محتوای وب سایت

ویژگی های صفحه تماس با ما

طراحی سایت همیشه با هدف جذب مخاطب و اطلاع رسانی مطلوب‌تر به آن‌ها انجام می‌شود. ارتباط دو سویه‌ای که با طراحی و پیاده سازی سایت انجام می‌شود، موجب پدیدار شدن ارتباط مستقیم با مخاطبین می‌شود. در این میان طراحی صفحات مختلف سایت و درنظر گرفتن UI یا رابط کاربری سایت اهمیت زیادی دارد. اطلاع از ویژگی های صفحه تماس با ما و ضرورت ساخت صفحه تماس با ما و درنظر گرفتن نکاتی که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم، به شما کمک خواهد کرد تا کاملترین صفحه تماس با ما را داشته باشید.

پس اگر می‌خواهید بهترین صفحه تماس با ما را طراحی کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید!

صفحه تماس با ما چیست؟

اگر نگاهی کلی به سایت‌های مختلف بکنید، حتما در همان صفحه ابتدایی و منوهای اصلی سایت، صفحه تماس با ما را مشاهده خواهید کرد. این صفحه با ویژگی‌هایی همراه است که درنظر گرفتن آن به کیفیت بالای طراحی، پیاده سازی و ارتباط با مشتری کمک می‌کند.

همان‌طور که از اسم این صفحه پیدا است، وجود اطلاعات تماس و فراهم کردن آسان‌ترین راه‌های ارتباط برقرار کردن با پشتیبانی سایت و بخش‌های مورنظر کاربر، اصلی‌ترین ویژگی است که در صفحه تماس با ما دیده می‌شود.

اگر سری به سایت ساز آنلاین زده باشید، حتما در تمامی نمونه‌هایی که برای ساخت سایت وجود دارد، این صفحه را مشاهده کرده‌اید. این صفحه از بدیهیات موجود در هر سایت محسوب می‌شود که باید اصول و ویژگی های صفحه تماس با ما در آن رعایت شود.

اهمیت متن صفحه تماس با ما چیست؟

متاسفانه یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت، عدم توجه به صفحات است. در موارد بسیاری شاهد عدم توجه به نوع متن و ساختار صفحه تماس با ما سایت هستیم. عدم توجه به ویژگی های صفحه تماس با ما و متن مناسب آن موجب می‌شود تا کاربر اعتماد خود را ازدست داده و بدون علاقه‌مندی به مراجعه مجدد به سایت و استفاده از خدمات آن، سایت را ترک کند.

این اصلی‌ترین آسیبی است که در صورت نداشتن متن صفحه تماس با ما ایجاد می‌شود. درنظر گرفتن ویژگی های صفحه تماس با ما موجب می‌شود تا کاربر به بهترین شکل ممکن امکان برقراری ارتباط با پشتیبانی سایت را داشته باشد و به بهترین حالت ممکن اعتماد سازی شکل بگیرد.

عواقب نداشتن متن صفحه تماس با ما چیست؟

لزوم طراحی فروشگاه آنلاین یا سایت جهت ارائه خدمات و اطلاعات به مشتری در دنیای امروز ضروری است. اما پیاده سازی قوی و استاندارد یک سایت، نیازمند کسب اطلاعات است. معمولا اطلاع از عواقب عدم توجه به نکات و ویژگی های صفحه تماس با ما موجب می‌شود تا به‌راحتی در خصوص جزییات این صفحه آگاهانه‌تر عمل کنید و جزییات را به خوبی درنظر بگیرید. به زبان ساده‌تر، زمانی که کاربر برای اولین بار به سایت شما مراجعه می‌کند، باید با اطلاعاتی کاربردی، مفید و واقعی مواجه شود.

استفاده از خدمات سایتی که در بخش تماس با ما، ضعیف عمل کرده‌ است، تیر خلاصی به اعتماد مخاطب وارد می‌کند و آسیب جدی به کسب و کارتان می‌زند.

کاربر برای استفاده از خدمات، بهره گیری از اطلاعات و خرید از سایت، نیازمند دسترسی به اطلاعات تماس مطمئن و درلحظه است. نداشتن این امکانات موجب می‌شود تا هیچ کاربری تیم قوی و پشتیبانی را در پس زمینه سایت احساس نکند و همین موضوع موجب عدم تمایل به استفاده از خدمات و مراجعه مجدد کاربر به سایت می‌شود.

ویژگی های صفحه تماس با ما کدامند؟

متن صفحه تماس با ما
متن صفحه تماس با ما

استانداردهایی که حاصل از بررسی و ارزیابی آزمون و خطاهای موجود در طراحی و پیاده سازی سایت است، موجب پدیدار شدن نکات مهمی است که شما بدون هیچ آزمون و خطایی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. صفحه تماس، با دارا بودن این ویژگی‌ها می‌تواند نیاز مخاطب را به اعتمادسازی رفع کند و کاربر وفادار بسازد.

1- دسترسی سریع و راحت به صفحه تماس با ما

حتما برای شما نیز اتفاق افتاده است که وارد سایت خاصی شوید و از آن خرید کنید؛ اما بعد از چند دقیقه با مشکلی مواجه شوید که احتیاج به تماس با پشتیبانی داشته باشید. در همین زمان است که باید چند دقیقه‌ای به دنبال پیدا کردن صفحه تماس با ما باشید.

احتمالا در این زمان از خریدتان هم پشیمان شده‌اید و اعتمادتان را بی‌اساس می‌دانید. این اتفاقی است که در بسیاری از سایت‌ها می‌افتد. اهمیت صفحه تماس با ما نشان می‌دهد که باید دسترسی سریع و بدون پیچیدگی برای این صفحه فراهم کرد.

2- دسترسی‌های گوناگون تدارک ببینید!

معمولا هدف کاربر از مشاهده صفحه تماس با ما، دست پیدا کردن به اطلاعاتی است که می‌تواند از طریق آن با پشتیبانی و صاحب سایت ارتباط برقرار کند. پس سعی کنید تمامی راه‌های ارتباطی را در این صفحه قرار دهید.

برای مثال، لینک صفحات اجتماعی در کنار شماره تماس می‌تواند یک منبع اطمینان دیگر به کاربر اضافه کند. یادتان باشد که منظور از لینک صفحات اجتماعی، لینکی است که دقیقا کاربر را به صفحات شما هدایت کند. قراردادن آیکون صفحات اجتماعی و آدرس آن بدون لینک، زحمت اضافه‌ای است که برای کاربر ایجاد می‌کنید و اصلا توصیه نمی‌شود.

3- نقشه گوگل را فراموش نکنید!

همان‌طور که از اهمیت صفحه تماس با ما گفتیم، دسترسی راحت به پشتیبانی سایت و صاحبین آن موضوع مهمی برای کاربر خواهد بود. پس بدیهی است که فراهم کردن راه‌های سریع دسترسی می‌تواند تا حد زیادی آرامش و آسودگی خیال به کاربر هدیه کند.

نقشه گوگل از الزاماتی است که باید در این صفحه داشته باشید. اگر دفترکار یا محدوده جغرافیایی دارید که می‌توانید از طریق آن با کاربر ملاقات کنید، حتما لوکیشن آن را در این صفحه قرار دهید. قراردادن دسترسی به مسیریاب‌های مختلف نیز، امکانات مطلوب دیگری است که می‌توانید به‌عنوان ویژگی های صفحه تماس با ما آن را درنظر بگیرید.

4- فرم تماس با ما تهیه کنید!

در خصوص اهمیت صفحه تماس با ما می‌دانید، پس بدیهی است که باید برای قوی‌تر شدن آن گام‌هایی بردارید. سهولت برقراری ارتباط مخاطب با سایت اهمیت زیادی دارد. پس بدیهی است که باید برای این‌کار امکاناتی را در سایت‌تان فراهم کنید. تدارک دیدن یک فرم مناسب، کوچک، بی دردسر و سریع، می‌تواند شما را برای جمع آوری اطلاعات مخاطبین‌تان و زمینه سازی جهت وفاداری آن‌ها یاری کند؛ پس، می‌توان از ویژگی های صفحه تماس با ما استاندارد، به دارا بودن فرم تماس با ما اشاره کرد. فراهم کردن این امکانات در سایت ساز بسیار آسان است. پس نگران نباشید و فقط به نکات توجه کنید.

5- فرم های پیچیده تماس با ما را فراموش کنید!

یکی از اشتباهاتی که در سایت‌های ایرانی بسیار دیده می‌شود، عدم توجه به ویژگی های صفحه تماس با ما موفق است. فراهم کردن فرم‌هایی که دارای فیلدهای مختلف باشند و کاربر را مجبور به ثبت اطلاعات بیشتری در سایت بکنند، اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

معمولا کاربر تمایلی به ارائه اطلاعات غیرضروری و نسبتا خصوصی ندارد، پس نیازی نیست تا برای برقراری ارتباط با او، کد ملی، ملیت، آدرس، رشته تحصیلی و ده ها اطلاعات غیرضروری دیگر را دریافت کنید. ویژگی های صفحه تماس با ما موفق نشان می‌دهد که با دریافت متن سوال کاربر به همراه شماره تلفن یا ایمیل می‌توانید نیازتان به دسترسی را پاسخ دهید.

6- گرافیک را دست کم نگیرید!

در سایت‌های قدیمی که بخش تماس با ما تنها با چند کاراکتر از آدرس و شماره تلفن تشکیل شده بود، اگر وب سایتی با درک اهمیت صفحه تماس با ما، از عکس‌های ساده‌ای مثل تلفن یا تصاویر گرافیکی “آدمک سفید تلفن به دست” استفاده می‌کرد، سایت شاخص و به یاد ماندنی بود. همین موضوع نمایانگر اهمیت استفاده از گرافیک و رابط کاربری قوی در سایت است.

بدیهی است که به‌دلیل اهمیت صفحه تماس با ما در موفقیت سایت و کسب و کار در فضای مجازی، باید برای طراحی و پیاده سازی گرافیک موردنیاز آن کمی زمان اختصاص دهید. سعی کنید از ایده‌های خلاقانه، ملموس و واقعی برای گرافیک این صفحه استفاده کنید.

مثلا استفاده از عکس‌های رایج از خانم‌های دارای یونیفورم سرمه‌ای با هدست و میکروفون درحال پشتیبانی از تماس‌ها، اصلا توصیه نمی‌شود. سعی کنید تصاویری ملموس‌تر از حال و هوای واحد پشتیبانی یا شرکت‌تان قرار دهید یا همه چیز را به خلاقیت گرافیست‌تان بسپارید تا بهترین ظاهر را برای این صفحه ایجاد کنید.

7- متن صفحه تماس با ما را هوشمندانه بنویسید!

یادتان باشد که متن صفحه تماس با ما چیزی شبیه به هویت کسب و کار یا خدمات شما است. پس باید نسبت به نوشتن آن کمی هوشمندانه‌تر عمل کنید. سعی کنید متن صفحه تماس با ما را طوری بنویسید که در مورد برند و سایت‌تان توضیح مختصر و کوتاهی ارائه کرده باشید.

از ویژگی های صفحه تماس با ما، می‌توان به اثرگذاری مستقیم آن بر اعتماد و تصویر مخاطب از کسب و کارتان اشاره کرد. پس سعی کنید با دقت در مورد شعار کسب و کارتان بنویسید. تمامی این پیام‌ها باید در یک جمله کوتاه و شنیدنی در متن صفحه تماس با ما جای بگیرد. پس در مورد آن خوب فکر کنید.

خلاصه مطلب

خوشبختانه، در دنیای امروز با پیشرفت‌های متعدد در زمینه طراحی و پیاده سازی سایت، نکات مهم برای دستیابی به بهترین کیفیت از سایت روشن است. پس بدیهی است که رعایت برخی نکات ریز می‌تواند درصد موفقیت سایت را تاحد قابل توجهی افزایش دهد. توجه به ویژگی های صفحه تماس با ما استاندارد و موفق موجب می‌شود تا بدون هیچ دردسری، از تجربیات سایرین استفاده کنید و سکوی پرتاب به سوی موفقیت را، در وب سایت‌تان ایجاد نمایید. پس با دقت نکات و ویژگی های صفحه تماس با ما را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!