رتبه بندی و موتورهای جستجومحتوای وب سایت

تشخیص کپی بودن متن در گوگل

هر سایت براساس ساز و کاری که دارد، جهت دستیابی به هدفی خاص که معمولا جذب مخاطب و پاسخ به نیاز مخاطب است، در فضای وب برپا می‌شود. دستیابی به مخاطبین بیشتر برای بسیاری از کسب و کارها، موجب برندسازی مطلوب و فروش بیشتر یا شناخت بیشتر خواهد شد. پس بدیهی است که باید نسبت به محتوای سایت با حساسیت بیشتری رفتار کرد. محتوای ارزشمند در سایت باید مطابق با سئو نوشته شود تا رتبه سایت را افزایش دهد و ورودی خوبی از گوگل دریافت کند. محتوای کپی هیچ ارزشی برای سایت نخواهد داشت و تنها اعتبار سایت را در موتور جستجوی گوگل دچار مشکل می‌کند. تشخیص کپی بودن متن در گوگل از اهمیت زیادی برخوردار است.

چرا تشخیص محتوای کپی اهمیت زیادی دارد؟

براساس قوانین گوگل، محتوایی که از سایت دیگری کپی شده باشد و اصل یونیک بودن متن درنظر گرفته نشده باشد، معمولا عامل پیشرفت برای سایت نخواهد بود.  تامین محتوای وب سایت ‌ها معمولا از جانب فریلنسرها و مدیران سایت انجام می‌شود. اگر از سایت ساز آنلاین رایو استفاده کرده باشید، می‌توانید تامین محتوای آن را نیز به تیم قوی دنیپر بسپارید. نظارت بر عملکرد نویسندگان از جانب شرکت بسیار قوی‌تر انجام می‌شود. معمولا رسیدگی به این امر در تشخیص محتوای یونیک بسیار تخصصی است. درک چگونگی تشخیص کپی بودن متن در گوگل اهمیت زیادی دارد؛ چرا که می‌توان در همان ابتدا با مشخص کردن متن‌های کپی شده، اصلاحات را در سایت ایجاد کرد و از کاهش اعتبار در گوگل پیشگیری کرد.

به یاد داشته باشید که برای گوگل تفاوتی ندارد که از سایت ساز برای پیاده سازی سایت‌تان استفاده کرده باشید یا پلت فرم دیگری را برای این اقدام برگزیده باشید، چیزی که برای گوگل اهمیت دارد، کیفیت محتوا و تطابق آن با اصول سئو سایت است. پس آشنایی به قوانین سئو نیز موضوع مهمی در این حوزه است.

مشخصه‌های یک محتوای متنی باکیفیت در سایت

اگر در خصوص الگوریتم‌های گوگل اطلاعاتی داشته باشید، حتما می‌دانید که نوشتن متن یونیک و غیر تکراری تا چه اندازه اهمیت دارد. در واقع، با نوشتن یک متن باکیفیت می توانید اعتبارتان را در موتورهای جستجوگر افزایش دهید و با جذب مخاطب به‌دلیل تولید محتوای هدفمند و مطابق با اصول سئو، بهترین محتوای متنی را تولید کنید.

یک متن باکیفیت، باید حاصل تحقیق، نقل قول، ترجمه و بازنویسی باشد. متن‌هایی که عینا ترجمه یک مقاله انگلیسی باشد، باز هم رتبه مطلوبی در گوگل نخواهد داشت. به همان میزان متن‌هایی که دقیقا بازنویسی‌شده محتوای دیگری است که حتی ترتیب تیترها و موضوعات در آن تغییر نکرده است نیز، متن باکیفیتی محسوب نمی‌شود. اما تولید محتوایی که حاصل از مطالعه چند مطلب انگلیسی باشد و بازنویسی آن بعد از خواندن مقالات مشابه فارسی صورت بگیرد، متنی باکیفیت خواهد بود، مشروط بر این‌که اهداف سئو و کلمات کلیدی موردنظر در سایت، در مطلب تولیدشده نیز رعایت شده باشد.

خلق محتوای باکیفیت و حرفه‌ای هنری است که نیازمند تخصص، قلم شیوا و دانش می‌باشد. به یاد داشته باشید که اهمیت کیفیت متن به اندازه ساخت سایت، زیاد است و باید به آن توجه کرد.

محتوای کپی در سایت چه آسیب‌هایی در پی خواهد داشت؟

شاید از دید افراد غیرمتخصص، تشخیص کپی بودن متن در گوگل چندان اهمیتی نداشته باشد و محتوای کپی موضوع چندان مهمی دیده نشود؛ اما از سوی متخصصان تولید محتوا و سئو، دستیابی به محتوایی که در سایت‌های دیگر وجود نداشته باشد، اصلی‌ترین عامل جذب مخاطب وفادار و محبوبیت در موتورهای جستجوگر است.

برای مثال، گوگل با الگوریتم پنگوئن به‌راحتی می‌تواند محتوای کپی را تشخص دهد. تشخیص کپی بودن متن در گوگل برای این الگوریتم اصلا دشوار نیست و با هر ترفند غیرحرفه‌ای، آسیبی شدید از سوی گوگل خواهید دید. همچنین، الگوریتم پاندا قادر است کیفیت محتوای تولیدشده، اسپم بودن یا کپی بودن محتواها را بررسی کند.

استفاده از محتوای کپی شده در سایت، می‌تواند چندین آسیب را به دنبال داشته باشد:

  1. مشکل در جذب ترافیک: سایت‌هایی که محتوای کپی شده دارند، در موتورهای جستجو به دلیل تکراری بودن محتوا، کمتر به صفحات اول نتایج جستجو دسترسی پیدا می‌کنند و به همین دلیل، ترافیک کمتری به سایت جذب می‌کنند.
  2. کاهش اعتماد کاربران: وجود محتوای کپی شده در سایت، می‌تواند باعث کاهش اعتماد کاربران به سایت شود و احتمالاً برای آن‌ها دلیلی برای بازگشت به سایت نباشد.
  3. مشکل در SEO: استفاده از محتوای کپی شده، می‌تواند باعث کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو شود و به دلیل تکراری بودن محتوا، موتورهای جستجو آن را به عنوان spam در نظر می‌گیرند. اسپم شدن سایت فاجعه‌ای است که موجب کاهش شدید محبوبیت سایت در موتور جستجو می‌شود و در نهایت، محتواهای باکیفیت سایت نیز، به‌سختی برای کاربر نمایش داده می‌شود.
  4. مشکل در حقوقی بودن محتوا: استفاده از محتوای کپی شده، می‌تواند باعث بروز مشکلات حقوقی شود و سایت ممکن است با خسارت‌های مالی و قانونی مواجه گردد. ابته قانون کپی رایت یا مالکیت معنوی در ایران وجود ندارد اما در سایر کشورها به شدت رعایت می‌گردد.
  5. کاهش ارزش محتوا: استفاده از محتوای کپی شده، می‌تواند باعث کاهش ارزش محتوای سایت شود و کاربران از محتوای تکراری خسته می‌شوند.

به دلایل فوق، برای داشتن سایتی با محتوای اصیل و کارآمد، بهتر است که از محتوای کپی شده خودداری کرده و به جای آن، محتوای اصیل و منحصر به فرد ارائه نمایید. این اقدامات هشداردهنده، فقط برای بهبود کیفیت جستجو در موتورهای جستجو است. با چنین اقدامی، مدیران سایت به تولید محتوای باکیفیت تشویق می‌شوند و تلاش برای تشخیص کپی بودن متن در گوگل افزایش می‌یابد.

تشخیص کپی بودن متن در گوگل چگونه است؟

یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا سایت‌تان را از خطر اسپم شدن نجات دهید، استفاده از تکنیک مشخص کردن کپی بودن متن در موتور گوگل است. با استفاده از جستجوی محتوای کپی در گوگل، می‌توانید متوجه شوید که متن موردنظرتان در سایت دیگری وجود داشته است یا خیر.

هر چند تشخیص کپی بودن متن در گوگل چندان بادقت و کاربردی نیست، اما برای یک چک فوری بسیار مطلوب است. جهت تشخیص کپی بودن متن، باید جمله موردنظرتان را کپی کنید و در نوار جستجوی گوگل الصاق (Paste) کنید. با انجام این‌کار می‌توانید متن‌های مشابه با جمله موردنظرتان را مشاهده کنید. اگر متن موردنظرتان کپی بوده باشد، در نتایج جستجو، عبارات آن را با آدرس سایت مشاهده خواهید کرد. معمولا جمله موردنظر شما در سایت دیگر، Bold می‌شود. تشخیص کپی بودن متن در گوگل با این روش امکان‌پذیر است. هرچند بررسی تخصصی نمی‌توان انجام داد.

معایب تشخیص کپی بودن متن در گوگل چیست؟

گوگل ابزاری تخصصی برای جستجو محسوب می‌شود. پس بدیهی است که این موتور جستجو تمام نیروی خود را بر گشت و گذار در میان سایت‌ها می‌گذارد تا نتایج رضایت‌بخشی را به کاربر نمایش دهد. حال در این میان، هدف ما پیدا کردن محتوای کپی است. پس طبیعی است که تشخیص کپی بودن متن در گوگل کمی ضعیف باشد؛ زیرا این ابزار اصلا برای چنین اقدامی ساخته نشده است و نتایج جستجو صرفا با الگوریتم‌های متعدد و براساس هوش مصنوعی نمایش داده می‌شود تا مرتبط‌ترین نتایج با جستجوی شما نمایش داده شود.

در تشخیص کپی بودن متن در گوگل، نمی‌توان کل متن را به‌صورت یک جا ارزیابی کرد. شما باید خط به خط نسبت به بررسی متن اقدام کنید تا نتیجه آن دقیق‌تر باشد. جستجوی پاراگرافی برای تشخیص کپی بودن متن در گوگل امکان‌پذیر است، اما دقت کافی و موردنظرتان را قطعا نخواهد داشت.

ابزارهای تشخیص کپی بودن متن کدامند؟

اگر به هر دلیلی از نتیجه تشخیص کپی بودن متن در گوگل ناراضی هستید، می‌توانید به ابزارهای تخصصی در این حوزه مراجعه کنید تا دقیق‌ترین و تخصصی‌ترین نتایج را از تحلیل و ارزیابی محتوای کپی یا یونیک مشاهده کنید.

در ادامه به بررسی این ابزارها می‌پردازیم:

1- سایت similar page check

اگر در خصوص کپی بودن متن یک سایت یا صفحه، به سایت خودتان شک دارید و می‌خواهید میزان کپی بودن دو صفحه را باهم بررسی کنید؛ باید آدرس هر دو صفحه را در سایت similar page check وارد کنید تا درصد کپی بودن و مطالب مشابه را در آن ارزیابی کنید.

2- سایت Duplichecker

وب سایت داپلی چکر یکی از سایت‌های قوی در بررسی محتوای کپی محسوب می‌شود. درواقع، این سایت امکان ارزیابی محتوای 1000 کلمه ای را برای کاربر فراهم می‌کند. تشخیص کپی بودن متن در گوگل به نسبت سایت DupliChecker  بسیار ضعیف‌تر است.

3- سایت EduBirdie

یکی از سایت‌هایی که می‌توانید در آن محتوای کپی را پیدا کنید، سایت EduBirdie است. این سایت به‌راحتی برای‌تان مشخص می‌کند که چه میزان از متنی که در آن وارد کرده‌اید، در سایت‌های دیگر به‌صورت جملات مشابه یا جملات کپی شده وجود دارد. چک کردن محتوای آماده شده از سوی فریلنسرها با چنین ابزارهایی به شدت توصیه می‌شود.

4- سایت Copyscape

خلق محتوای یونیک برای هر سایتی اهمیت زیادی دارد. سایت Copyscape یکی از بهترین و جذاب‌ترین وب سایت‌هایی است که به شما این اجازه را می‌دهد تا متن موردنظرتان را از لحاظ یونیک بودن و تکراری نبودن با محتوای دیگر سایت‌ها ارزیابی کنید.

5- سایت siteliner

سایت لاینر ابزار قدرتمندی است که برخلاق تشخیص کپی بودن متن در گوگل، توانایی ارزیابی 25 صفحه از سایت را در هر بررسی دارا است. در SiteLiner می‌توانید به‌راحتی میزان محتوای کپی، محتوای یونیک و محتوای رایج در سایت‌تان را مشاهده کنید و صفحات دارای متن تکراری را نیز، بررسی کنید.

6- سایت Plagiarism Checker

یکی از ابزار‌های قوی و کاربردی برای بررسی محتوای کپی توسط سایت Plagiarism Checker ارائه می‌گردد. شما با استفاده از این وب سایت می‌توانید متن موردنظرتان را ارزیابی کنید و میزان کپی بودن آن را با محتوای سایت‌های دیگر چک کنید.

سخن آخر

وجود تعداد زیادی از سایت‌ها برای تشخیص و ارزیابی محتوا، نشان دهنده ضرورت اطلاع از اصول تولید محتوای مبتنی بر سئو است. اطلاع از روش های تولید محتوای وب سایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید متن‌های یونیک و حرفه‌ای تولید کنید و درگیر  تشخیص کپی بودن متن در Google و سایت‌های دیگر نباشید.

مطالعه بیشتر و بازنویسی و جمع بندی موضوعاتی که قصد دارید در وب سایت‌تان منتشر کنید به شما این اجازه را می‌دهد تا متن باکیفیت و ویژه‌ای تولید کنید که حاصل ترجمه خط به خط یک مقاله یا بازنویسی خط به خط یک مقاله نباشد. محتوای کپی و مشابه، موجب کاهش رتبه سایت شما می‌شود و تمامی زحمات‌تان برای بهبود رتبه سئو را کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!