رتبه بندی و موتورهای جستجو

نکات مهم جهت بالا بردن اعتبار دامنه

یکی از مشکلات اساسی در سئو وب سایت‌ها، عدم توجه به اعتبار دامنه است. زمانی که اعتبار یک دامنه چندان قوی نباشد، تلاش‌هایی که در سئو داخلی و خارجی سایت می‌کنید، بازخورد مناسبی ندارد. همین موضوع موجب می‌شود تا بسیاری از افراد دچار مشکل شده و هزینه‌های گزافی برای بالا بردن اعتبار دامنه پرداخت کنند؛ اما خوشبختانه، سایت ساز و فروشگاه ساز آنلاین رایو با سال‌ها سابقه در حوزه طراحی وب سایت و سئو، به جزئیات و انواع راهکار افزایش اعتبار دامنه دست یافته است.

شما می‌توانید با مطالعه این نکات که در ادامه به آن می‌پردازیم، اعتبار دامنه وب سایت‌تان را افزایش دهید و شاهد بهبود سئو آن باشید.

پس اگر علاقه‌مند هستید که در خصوص بالا بردن اعتبار دامنه اطلاعات مهمی کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید!

اعتبار دامنه یا Domain Authority

یکی از معیارهای مهم در وب سایت‌ها که نشان دهنده محبوبیت آن است، دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه گفته می‌شود. معمولا هر وب سایت برای ارزیابی در این زمینه بررسی می‌شود تا میزان محبوبیت، ارتباط کاربر، تجربه کاربری و سئو آن مدنظر قرار گیرد. جالب است بدانید که اعتبار دامنه، ارتباط مستقیمی با رتبه سئو سایت شما در موتورهای جستجوگر دارد. هرچه اعتبار آن بیشتر باشد، شانس بالاتری در میان رقبا خواهید داشت و به افراد بیشتری وب سایت‌تان نمایش داده می‌شود.

استانداردهای اعتبار دامنه توسط شرکت MOZ تعیین شده است و می‌تواند به خوبی نشان دهنده کیفیت وب سایت شما باشد. این معیارها بسیار هوشمندانه تعیین شده‌اند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

بالا بردن اعتبار دامنه به شما کمک می‌کند تا بهتر دیده شوید و اعتبار واقعی در میان سایت‌های رقیب کسب کنید. پس بدیهی است که یافتن روش‌هایی برای بالا بردن اعتبار دامنه اهمیت زیادی دارد.

آیا می‌توان راهکار افزایش اعتبار دامنه را کاربردی دانست؟

بله! خوشبختانه به کمک پیدا کردن روش‌هایی برای بالا بردن اعتبار دامنه می‌توانید در این زمینه موفق عمل کنید. جالب است بدانید که بالا بردن اعتبار دامنه از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌شود، اما هیچ کدام به تنهایی نمی‌تواند موثر باشد و راهکاری قطعی به نظر برسد.

شما با انجام مجموعه‌ای از اقدامات می‌توانید سایت خودتان را اثبات کرده و برای بهبود آن تلاش کنید. یادتان باشد که رقابت با خودتان و سایر وب سایت‌های فعال در حوزه مدنظر، مهم‌ترین بحث در این راستا محسوب می‌شود.

معیار MOZ در ارزیابی DA دامنه

Domain Authority یا همان اعتبار دامنه که توسط معیارهای MOZ مشخص می‌شود، تنها یک عدد، برای رتبه‌بندی نیست. شما نمی‌توانید وب سایت خودتان را با سایت‌های دیگر که در فیلدها و حوزه‌های دیگری فعالیت می‌کنند، مقایسه کنید.

معیار MOZ برای بررسی شرایط سایت، مقایسه آن در میان رقبا است. شما تنها می‌توانید از طریق مقایسه رتبه سایت‌تان در میان رقبا، متوجه پیشرفت وب سایت شوید. به همین دلیل، لازم است تا حتما در زمینه سایت خودتان رقبا را شناسایی کنید و برای بررسی اعتبار دامنه اقدام نمایید.

بهترین راهکار افزایش اعتبار دامنه

اطلاع از بهترین راهکار افزایش اعتبار دامنه شاید به نظر خیلی وسوسه کننده باشد، اما در واقع هیچ راهکار خاصی به تنهایی مدنظر نیست. شما باید از مجموعه اقداماتی استفاده کنید تا ضمن بالا بردن اعتبار دامنه، اثرات مطلوبی از آن مشاهده کنید. در این راستا سایت ساز و فروشگاه ساز آنلاین رایو اطلاعاتی جمع‌آوری نموده است که در ادامه برای پیشبرد اهداف شما عزیزان ارائه می‌شود.

1- زمان تمدید دامنه

یکی از اثرگذارترین پارامترهایی که می‌تواند در بالا بردن اعتبار دامنه موثر باشد، تمدید دامنه به مدت چندین سال است. زمانی که تمدید سالیانه انجام می‌دهید، دامنه سایت شما چندان اعتباری ندارد و مثل یک اجاره نشین عمل می‌کنید. با تمدید چند ساله سایت، می‌توانید در بالا بردن اعتبار دامنه اقدام مهمی انجام دهید. پس عمر دامنه یکی از پارامترهایی است که در این زمینه اثرگذار است و نشان دهنده کیفیت ارائه خدمات است.

2- تعداد بک لینک به دامنه

بهترین راهکار افزایش اعتبار دامنه، تعامل آن با وب سایت‌های دیگر است. بک لینک به سایت می‌تواند اثرات عالی در سئو آن داشته باشد. اگر بدانید وب مستر سایت کیست و چه وظایفی دارد، قطعا می‌دانید که بررسی وضعیت لینک دهی به سایت نیز بر عهده وب مستر است.

مدیریت تمام رویدادهای وب سایت که بر سئو آن نیز اثرگذار است، توسط وب مستر انجام می‌شود. معمولا به کمک رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری و موارد این‌چنینی می‌توان لینک دهی به سایت را قوی‌تر کرد و هزینه مضاعفی در این حوزه انجام داد. اما تعاملات دوطرفه با سایت‌هایی که اعتبار دامنه خوبی دارند نیز، بسیار مطلوب است و بر روی سئو سایت نیز اثرگذاری مستقیمی دارد.

یادتان باشد، به همان میزان که لینک دهی به سایت اهمیت دارد، لینک‌های اسپم نیز می‌تواند دردسر ساز باشد. به همین دلیل، حذف لینک های اسپم اهمیت بسیار بسیار زیادی دارند.

3- کشف کلمات کلیدی مناسب

یکی از روش‌های بالا بردن اعتبار دامنه، کشف کلمات کلیدی مطلوب است. شما به راحتی از طریق به دست آوردن کلمات کلیدی مهم در حوزه فعالیت‌تان می‌توانید رشد کنید. معمولا وب سایت‌هایی که تلاش می‌کنند تا برای بالا بردن اعتبار دامنه اقدام کنند، شاهد بازخورد مطلوبی هستند. در این راستا باید مقدمات مهمی را انجام داده باشید. هدف گذاری، بررسی پرسونای مخاطب و تعیین آن، مشخص کردن چارچوب‌های برند و شرایط آن در کنار تولید محتوای مناسب با کلمات کلیدی هدف، همگی از جمله اقدامات هوشمندانه تیم تولید محتوا و سئو سایت است. شما از این طریق می‌توانید ضمن بالا بردن اعتبار دامنه، مخاطبان بیشتری را جذب کنید و رتبه سئو در موتورهای جستجو را ارتقا دهید.

4- بهبود سرعت وب سایت

به عنوان یکی از مهم‌ترین پارامترها خصوصا در ایران، می‌توان به سرعت لود سایت اشاره کرد. زمانی که با کندی سرعت اینترنت مواجه هستیم، کاربران به شدت کم صبر خواهند بود. همین موضوع سبب می‌شود تا وب سایت های کند خیلی سریع از گزینه‌های مورد نظر کاربر خط بخورند. با بهبود سرعت سایت می‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید و اعتبار دامنه سایت‌تان را بهبود بخشید.

5- طراحی ریسپانسیو وب سایت

به عنوان راهکار افزایش اعتبار دامنه باید به ریسپانسیو بودن طراحی سایت اشاره کرد. زمانی که تلاش می‌کنید تا وب سایت خودتان را طراحی و پیاده سازی کنید، همه چیز باید مطابق با نیاز، دغدغه و شرایط مخاطب باشد. MOZ به این موضوع اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و سایت‌های ریسپانسیو خیلی سریع‌تر توسط ربات‌های موتورهای جستجو ایندکس می‌شوند. مخاطب این سایت‌ها نیز بیشتر است و همه چیز برای رسیدن آن‌ها به رشد و موفقیت مطلوب‌تر خواهد بود. پس بدیهی است که طراحی سایت ریسپانسیو در بهبود دامین آتوریتی اهمیت زیادی دارد.

6- بهبود کیفیت محتوای سایت

زمانی که محتوای سایت شما از سایر وب سایت‌ها کامل‌تر، جامع تر و بهتر باشد، موتورهای جستجو خیلی سریع متوجه آن می‌شوند. همین موضوع در افزایش اعتبار دامنه سایت‌تان نیز اثرگذار است.

سوالات متداول

آیا عدد اعتبار دامنه یک مقیاس ارزیابی دقیق است؟

خیر! MOZ اعلام کرده است که عدد اعتبار دامنه شما تنها میان رقبا و در مقایسه با آن‌ها متر و مقیاس دقیقی است! به همین دلیل، مقایسه اعتبار دامنه سایت خودتان با سایر وب سایت‌های فعال در حوزه‌های دیگر اصلا درست نیست.

آیا برای بهبود اعتبار دامنه می‌توان تبلیغ کرد؟

مجموعه اقداماتی که در بالا اشاره شد، برای بالا بردن اعتبار دامنه مفید است. تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و موارد این‌چنینی نیز، در دل موارد بالا قرار می‌گیرند.

آیا تولید محتوا تکنیک افزایش اعتبار دامنه است؟

بله، بالا بردن اعتبار دامنه نیازمند تولید محتوا مطابق با اصول سئو است. هرچه افراد بیشتری به وب سایت شما توجه کنند و مطابق آن برای‌شان مفید باشد، اعتبار دامنه شما به عنوان یک سایت قوی بالاتر می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!