معرفی کتاب

معرفی 20 کتاب مفید در زمینه تبلیغات و برندینگ

افزایش سطح آگاهی در هر حوزه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید درنظر بگیرید. دسترسی به اطلاعات صحیح و علم روز موجب می‌شود، در راستای تبلیغات و برندینگ هوشمندانه‌تر عمل کنید. عدم دارا بودن اطلاعات در این حوزه موجب می‌شود تا هیچ علمی نسبت به موضوع نداشته باشید و تمامی پیشنهاداتی که برای بهبود برندینگ و نحوه تبلیغات می‌شنوید را قبول کنید.

در این مقاله بهترین کتاب های تبلیغات و برندینگ را معرفی می‌کنیم تا به‌راحتی با مطالعه آن‌ها دید بهتری نسبت به این موضوع پیدا کنید.

فهرست محتوا (با کلیک روی هر عنوان، به آن قسمت منتقل می‌شوید) پنهان

چرا باید کتاب های تبلیغات و برندینگ را بخوانید؟

مطالعه کردن و به‌روز بودن از جمله رمز و رازهای موفقیت بسیاری از کسب و کارهای جهان است. اطلاع از اصول برندسازی و نحوه عملکرد سازمانی برای بهبود برندینگ، موجب می‌شود تا به‌راحتی نسبت به تمام جزییات کسب و کارتان بهتر عمل کنید.

مطالعه کتاب های تبلیغات و برندینگ دید بهتری نیست به آینده کسب و کارتان ایجاد می‌کند و راه‌های جذب مشتری، ارتباط با مخاطب و ماندگاری در ذهن‌ها با برندسازی صحیح را به شما آموزش می‌دهد. محتوای این کتاب‌ها شاید با چندین برابر هزینه، در کلاس‌های تبلیغات و برندینگ آموزش داده شود. پس بهترین و به‌صرفه‌ترین راه برای به‌روز بودن، مطالعه کتاب های تبلیغات و برندینگ است.

 

کتاب مدیریت تبلیغات نوشته دکتر محمدیان

1- کتاب مدیریت تبلیغات نوشته دکتر محمدیان

یکی از کتاب‌های باکیفیت و تخصصی در حوزه تبلیغات، کتاب مدیریت تبلیغات نوشته دکتر محمدیان است. این کتاب سطح علمی مطلوبی دارد و یکی از منابع درسی دوره کارشناسی دانشگاه محسوب می‌شود. با مطالعه این کتاب می‌توانید در حوزه تبلیغات، از سیر یک تکنیک تبلیغاتی مطلع شوید و بدون سردرگمی در مثال‌های خارج از ایران، به مثال‌های ایرانی و ملموس‌تر کتاب توجه کنید. با مطالعه کتاب های تبلیغات و برندینگ می‌توانید حرفه‌ای‌تر در این حوزه عمل کنید.

 

2- کتاب مدیریت بازاریابی نوشته فیلیپ کاتلر

کتاب مدیریت بازاریابی نوشته فیلیپ کاتلر
کتاب مدیریت بازاریابی نوشته فیلیپ کاتلر

فیلیپ کاتلر یکی از اساتید بزرگ در حوزه بازاریابی است. جالب است بدانید که یکی از کتاب های تبلیغات و برندینگ جهانی در حوزه بازاریابی، همین کتاب است که در 58 کشور جهان چاپ شده است. کاتلر با دارا بودن مشتریانی به نام در سراسر دنیا، توصیه‌هایی کاربردی و واقعی در این حوزه دارد.

مطالعه این کتاب به شما کمک می‌کند تا بهترین و موفق‌ترین تکنیک‌های بازاریابی را بیاموزید. ساخت سایت، برخورد با مشتری، نحوه معرفی خدمات و هزاران موضوع ریز و درشت دیگر در این کتاب بررسی شده است.

 

کتاب گذر از پرتگاه نوشته جفری مور
کتاب گذر از پرتگاه نوشته جفری مور

3- کتاب گذر از پرتگاه نوشته جفری مور

یکی از جالب‌ترین کتاب های تبلیغات و برندینگ، کتاب جفری مور است. این کتاب به بررسی و آنالیز دقیق مشتریان می‌پردازد. به گفته جفری مور، انواع مختلفی از مشتری وجود دارد که بررسی واکنش‌های روانشناختی آن‌ها در مواجهه با پیشنهادات و محصولات مختلف، متفاوت است. درک عمیق روحیات مشتری به نحوه برخورد با او و نوع ارائه خدمات کمک زیادی می‌کند. با شناخت مشتری می‌توانید حتی با استفاده از سایت ساز آنلاین، محصولات را طبق انتظار مشتری در سایت ارائه کنید.

 

 

4- کتاب مبانی خلاقیت در تبلیغات نوشته ماریو پریکن

کتاب مبانی خلاقیت در تبلیغات نوشته ماریو پریکن
کتاب مبانی خلاقیت در تبلیغات نوشته ماریو پریکن

علم تبلیغات و نحوه انجام آن موضوع مهمی است که می‌توان برای آن هزاران کتاب نوشت. ماریو پریکن در کتاب مبانی خلاقیت، به این موضوع پرداخته است که چگونه می‌توانید از ایده‌های بزرگی که در اطرافتان وجود دارد، ایده بگیرید و خلاقانه عمل کنید.

خلاقیت موضوع مهمی است که باید در کلیه ابعاد تبلیغات و برندینگ از آن استفاده کنید. حتی برای راه‌اندازی سایت توسط سایت ساز نیز، به جزئیات این ماجرا احتیاج دارید تا سایت موفقی بین خودتان و مشتری ایجاد کنید. کتاب مبانی خلاقیت یکی از کتاب های تبلیغات و برندینگ است.

 

 

5- کتاب بازاریابی چریکی یا پارتیزانی نوشته جی کنراد لوینسون

کتاب بازاریابی چریکی یا پارتیزانی نوشته جی کنراد لوینسون
کتاب بازاریابی چریکی یا پارتیزانی نوشته جی کنراد لوینسون

یکی از بهترین کتاب های تبلیغات و برندینگ، کتاب جی کنراد لوینسون است. این کتاب برای متخصصین این حوزه در تحصیلات آکادمیک نیز، تدریس می‌شود. در واقع، کتاب بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی یکی از بهترین منابعی است که می‌توانید در آن با یکی از روش‌های مهم در بازاریابی آشنا شوید.

استفاده از اطلاعات به‌روز دنیا موجب می‌شود تا بهترین عملکرد را در حوزه بازاریابی داشته باشید و برای رسیدن به اهداف سازمانی، به خوبی عمل کنید.

 

6- کتاب 1001 راهکار تبلیغاتی نوشته لوک دوپونت

کتاب 1001 راهکار تبلیغاتی نوشته لوک دوپونت
کتاب 1001 راهکار تبلیغاتی نوشته لوک دوپونت

کتاب 1001 راهکار تبلیغاتی در سال 2006 منتشر شد. در این کتاب هیجان‌انگیز توضیحات لازم برای کسب اطلاعات درخصوص نحوه ارائه یک آگهی تبلیغاتی مناسب کسب و کار یا محصول، به خواننده ارائه می‌شود.

با مطالعه این کتاب می‌توانید خلاقیت‌تان را در حوزه کسب و کار و تبلیغات آن ارتقا دهید و یک تبلیغ پر بازده در خروجی این ماجرا ارائه کنید. یادتان باشد که ارائه راهکارهای تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های تبلیغات محسوب می‌شود.

 

 

7- کتاب رازهای تبلیغات نوشته تایم دیوید اگیلوی

کتاب رازهای تبلیغات نوشته تایم دیوید اگیلوی
کتاب رازهای تبلیغات نوشته تایم دیوید اگیلوی

اگر به کتاب های تبلیغات و برندینگ علاقه‌مند باشید و بخواهید تجربیات و علم فعالین این حوزه را بررسی کنید، کتاب رازهای تبلیغات یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. در این کتاب تمامی مفاهیم تبلیغاتی بیان شده است و به خواننده کتاب، دید دقیقی از جزییات یک تبلیغات از صفر تا صد ارائه می‌کند.

پس بدیهی است که دانستن آن برای علاقه‌مندان این حوزه بسیار ضروری محسوب می‌شود.

 

8- کتاب برندینگ در پنج و نیم مرحله نوشته میشل جانسون

کتاب برندینگ در پنج و نیم مرحله نوشته میشل جانسون
کتاب برندینگ در پنج و نیم مرحله نوشته میشل جانسون

یکی از‌ کتاب های تبلیغات و برندینگ موفق، کتاب برندینگ در 5.5 مرحله است. در این کتاب هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد و میشل جانسون به‌خوبی زیربنای فکری شما برای برندسازی را می‌سازد.

او در این کتاب به اصول برندسازی و خلق یک برند اشاره می‌کند. روایت‌های جالب و داستانی که منجر به درک عمیق از برندسازی می‌شود، نقطه قوت این کتاب محسوب می‌گردد.

 

 

 

کتاب بازاریابی اجازه ای (Permission Marketing) نوشته ست گودین

9- کتاب بازاریابی اجازه ای (Permission Marketing) نوشته ست گودین

در تفکر سنتی بازاریابی و تبلیغات، نحوه تبلیغ محصول یا خدمات برای جذب مشتری در شبکه‌های تلویزیونی و تماس‌های تلفنی جهت برقراری ارتباط مستقیم با بازار هدف انجام می‌شد.

ست گودین با زیر سوال بردن این سبک تبلیغات، برای اولین بار موضوع بازاریابی دیجیتال را مطرح کرد. نتیجه زایش این تفکر سایت‌های اینترنتی و فروش کالا در اینترنت است. هرچند چنین اقدامی بدون توجه به نکات مطرح شده توسط ست گودین، با شکست مواجه است. پس بدیهی است که مطالعه این کتاب برای فعالین این حوزه بسیار ضروری است.

 

10- کتاب تجارت جنگ یا جنگ بازاریابی نوشته ال ریس و جک تروت

کتاب تجارت جنگ یا جنگ بازاریابی نوشته ال ریس و جک تروت
کتاب تجارت جنگ یا جنگ بازاریابی نوشته ال ریس و جک تروت

یکی از بهترین کتاب های تبلیغات و برندینگ که به طور دقیق نسبت به بررسی بازاریابی و تعامل با مشتری اقدام کرده است، کتاب جنگ بازاریابی نوشته ال ریس جک تروت است. این کتاب با تصویرسازی ذهنی و تشبیه بازاریابی به یک جنگ تمام عیار، تلاش می‌کند تا مخاطب را در جریان چالش‌های بازاریابی قرار دهد.

در این کتاب با درنظر گرفتن شرایط مختلفی که هر کسب و کار با آن درگیر است، راه‌کارهای مفیدی ارائه می‌شود که با استفاده از استراتژی‌های عنوان شده می‌توان به موفقیت در کسب و کار رسید.

 

 

 

11- کتاب ساختن داستان برند نوشته دونالد میلر

کتاب ساختن داستان برند نوشته دونالد میلر
کتاب ساختن داستان برند نوشته دونالد میلر

دونالد میلر در کتاب “ساختن داستان برند” تلاش می‌کند تا براساس اصولی خاص، داستان شکل گیری برندینگ را به خواننده کتاب توضیح دهد. با مطالعه این کتاب می‌توانید چالش‌های پیش رو در کسب و کارتان را مدیریت کنید. نکته جالب این کتاب، بررسی و آنالیز روانشناسانه مشتری در مواجهه با یک برند و محصول یا خدمات آن است. میلر یکی از کتاب‌های ارزشمند و جذاب را در این حوزه نوشته است که خواننده می‌تواند در کنار لذت بردن از مطالب، آموزش ببیند.

بعد از مطالعه این کتاب احتمالا می‌توانید به راحتی یک متن مناسب صفحه ی درباره ی ما بنویسید.

 

 

12- کتاب مسری یا بازاریابی ویروسی نوشته جونا برگر

کتاب مسری یا بازاریابی ویروسی نوشته جونا برگر
کتاب مسری یا بازاریابی ویروسی نوشته جونا برگر

یکی از کتاب های تبلیغات و برندینگ که می‌توانید با مطالعه آن به خوبی مخاطب را بشناسید و نحوه بازاریابی خدمات یا محصولات‌تان را به خوبی مدیریت کنید، کتاب مسری است. این کتاب که در برخی انتشارات‌ها با نام بازاریابی ویروسی نیز منتشر شده است، با توضیح دادن 6 مرحله از بازاریابی موفق، ذهن شما را برای فروش و ارائه حرفه‌ای تر آماده می‌کند.

جالب است بدانید که این کتاب، حاصل تحقیقات چندین و چند ساله نویسنده است. پس بدیهی است که مطالعه چنین تحقیقات ارزشمندی مفید خواهد بود.

 

 

13- کتاب بازاریابی هکر رشد نوشته رایان هالیدی

کتاب بازاریابی هک رشد نوشته رایان هالیدی
کتاب بازاریابی هک رشد نوشته رایان هالیدی

شاید برای شما نیز، مطالعه کتاب‌های سنتی که از شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات قدیمی صحبت می‌کند، بسیار کلافه کننده باشد. بسیاری از کتاب های تبلیغات و برندینگ با مطرح کردن اصول پایه در برندینگ و بازاریابی، تلاش می‌کند تا ذهن شما را در این راستا سازماندهی کند. اما اصل ماجرا می‌طلبد تا در کنار این اصول، روش‌های نوین بازاریابی را بشناسید. در این کتاب هالیدی تلاش می‌کند تا ذهن مخاطب را از بازاریابی سنتی خارج کند و معجزه موفقیت با کسب و کارهایی که موجب شکل گیری کسب و کارهای کوچک شده است را مطرح کند.

در این کتاب به موفقیت Dropbox ،Instagram ، Snapchat و Airbnb نیز اشاره شده است.

 

14- کتاب طراحی کمپین های تبلیغاتی در راستای استراتژی بازاریابی نوشته جیم اوری

کتاب طراحی کمپین های تبلیغاتی در راستای استراتژی بازاریابی نوشته جیم اوری
کتاب طراحی کمپین های تبلیغاتی در راستای استراتژی بازاریابی نوشته جیم اوری

اگر اهل مطالعه کتاب های تبلیغات و برندینگ باشید، حتما اسم این کتاب را شنیده اید. کتاب طراحی کمپین های تبلیغاتی یکی از کتاب‌های مفید و کاربردی در برندینگ و بازاریابی محسوب می‌شود.

این کتاب ارزشمند با ارائه اطلاعات مفید در حوزه تبلیغات و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی تلاش می‌کند تا ذهن مخاطب را، با تکنیک‌های روز دنیا آشنا کند.

 

 

 

 

15- کتاب قلاب نوشته نیرایال و رایان هوور

کتاب قلاب نوشته نیرایال و رایان هوور
کتاب قلاب نوشته نیرایال و رایان هوور

کتاب قلاب که توسط نیرایل و رایان هوور نوشته شده است، با ارائه راه‌کاری در 4 مرحله، شکل گیری یک وابستگی توسط مشتری را توضیح می‌دهد.

این کتاب تلاش می‌کند تا ذهن مخاطب را اسیر کند و برند را در جایگاهی ویژه از ذهن مخاطب قرار دهد. با درنظر گرفتن این چرخه 4 مرحله‌ای، هر کسب و کاری می‌تواند خودش را در جایگاه ویژه‌ای از موفقیت در برند سازی قرار دهد.

 

16- کتاب سرخ و سیاه سی سال تبلیغ به روایت سیته گردآوری شاهین ترکمن

کتاب سرخ و سیاه سی سال تبلیغ به روایت سیته گردآوری شاهین ترکمن
کتاب سرخ و سیاه سی سال تبلیغ به روایت سیته گردآوری شاهین ترکمن

اگر علاقه‌مند به آشنایی با تاریخ تبلیغات و برندینگ باشید باید مطالعه کتاب سرخ و سیاه که با شرح سی سال تبلیغ سعی دارد تا شما را با نحوه تبلیغات در گذشته آشنا کند را در اولویت قرار دهید.

این کتاب با ارائه گذشته‌ای جالب از نوع تبلیغات در ایران تلاش می‌کند تا سیر پیشرفت تبلیغات را برای‌تان شرح دهد. مطالعه این کتاب مثل یک سرگرمی شیرین برای علاقه‌مندان به کتاب های تبلیغات و برندینگ ایرانی است.

 

 

17- کتاب روانشناسی نفوذ (روان‌شناسی متقاعد سازی) نوشته رابرت چالدینی

کتاب روانشناسی نفوذ (روان‌شناسی متقاعد سازی) نوشته رابرت چالدینی
کتاب روانشناسی نفوذ (روان‌شناسی متقاعد سازی) نوشته رابرت چالدینی

معمولا اثرگذاری در ذهن مخاطب با شناخت ویژگی‌های روانشناختی او به خوبی انجام می‌شود. هرچه بهتر مخاطب هدفتان را شناسایی کنید، راحت‌تر می‌توانید برای جلب نظر او اقدام کنید.

کتاب روانشناسی نفوذ یا روانشناسی متقاعد سازی یکی از کتاب های تبلیغات و برندینگ محسوب می‌شود که به خواننده آموزش می‌دهد تا مشتریان خود را برای استفاده از خدمات و محصولاتش، متقاعد کند.

با درک این هنر می‌توانید به‌راحتی در ذهن مخاطب نفوذ کنید و او را به سمت و سوی خودتان هدایت کنید تا شانس ارائه خدمات و برند سازی را پیدا کنید.

18- کتاب ۲۲ قانون تغییرناپذیر برند نوشته ال ریس و لورا ریس

کتاب ۲۲ قانون تغییرناپذیر برند نوشته ال ریس و لورا ریس
کتاب ۲۲ قانون تغییرناپذیر برند نوشته ال ریس و لورا ریس

کتاب ۲۲ قانون تغییرناپذیر برند در سال 2002 منتشر گردیده است. این کتاب با تدوین 22 قانون مشخص که حاصل از اصول برندسازی است، سعی می‌کند تا مخاطب را با این اصول آشنا کند.

تعاریف دقیق از هویت سازمان وجزییات جاری در هر مجموعه، موجب شده است تا موضوعات مطرح شده در این کتاب ملموس باشد و اکثر افراد علاقه‌مند به این حوزه، با مطالعه آن دید بهتری نسبت به برند سازی پیدا کنند.

 

 

 

19- کتاب قانون هشتاد بیست نوشته ریچارد کُچ

کتاب قانون هشتاد بیست نوشته ریچارد کُچ
کتاب قانون هشتاد بیست نوشته ریچارد کُچ

کتاب قانون هشتاد بیست تلاش می‌کند تا مخاطب را با قانون پارتو یا پرتو آشنا کند. قانونی که علاوه‌بر برندینگ و بازاریابی، در تمام ابعاد مختلف زندگی کاربرد دارد.

کتاب قانون هشتاد بیست با کاربرد در حوزه فروش و مارکتینگ یکی از بهترین راه‌کارها و تکنیک‌های فروش را بررسی می‌کند.

 

20- کتاب ماشین محتوا دن نوریس

کتاب ماشین محتوا دن نوریس
کتاب ماشین محتوا دن نوریس

امروزه همه ما به تاثیر فضای مجازی و گسترش کسب و کار در این حوزه آگاه هستیم. کتاب ماشین محتوا در تلاش است تا تاثیر تولید محتوا و استفاده از این تکنیک در بازاریابی را بررسی کند.

تبلیغات و برندینگ با استفاده از تکنیک تولید محتوا می‌تواند اثرگذاری فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

 

 

 

راه اندازی فروشگاه آنلاین محصولات یا ارائه سایت خدماتی و پژوهشی تفاوتی ندارد؛ آن‌چه اهمیت دارد، نحوه برقراری ارتباط با مخاطب ازطریق ارائه محتوای ارزشمند و موردنیاز مخاطب است. با ترفند محتوای مناسب، می‌توانید مشتریان همیشگی داشته باشید و جایگاه برندتان را تثبیت کنید.

پس سعی کنید کتاب ماشین محتوا را به‌عنوان یکی از کتاب های تبلیغات و برندینگ مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!