رتبه بندی و موتورهای جستجو

دلایل کند بودن سایت چیست؟

هر کسب و کاری با هدف ارتقا سطح کیفی و برندسازی تلاش می‌کند تا نسبت به طراحی سایتی کاربردی اقدام کند. زمانی که وب سایت پا به عرصه وب می‌گذارد، رقبای بسیار زیادی دارد که برای حفظ خود در کنار آن‌ها، برنامه ریزی و تلاش زیاد لازم است. پایین بودن سرعت سایت یکی از اصلی‌ترین علل بروز مشکل و عقب افتادن سایت نسبت به سایر رقبا است. بالا بردن سرعت لود سایت منجر به افزایش بازدیدکننده، بهبود سطح کیفی و جایگاهی سایت در گوگل می‌شود. به همین دلیل، باید نسبت به رفع پایین بودن سرعت سایت اقداماتی سریع و جدی انجام دهید؛ چرا که عدم توجه به سرعت لود سایت می‌تواند آسیب‌های شدیدی به کسب و کارتان و وب سایت وارد کند.

در این مقاله قصد داریم به جزئیاتی در خصوص علل کند بودن سایت و راه‌کارهای بالا بردن سرعت لود سایت اشاره کنیم.

اگر شما نیز مایل هستید در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید.

چرا سرعت لود سایت اهمیت زیادی دارد؟

ابتدا بهتر است بدانید که علت اهمیت سرعت لود سایت چیست؟ چرا اکثر وب مستران نسبت به سرعت لود سایت تا این اندازه حساس هستند؟

در واقع، سرعت لود سایت می‌تواند بر روی پارامترهای گوناگونی اثرگذار باشد. زمانی که کاربر قصد دارد از میان صدها سایت مختلف، یک وب سایت را باز کند؛ سرعت لود آن تاثیر مستقیمی بر تصمیم‌گیری کاربر خواهد داشت. اگر وب سایت با سرعت پایینی لود شود، کاربر خیلی سریع‌تر تصمیم می‌گیرد تا ادامه مسیر را رها کند؛ چرا که کاربران امروزه بسیار کم طاقت هستند و میل شدیدی دارند تا همه چیز را فوری به دست آورند.

هر کاربری که از ادامه مسیر و صبر کردن برای لود کامل سایت انصراف دهد، یک امتیاز منفی برایتان در موتور جستجوگر ثبت می‌شود. موتورهای جستجو به شیوه‌ای هوشمند تلاش می‌کنند تا کیفیت وب سایت‌ها را ارزیابی کنند. توجه به پارامتر مهمی مثل سرعت لود سایت نیز، بخشی از همین ارزیابی است.

اگر بهترین محتوا را در وب سایت‌تان قرار دهید و بازدیدکنندگان زیادی داشته باشید، اما سرعت لود سایت‌تان پایین باشد، موتورهای جستجو اصلا توجهی به سئو وب سایت و کیفیت محتوا ندارند. به همین دلیل، باید فورا نسبت به بالا بردن سرعت لود سایت اقدام کنید.

علل پایین بودن سرعت سایت را بشناسید!

اطلاع از علل پایین بودن سرعت سایت به شما کمک می‌کند تا دلایل این موضوع را کشف کنید. دانستن این جزییات کمک می‌کند تا خیلی سریع نسبت به برطرف کردن مشکلات اقدام کنید و همه چیز را به بهترین شکل مدیریت کنید.

1- کدنویسی غیرتخصصی سایت

زمانی که برای طراحی وب سایت از افراد متخصص کمک نگرفته باشید، ریسک بروز کدنویسی غیرحرفه‌ای افزایش می‌یابد. استفاده از کدهای آماده، ماژول‌های نامناسب و پلاگین‌های کپی شده همگی از جمله مواردی است که موجب می‌شود کدهای بهینه در وب سایت مورد استفاده قرار نگیرد و تعداد بالای کدهای نامناسب افزایش یابد. همین موضوع موجب می‌شود تا خطوط کدنویسی غیربهینه افزایش یابد. اگر بخواهید برای بالا بردن سرعت لود سایت اقدام کنید، حتما نیاز دارید تا فردی متخصص در این زمینه بهینه سازی ایمن انجام دهد.

2- هاست نامناسب سایت

اگر بخواهید سرعت بالایی در وب سایت‌تان شاهد باشید، لازم است تا از هاست مناسبی استفاده کنید. معمولا هاست یا همان میزبانی مناسب، پهنای باند مطلوبی ارائه می‌دهد تا سرعت لود وب سایت افزایش پیدا کند. پایین بودن سرعت سایت معمولا به دلیل هاست نامناسب است. پایین بودن سرعت سایت ناشی از هاست نامناسب، پس از انتقال هاست و تهیه کردن یک هاست با کیفیت بهبود می‌یابد.

3- نوع سرور یک وب سایت

این روزها استفاده از سرورهای ابری و لوکال به شدت رایج شده است. علت این موضوع، افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات و لود مناسب وب سایت است. نوع سرور تعیین کننده سرعت لود وب سایت است. پایین بودن سرعت سایت گاهی به دلیل محل سرور است. مثلا سرعت لود سایت‌هایی که بر روی سرور داخل ایران قرار دارند، بسیار بالاتر از سرورهای خارجی است.

4- تصاویر پرحجم در سایت

یکی از اصلی‌ترین علل پایین بودن سرعت سایت، تصاویر نامناسب و غیربهینه است. اگر در وب سایت‌تان از عکس‌های مناسب در سطح وب استفاده کنید، شانس لود سایت با بالاترین سرعت را دارا هستید. تصاویر پرحجم می‌تواند موجب کاهش سرعت وب سایت شود. پس اگر قصد بالا بردن سرعت لود سایت خود را دارید، حتما عکس‌ها را بهینه کنید.

5- ویدئوهای نامناسب در وبسایت

از علل رایج پایین بودن سرعت سایت، می‌توان به نامناسب بودن ویدئوهای موجود در سایت اشاره کرد. اگر از هاست شخصی سایت برای آپلود ویدئوهای پرحجم استفاده کنید و اطلاعات متعددی به شکل تصویری نمایش دهید، شاهد کاهش سرعت لود وب سایت خواهید بود.

6- نسخه‌های JQuery سایت

اگر از پلاگین‌های مختلف خصوصا در سیستم‌های مدیریت محتوایی استفاده کنید که نسخه‌های متفاوتی از جی کوئری در آن استفاده شده باشد، سرعت لود سایت کاهش پیدا می‌کند. همین موضوع موجب می‌شود تا مشکلات مختلفی مثل کاهش سرعت لود سایت برایتان ایجاد شود. خوشبختانه، در سایت ساز آنلاین رایو چنین مشکلی وجود ندارد و با خیال آسوده می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

7- خطاهای متعدد در کدنویسی سایت

زمانی که یکی از انواع ارورهای سایت ایجاد می‌شود، پایین بودن سرعت سایت را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل، کدنویسی بهینه اهمیت ویژه‌ای دارد. شما به عنوان وبمستر سایت باید حتما نسبت به رصد این خطاها اقدام و برای رفع آن برنامه ریزی کنید.

8- استفاده از کش سایت

عدم استفاده از Cache سایت موجب می‌شود تا سرعت لود سایت کاهش پیدا کند. به همین دلیل، برای بهبود سرعت می‌توانید بخشی از اطلاعات را بر روی سرور میزبان و مرورگر لود کرده و از کش آن استفاده کنید تا سرعت بیش از پیش بهبود یابد.

9- استفاده از فلش در سایت

یکی از علل رایجی که موجب کندی سرعت لود وب سایت می‌شود، استفاده از فایل‌های Flash بر روی وب سایت است. سایت‌هایی که با فلش طراحی شده‌اند نیز، سرعت بسیار کندی دارند. به همین دلیل، امروزه از این تکنیک برای طراحی سایت استفاده نمی‌شود.

10- شلوغی وب سایت

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که موجب کندی سرعت لود سایت می‌شود، شلوغی بیش از اندازه آن است. زمانی که قالب وب سایت و طراحی صفحات آن پر از عکس و فایل‌های متحرک باشد، قطعا شاهد کاهش سرعت خواهید بود. شناخت راهکارهای بهبود سئو سایت به شما کمک می‌کند تا دید بهتری در این زمینه داشته باشید.

سوالات متداول

آیا بالا بردن سرعت لود سایت موجب بهبود سئو می‌شود؟

بله، افزایش سرعت سایت منجر به بهبود رتبه سئو خواهد شد؛ چرا که موتورهای جستجو براساس سرعت لود سایت می‌توانند امتیازاتی را درنظر بگیرند.

آیا CMS ها همگی موجب کندی سرعت لود سایت می‌شوند؟

خیر، در صورتی که از افراد متخصص برای طراحی سایت با CMS کمک بگیرید، تحت هیچ شرایطی سایت دچار کندی نمی‌شود.

آیا تمام وب سایت‌های دارای عکس و ویدئو دچار کندی می‌شوند؟

خیر، اگر برنامه ریزی دقیق و بهینه‌ای برای استفاده از عکس و ویدئوها در وب سایت انجام شده باشد، تحت هیچ شرایطی شاهد پایین بودن سرعت سایت نخواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!