فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای محصولات آرایشی و بهداشتی با رایو

تا به حال برای پیدا کردن یک نوع کرم خاص و یا رنگ رژ لب خاص، ساعت‌ها در خیابان گشته‌اید؟

آیا تجربه حس ناخوش‌آیند پیدا نکردن یک مدل پنکیک خاص را داشته‌اید؟

قطعا یکی از بدترین شرایط، پیدا نکردن لوازم آرایشی و بهداشتی است که به آن‌ها عادت کرده‌اید. خوشبختانه، این روزها، اینترنت مشکل یافت نشدن چنین چیزهایی را به راحتی حل کرده است. کافی است اسم و مدل لوازم آرایشی و بهداشتی مدنظرتان را جستجو کنید تا صدها فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی برایتان پیدا شود. با این کار، اصلا نیازی نیست ساعت‌ها در خیابان راه بروید و در نهایت، نا امید بازگردید. داشتن یک فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی، همه چیز را آسان‌تر کرده است. میل کاربران به خرید آنلاین، هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. به همین دلیل باید بازار هدف را دریابید و خیلی زود خودتان را به‌روز کنید.

اگر می‌خواهید مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی را بدانید و با نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی را آشنا شوید، تا پایان همراه ما باشید!

فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی چیست؟

داشتن وب سایت، در ابتدا برای کارخانجات و شرکت‌ها، روال محسوب می‌شد؛ اما به مرور با رایج شدن استفاده از اینترنت، کسب و کارهایی که اهمیت زیادی به برندسازی می‌دادند نیز، شروع به ساخت وب سایت کردند. در این شرایط وب سایت‌ها معمولا صفحاتی بود که اطلاعاتی در خصوص شرکت و محصولات ارائه می‌داد. اما به مرور زمان، فروشگاه‌های اینترنتی کم کم وارد عرصه فروش شدند. خرید و فروش لوازم مختلف در فضای وب بسیار رایج شد و فرهنگسازی مطلوبی در این حوزه انجام شد. تا حدی که این روزها، بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ لوازم آرایشی و بهداشتی، با بستن فروشگاه‌های فیزیکی‌شان، اقدام به فروش آنلاین کرده‌اند. فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی ، فضایی است که کاربر می‌تواند با مشاهده عکس، مشخصات محصولات و قیمت آن‌ها، هزینه کالا را پرداخت کند و کاربر از طریق پست، پیک یا حضوری، کالا را تحویل بگیرد.

چرا باید فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی داشته باشید؟

اگر فروش بالایی در فروشگاه‌تان داشته باشید، احتمالا از خودتان می‌پرسید که پس دیگر چه لزومی به داشتن فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی هست؟ چه دلیلی وجود دارد که مبلغی در این زمینه هزینه کنید و محتوا سازی انجام دهید؟ بهتر است بدانید که مزیت داشتن یک فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی تاحدی زیاد است که خیلی از فروشگاه‌های فیزیکی، کسب و کارشان را تبدیل به کسب و کار اینترنتی کرده‌اند. در ادامه به مزایای فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی اشاره می‌کنیم:

فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی
فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی
  • دسترسی آسان در هر ساعت از شبانه روز به سایت و موجودی کالاها.
  • امکان فروش 24 ساعته و بدون محدودیت حتی در شرایط خاصی مثل قرنطینه کرونا.
  • امکان بررسی گزارشات لحظه‌ای فروش محصولات و موجودی آن‌ها.
  • امکان استفاده از ایده‌های جدید بازاریابی برای فروش بیشتر محصولات.
  • امکان ارائه خدمات خاص و ویژه با قابلیت‌های رقابتی.
  • فراهم کردن شرایط مناسب برای کسب و کار بدون نیاز به حضور فیزیکی.
  • دارا بودن امکان فروش در سراسر ایران بدون محدودیت‌های فیزیکی.
  • امکان پرداخت آنلاین بدون نیاز به حضور فیزیکی.

چگونه می‌توانید فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی داشته باشید؟

اگر بخواهید یک فروشگاه اینترنتی در حوزه لوازم آرایش داشته باشید، باید حتما مقدمات موردنیاز برای آن را فراهم کنید. طی کردن چند مرحله مهم، به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را مشاهده کنید. در ادامه به این مراحل اشاره می‌کنیم:

1- انتخاب نام دامنه و بررسی موجودیت آن

شما باید بدانید که شروع کسب و کار در دنیای مدرن، نیازمند داشتن یک نام مناسب است. در واقع، باید یک نام کوتاه و به یاد ماندنی انتخاب کنید. بعد از این مرحله، باید موجود بودن یا نبودن آن را بررسی کنید. برای این بررسی، می‌توانید از شرکت‌های متخصص در این حوزه کمک بگیرید. از سوی دیگر، باید تصمیم بگیرید که پسوند دامنه مدنظرتان چیست. با مطالعه تفاوت دامنه دات آی آی و دات کام می‌توانید درک بهتری در این زمینه داشته باشید.

2- نیازسنجی و پیش‌بینی انتظارات از وب سایت

اگر بخواهید ساخت سایت را شروع کنید، باید حتما نیازسنجی دقیقی انجام دهید. ابتدا باید بدانید که نیازهای‌تان چیست؟ انتظارات‌تان از وب سایت چیست؟ چطور می‌توانید پروسه عرضه محصولات، قیمت گذاری، موجودی انبار، عرضه و ارسال سفارش را به آسان‌ترین شکل ممکن انجام دهید؟ با بررسی دقیق این پروسه می‌توانید نیازهای واقعی را یادداشت کنید و در پایان سامان‌دهی کنید. این نیازسنجی در جلسه مشاوره با مسئولیت طراحی سایت کاملا برای‌تان کاربردی است.

3- پیدا کردن شرکت طراح سایت

یکی از مهم‌ترین مراحلی که باید برای داشتن فروشگاه اینترنتی برای محصولات آرایشی و بهداشتی بگذرانید، پیدا کردن یک شرکت طراح سایت است. یافتن شرکت‌های تخصصی در این زمینه به شما کمک می‌کند تا امکانات و هزینه‌ها را ارزیابی کنید.

برای ساخت سایت با کمترین هزینه می‌توانید از فروشگاه ساز استفاده کنید. این پلت فرم‌ها توسط متخصصین حرفه‌ای مدیریت می‌شوند. معمولا نیازسنجی اولیه در این پلت فرم‌ها، می‌تواند به شما کمک کند تا وب سایت باکیفیت و مطلوبی داشته باشید.

نحوه سرویس دهی از طریق وب سایت و فروشگاه اینترنتی بسیار متفاوت است. به همین دلیل، باید تیم قوی، متخصص و حرفه‌ای در این زمینه شما را همراهی کند. معمولا یک انتخاب صحیح می‌تواند آرامش و حس بهتری در ادامه این فعالیت برایتان ایجاد کند. پس حتما در انتخاب شرکت متخصص طراحی سایت دقت کنید و از متخصصین حرفه‌ای مانند رایو کمک بگیرید.

4- ارائه اطلاعات اولیه به شرکت طراح

بعد از انتخاب شرکت، مشاوره و عقد قرارداد، باید اطلاعات اولیه را به شرکت طراح سایت ارائه کنید. مثلا دسته بندی محصولات، محل قرارگیری آن و جزئیات این‌چنینی باید از سمت و سوی شما مشخص شود. اگر توانایی کار با سایت ساز را داشته باشید، می‌توانید خودتان به آسانی همه چیز را مدیریت کنید و فروشگاه اینترنتی خودتان را راه‌اندازی کنید. اما در صورتی‌که امکان طراحی سایت با سایت ساز رایو را نداشته باشید، می‌توانید از متخصصین رایو کمک بگیرید.

گروهی از متخصصین در رایو حضور دارند و وب سایت‌های متفاوت در زمینه‌های مختلف را طراحی و پیاده سازی می‌کنند. با این اقدام خیلی سریع می‌توانید وب سایت خودتان را مشاهده کنید.

5- تولید محتوای محصولات

اگر بخواهید یک فروشگاه آنلاین حرفه‌ای در زمینه آرایشی و بهداشتی داشته باشید، باید محتوا سازی حرفه‌ای انجام دهید. عکاسی از محصولات با استانداردی مشخص، به شما اجازه می‌دهد تا محصول را به شکل دقیق از تمام زوایا، به کاربر نمایش دهید. از سوی دیگر، بررسی مشخصات هر محصول، نشان دادن رنگ واقعی آن و مواردی از این قبیل، به شدت در میزان فروش و تصمیم‌گیری آسان مشتری اثرگذار است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا برای یک فروشگاه اینترنتی قوی، برنامه ریزی کنید و جزییات محصولات را مشخص کنید. با این اقدام می‌توانید بلافاصله بعد از راه‌ اندازی فروشگاه آنلاین محصولات کارتان را آغاز کنید.

6- تامین محتوای سایت

یکی از راه‌های جذب مشتری، محتواسازی است. شما به راحتی می‌توانید با تامین محتوای سایت، وب سایت‌تان را مدیریت و بازدیدکننده بیشتری جذب کنید. هرچه ترافیک سایت شما بیشتر باشد، احتمال افزایش مشتری در آن بیشتر می‌شود.

ساخت محتوای متنی، تصویری و ویدئویی، هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. به همین دلیل، توصیه می‌شود در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی، تامین محتوا را جدی بگیرید. حتما سعی کنید محتوای ارزشمندی برای کاربر تولید کنید. ساخت محتوایی که برای کاربر ارزش ایجاد کند، قطعا بسیار مطلوب خواهد بود.

7- درنظر گرفتن سئوی سایت

اگر از شرکت‌های متفرقه برای طراحی و پیاده سازی سایت کمک بگیرید، ریسک مشکل سئو در بدنه اصلی سایت وجود دارد. بهینه نبودن کدهای سایت و همچنین، عدم توجه به سئو بدنه اصلی سایت، می‌تواند مشکلات جدی در آینده ایجاد کند. به همین دلیل باید در این خصوص باوسواس و توجه اقدام کنید. از سوی دیگر، سئو محتوا می‌تواند تا حد بسیار زیادی به پیشرفت فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی شما کمک کند. شما باید کلمات کلیدی ترند را استخراج و براساس آن محتواسازی کنید. نوشتن محتوا با درنظر گرفتن اصول سئو موجب می‌شود تا وب سایت‌تان روزبه‌روز پیشرفت کند.

خلاصه مطلب

 اگر بخواهید برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی اقدام کنید، باید همه چیز را طبق اصول و برنامه جلو ببرید. با کمک فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز محصولات‌تان را به مشتریان نمایش دهید یا به فروش برسانید. برای داشتن یک وب سایت تخصصی در حوزه آرایشی و بهداشتی، باید حتما، به بهترین شکل ممکن، مقدمات کافی بچینید. عکاسی کنید، مشخصات محصولات را بنویسید و محتوا سازی حرفه‌ای انجام دهید. با این اقدامات به بهترین شکل ممکن پیشرفت خواهید کرد.

تولید محتوای محصولات آرایشی و بهداشتی
تولید محتوای محصولات آرایشی و بهداشتی

سوالات متداول

چطور می‌توان بدون مکان فیزیکی مجوز پرداخت اینترنتی داشت؟

اگر کسب و کار کوچکی باشید یا محل فیزیکی برای اخذ جواز کسب نداشته باشید، بهترین کار استفاده از سرویس پرداخت آنلاین زرین پال است.‌ ثبت نام در زرین پال اصلا پیچیده نیست. شما به راحتی می‌توانید با راهنمایی‌هایی که در مقاله ثبت نام در زرین پال وجود دارد، همه مراحل را بگذرانید.

آیا محتواسازی توسط رایو انجام می‌شود؟

خوشبختانه، متخصصین رایو در حوزه سئو و تولید محتوا نیز فعالیت می‌کنند. تیم قوی در این حوزه وجود دارد که می‌تواند محتوای وب سایت شما را به بهترین شکل با اصول سئو تولید کند. به یاد داشته باشید که تولید محتوا فرآیندی تخصصی محسوب می‌شود و پرداخت هزینه برای آن، به نوعی سرمایه‌گذاری در وب سایت است.

آیا داشتن فروشگاه اینترنتی هزینه خیلی بالایی دارد؟

خوشبختانه، شرکت‌های تخصصی و حرفه‌ای در زمینه سایت ساز آنلاین وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها، با کم‌ترین هزینه فروشگاه اینترنتی داشته باشید. رایو یکی از همین شرکت‌هایی است که بسیار تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!