طراحی سایت

ویژگی هایی که یک سایت استاندارد باید داشته باشد!

اهمیت و تاثیر یک سایت استاندارد در بهبود و توسعه کسب و کار در زمینه‌های مختلف برای کاربر پوشیده نیست. برای طراحی یک سایت حرفه‌ای توجه داشتن به هدف ارائه سایت، باعث طراحی هرچه بهتر و مفیدتر می‌شود. در طراحی سایت استاندارد کاربر به محض ورود به سایت، متوجه هدف سایت می‌شود و مطابقت طرح سایت با کاربرد سایت، باعث می‌شود تا کاربر، راحتتر با آن ارتباط برقرار کند.

بسیاری از کاربران اینترنتی برای جذب مخاطب و یا ارتباط با آنها از طراحی سایت برای رونق کسب و کارشان استفاده می‌کنند. اما باید این را در نظر داشت که صرفا طراحی یک سایت بدون در نظر گرفتن پارامترهای استاندارد سایت در بهبود کسب و کار تاثیری نخواهد داشت. در این مقاله از سایت ساز آنلاین رایو تلاش بر این شده است تا ویژگی های یک سایت استاندارد ارائه داده شود.

از مهمترین ویژگی های یک سایت استاندارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهمترین ویژگی های یک سایت استاندارد
مهمترین ویژگی های یک سایت استاندارد

طراحی مناسب ظاهر سایت

طراحی و ظاهر وب سایت قبل از هر چیز، اولین و مهمترین عامل در جذب کاربر خواهد بود تا نظر کاربر را به خود جلب ‌کند. سایتی که ظاهر مناسب و زیبایی ندارد نمی‌تواند کاربر را برای مدت زیادی در سایت نگهدارد. بیشتر کاربران جذب سایت‌هایی می‌شوند که ظاهر آن سایت‌ها حس خوبی را به آنها می‌دهد. سایت باید دارای هارمونی رنگ و عناوین خوانا باشد و دسترسی راحت به مطالب را داشته باشد. به طور کلی، گرافیک مناسب و خوب از ویژگی های یک سایت استاندارد بشمار می‌رود.

کاربران معمولا با وسایل متفاوتی از قبیل گوشی و تبلت از صفحات وب دیدن می‌کنند؛ باید در نظر داشت که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها سهم بسیار زیادی در ترافیک سایت‌ها دارند. طراحی ریسپانسیو، شکل درستی از وبسایت را در وسایل مختلف به نمایش می‌گذارد. قابل ذکر است که اگر طراحی سایت رسپانسیو نباشد، ممکن است در وسایل گوناگون سایت به خوبی نمایش داده نشود که علاوه بر نارضایتی کاربر یکی از دلایل کاهش رتبه سایت در موتور‌های جستجوگر است.

به‌روز بودن و معتبر بودن مطالب یک وب سایت

قبل از طراحی یک سایت، سایت رقبای خود را کاملا بررسی کنید، موثرترین روش این است که در زمینه‌ای که مد نظرتان است، بهترین رقیب خود را پیدا کنید و عوامل موفقیت و رضایت مخاطبین و همچنین، راه‌های موثر جذبشان را بیابید.

توجه داشته باشید که محتوای سایت خوب و استاندارد باید بهینه سازی شده و کاملا به‌روز باشد. باید محتوای سایت در فاصله زمانی مشخص و به صورت مداوم به‌روزرسانی شود. جستجو کردن و پیدا کردن مطالب قدیمی، تکراری و غیر معتبر از بزرگترین عوامل ریزش کاربران یک سایت می‌باشد.

سهولت در استفاده از سایت

یکی از نشانه‌های سایت استاندارد دسترسی آسان به محتوای سایت می‌باشد. کاربر باید به راحتی موارد درخواستی خود را جستجو کرده و بتواند موضوع مد نظر خود را پیدا کند که این امر خود باعث رضایت و تعامل بیشتر کاربر با سایت خواهد شد.

محتوای جذاب و مطابق با هدف سایت

هنگامی که کاربر موضوعی را جستجو می‌کند و آن را می‌یابد، انتظار دارد مطلب سایت باز شده مطابق با مطلب جستجو شده‌اش باشد؛ زمانیکه محتوای مطلب سرچ شده با عناوین متفاوت و گمراه کننده به دلایل مختلف (مثلا برای جذب کاربر و یا هر دلیل دیگری) ارائه شده باشد، نتیجه‌ای جز سردرگمی و عدم رضایت کاربر نخواهد داشت. بنابراین، از ویژگی های یک سایت استاندارد، مرتبط بودن محتوا و متناسب بودن موضوع و هدف سایت با یکدیگر است تا انگیزه‌ای برای مراجعه مجدد کاربر در دفعات بعدی گردد.

سرور قدرتمند با آپتایم بالا

یکی از دلایل طراحی سایت برای هر کسب و کار این است که نمی‌توان هر لحظه از شبانه روز و هفته را با کاربر به صورت حضوری در ارتباط بود؛ اما با راه‌اندازی یک سایت، این امکان برای کاربر فراهم می‌شود که بدون هیچ محدودیتی از نظر بعد مکانی و زمانی با صاحبان سایت در ارتباط باشد. منظور از آپتایم، زمان دسترسی همه کاربران به سایت از طریق اینترنت است. یک سایت استاندارد، آپتایمی نزدیک به صد در صد دارد. امروزه، بیشتر سرویس‌های میزبانی سایت (هاست)، آپتایم 99% دارند که به این معنی است که سایت در نود و نه درصد مواقع در دسترس کاربر خواهد بود.

سرور قدرتمند با آپتایم بالا
سرور قدرتمند با آپتایم بالا

درج لینک‌های شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با آنها

شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام، پینترست، لینکداین، گوگل پلاس، توییتر، فیسبوک، آپارات و … که مورد توجه و استقبال بیشتر افراد جامعه هستند؛ نقش بسیار مهمی در بازاریابی اینترنتی برای صاحبان کسب و کار خواهند داشت. بیشتر این شبکه‌ها برای توسعه کسب و کار بسیار موثر خواهند بود، بنابراین لازم است در این شبکه ‌های اجتماعی عضو شوید و اطلاعات این شبکه‌ها را در سایت خود قرار دهید؛ زیرا که این کار در بالا رفتن رتبه سئوی سایت شما بسیار موثر خواهد بود.

 رعایت اصول سئو برای بالا آمدن در موتور‌های جستجوگر

عوامل بسیاری در رتبه بندی سئوی یک سایت استاندارد، تاثیرگذار است. محتوا، سرعت لود و بالا آمدن سایت در سئو بسیار مهم می‌باشد. قرار گرفتن کلمات کلیدی سایت در صفحه اول موتورهای جستجو گر تضمین  کننده موفقیت سایت شما خواهد بود. سه راه طلایی برای رسیدن به رتبه بالا در سئو، رعایت اصول کد نویسی، تبادل لینک و تولید محتوای مفید را می‌توان نام برد.

امکانات مورد نیاز یک سایت استاندارد چیست؟

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های یک سایت استاندارد داشتن امکاناتی از قبیل نقشه سایت، بخش نظرات، پادکست، اسلایدر، نظرسنجی آنلاین، اطلاعات آب و هوا یا اوقات شرعی، وادکست (محتوای ویدئویی)، جستجو و سایر امکانات است که باعث می‌شود کاربر زمان بیشتری را در تعامل با سایت شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + سه =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!