رتبه بندی و موتورهای جستجو

ابزارهای آنالیز بک لینک

ابزارهای آنالیز بک لینک به شما کمک خواهند کرد تا لینکسازی خارجی را با استفاده از بهترین بک لینک ها انجام دهید و نتایج حاصله از آن را به بهترین نحو بهره‌برداری نمائید. همانطور که می‌دانید، بک لینک یکی از موثرترین و مهم‌ترین فاکتورها و پارامترهای افزایش رتبه و بهبود سئو سایت است.

طراحی سایت هر چقدر هم که حرفه‌ای باشد و هزینه‌ها و خلاقیت به کار رفته در تولید یا سفارش تولید محتوا، هر چه باشد، گرفتن بک لینک برای سایت و لینکسازی خارجی، باز هم اهمیت بسیار خواهد داشت. حتی می‌توان اینطور ادعا کرد که بدون لینکسازی خارجی و دریافت بک لینک برای سایت، نمی‌توان نتیجه‌ای «عالی» از فعالیت‌های وب‌مستری داشت.

برای شروع لینکسازی خارجی و گرفتن بک لینک برای سایت، باید ابزارهای آنالیز بک لینک را به خوبی بشناسید. استفاده کردن از خدمات سایت بررسی بک لینک باعث می‌شود تا بهترین بک لینک ها را شناخته و همچنین تعداد بک لینک رقبای خود را نیز شناسایی نمائید.

در این مقاله قصد داریم بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک که به شما در لینکسازی خارجی کمک زیادی خواهند کرد را معرفی نمائیم.

پیش از هر چیز یک سوال مهم مطرح می‌شود که…

چرا آنالیز بک لینک مهم است؟

آنالیز کردن بک لینک از جهات مختلفی دارای اهمیت است. با استفاده از ابزارهای آنالیز بک لینک می‌توان رفتار رقبا را شناسایی کرده و در چیدن استراتژی پیشرفت سایت‌تان، اطلاعات مفیدی را دریافت نمائید.

استفاده کردن از رفتار کاربران، دموگرافیک‌ها و همه المان‌هایی که نهایتاً منجر به زدن دکمه خرید توسط کاربر می‌شود، دیجیتال مارکتینگ نامیده می‌شود. پیش از این، در مقاله‌‌ای تحت عنوان «دیجیتال مارکتینگ چیست؟»، توضیحاتی مفصل درباره آن را داده‌ایم، اما یک موضوع مهم را نباید فراموش کرد:

هر چقدر که شما قادر به شناسایی رفتار کاربران از طریق رفتار خودشان باشید، می‌توانید این کار را از طریق رقبای خود نیز انجام بدهید. بنابراین، شما هیچ‌گاه نباید رقیبان خود را به فراموشی بسپارید!

یکی از زمینه‌هایی که لازم است به صورت دقیق، رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید، این است که دریابید آن‌ها بک لینک برای سایت خود را از کجا دریافت می‌کنند؟ با دریافت این موضوع که رقبای شما، بهترین بک لینک ها را به چه طریق و از چه وب‌سایت‌هایی گرفته‌اند، می‌تواند به شما در پیاده‌سازی تاکتیک‌های لینکسازی خارجی سایت‌تان کمک کند.

در کل، لینکسازی، کاری سخت و دقیق است. اگر قادر به این باشید که بک لینک برای سایت خود را با استفاده از ابزارهای آنالیز بک لینک دریافت کنید و استراتژی مناسبی برای آن پیاده‌سازی نمائید، به ایده‌های جالبی در این مسیر دست خواهید یافت.

آنالیز لینک‌های رقیب به چه معناست؟

آنالیز لینک رقبا، در واقع به معنای استفاده کردن از ابزارهای جامع برای دریافت داده‌های لینکسازی خارجی رقباست. کاربرانی که قصد دارند از فرصت استفاده کنند، می‌توانند دقیقاً از همان منابع برای سایت خود، بهترین بک لینک ها را دریافت نمایند. در کل، دو رویکرد متفاوت در آنالیز لینک رقیبان وجود دارد.

  • می‌شود وب‌سایت‌های بهتری نسبت به رقیبان خود ساخته و از دامنه‌های لینک دهنده درخواست کنید که به جای رقیب‌تان، به شما لینک بدهند.
  • لینک‌های ری‌دایرکت شده را شناسایی کرده و به وب‌سایت لینک‌دهنده اطلاع دهید که برای جایگزین کردن لینک شکسته‌شده، اقدام کنند و بک لینک برای سایت شما را اصلاح نمایند.

به هرحال آنالیز بک لینک می‌تواند به شما در موارد زیر کمک‌های زیادی کند:

  • شناخت و تعیین سایت‌هایی که به شما و رقبایتان لینک می‌فرستند.
  • سوق دادن و اتصال دامنه‌های دوستان رقیب‌تان به سمت وب‌سایت خودتان
  • مقایسه کردن پروفایل بک‌لینک‌ها با رقبای سخت‌کوش و پیشی گرفتن از آنان
  • بررسی کردن وب‌سایت همکاران و رقیبان و مشاهده وب‌سایت‌هایی که به شما لینک داده‌اند.
  • گرفتن بهترین بک لینک ها از سایت‌هایی که به اعتبار وب‌سایت شما کمک می‌کنند.

با استفاده از ابزارهای آنالیز بک لینک خواهید توانست به اهداف فوق دست یابید. اما ابزارهای آنالیز بک لینک را چگونه می‌توان پیدا کرد و از آنها استفاده نمود؟

معتبرترین سایت بررسی بک لینک کدام است؟ کدامیک از ابزارهای آنالیز بک لینک را می‌توان بصورت رایگان استفاده کرد و کدام‌ها مستلزم خرید اشتراک ویژه هستند؟ در ادامه به معرفی چند سایت بررسی بک لینک و بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک خواهیم پرداخت.

بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک

برای اینکه بتوانید بهترین بک لینک ها را برای وب‌سایت خود پیدا کنید، لازم است از ابزارهای آنالیز بک لینک بهره‌مند شوید. برای پیدا کردن سایت بررسی بک لینک، قادر خواهید بود به راحتی و با کمی جستجو در فضای وب به این هدف دست یابید.

در ادامه، ۱۰ سایت بررسی بک لینک را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • SEMRush

SEMRush یکی از ابزارهای آنالیز بک لینک است که شهرت و محبوبیت بسیاری دارد. در سال‌های گذشته، این ابزار برای تحلیل کلمات کلیدی استفاده می‌شد. حال یک بخش جدید در این سایت وجود دارد که با نام بک لینک چکر شناخته می‌شود. این ابزار، یکی از بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک سایت است.

می‌شود گفت که تقریباً همه سئوکاران از این ابزار در بهبود وضعیت کاری خود استفاده می‌کنند. استفاده از SEMRush فقط برای ۱۴ روز رایگان بوده و بعد از آن لازم است چیزی حدود ۱۵۰ دلار برای خرید اکانت ویژه آن بپردازید.

برای استفاده از این ابزار کافیست به وب‌سایت آن رفته، نام دامنه خود را در نوار آدرس بالای سایت تایپ کرده و دکمه اینتر را بزنید. همچنین، نتایج را در قالب فایل  PDF نیز به شما نشان خواهد داد.

  • Ahrefs

این ابزار به علت رضایت بالای مشتریان و تحلیل‌های دقیقی که انجام می‌دهد، از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. نسخه رایگان این نرم افزار تنها برای سه مورد از خدمات آن فعال است و با پرداخت مبلغی حدود ماهانه ۹ دلار می‌توان به تمام فیچرهای آن دسترسی پیدا کرد. برای تحلیل بک لینک‌ها می‌توانید به سایت Ahrefs رفته و در آنجا نام دامنه مورد نظر را وارد کنید تا به تحلیل کامل و جامع از بک لینک‌ها دست یابید.

  • Serpstat

این ابزار قبل از هر چیز یک پلتفرم برای بهبود سئو و بازاریابی محتواست. جستجوی عبارات کلیدی، تحلیل رقبا، آنالیز بک لینک، بررسی رتبه و ممیزی سایت، از جمله خدمات این وب سایت می‌باشد.

در این سایت، تحلیل بک لینک‌ها با چند خروجی مشخص انجام می‌شود: تحلیل پروفایل بک لینک سایت، ارزیابی لینک‌های جدید و یا شکسته شده، اندازه‌گیری اعتبار لینک‌ها، جستجوی بک لینک‌های مرتبط با رقبا و شناسایی انکرتکست‌ها.

  • Majestic SEO

این پلتفرم به عنوان یک رقیب برای Ahrefs محسوب می‌شود. وجه اشتراک بین این دو، پایگاه عظیم داده‌هایی از لینک‌ها و ارزیابی آن‌ها بر اساس کیفیت لینک‌ها از منابع مختلف و متعدد است.

مزیت این ابزار این است که شما قادر خواهید بود به طور رایگان، پروفایل لینک رقیب‌تان را نیز در اختیار داشته باشید. برای انجام تحقیقات ساده، استفاده از اکانت رایگان آن کفایت می‌کند. برای انجام تحقیقات گسترده‌تر و حرفه‌ای نیز می‌توانید از بسته‌های نقره‌ای، طلایی یا پلاتینیوم آن استفاده کنید.

  • Open Site Explorer

این ابزار یکی از ابزارهای زیرمجموعه شرکت MOZ است که به کاربران کمک می‌کند تا بفهمند چه کسانی در حال لینک‌دهی به سایت آنها هستند. این کار را می‌توان از طریق فیلتر Domain Authority و انکرتکست‌های تعبیه شده در آن انجام داد.

با بهره‌مندی از این ابزار قادر خواهید بود سایت‌های دیگر را نیز با هم مقایسه کرده و استراتژی‌های اصلی آن‌ها را بشناسید و نیز بک‌لینک‌های مفید تولید کنید. با این وجود، باید گفت که OSE قابلیت‌های چندانی برای فیلتر نمودن لینک‌های اسپم‌شده نداشته و باید در استفاده از آن هوشیار باشید تا لطمه‌ای به سئوی سایت شما نخورد. همچنین، برای استفاده از این ابزار می‌توانید در نهایت ۴ یا ۵ بار از یک آی‌پی به صورت رایگان استفاده نمائید.

  • SEO Spyglass

ابزار Seo Spyglass در نوع خود یک ابزار کامل است. این پلتفرم توانسته است در آپدیت‌های اخیر خود، از پتانسیل‌های بالاتری در مقایسه با Ahref و Majestic SEO دست یابد. در عوض، ابزار آن به صورت وب‌محور نیست و در قالب نرم‌افزار و نسخه دسکتاپ قابل نصب و دسترسی است. روند بررسی لینک‌های موجود در این نرم‌افزار از طریق پلتفرمی که روی دستکاپ کامپیوتر قرار می‌گیرد، انجام می‌شود.

در این ابزار، فهرست لینک‌های جدید را خواهید یافت و امکان دسترسی به لیست لینک‌های از کار افتاده و به روز نشده را نخواهید داشت. بک‌لینک‌هایی که در این ابزار به شما داده می‌شود تا تعداد ۱۱۰۰ عدد قابل مشاهده بوده اما امکان گرفتن خروجی از آن‌ها وجود ندارد. هر چند نسخه پولی آن، امکانات ذکرشده را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد.

  • Backlink Watch

این ابزار، از راحت‌ترین ابزارهای آنالیز بک لینک است که امکان تحلیل کردن پروفایل بک‌لینک رقبا را در اختیارتان قرار می‌دهد. خبر خوب این که این ابزار از API شرکت Ahrefs استفاده می‌کند و نتایجی که ارائه می‌دهد، بسیار قابل اعتماد می‌باشند. همچنین، اطلاعاتی که این ابزار ارائه می‌دهد،‌ قابل خروجی گرفتن نیستند.

  • Google Alerts

با ابزار گوگل آلرت، خیلی راحت می‌توانید هنگامی که کلمات شما در محیط‌های وب Mention می‌شوند، هشداری برای آن دریافت نمائید. این کلمه می‌تواند نام برندتان یا محصول رقیبتان باشد. هنگامی که رقیب شما نیز در صفحات وب منشن می‌شود، پیامی برای شما خواهد آمد.

این ابزار به دلیل اینکه به صورت لحظه‌ای، هشدارها را برای شما می‌فرستد، بسیار پرفایده خواهد بود.

  • Link Diagnosis و Open Link Profiler

این دو مورد نیز از ابزارهای فوق‌العاده‌ای هستند که نتایج متنوعی از بک‌لینک‌ها را به شما ارائه می‌دهند. استفاده از این دو ابزار به دلیل اطلاعات جامعی که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بسیار مورد توجه و استفاده سئوکاران قرار گرفته است. به خصوص ابزار Open Link Profiler که تازه‌ترین بک‌لینک‌های یک سایت را در ابعاد بسیار گسترده نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!