رتبه بندی و موتورهای جستجو

تکنیک های کاهش رتبه الکسا

یکی از روش‌های بررسی سایت، استفاده از ابزار الکسا است. الکسا Alexa یک وبگاه آنالیزکننده ترافیک وب است. این شرکت در سال 1996 با هدف ارزیابی و سنجش ترافیک اطلاعات در فضای وب و آرشیو کردن صفحات وب تشکیل شد.

اگر وب‌سایت دارید، خیلی مهم است که از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید. به طور معمول، وب‌سایت‌هایی که ترافیک زیاد، پایگاه داده طرفداران، لینک‌های پشتیبانی در سایت‌های دیگر و سئوی قوی دارند، معتبرترند.

رتبه شما در الکسا نشانگر عملکرد خوب سایت شما در مقایسه با سایر سایت‌های دنیا است.

نکته قابل توجه در نتایج اعلامی در سایت الکسا، بر این منوال است که جایگاه ویژه و بهترین رتبه‌بندی سایت‎‌ها مختص رتبه‌های عددی پایین‌تر می‌باشد.

به این معنا که هر چه رتبه جهانی یا کشوری یک سایت، دارای رقم و مرتبه پایین‌تری باشد، از دید سایت الکسا دارای جایگاه و موقعیت بهتری نسبت به سایر سایت‌ها با رتبه عددی بالاتر است.

سایت الکسا “Alexa.com” به تمام وب‌سایت‌ها عددی را اختصاص داده که اصطلاحا رتبه الکسا نام گرفته است.

 ما در این مقاله، قصد داریم به شما تکنیک های کاهش رتبه الکسا را آموزش بدهیم. در ادامه، با چند تکنیک کاربردی برای بهبود رتبه در الکسا در خدمت شما عزیزان هستیم.

همچنین، برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله درباره رتبه بندی الکسا بیشتر بدانیم را مطالعه کنید.

1.    تولید محتوای باکیفیت جهت کاهش رتبه در الکسا

 اولین کاری که معمولا بعد از ساخت سایت به کمک سایت ساز آنلاین یا هر نوع پلتفرم دیگری، باید انجام دهیم، قطعا تولید مطالب مفید و کاربردی است.

یکی از مهم‌ترین تکنیک های کاهش رتبه الکسا محتوای باکیفیت و منحصربه‌فرد است. هر فرد حرفه‌ای در زمینه سئو، باید این نکته را رعایت کند!

نوشتن یک مطلب به شما کمک می‌کند که ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهید، اما نوشتن یک مطلب یونیک و باکیفیت به شما کمک می‌کند تا ترافیک شما برای مدت طولانی‌تری تضمین شود.

به این دلیل که محتوای باکیفیت می‌تواند رابطه شما را با بازدیدکنندگان سایتتان مستحکم‌تر کند. همین امر باعث می‌شود تا ترافیک کلی سایت، افزایش پیدا کند.

برای درک بهتر این مسئله، می‌توانید مقاله چرا باید به محتوای وب سایت‌مان توجه کنیم را مطالعه کنید.

موتورهای جستجو، محتوا منحصربه‌فرد را در وب‌سایت‌ها مشاهده می‌کنند. گوگل نیز کیفیت یک محتوا را براساس میزان یونیک بودن (بی‌همتا بودن) آن می‌سنجد.

اگر محتوای شما یک محتوای یونیک و یکتاست، رنکینگ موتور جستجوی شما بهبود پیدا می‌کند و گوگل بهترین رتبه‌ SERP‌های خود را برای شما در نظر می‌گیرد؛ چراکه همانطور که گفته شد، رتبه الکسا مستقیما با ترافیک وب‌سایت شما در ارتباط است.

از همین رو، با افزایش رتبه الکسای سایت، ترافیک و بازدید وب‌سایت به مراتب بیشتر می‌شود.

2.    نصب Alexa Toolbar

یکی دیگر از تکنیک های کاهش رتبه الکسا نصب Alexa Toolbar است؛ چراکه سایت الکسا نمی‌تواند ترافیک سایت‌ها را با دقت تخمین بزند.

با نصب تولبار الکسا، شما می‌توانید بعد از ورود به هر وب‌سایتی رتبه الکسا آن را به دست بیاورید و داده‌های مناسبی مثل سرعت سایت مورد‌نظر را نیز مشاهده کنید.

اگر بتوانید از بازدیدکنندگان سایت بخواهید آن‌ها هم تولبار الکسا را نصب کنند، افزایش رتبه الکسای سایت ایران شما خیلی سریع‌تر اتفاق خواهد یافت؛ چراکه الکسا می‌تواند تشخیص دهد چند نفر با IP ایران وارد سایت شما شده‌اند.

3.    اشتراک‌گذاری محتوا

امروزه، به واسطه شبکه‌های اجتماعی، بیشتر افراد با دنیای مجازی در ارتباط هستند.؛ به همین رو، شما باید شناخت خوبی از کاربران خود به دست آورده و با توجه به علاقه‌ی آن‌ها، شبکه اجتماعی مورد نظر را پیدا کنید؛ سپس محتواهای خود را با استراتژی‌های مناسب در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

لازم به ذکر است برای کاهش سریع رتبه الکسا شما باید تولید محتوا را به طور منظم انجام دهید. مطمئنا ساخت سایتی که نظم و ساختار خاصی در روند تولید محتوای خود ندارد، نمی‌تواند انتظار کاهش رتبه الکسا را داشته باشد. همچنین، اگر وب‌سایت شما به طور منظم، محتوا منتشر نکند، ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو دریافت نخواهد کرد!

4.    تبلیغات مستمر و صحیح

امروزه، تبلیغات، برای دیده شدن هر کسب و کاری لازم است. برای بهبود رتبه در الکسا نیز تبلیغات نیاز است تا بازدیدکنندگان بیشتر شوند.

بعد از تولید محتوای خوب و باکیفیت، تبلیغات کلیکی می‌تواند کمک چشم‌گیری به بازدید سایت شما کند. البته لازم به ذکر است که باید به این روش بودجه نسبتا زیادی اختصاص بدهید.

5.    تولید ویدیو

یکی دیگر از تکنیک های کاهش رتبه الکسا و بهبود رتبه در الکسا تولید ویدیو باکیفیت برای کاربران است. بعد از ساخت سایت، ما به اولین محتوایی که فکر می‌کنیم، محتوای متنی است.

تمام تلاش خود را برای تولید محتوای با کیفیت و یونیک صرف می‌کنیم. قطعا محبوب‌ترین فرمت محتوایی بعد از محتوای متنی ساخت ویدیو برای سایتمان است.

تولید ویدیو اصلا کار سخت و دشواری نیست. شما در هر زمینه از کسب و کار اینترنتی‌تان، می‌توانید شروع به تولید محتوای ویدیوی موردنظرتان نمایید.

برای اشتراک می‌توانید هم در سایت‌تان و هم در شبکه‌های اشتراک ویدیو مثل یوتیوب، آپارات و… منتشر کنید. کاربران زیادی با تماشای ویدیوهای شما وارد سایت‌تان می‌شوند و همین رویداد باعث بهبود رتبه در الکسا می‌گردد.

بسیاری فکر می‌کنند که تولید محتوای ویدیویی کاری دشوار و گرانی است. آن‌ها فکر می‌کنند برای ساخت ویدیو نیاز به دوربین‌های حرفه‌ای و تجهیزاتی مثل پرده سبز، میکروفن و… دارند. در صورتی که اصلا برای تولید ویدیو نیازی به چنین تجهیزاتی نیست!

شما با استفاده از تجهیزاتی که در دسترس دارید، مثل لپ تاپ یا گوشی موبایل‌تان می‌توانید برای سایت‌تان محتوای ویدیویی ساده تولید کنید.

ارتباط افزایش رتبه الکسای سایت با درآمدزایی

همزمان با افزایش رتبه الکسای سایت، موردهای جدیدی برای درآمدزایی به‌دست می‌آورید. همانطور که می‌دانید سرمایه‌گذاران و شرکا برای ارزیابی کسب‌وکار شما به رتبه‌تان در الکسا توجه می‌کنند.

بنابراین، بهبود رتبه در الکسا به معنی پول‌سازی بیشتر از سایت است. ممکن است شما را به عنوان یک شریک احتمالی سودمند ببینند و قطعا این موضوع به کسب درآمد بیشتر شما از سایتان کمک می‌کند.

و همین افزایش رتبه الکسای سایت شما باعث می‌شود که شما راحت‌تر پول‌های حاصل از تبلیغات مستقیم را جذب کنید و فرصت‌های دیگری برای درآمدزایی به‌دست می‌آورید.

همچنین، می‌توانید مطالب سایت خود را به عنوان پست مهمان در سایت‌های دیگر منتشر کنید و در ازای آن مبلغی دریافت نمایید و حتی سایر سایت‌ها نیز شاید تمایل به انتشار مطالب خودشان به‌عنوان پست مهمان در سایت شما داشته باشند و شما در ازای این کار هم هزینه دریافت خواهید کرد. بحث و بررسی درباره یک محصول یا خدمات خاص نیز بخش دیگری از روند درآمدزایی است.

لازم به ذکر است که بگوییم اگر می‌خواهید کاربران خود را جذب کسب و کارتان کنید، بهبود رتبه در الکسا قطعا یک عامل کمک کننده اساسی برای شما است.

بکارگیری صحیح تکنیک های کاهش رتبه الکسا می‌تواند در روند لینک‌سازی وب‌سایت شما نقش مفیدی داشته باشد و افزایش رتبه الکسا سایت باعث می‌شود وبمسترها به سایت شما لینک بدهند.

در آخر این را نیز بگوییم که تکنیک های کاهش رتبه الکسا به این چند موارد محدود نمی‌شود. ما در این مقاله تلاش کردیم بهترین تکنیک‌ها برای بهبود رتبه در الکسا را در اختیار شما قرار دهیم امید که مورد پسند شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!