طراحی سایت

ترندهای طراحی سایت در سال 2019

ترندهای طراحی سایت در سال 2019 به نوعی فوت کوزه‌گری برای بهتر دیده‌شدن شما و وب‌سایتتان است! هر روز به تعداد وب‌سایت‌های فعال در فضای مجازی افزوده می‌شود؛ در حال حاضر میلیون‌ها و‌ب‌سایت با موضوعات مختلف فعالیت دارند و هر کدام بسته به نوع فعالیتشان، از طراحی خاصی بهره‌مند هستند. سوال بسیار مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که آیا همه‌ی این وب‌سایت‌ها به یک اندازه مخاطب و محبوبیت دارند؟ تنها با ساخت سایت می‌توان موفقیت را گارانتی کرد؟ قطعا پاسخ شما هم “خیر” است.

عوامل بسیار زیادی هستند که می‌توانند به یک وب‌سایت کمک کنند تا هر چه بهتر در دید کاربران ظاهر شود. عواملی همچون:

  • رعایت نکات و قوانین سئو
  • بکاربردن تصاویر زیبا و جذاب
  • تولید محتوای حرفه‌ای و اصولی
  • به‌روزرسانی مداوم وب سایت
  • پشتیبانی محصولات و خدمات وب سایت
  • مدیریت برنامه‌ریزی شده (مدون)
  • آنالیز رقبا
  • تبلیغات در سایت‌های پربازدید و یا موتورهای جستجو

ولی آن‌چه امروز موضوع صحبت این مقاله است، شاید از تمامی این موارد مهم‌تر باشد و آن طراحی حرفه ای سایت است. شما ممکن است از بهترین متخصص سئو و برترین تولیدکننده‌ی محتوا استفاده کنید، همچنین می‌توانید هزینه تبلیغات در گوگل را بپردازید؛ اما تا زمانی که وب سایت شما شکل و شمایل ویندوز 98 را داشته باشد، نباید انتظار موفقیت داشته باشید! آنچه شما را در معرض دید کاربران حرفه‌ای و به‌روز قرار می‌دهد، طراحی حرفه ای سایت شما است.

وب سایت، ویترین مجازی شماست. این ویترین همواره باید چیدمان عالی و به‌روز داشته باشد. هر سال، برترین نوآوری‌ها و یا دستاوردهای ترندشده در زمینه طراحی حرفه ای سایت، مورد توجه برنامه‌نویسان قرار می‌گیرد تا پروژه‌های طراحی وب سایت را مطابق با آخرین مد روز، طراحی کنند. در مطلب پیش‌رو، قصد داریم برخی از ترندهای طراحی سایت در سال 2019 را با هم بررسی کنیم؛

با ما همراه باشید!

ترندهای طراحی سایت در سال 2019

با فرارسیدن سال 2019، موضوع مد و مدگرایی مانند سال‌های قبل، بسیار داغ شد. انتخاب رنگ سال توسط کمپانی‌های مد و فشن، نوع لباس پوشیدن سلبریتی‌ها، تغییر دکوراسیون منازل و… همه نشان از تغییراتی بود که مدگرایی به همراه داشت. فارغ از این موضوع که آیا مدگرایی خوب است یا نه، باید اعتراف کنیم که سیطره مدگرایی به طراحی سایت نیز رسیده است. شاید بتوان گفت یکی از کم‌هزینه‌ترین نوع مدگرایی ترندهایی است که برای طراحی حرفه ای سایت مطرح می‌شوند.

هر ساله، برترین وب‌سایت‌ها و برنامه‌نویسان، ترندهایی که می‌توانند به شما کمک کنند تا بهتر در دید کاربران قرار بگیرید را معرفی می‌کنند. این ترندها، تغییراتی است که در صورت اعمال می‌تواند وب سایت شما را در زمره پربازدیدترین وب سایت‌ها قرار دهد. پیش از پرداختن به مهم‌ترین این ترندها، لازم است بگوییم اعمال تمامی این تغییرات بر وب سایت ضروری نیست، بلکه به بهبود تجربه‌ای که کاربران از سایت شما دارند، کمک می‌کند.

موبایل‌ها را دریابید!

کمتر کسی فکرش را می‌کرد زمانی فرا برسد که تمام زندگی بشر در یک صفحه تخت چند اینچی خلاصه شود! شاید فکر کنید عبارت “تمام زندگی” کمی اغراق‌آمیز باشد، اما آمار و ارقام این حرف را تایید می‌کند!

این روزها آمار قابل توجهی از جستجو در اینترنت، به وسیله گوشی‌های هوشمند انجام می‌گیرد. غالب وب‌سایت‌ها به صورت پیش‌فرض برای نمایش بر روی دستگاه‌های دسکتاپ طراحی می‌شوند و در بهترین حالت، به صورت ریسپانسیو به گونه‌ای عمل می‌کنند که در صورت تغییر سایز مرورگر، شکل و شمایلشان به هم نریزد!

موتورهای‌جستجو پا را فراتر گذاشته‌اند و علاوه بر طراحی ریسپانسیو، به مباحثی همچون User Friendly و Mobile Friendly نیز پرداخته‌اند. یکی از مهم‌ترین ترندهای طراحی سایت در سال 2019 به موضوع گوشی‌های هوشمند پرداخته است. پس شاید بیراه نباشد که بگوییم وقت آن رسیده که به عنوان یک برنامه‌نویس وب، دست به کار شوید و برای صفحه‌های تخت چند اینچی وقت بیشتری بگذارید!

هندسه سخت، هندسه جذاب!

چه کسی می‌تواند ادعا کند از پس تمامی مسائل هندسه در دوران دبیرستان برآمده است؟! هندسه‌ای سخت و نامفهوم که در دنیای طراحی وب، به موضوعی جذاب و بعضا پول‌ساز تبدیل می‌شود!

سال 2019 زمان آن است که جسورانه‌تر سایت خود را طراحی کنید. استفاده از اشکال هندسی در قسمت‌های مختلفی از جمله منوها، پس‌زمینه و … می‌تواند زیبایی دو چندانی به وب سایت شما ببخشد. همچنین، برای طراحی حرفه ای سایت خود باید تعادل را بین اشکال هندسی حفظ کنید. این تعادل‌ها به صورت زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • تعادل متقارن: بدین معناست که سمت راست و چپ صفحه‌ی طراحی شده شما یکسان باشد.
  • تعادل نامتقارن: در این نوع تعادل، شاید ظاهرا دو طرف مانند هم نباشند اما با استفاده از رنگ‌ها، المان‌ها و … وزن یکسانی دارند.
  • تعادل شعاعی: تمامی عناصر طراحی‌شده، حول یک مرکز، به سمت خارج پخش می‌شوند، درست مانند یک دایره رنگی.

استفاده از اشکال هندسی با تعادل نامتقارن، می‌تواند حس پویایی و مدرنیته را برای کاربران وب‌سایت شما به همراه داشته باشد. شاید استفاده از اشکال هندسی کمی دشوار باشد، ولی  فراموش نکنید، برای آنکه نتیجه کار، ویژگی های بهترین طراحی سایت را داشته باشد، باید سختی‌ها را به جان خرید!

فونت‌ها، زبان شما هستند!

فونت‌های رایج و معمولی که سال‌هاست توسط غالب وب سایت‌ها استفاده می‌شوند، دیگر جذابیت سابق را ندارند. یکی از مهم‌ترین ترندهای طراحی سایت در سال 2019 به موضوع فونت‌ها پرداخته است. استفاده از فونت‌های جدیدتر با اندازه مناسب، می‌تواند شکل و شمایل متفاوتی به وب‌سایت شما ببخشد.

در این بین، نباید از تایپوگرافی نیز غافل شد. تایپوگرافی یکی از ابزارهای بسیار مهم بصری در زمینه طراحی حرفه ای سایت است. شما می‌توانید با استفاده از تایپوگرافی نمای سه‌بعدی به وب سایتتان بدهید و یا قالب سایت را از حالت ساده، به نمایی زیبا با استفاده از تلفیق حروف و شکل تغییر دهید. زمان آن فرارسیده تا برای طراحی حرفه ای سایت، زمان بیشتری را برای انتخاب فونت اختصاص دهید!

مطالعه بیشتر: اهمیت تایپوگرافی در طراحی سایت

تمرکز بر روی ویدئوها

این یک واقعیت غیر قابل انکار است که نسل جدید، تمایلی به خواندن ندارد و ترجیح می‌دهد داده‌ها را از طریق شنیدن و دیدن به دست بیاورد. برای نمونه، تبلیغ 60 ثانیه‌ای یک برند آب‌معدنی در تلویزیون، خیلی تاثیرگذارتر از بروشوری است که از خواص آن صحبت می‌کند!

البته این تمام ماجرا نیست! استفاده از ویدئو در وب سایت می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر سئو سایت شما داشته باشد. هرچه مدت زمان حضور کاربران در وب سایت افزایش یابد، می‌تواند این سیگنال را برای موتورهای‌ جستجو ارسال کند که وب‌سایت شما از محتوای مفیدی برخوردار است. جالب است بدانید که 88 درصد مدت زمان حضور کاربران در وب‌سایت‌های مختلف صرف تماشای ویدئوها می‌شود.

اگر دانش کافی برنامه‌نویسی برای اضافه کردن ویدئو به سایتتان ندارید، می‌توانید از قابلیت‌هایی که سایت ساز آنلاین رایو در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید. اگر مخاطبان شما حوصله مطالعه متن را ندارند، پس چه بهتر که با یک ویدئو به استقبالشان بروید!

سه بعدی فکر کن، سه بعدی اجرا کن!

مدتهاست که طراحی‌های فلت (Flat) جای خود را به طراحی‌های سه بعدی داده‌اند. در دنیای زیباپسند امروز، طراحی ساده وب سایت، می‌تواند حکم خودکشی داشته باشد! استفاده از حجم‌ها و تو‌ رفتگی‌ها یکی از مهم‌ترین اصول طراحی حرفه ای سایت است که می‌تواند به زیبایی وب سایت شما بیفزاید. بدون شک ظاهر زیبا و زنده، حس حرفه‌ای بودن شما را به مخاطبان انتقال می‌دهد.

سایت سازهای بسیاری هستند که قابلیت‌های شگفت‌انگیز سه‌بعدی‌سازی را برای کاربران خود ایجاد کرده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از این سایت‌سازها، علاوه بر کسب تجربه در زمینه مدیریت سایت، حس خوب مدیریت یک اثر هنری را نیز بچشید!

سال 2019، سال آسانی نخواهد بود!

کاربران در سال 2019، باهوش‌تر از هر زمانی هستند! آن‌ها با وارسی چند ثانیه‌ای هر سایتی می‌توانند بفهمند که با یک تیم یا شرکت حرفه‌ای طرف هستند و یا با یک آماتور که می‌خواهد پروژه کارآموزی خود را تست کند! در عصری که المان‌های مختلفی بر موفقیت سایت تاثیر دارد، نیاز است تا خود را برای کارزار دیده‌شدن توسط کاربران آماده کنید. نکات زیر می‌تواند به شما کمک کنند:

  • اگر تابحال سایتی را طراحی نکرده‌اید، سراغ سایت‌سازهای آنلاین بروید
  • دانش خود را در زمینه بهینه‌سازی افزایش دهید
  • برای طراحی المان‌ها وقت بیشتری را صرف کنید
  • از جادوی پادکست، ویدئو و موشن‌گرافیک غافل نشوید
  • برای بنرها و تصاویر سایت، حتما از طراح حرفه‌ای کمک بگیرید
  • سعی کنید برای هر بخش از سایت خود محتوای کافی و مناسب بارگذاری کنید.
  • ناوبری مناسب برای سایت خود ایجاد کنید
  • با استفاده از چند سایت با رنکینگ مناسب، برای سایتتان بک‌لینک ایجاد کنید
  • تبلیغات را فراموش نکنید!

ترندهای طراحی‌ سایت در سال 2019 به زیبایی، کارایی و کاربرپسند بودن بسیار اهمیت می‌دهند. شاید بیراه نباشد که بگوییم این قالب و طراحی حرفه ای سایت شماست که در وهله اول کاربران را مجاب می‌کند تا در وب سایت شما بمانند و یا در همان ثانیه‌های ابتدایی خارج شوند!

در این مقاله، ما تنها به بخشی از ترندها که از اهمیت بیشتری برخوردار بودند، اشاره‌ای داشتیم. در بازار داغ رقابت بین کسب‌وکارهای فعال در فضای مجازی، بدون شک وب سایت‌های به‌روز و مبتنی بر آخرین ترندهای طراحی سایت، شانس بسیار بیشتری برای دیده‌شدن توسط کاربران دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!