رتبه بندی و موتورهای جستجو

9 ترفند موثر در ثبت سایت در گوگل

ثبت سایت در گوگل و نمایش وب سایت در صفحات ابتدایی آن، هدفی است که مدیران وب سایت‌ در تلاش برای دستیابی به آن هستند. کاربران در بستر اینترنت پس از جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود، محتوای مورد نظر را تنها در صفحات ابتدایی گوگل مورد بررسی قرار می‌دهند؛ لذا ثبت سایت در گوگل و نمایش آن در صفحات ابتدایی، از اهمیت بسیار بالایی در بازاریابی اینترنتی و جذب مخاطب برخوردار می‌باشد.

ثبت سایت در گوگل و نمایش در صفحات ابتدایی آن نیازمند دانش و مهارت خاصی بوده که طی مقاله پیش‌رو مهم‌ترین معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی وب سایت‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چرا سایت من در جستجوی گوگل نمایش داده نمی‌شود؟

در پاسخ به این سوال تعدادی از ترفندهای مهم که توسط الگوریتم‌های گوگل مورد بررسی قرار می‌گیرد را معرفی خواهیم نمود.

  • تالیف محتوای جذاب

یکی از الگوریتم‌های گوگل رفتار کاربران در مواجه با وب سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد این الگوریتم تحت عنوان  RankBrain فعالیت می‌نماید. لذا محتوایی را تالیف نمایید که توجه مخاطبان را به خود جلب نماید.

استفاده از محتوای چند رسانه‌ای در این راستا راه‌گشا خواهد بود. منظور از محتوای چند رسانه‌ای بهره‌گیری از تصاویر، ویدئوها، نمودارها، جداول و یا طرح نظریه‌های عملی و کارآمد می‌باشد.

بهینه سازی سایت و به‌روزرسانی محتوای سایت نیز در رتبه بندی سایت تاثیرگذار خواهد بود. برای ثبت سایت در گوگل و نمایش در صفحات ابتدایی آن به هیچ عنوان محتوای تکراری در وب سایت خود درج ننمایید.

همواره موضوع مورد نظر خود را همراه با جزئیات و به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید؛ در صورتی‌که مقاله‌ای کامل و طولانی را تالیف نمایید، محتوای ایجاد شده از نظر گوگل تخصصی درنظر گرفته شده و این فاکتور نیز برای شما امتیازآور خواهد بود.

در نتیجه، در تالیف محتوای مورد نظر به تمامی جوانب موضوع بپردازید و اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطب خود قرار دهید، تا علاوه بر جذب مخاطبین وفادار جایگاه مناسبی را در موتور جستجوی گوگل از آن خود نمایید.

  • بالا بردن نرخ حضور کاربران در وب سایت

طبق بررسی‌های انجام شده گوگل کاربرانی را که پس از ورود به وب سایت شما به سرعت آن را ترک می‌کنند را شناسایی نموده و این مهم در رتبه‌بندی سایت تاثیرگذار خواهد بود.

با استفاده از تکنیک OPP در ثبت سایت در گوگل، نرخ حضور کاربران در وب سایت را افزایش خواهید داد.

در این تکنیک ابتدا میبایست نتیجه را به کاربر خود نمایش دهید تا مخاطب متوجه شود مطالعه مقاله شما چه نتایجی برایش به ارمغان خواهد آورد؛

پس از نمایش نتیجه در تکنیک OPP می‌بایست مطالعات و بررسی‌های خود را اثبات نمایید، در این بخش از محتوا مدارک خود را به خوانندگان ارائه خواهید نمود.

با سپری نمودن 2 مرحله اول، مخاطب خود را مشتاق نموده‌اید و هم‌اکنون زمان آن فرارسیده که مطلب خود را به کاربر نمایش دهید.

هر سه مرحله یاد شده جزئی از متن شما را تشکیل می‌دهند و در واقع جایگیری این سه بخش در متن است که اهمیت داشته و نظر مخاطبان را به خود جلب خواهد نمود.

  • استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی

یکی از مهم‌ترین قوانین سئو وب سایت استفاده از لینک‌های داخلی می‌باشد، با بهره‌گیری از لینک‌های صحیح، گوگل شما را به عنوان وب سایت مرجع درنظر گرفته و رتبه مناسبی را از آن خود خواهید نمود.

با استفاده از لینک‌های داخلی علاوه بر تاثیر گذاری در نحوه ثبت سایت در گوگل و بهینه سازی سایت بر اساس قوانین سئو؛ مخاطبان را نیز به صفحات داخلی وب سایت ارجاع داده و اطلاعات کامل و دقیقی را پیرامون موضوع مورد نظر در اختیار آنان قرار خواهید داد.

بهره‌گیری از لینک‌های خارجی نیز بی تاثیر نبوده اما نسبت به لینک‌های داخلی در رتبه دوم قرار داشته و تاثیرگذاری کمتری خواهد داشت. در استفاده از لینک‌های خارجی همواره کلمات مورد نظر خود را به وب سایت‌های قدرتمند لینک نمایید.

برای مثال در صورتی که مقاله تالیفی شما در ارتباط با گوشی‌های همراه می‌باشد، می‌توانید به برندهای مطرحی همچون apple و یا samsung لینک خارجی دهید.

  • بهینه سازی سایت برای CTR

یکی از مواردی که در قوانین سئو مطرح شده است، انتخاب عنوان مناسب و گیرا برای مقاله تالیف شده می‌باشد. برخی از عوامل مهم در انتخاب عنوان برای مقاله به شرح زیر می‌باشد:

  • خاص بودن عنوان انتخابی
  • کوتاه بودن عنوان
  • استفاده از متغیرهای اصلی مطلب در عنوان مقاله
  • عدم استفاده از علائم اختصاری و فرمول‌‌ها
  • انتخاب عنوانی بدون پیچیدگی و ابهام
  • حذف کلمات، عبارات و توضیحات اضافی
  • بهره‌گیری از عناوین خلاقانه
  • استفاده از اعداد در عنوان مطلب

طی تحقیقات انجام شده در این زمینه مخاطبان بیشتر روی عناوینی که در آن عدد نوشته شده است کلیک می‌نمایند. برای مثال عنوان زیر از نظر CTR نرخ بازدید مناسبی را برای وب سایت ایجاد خواهد نمود؛

“9 ترفند موثر در ثبت سایت در گوگل”

  • انتخاب و تکرار کلمات کلیدی در متن

از جمله نکات مهم که در قوانین سئو وب سایت ذکر شده است، انتخاب صحیح کلمات کلیدی می‌باشد. محتوای مطلب شما می‌بایست حاوی کلماتی باشد که کاربران در موتورهای جستجو آنان را بررسی می‌نمایند.

برای مثال در صورتی‌که محتوای تالیفی در حوزه ساخت سایت می‌باشد، شما می‌توانید از کلماتی همچون وب سایت ساز، طراحی سایت و … استفاده نمایید.

بهینه سازی سایت از طریق کلمات کلیدی، قوانینی را شامل می‌شود که عدم توجه به این قوانین منجر به دریافت جریمه توسط گوگل خواهد شد.

چگالی کلمات کلیدی در متن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد؛ برای اطلاع از نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی براساس قوانین سئو وب سایت به مطلب چگالی کلمات کلیدی مراجعه نمایید.

  • طراحی سایت ریسانسیو

امروزه کاربران با توجه به شرایط کاری و محیطی خود از ابزارهای متعددی برای جستجو در بستر اینترنت استفاده می‌نمایند. براساس قوانین سئو وب سایت شما میبایست امکان استفاده از مطالب مندرج در وب سایت خود را برای تمامی ابزارهای الکترونیکی در بازار فراهم نمایید.

در صورتی که امکان مشاهده وب سایت در نمایشگر موبایل، تبلت و یا سایر ابزارهای الکترونیکی وجود نداشته باشد، کاربر به سرعت وب سایت شما را ترک خواهد نمود.

در نتیجه، برای بهینه سازی سایت خود و ثبت سایت در گوگل با هدف دریافت رتبه و جایگاه مناسب، وب سایت خود را برای نمایش در ابزارهای الکترونیکی مورد استفاده عموم مردم سازگار نمایید.

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و … به صورت غیر مستقیم در رتبه‌بندی وب سایت شما تاثیرگذار خواهد بود. با از کمک شبکه های اجتماعی، محتوای خود را در معرض دید جامعه وسیع‌تری از مخاطبان قرار خواهید داد.

برای مثال با به اشتراک گذاشتن مطالب خود در اینستاگرام مخاطبان این شبکه اجتماعی را نیز به سایت خود ارجاع خواهید داد؛

از این طریق ترافیک وب سایت شما بالاتر رفته و گوگل سایت شما را پرطرفدار تشخیص می‌دهد و رتبه مناسب‌تری را به شما تخصیص خواهد داد. در نتیجه استفاده از شبکه های اجتماعی به بهینه سازی سایت شما به صورت غیر مستقیم کمک خواهد نمود.

  • افزایش سرعت وب سایت

برای ثبت سایت در گوگل بر اساس قوانین سئو وب سایت میبایست سرعت سایت خود را در دستگاه‌های مختلف همانند موبایل، تبلت، لپ تاپ و … بررسی نمایید.

در صورتی‌که وب سایت شما با سرعت بالا بارگذاری نشود، علاوه‌بر عدم دریافت رتبه بالا در گوگل کاربران نیز تمایلی به صرف زمان در سایت شما نخواهند داشت؛

در نظر داشته باشید در چنین شرایطی محتوای غنی تالیف شده، قربانی سرعت پایین وب سایت خواهد شد و کاربران، سایت شما را برای همیشه ترک خواهند نمود.

یکی از روش‌های بررسی سرعت سایت استفاده از ابزارهای آنلاین در این زمینه می‌باشد؛ با استفاده از لینک https://gtmetrix.com/ می‌توانید سرعت سایت خود را به صورت آنلاین بررسی نمایید.

  • بهره‌گیری از متا تگ‌ها

برای ثبت سایت در گوگل بر اساس قوانین سئو وب سایت با هدف دریافت رتبه بالا می‌توانید از متا تگ‌ها استفاده نمایید. متا تگ‌ها در واقع توضیحاتی هستند که برای هدفمند نمودن فعالیت موتورهای جستجو همانند گوگل نوشته می‌شوند.

یکی از متا تگ‌های مهم برای بهینه سازی سایت براساس قوانین سئو متا تگ توضیحات (Description) نامیده می‌شود.

زمانی‌که کاربران با جستجوی کلمات کلیدی به وب سایت شما برخورد نمایند، توضیحاتی که پایین لینک وب سایت نمایش داده می‌شود، در حقیقت همان متا تگی است که شما برای صفحه خود درج نموده‌اید.

متا تگ توضیحات میبایست توضیحی کوتاه در ارتباط با مطالب مندرج در مقاله ارائه نماید و همواره کلمه کلیدی اصلی صفحه را دربر داشته باشد. کاربران با مطالعه این متا تگ از محتویات صفحه آگاهی یافته و در نهایت روی لینک وب سایت شما کلیک خواهند نمود.

طول متا تگ نوشته شده در بهترین حالت 150 کلمه بوده و در حال حاضر یکی از موارد مهم در امتیازدهی به صفحات در گوگل شناخته می‌شود. لذا در تالیف متا تگ مربوط به صفحه خود خلاقیت داشته باشید تا مخاطبان را به سمت وب سایت خود هدایت نمایید.

 

در نهایت، با رعایت تمامی موارد ذکرشده در مقاله فوق وب سایت شما رتبه و جایگاه مناسبی را در صفحات گوگل از آن خود خواهد نمود؛ همواره علاوه‌بر رعایت موارد تکنیکی و قوانین سئو وب سایت جهت ثبت سایت در گوگل به سایر نکات در راستای جذاب نمودن محتوای تالیفی خود برای مخاطبان توجه نمایید تا وب سایت شما توسط کاربران جستجو شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!