انتخاب کنید و در سایتتان استفاده نمایید. این سایت جذاب، با در اختیار قراردادن امکانات مختلف، محیط جذابی برای گشت‌ و گذار بین آیکون‌ها فراهم کرده‌است. در این سایت، می‌توانید دسته‌بندی‌های مختلفی را جستجو کنید و درصورت مشاهده آیکون جذابی که ممکن است بعداً مورد استفاده قرار گیرد، آن‌ را در بخش کالکشن ذخیره کنید تا در مواقع لزوم انواع آیکون در سایت آیکون8، در دسترستان باشد.

آدرس سایت دانلود آیکون: https://icons8.com/

دانلود آیکون از سایت Icons8
دانلود آیکون از سایت Icons8

استفاده از انواع آیکون در سایت، تنوع فوق‌العاده‌ای در محتوای سایت ایجاد می‌کند که نظر هر کاربری را جلب می‌کند. با استفاده از آیکون‌ها، می‌توانید سایت خود را به پرمخاطب‌ترین سایت تبدیل کنید و تعامل زیادی با کاربر ایجاد کنید. استفاده از سایت های دانلود آیکون رایگان، کمک بسیار زیادی به حل مشکل طراحی آیکون کرده است. با مراجعه به سایت‌های معرفی شده، مناسب‌ترین آیکون‌ ها در دسترس شما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!