رتبه بندی و موتورهای جستجومحتوای وب سایت

14 روش تولید محتوا مبتنی بر سئو

امروزه، سئو بیشتر بر تولید محتوای باکیفیت تاکید می‌کند و همین نکته بعد از ساخت سایت، سبب افزایش چشمگیری در رتبه و بازدید وب‌سایت می‌گردد. قبل از هر گونه اقدام، باید این پرسش را برای خود مطرح کنید که هدف شما از انتشار این محتوا چیست؟ این نکته که محتوای شما هدفمند باشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل، مدیران وب سایت‌ها، یکی از بخش‌های خود را تحت عنوان تولید محتوا قرار می‌دهند و با استخدام افراد باتجربه و متخصص در کار، سعی می‌کنند با رعایت اصول تولید محتوا مبتنی بر سئو، یک تولید محتوای با کیفیت ایجاد کنند که با نوع کسب و کار متناسب بوده و مخاطبین خاص خود را جذب کرده و اطلاعات مفیدی در اختیار آنها قرار دهد.

در مطلب زیر با در نظر گرفتن اصول تولید محتوا مبتنی بر سئو در سایت ساز آنلاین سعی بر این داریم که به افراد کمک کنیم که بتوانند مطلبی با محتوای مناسب تولید نمایند.

سئو چیست؟

seo چیست؟ قبل از پرداختن به اصول تولید محتوا مبتنی بر سئو، ابتدا به توضیح سئو می‌پردازیم. سئو به فرآیندی گفته می‌شود که به بهینه‌سازی وب‌سایت می‌پردازد و هدف از این فرآیند این است که حضور وب‌سایت مورد نظر در نتایج موتورهای جستجو افزایش یابد.

به طور خلاصه، محتوای سئو شده را می‌توان تولید یک محتوای بهینه برای موتور جستجو دانست که دارندگان وب سایت بسیار به آن توجه می‌کنند.

در حالت کلی، فرآیند سئو را می‌توان به سه قسمت سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی دسته‌بندی کرد. اصول تولید محتوا مبتنی بر سئو را می‌توان زیر مجموعه‌ای از سئو داخلی به حساب آورد.

سئو داخلی با بهینه‌سازی عنوان صفحه و هدینگ ها آغاز شده و تا انتهای محتوای صفحه ادامه می‌یابد.

روش‌های تولید محتوای سئو شده کدامند؟

قبل از این‌که به تولید محتوا سئو شده توجه شود، باید این را در نظر داشته باشیم که محتوا به چه اشکالی می‌تواند وجود داشته باشد.

محتوا می‌تواند به صورت ویدیو، تصویر، صدا، متن و ترکیبی از این موارد باشد. برای ارائه‌ی تولید محتوای باکیفیت باید روش‌ها و قوانین سئو در نظر گرفته شود. در صورت توجه بلاگ‌نویسان به این موارد و رعایت اصول تولید محتوا مبتنی بر سئو، می‌توانند برای مقالات خود محتوای باکیفیت تولید کنند.

از جمله راهکارهای تولید محتوا سئو شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- ایده‌ی مناسب برای تولید محتوا

ایده‌ی مناسب، اولین قدم برای تولید محتوای سئو شده محسوب می‌شود. قبل از هر گونه اقدام، ابتدا باید از بین موضوعات مختلف، موضوع مناسب را برای وب‌سایت و مقالات تعیین نمود و براساس نوع موضوع، به تولید ایده بپردازید.

برای انتخاب یک موضوع مناسب باید فرد، دفترچه‌ای را کنار خود داشته باشد و موضوعات مرتبط را یادداشت کند تا بتواند بهترین موضوع را انتخاب کند.

2- تهیه‌ی یک لیست از کلمات کلیدی سایت

لیست کلمات کلیدی سایت
لیست کلمات کلیدی سایت

یکی از روش‌هایی که در اصول تولید محتوا مبتنی بر سئو مورد توجه قرار می‌گیرد، استفاده از کلمات کلیدی مناسب با موضوع مورد نظر است. ابتدا باید لیستی از کلمات کلیدی را مشخص کرده و با برنامه‌ریزی از آن‌ها استفاده کنید.

 

برای این کار می‌توانید از کلمات و عبارات مرتبط با موضوع که بیشترین میزان جستجو را دارند، استفاده کنید. علاوه بر گوگل، ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند عبارت‌های مرتبطی که میزان جستجوی زیادی دارند را به فرد نشان دهد و کیفیت محتوا را افزایش دهد.

3- بکار بردن عنوان جذاب و هوشمندانه!

یکی از مواردی که ممکن است سطحی به آن پرداخته شود، رعایت عنوان مناسب در تولید محتواست. تولید محتوا سئو شده باید دارای عنوان مناسب باشد. انتخاب یک عنوان کلی و تکراری، سبب کاهش کیفیت مطلب مورد نظر و در نتیجه، کاهش میزان بازید وب‌سایت می‌گردد. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان محتوا به صورت هوشمندانه، سبب جذب مخاطبین می‌گردد. به همین دلیل، کلمات کلیدی یکی از اصول تولید محتوا مبتنی بر سئو شمرده می‌شود.

4- نیاز کاربران را در ایجاد تولید محتوا در نظر بگیرید!

کاربران، مخاطبین اصلی محتوای یک وب‌سایت هستند. در اصول تولید محتوا مبتنی بر سئو، باید نیازهای کاربران، مسائلی که روزانه برای آن‌ها رخ می‌دهد و سوالاتی که در آن زمینه ایجاد می‌شود، پوشش داده شود.

امروزه، کاربران، روزانه ساعت زیادی را به جستجو در اینترنت اختصاص می‌دهند تا بتوانند از طریق اینترنت مطالب مورد نیازشان را پیدا کرده و نیازهای خود را برطرف نمایند. به همین دلیل، برای رفع مشکلات و نیازهای خود به یک منبع معتبر نیاز دارند که با ایجاد تولید محتوای با کیفیت، مسائل آن‌ها را به طور کامل پوشش دهد.

5- با دقت ویژه‌ای به بیان موضوع اصلی بپردازید!

یکی از دلایلی که ممکن است میزان بازدید یک وب‌سایت پایین بیاید و تولید محتوا از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، این است که به صورت کامل و عمیق به بیان جزئیات در ارتباط با موضوع اصلی نمی‌پردازند.

در این گونه مطالب، مسائل به صورت تیتروار مطرح می‌شود. به عنوان مثال، اگر در ارتباط با یک مسئله‌ی پزشکی مطلبی نوشته می‌شود، باید دقت شود که تمام اطلاعات و مسائل مربوط به موضوع اصلی عنوان شود و این سبب می‌گردد که اطلاعات کامل و مفیدی در اختیار کاربران گذاشته شود. این امر سبب تمایز وب‌سایت مورد نظر است.

6- نکات نگارشی را به درستی در تولید محتوا رعایت کنید!

قبل از انتشار یک مطلب، باید کاملا از نظر نگارشی مورد بررسی قرار گیرد. بکار بردن درست و مناسب نکات نگارشی در یک مطلب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از نکات پایه‌ای است. استفاده‌ی صحیح از علائم نگارشی مانند ویرگول، نقطه و غیره در یک مطلب سبب می‌شود فهم مطلب بهتر شده و در مقابل عدم استفاده از این علائم، باعث به هدر رفتن زحمات و ایجاد کج‌فهمی می‌گردد.

7- از نوشتن مطلب مشابه و تکراری خودداری کنید!

هنگامی که می‌خواهید در ارتباط با یک موضوع، مطلبی بنویسید باید این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتی که در مطلب خود مسائلی را بیان کنید که در وب‌سایت‌های دیگر بازگو نشده، مقاله‌ی شما از سایرین متمایز می‌شود. یکی از تکنیک‌هایی که سبب افزایش بازدید وب‌سایت می‌گردد، این است که در مقالات به مواردی توجه شود که دیگران از توجه به آن خودداری کردند.

8- حتما فرمت مقاله را در تولید محتوا بروز کنید!

با گذر زمان، اصول تولید محتوا مبتنی بر سئو تغییر کرده و راه‌های جدیدی ایجاد می‌شود. فردی که در این زمینه فعالیت می‌کند، باید اطلاعات خود را در این مورد کاملا بروز نگه دارد.

برای تاثیرگذاری بیشتر و ارائه‌ی تولید محتوای باکیفیت، باید از تکنیک‌های بروز مطلع باشید و از آن‌ها در مقالات خود استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از چه نوع فونتی تاثیر بیشتری دارد؟ استفاده از چه عکس‌هایی تاثیرگذاری مطلب را افزایش می‌دهد؟

9- استفاده از لینک‌های داخلی در وب‌سایت

لینک‌دهی داخلی یکی از ضرورت‌ها در مقالات محسوب می‌گردد و سبب می‌شود که کاربر از طریق محتوای مورد نظر به صفحات دیگر هدایت شود. باید دقت شود که لینک‌دهی، درست صورت گیرد؛ زیرا اجباری در این کار وجود ندارد و حتما نباید روی کلمه‌ی خاصی لینک داده شود. هنگامی باید لینک‌دهی انجام شود که آن کلمه، کاملا با محتوا ارتباط معنایی داشته و ارزش بیشتری به مطلب بدهد.

10- بهینه‌سازی توضیحات متا

توضیحات متا سبب می‌شود عنوان اصلی مقاله مشخص‌تر شده و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. توضیحات متا، بخشی از تولید محتوا سئو شده است که در صفحه‌ی نتایج موتور جستجو مشاهده می‌شود. در صورت استفاده از یک توضیح متا خوب برای یک مطلب، افراد بیشتری جذب آن شده و در نتیجه، تعداد کلیک افزایش پیدا می‌کند. تفاوت در تعداد کلیک و زمانی که یک کاربر روی یک محتوا صرف می‌کند، تغییر زیادی در بهینه‌سازی رتبه‌ سایت ایجاد می‌کند.

توضیحات متا باید حداکثر ۱۶۰ کاراکتر باشد و در صورتی که تعداد آن بیشتر باشد، به صورت نقطه‌چین نمایان می‌شود. در هنگام نوشتن توضیحات متا باید به نکاتی توجه کرد از جمله:

  • از کلید واژه‌ی مورد نظر خود در توضیحات متا استفاده کنید.
  • اطلاعات مهمی را در توضیحات متا بیان کنید.
  • متن را به گونه‌ای بنویسید که در کاربر اشتیاق فراوانی برای خواندن ایجاد شود.

11- استفاده از تصاویر و ویدئو در تولید محتوا

استفاده از تصاویر مناسب و ویدیو در یک محتوا، تاثیر مثبتی ایجاد می‌کند. وجود تصاویر و ویدیو، سبب می‌شود که مدت زمان توقف کاربران افزایش یابد و همچنین، جذابیت و تاثیرگذاری محتوا نیز بیشتر می‌شود.

استفاده از تصاویر و ویدیو در تولید محتوا
استفاده از تصاویر و ویدیو در تولید محتوا

برخی از افراد، ترجیح می‌دهند که از محتوای بصری بیشتر استفاده کنند و خواندن متن برایشان کار خسته‌کننده‌ای است. استفاده از تصاویر و ویدیو در یک مطلب، سبب می‌شود این گونه افراد بهتر یاد بگیرند و تاثیر آن نیز بیشتر می‌گردد. از دید موتور جستجو، وقتی یک کاربر زمان بیشتری را در محتوای یک وب‌سایت سپری می‌کند، محتوای آن نسبت به سایر محتواها مفیدتر است.

12- وجود ارتباط معنایی بین کلمات کلیدی استفاده شده

یکی از اصول موجود در یک مطلب، این است که عبارات و کلماتی که در تولید محتوا استفاده می‌شوند، با هم مرتبط باشند. استفاده از کلیدواژه‌های مناسب، سبب افزایش کیفیت مطلب شده و در رتبه‌بندی، امری مهم تلقی می‌شود.

13- لینک‌دهی خارجی

در اصول تولید محتوا مبتنی بر سئو، باید در نظر داشت که در هر قسمتی از یک متن که لینک‌دهی خارجی نیاز است و به درک آن موضوع کمک می‌کند، لینک‌دهی انجام شود؛ اما باید بررسی شود که منبع مورد نظر، یک منبع معتبر باشد.

14- اصول و قواعد خوانایی تولید محتوا سئو شده

توجه به این نکته که متن مورد نظر خوانا باشد و راحت خوانده شود، بسیار مهم است؛ زیرا خوانا نبودن متن، سبب خستگی کاربر شده و قبل از اتمام مطلب، از وب‌سایت خارج می‌شود.

برای افزایش خوانایی یک متن رعایت چند نکته کمک کننده است:

منظم بودن هدینگ‌ها

بیشتر افراد، زمان زیادی برای خواندن یک مطلب قرار نمی‌دهند. وجود نظم در هدینگ‌ها سبب می‌شود فرد سریع‌تر به جواب سوال‌ها و نکاتی که می‌خواهد، برسد و جذب مطلب شود. همچنین، منظم بودن هدینگ‌ها، متن را کاملا دسته‌بندی می‌کند و در اصول تولید محتوا مبتنی بر سئو نیز تاثیرگذار است.

سایز فونت مورد استفاده

استفاده از یک فونت ریز یا نامناسب سبب می‌شود چشم فرد بعد از یک زمان کوتاه، خسته شده و از توجه به مطالب مهم خودداری کند‌. باید نوع فونت و سایز آن به گونه‌ای باشد که فرد به راحتی بتواند مطلب را بخواند و نیازی به نزدیک کردن چشم به مانیتور یا گوشی نباشد.

وجود فضای خالی

زمانی که می‌خواهید یک مطلب را در یک وب‌سایت منتشر کنید این نکته را در نظر بگیرید که در صفحه، فضای خالی قرار دهید تا چشم استراحت کند. مطالبی که از فضای خالی کمی استفاده کرده‌اند، برای افراد خسته کننده است و این خستگی سبب کاهش تاثیرگذاری مطلب می‌شود.

استفاده از لیست‌ها و بولت‌بندی

خواندن عبارات طولانی برای همه افراد جذابیت ندارد و زود خسته می‌شوند. باید با استفاده از عبارات کوتاه، محتوای مورد نظر را برای فرد عنوان کرد. استفاده از لیست‌ها و فهرست‌ها، سبب می‌شود که کاربران راحتتر، مفهوم را درک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + دو =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!