نکات آموزشیمحتوای وب سایت

چطور یک صفحه ی درباره ی ما بنویسیم؟

شما وقتی وارد یک سایت می‌شوید، بعد از نگاه کلی به صفحه‌ی اول سایت، کدام صفحه را باز می‌کنید؟ البته بستگی زیادی به این دارد که از  ورود به سایت چه قصدی داشته باشید؛ اما عموما کسانی که با یک کسب و کار قصد تعامل از جنس خرید و فروش را دارند و می‌خواهند شناخت بیشتری درباره‌ی کسب و کار موردنظر پیدا کنند، به صفحه ی درباره ی ما سر می‌زنند تا اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار مورد نظر پیدا کنند.

بسیاری از کسب و کارها، هنگام سفارش ساخت سایت تمام توجهشان را به آیتم‌های ظاهری سایت معطوف می‌کنند و به بخش محتوایی توجه کمتری دارند؛ اما یکی از بخش‌هایی که محتوای آن، نقش مهمی در جلب اعتماد مخاطب ایفا می‌کند، صفحه ی درباره ی ما است.

در این مطلب با ویژگی های صفحه درباره ما آشنا می‌شویم و یاد می‌گیریم که چطور یک صفحه ی درباره ی ما بنویسیم.

فرقی نمی‌کند که برای طراحی وب سایت از کدهای اختصاصی استفاده کرده باشید یا به ساده‌ترین شکل ممکن، از یک سایت ساز آنلاین برای ساخت سایت استفاده کرده باشید.

در هر صورت محتوای سایت چیزی است که مخاطب را در سایت نگه می‌دارد و محتوای صفحه ی درباره ی ما جایی است که فرصت دارید تا داستان برندتان را با مخاطب در میان بگذارید، مزایایتان را به رخ بکشید و خودتان را از رقبا متمایز کنید.

اگرچه با سر زدن به سایت‌های مختلف متوجه می‌شویم برای بسیاری از مدیران وب‌سایت‌ها، صفحه درباره ی ما تنها یک صفحه است که طبق تعهد و وظیفه باید در سایت قرار دهند و محتوای آن را با اطلاعاتی بی‌ارزش که هیچ جذابیت خاصی برای مخاطب ندارد، پر کنند.

پس شما این فرصت را غنیمت بشمارید و بعد از آشنایی با ویژگی های صفحه درباره ما سعی کنید تا چند نمونه برای وب‌سایتتان بنویسید و بهترین نمونه را روی سایت قرار دهید.

1. شما چه تفاوتی با رقبا دارید؟

نقطه قوت و وجه تمایز شرکت یا کسب و کارتان را پیدا کنید و صفحه “درباره ما” را با محوریت این ویژگی بنویسید. مثلا اگر نقطه قوتتان در گارانتی و پس گرفتن بدون قید و شرط کالاست، در صفحه ی درباره ی ما به این مسئله بپردازید که چرا در پس گرفتن محصولات بسیار انعطاف پذیر عمل می‌کنید.

یا اگر وجه تمایزتان در این است که محصولات را از مواد بازیافتی تهیه می‌کنید، حتما در صفحه ی درباره ی ما شرح دهید که چرا این موضوع برای شما و برندتان اهمیت دارد.

اگر به موضوع مزیت رقابتیتان فکر نکرده باشید، هم در این بخش به مشکل برمی‌خورید هم بهترین فرصت است که بیشتر روی این موضوع مکث کنید. در صورت نیاز می‌توانید از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ یا کانتنت مارکتینگ کمک بگیرید.

2. چشم در چشم با مخاطب!

تصویر افراد شاغل در مجموعه را برای مخاطب به نمایش بگذارید. مسلما تا به حال سایت‌هایی را دیده‌اید که تصویر کارکنانش را در سایت قرار داده‌اند و قطعا شما هم به طور ناخودآگاه به چهره‌ها و خصوصا چشمهایشان خیره شده‌اید.

یکی از ویژگی های صفحه درباره ما این است که بتواند با مخاطب ارتباط حسی برقرار کند و توجه او را به نقطه‌ی درستی جلب کند.

استفاده از تصاویر پرسنل این ماموریت را می‌تواند به خوبی اجرا کند. اگر به تنهایی کار می‌کنید تنها عکس  خودتان کافیست، اگر هم تعداد پرسنلتان بالاتر از این است که بتوانید تصاویر همه آن‌ها را به نمایش بگذارید، می‌توانید تنها تصویر خودتان (یا هر شخصی که بنیانگذار و مدیر اصلی مجموعه است) را به همراه مدیران ارشد در صفحه ی درباره ی ما استفاده کنید.

3. قصه برندتان را بازگو کنید!

داستان برند خودتان را بگویید. قبلا هم درباره‌ی داستان برند گفتیم و دلیل تاکید روی داستان برند، این است که داستان شما یکی از چیزهایی است که شما را از دیگران متمایز می‌کند.

از طرفی، همه‌ی انسان‌ها به داستان علاقه‌مندند، چون ذهن انسان ذاتاً داستان پرداز است؛ پس اینجا هم به خوبی می‌توانید نقطه‌ی توجه مخاطب را تعیین کنید.

گاهی این داستان می‌تواند گویای دستاوردهایتان در طول زمان باشد، حتی می‌توانید از شکست‌هایتان صحبت کنید، به شرطی که در چارچوب درست آن باشد و تاثیر منفی بر شهرت برندتان نگذارد.

  • اگر برای این داستان ایده‌ای ندارید، موضوعات زیر می‌تواند ذهنتان را روشن‌تر کند:
  • چه زمانی ایده‌ی راه اندازی این مجموعه و این برند به ذهنتان رسید؟
  • چه وقت موفق شدید اولین محصولتان را بفروشید؟
  • چه زمانی توانستید اولین سفارش تولید انبوه را به انجام برسانید؟
  • چه وقت اولین نیروی مجموعه را استخدام کردید؟

البته قطعا این‌ها تنها راه‌های داستان‌گویی در صفحه ی درباره ی ما نیستند. با دیدن نمونه‌های حرفه‌ای و موفق می‌توانید ایده‌های خوبی از این موضوع بگیرید.

نکته‌ی مهم این است که مخاطب بتواند به راحتی با داستانتان ارتباط برقرار کند و حس مشترکی را با شما تجربه کند و در نهایت از تفصیل و زیاده‌گویی و همچنین نوشتن جملات خودستایانه یا خارج از موضوع پرهیز کنید.

4. پشت صحنه کسب و کارتان را روی صحنه بیاورید!

آنچه پشت صحنه اتفاق می‌افتد را به مخاطبان نمایش دهید. در دنیایی که اینترنت حتی به گوشه‌ها و روزنه‌های مخفی زندگیمان هم راه پیدا کرده، شفاف بودن با مخاطبان یکی از ویژگی های صفحه درباره ماست و بیشتر از اینکه یک انتخاب باشد، یک ضرورت است.

هر قدر هم ایده‌ی بیرونی کسب و کار شما جذاب باشد (مثل همان تولید محصولات از مواد بازیافتی) باز هم مخاطب علاقه‌مند است که از آنچه داخل مجموعه و بین پرسنل جریان دارد، باخبر شود.

این موضوع را یک فرصت بدانید و از آن به نحو احسن استفاده کنید. قرار نیست مثل کلیشه‌های غالب تنها به متن اکتفا کنید.

استفاده هوشمندانه از تصویر در صفحه ی درباره ی ما می‌تواند کار چندین صفحه متن را انجام دهد. مثلا برای خیلی از کسب و کارها، نمایش تصاویری از مراحل تولید محصولشان می‌تواند تاثیر شگرفی روی اعتماد مخاطب داشته باشد.

5. نشانی کسب و کارتان را اعلام کنید!

بگذارید مشتریان بدانند دقیقا کجایید. نمی‌توانید حدس بزنید اطلاع داشتن مشتریان از محل حضور شما (دفتر مرکزی یا هر نقطه‌ای که به عنوان محل کار انتخاب کرده‌اید) چه تاثیری بر میزان اعتمادشان به شما خواهد داشت. حتی با بیان اینکه اصالتاً از کجا می‌آیید هم می‌توانید حس تعلق و اعتماد مردم همان منطقه را به خودتان جلب کنید.

اگر سایتی با امکان فروش اینترنتی محصولات دارید، بهتر است علاوه بر نشانی دفتر مرکزی، از محلی که کالاها از آنجا فرستاده می‌شود هم صحبت کنید؛ چون بر تصمیم مخاطبان برای خرید تاثیر دارد.

6. خواندیم؛ حالا چه کنیم؟

بازدیدکننده‌ی سایت را به سمت انجام یک فعالیت (مانند کلیک روی دکمه عضویت یا وارد شدن به قسمت فروشگاهی وب‌سایت) دعوت کنید.

شاید این خواسته‌ی عجیبی به نظر برسد؛ چون عموما کسی از صفحه ی درباره ی ما انتظار CTA یا اقدام به عمل ندارد، اما مسلماً شما دوست ندارید یک مشتری بالقوه که در حال خواندن صفحه ی درباره ی ماست، بعد از خواندن، بلافاصله بدون رفتن به صفحه‌ی دیگر، از سایت خارج شود.

بهترین کار برای پیشگیری از این اتفاق این است که خودتان اقدام بعدی را تعیین کنید. برای این کار ببینید به طور عادی دوست دارید مخاطب بعد از خواندن صفحه ی درباره ی ما چه کاری انجام دهد؟ همان را با یک CTA یا call to action از او بخواهید.

7. قسمت جذاب محتوایتان را در ابتدای متن درباره ما قرار دهید!

اصطلاحی وجود دارد به نام above the fold در اینجا fold به بخشی از وب سایت گفته می‌شود که بدون نیاز به اسکرول کردن و پایین رفتن در صفحه، در همان نگاه اول نمایش داده می‌شود. البته این محدوده در سیستم‌ها و گوشی‌های مختلف بسته به سایز صفحه، متفاوت است؛ اما نکته‌ای که هر بازاریابی در دنیای آنلاین از آن باخبر است، مشکل جلب کردن توجه افراد و حفظ توجه آنهاست. اگر محتوای جذابی را در همان ابتدای صفحه، پیش از اینکه کاربر نیاز به اسکرول کردن داشته باشد، قرار دهید، کاربر به خواندن ادامه‌ی صفحه ترغیب می‌شود.

باید چک کنید در دستگاه‌های مختلف محدوده‌ی above the fold یک صفحه از وبسایتتان تا کجاست و میانگین میزانی که دستگاه‌های مختلف نشان می‌دهند را معیار نوشتن قرار دهید.

چه چیزهایی نباید در صفحه ی درباره ی ما قرار دهیم؟

تا اینجا به ویژگی های صفحه درباره ما پرداختیم، اما این ویژگی‌ها تنها به کارهایی که «باید انجام دهیم» محدود نمی‌شود. برخی کارها را هم «نباید انجام دهیم» مثلا گذاشتن تخفیف‌ها و پروموشن‌های فوق‌‌العاده در صفحه ی درباره ی ما برای بالا بردن جذابیت این صفحه اقدامی اشتباه است.

اینطور تخفیف‌ها و پیشنهادهای فوق‌العاده را برای شبکه‌های اجتماعی نگه دارید، چون کارکرد صفحه ی درباره ی ما، شناساندن شما و ایجاد پیوندی بین شما و مشتریان است.

اگرچه ما تلاش می‌کنیم محتوایی به مخاطب نشان دهیم که او را به مشتری تبدیل کنیم، اما این اتفاق در صفحه مربوط به درباره ما نباید به طور مستقیم بیفتد. در اینجا باید روی برندمان به عنوان یک سازمان یا مجموعه تمرکز کنیم نه معرفی و فروش محصولات.

اگر می‌خواهید کمتر درگیر طراحی وب سایت و هزینه های ایجاد وب سایت شوید و تمرکزتان بیشتر روی بخش محتوایی سایت باشد، می‌توانید از سایت سازها استفاده کنید.

به طور خلاصه، صفحه‌ای که برای درباره ما می‌نویسید، فرصتی است که بتوانید خودتان را به بهترین شکل معرفی کنید، پس محتوای این صفحه را با درنظر گرفتن ویژگی های صفحه درباره ما تهیه کنید و در فواصل منظم نیز آن را به‌روز نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!