فروشگاه اینترنتی

آنلاین شاپ چیست؟

با پیشرفت‌های متعدد در زمینه فضاهای کسب و کار، نوع فعالیت بیزینس‌ها نیز دچار تغییرات متعدد شده است. در گذشته‌های نه چندان دور، افراد با دارا بودن یک مکان جغرافیایی مشخص که فروشگاه محسوب می‌شد، اجناس خود را به فروش می‌رساندند. در چنین کسب و کارهایی، معمولا بعد جغرافیایی اثرگذارترین بخش ماجرا در جذب مشتری و میزان فروش محسوب می‌شد. اما این روزها با رایج شدن تاسیس وب سایت برای گسترش کسب و کارها، می‌توان فارغ از بعد جغرافیایی مشتریان متعددی را جذب کرد. آنلاین شاپ راهکار فوق‌العاده‌ای برای گسترش کسب و کارهایی است که اجناس مختلفی را برای فروش ارائه می‌کنند. راه اندازی فروشگاه اینترنتی امکانات متعددی را در اختیار افراد قرار می‌دهد و مزایای فوق‌العاده‌ای دارد.

در ادامه به بررسی مزایای داشتن آنلاین شاپ می‌پردازیم و نکات مختلف در طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بررسی می‌کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید!

آنلاین شاپ چیست؟

اگر بخواهید معنای دقیق آنلاین شاپ را بررسی کنید، باید معنای لاتین آن را درنظر بگیرید. آنلاین به معنای برخط بودن است و شاپ به معنای فروشگاه است. در واقع، به فروشگاه‌های اینترنتی که امکان فروش اجناس مختلف را برای صاحب کسب و کار فراهم می‌کنند، آنلاین شاپ می‌گوییم.

آنلاین شاپ یکی از بهترین گزینه‌ها برای فروش اجناس همگام با دنیای علم و تکنولوژی است. راه اندازی فروشگاه اینترنتی مزایای فوق‌العاده‌ای دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشید؟

اگر از آن دسته افرادی باشید که کسب و کارتان در فضای فروشگاه و مغازه‌تان محدود می‌شود، احتمالا به این فکر می‌کنید که چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشید و برای داشتن وبسایت فروشگاهی هزینه کنید!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی
راه اندازی فروشگاه اینترنتی

معمولا زمانی که سود حاصل از فروش حضوری در کسب و کارها رضایت‌بخش باشد، عده کمی به فکر گسترش فعالیت و فروش می‌افتند. در حال حاضر، احتمالا شما نیز شرایط مالی خاص بعد از شیوع ویروس کرونا را تجربه کرده‌اید؛ شرایطی که گاهی ناچار به بستن فروشگاه هستید و یا به‌دلیل نگرانی از ابتلا به ویروس و قرنطینه‌های سراسری، مشتری‌های کمی را در روز مشاهده کرده‌اید. این قوی‌ترین دلیل برای داشتن سایت در بستر فضای وب است؛ چرا که موجب می‌شود تا در بسیاری از شرایط خاص به فعالیت و کسب و کارتان ادامه دهید و درآمدتان را حفظ کنید. در واقع، فروشگاه اینترنتی نوعی تضمین فروش برای کسب و کارتان است.

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی به شما این امکان را می‌دهد تا در فضایی امن با امکاناتی فوق‌العاده، کالاهایی که در اختیار دارید را به فروش برسانید. در آنلاین شاپ، کاربر می‌تواند عکس‌های مختلفی از محصول مشاهده کند و سپس، با مطالعه و مقایسه مشخصات هر محصول و بررسی نظرات دیگر مصرف کنندگان کالا، اقدام به خرید اینترنتی کند.

آنلاین شاپ با فراهم کردن امکان پرداخت در محیطی امن و مناسب، ثبت سفارش و خرید نهایی را برای کاربر امکان‌پذیر می‌کند.

از مزایای ساخت سایت فروشگاهی می‌توان به جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر اشاره کرد. فروش کالا در اینترنت شما را از تماس مستقیم با مشتری دور می‌کند و امکان فعالیت در شرایط شیوع کرونا و هر رویداد پیش‌بینی نشده‌ای را فراهم می‌کند.

امکانات یک فروشگاه اینترنتی که توسط سایت ساز آنلاین طراحی و پیاده سازی شده باشد، مدیریت فروش و دستیابی به بانک اطلاعاتی ارزشمندی از مشتریان وفادار را فراهم می‌کند. پس بدیهی است که با توجه به چنین مزایای فوق‌العاده‌ای در آنلاین شاپ، باید به دنبال استفاده از سایت ساز قوی جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی باشید.

چگونه یک آنلاین شاپ داشته باشید؟

بعد از کسب اطلاعات در خصوص مزایای استفاده از آنلاین شاپ در فروش محصولات، احتمالا علاقمند هستید که بدانید چطور می‌توانید یک آنلاین شاپ داشته باشید؟

در واقع، برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی تفاوتی ندارد که قصدتان فروش لباس باشد یا ساخت فروشگاه آنلاین کتاب مدنظرتان باشد، باید مراحل زیر را طی کنید:

1- یک دامنه بخرید!

در هر حال، باید یک دامین با نام دل‌خواه و مرتبط با کسب و کارتان تهیه کنید و سپس، با همکاری، یک شرکت متخصص در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی، کار را شروع کنید. معمولا محصول نهایی چنین اقدامی، راه اندازی سایتی است که دارای بخش مدیریتی قوی و جامع در زمینه دسته بندی محصولات و فروش آن‌ها است.

2- نیازتان را مکتوب کنید!

شما به‌عنوان صاحب کسب و کار و فروشگاه اینترنتی، باید بدانید که چه نیازهایی در سایت‌ خواهید داشت. سعی کنید با مشاور و مسئول رسیدگی به این جزئیات در وب سایت‌تان صحبت کنید و با مشورت کامل و نشان دادن وب سایت‌های فروشگاهی که از نظرتان مطلوب است، تمامی ابعاد موضوع را بررسی کنید.

چک لیست راه اندازی آنلاین شاپ
چک لیست راه اندازی آنلاین شاپ

بعد از این مرحله، معمولا سایت با جزییات پیاده سازی می‌شود و در نهایت، تغییرات را می‌توانید در حدی جزئی اعمال کنید و به سیستم مدیریت آنلاین شاپ مدنظرتان دست پیدا کنید.

3- محصولات را دسته بندی کنید!

قطعا برای داشتن یک آنلاین شاپ، دسته بندی محصولات و نحوه دستیابی کاربر به کالاهای موردنیاز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید. حتما دسته بندی موردنظرتان را تهیه کنید و به مسئولین پیاده سازی سایت ارائه کنید. سپس، با طراحی بهینه و حرفه‌ای سایت، محصول نهایی به شما تحویل داده می‌شود تا ورود اطلاعات را انجام دهید.

4- عکاسی از کالاها را جدی بگیرید!

برای یک آنلاین شاپ، کاربر تنها به محتوایی که شما در سایت قرار داده‌اید، دسترسی دارد. در واقع، تنها حس تشخیص کاربر، حس بینایی است. در دسترس نبودن حس لامسه برای بررسی جنس و متریال محصول با عدم امکان مشاهده کالا از نزدیک، اصلی‌ترین عواملی است که کاربر را از خرید از آنلاین شاپ منصرف می‌کند.

پس می‌توان گفت که تنها ابزار در دسترس شما برای ارائه اطلاعات جامع و کامل از کالا، عکاسی و فیلم‌برداری از محصول‌تان است. با داشتن عکس‌های حرفه‌ای از جزییات یک کالا، می‌توانید کاربر را به خرید از آنلاین شاپ دل‌گرم کرده و تصمیم گیری را ساده‌تر کنید.

5- مشخصات محصول را دقیق وارد کنید!

ورود اطلاعات بخش مهمی از پروسه راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. شما می‌توانید با ورود اطلاعات دقیق و منظم، تمامی نیاز کاربر به شناخت محصول را پاسخگو باشید. قطعا می‌دانید که همین ویژگی درج اطلاعات محصول و امکان مقایسه آن، سکوی پرتاپ سایت دیجیکالا برای موفقیت در حوزه آنلاین شاپ بوده است.

پس سعی کنید مواردی همچون مشخصات محصول، ابعاد، اندازه، وزن، حجم، نوع بسته بندی، متریال بکار رفته در ساخت آن و محل تولید کالا را واقعی و دقیق وارد کنید.

6- نحوه پرداخت آنلاین شاپ خود را مشخص کنید!

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خرید اینترنتی، نحوه پرداخت هزینه آن است. در واقع، برای خرید از آنلاین شاپ معمولا دو روش پرداخت درنظر گرفته می‌شود:

روش اول، پرداخت آنلاین از طریق کارت‌ های عضو شتاب است و روش دوم، پرداخت درب منزل و در زمان تحویل کالا است.

معمولا در صورتی‌که وب سایت شناخته شده نباشد و برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک اقدام  نکرده باشد، کاربران برای خرید از آنلاین شاپ دچار تردید می‌شوند. در چنین شرایطی بهتر است امکان پرداخت درب منزل را نیز فراهم کنید تا ریسک عدم اطمینان مشتریان کاهش پیدا کند و پس از مدتی، امکان پرداخت اینترنتی در محیطی امن را فراهم کنید.

7- اطلاعات تماس با ما را حتما درج کنید!

قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، باید به این موضوع دقت کنید که اطلاعات تماس با ما در وب سایتی که اجناسی را برای فروش ارائه می‌کند، تا چه اندازه مهم خواهد بود. پس بدیهی است که باید برای داشتن یک آنلاین شاپ موفق، اطلاعات تماس دقیقی در سایت ارائه کنید تا کاربر گزینه دیگری برای اعتماد بیشتر به آنلاین شاپ داشته باشد و هر زمان نیاز بود، با پشتیبانی سایت تماس بگیرد.

8- خط مشی آنلاین شاپ را مشخص کنید!

یکی از مهم‌ترین موضوعات اثرگذار در موفقیت یک آنلاین شاپ، ساز و کار برخورد با مشتری و نحوه مدیریت ارسال‌ها و مرجوعی‌ها است؛ معمولا برای موفقیت آنلاین شاپ باید وجه تمایزی میان فروشگاه خودتان و سایر رقبا ایجاد کنید.

کاهش هزینه‌های ارسال، تهیه گیفت برای مشتریان و ایجاد شرایطی خاص جهت رفاه حال مشتریان، از جمله کارهایی است که می‌توانید در خط مشی آنلاین شاپ لحاظ کنید تا به بهترین شکل موفق به جذب مشتریان‌تان شوید و مشتریان قبلی را وفادار کنید تا کسب و کارتان ارزشمندتر و موفق‌تر پیش‌روی کند.

چگونه مشتریان بیشتری را به آنلاین شاپ جذب کنید؟

معمولا اولین اقدامی که افراد برای پیدا کردن کالاهای موردنظرشان انجام می‌دهند، جستجو در گوگل است. با جستجو در گوگل می‌توان عکس‌های متعددی را دید و با مطالعه متن توضیحات محصولات، کالای موردنظر را پیدا کرد.

خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی
خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی

پس بدیهی است که کاربران از طریق جستجوی گوگل می‌توانند بدون شناخت قبلی یک فروشگاه آنلاین را پیدا کنند و در هر محدوده جغرافیایی که باشند، کالای موردنظرشان را سفارش دهند.

این موضوع اهمیت پرداختن به سئوی محتوا و قراردادن عکس‌های حرفه‌ای و مطلوب مطابق با اصول سئو جهت بهبود رتبه سایت را بیش از پیش پررنگ می‌کند. پس اگر می‌خواهید بدون نیاز به تبلیغات پرهزینه در سطح شهر و مجلات، مخاطبین بیشتری را به آنلاین شاپ خودتان هدایت کنید، حتما محتوای مطابق با سئو در سایت قرار دهید و برای بهبود سئوی سایت تمامی سعیتان را بکنید.

تولید محتوای حرفه‌ای و هدفمند با کلمات کلیدی مناسب آنلاین شاپ، اصلی‌ترین سکوی پرتاب موفقیت سایت‌ فروشگاهی‌تان محسوب می‌شود. اگر در این حوزه اطلاعاتی ندارید، حتما از متخصصین رایو کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + دو =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!