معرفی کتاب

معرفی کتاب “وادارم نکن فکر کنم” نوشته استیو کروگ

Don’t Make Me Think by Steve Krug

کتاب کتاب “وادارم نکن فکر کنم” یکی از بهترین آثار استیو کروگ است. جذابیت و گیرایی یک نوشته‌‌ی تخصصی در حوزه طراحی وب به شدت در این کتاب احساس می‌شود. کتاب “وادارم نکن فکر کنم” با ارائه بهترین و کاربردی‌ترین راه‌کارها در طراحی وب، کمک می‌کند تا مطلوب‌ترین خدمات را به مشتری ارائه کنید. این کتاب، به عنوان یک کتاب مرتبط با طراحی سایت شناخته می‌شود و اکثر طراحان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به حرفه‌ای بودن، کتاب “وادارم نکن فکر کنم” را مطالعه کرده‌اند. محبوبیت این کتاب تاحدی است که در ادامه، به معرفی و شرح سرفصل‌های این کتاب می‌پردازیم.

پس تا پایان همراه ما باشید!

درباره کتاب “وادارم نکن فکر کنم”

کتاب‌ها نقشی اساسی در جهت دهی ذهنی و آموزش ما ایفا می‌کنند. مطلوب بودن محتوای یک کتاب با ارائه مطالب جدید و باکیفیت، می‌تواند سکوی پرتابی برای آن باشد. Don’t Make Me Think عنوان کتابی است که باید به عنوان فعال در زمینه طراحی وب آن را بخوانید. این کتاب اولین بار در سال 2000 منتشر شد و بعد از چندین سال، ویرایش و انتشار مجدد یافت. Steve Krug با پرداختن به کاربرد تکنولوژی روش‌های کارآمدی را معرفی می‌کند.

کتاب “وادارم نکن فکر کنم” اثر استیو کروگ ترجمه ثمین سهیلی

ویژگی کتاب “وادارم نکن فکر کنم” چیست؟

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، چه چیزی موجب شده است تا این کتاب تبدیل به بهترین کتاب مرتبط با طراحی سایت باشد؟ در واقع، این کتاب بر پایه کاربردپذیری نوشته شده است. عناوین مطرح شده در این کتاب بر پایه اصول کاربردی و تکنیک‌هایی است که موجب می‌شود تا بهترین کیفیت از طراحی را ارائه کنید و سرویسی فوق‌العاده بالا به مشتری ارائه دهید.

ویژگی دیگری که در این کتاب به آن اشاره می‌شود، عقل سلیم یا فهم متعارف است. این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که درک و فهم انسان در مقابل طراحی قرار می‌گیرد. اطلاع از این بخش موجب می‌شود که بهترین و دقیق‌ترین برداشت کاربر را پیش‌بینی کنید. شما باید برای طراحی سایت، پیچیدگی‌ها را رها کنید و همه چیز را بر پایه عقل و درک کاربر مدیریت کنید. اگر بتوانید خودتان را جای کاربر قرار دهید، قطعا طراحی حرفه‌ای و بی عیب و نقصی ارائه خواهید داد. در این کتاب مطالعه می‌کنید که تجربه کاربر از سایت تا چه اندازه اهمیت دارد. برای کاربر تفاوتی ندارد که برای پیاده سازی، از سایت ساز آنلاین کمک گرفته‌اید یا صفر تا صد سایت را ماه‌ها کدنویسی کرده‌اید؛ آن‌چه برای کاربر اهمیت دارد، نحوه تعامل و برقراری ارتباط است.

فهرست کتاب “وادارم نکن فکر کنم”

اطلاع از فهرست کتاب مرتبط با طراحی سایت، به شما انگیزه می‌دهد تا جزییات و محتوای کتاب را کشف کنید و انگیزه‌ای مضاعف برای مطالعه آن به دست آورید. درک این اطلاعات طبقه بندی شده، برای مطالعه دقیق و خریداری کتاب اثرگذار است. در ادامه به بررسی این فهرست می‌پردازیم.

  • پیشگفتار مترجم
  • پیشگفتار: درباره چاپ جدید
  • مقدمه
  • اصول راهنما
  • چیزهایی که باید درست انجام بدهید
  • اطمینان از اینکه کار را درست انجام داده‌اید
  • مسائل عمده و تاثیرات بیرونی

کاربرد پذیری در این کتاب به چه معنا است؟

درک اصطلاحات طراحی سایت می‌تواند به عملکرد مطلوب شما در این حوزه کمک زیادی کند. زمانی که مطالعه کتاب وادارم نکن فکر کنم را شروع کنید، احتمالا بارها و بارها با واژه کاربرد پذیری مواجه می‌شوید. این واژه از دیدگاه نویسنده یک مفهوم خاص را تداعی می‌کند که درک آن می‌تواند ذهنیت شما را در طراحی متحول کند. تفاوتی ندارد که برای طراحی سایت از سایت ساز استفاده کنید یا ساخت سایت را به‌وسیله برنامه نویسی صفر تا صدی انجام دهید. کاربرد پذیری از نظر نویسنده معانی و تعابیر زیر را دارد:

  • مفید: آیا کاری که کاربران به آن احتیاج دارند را انجام می‌دهد؟
  • قابل یادگیری: آیا می‌توانید طرز استفاده از آن را درک کنید؟
  • به یادماندنی: آیا در ذهن‌ها باقی می‌ماند یا هربار باید از ابتدا آن را بیاموزید؟
  • به درد بخور: آیا دقیقا کار مدنظر کاربر را انجام می‌دهد؟
  • به صرفه: آیا به وسیله صرف میزان معقولی از زمان و تلاش، کاربر را به هدف می‌رساند؟
  • خواستنی: آیا کاربر آن را می‌خواهد و برای آن ارزش قائل است؟
  • دلپذیر: آیا استفاده کردن از آن می‌تواند سرگرم کننده و جالب باشد؟

درک این مفاهیم می‌تواند تعریفی از کاربرد پذیری باشد؛ چرا که هر چیزی که کاربرد پذیری در آن رعایت شده باشد، محبوبیت فوق‌العاده‌ای برای کاربر خواهد داشت.

وجه تمایز کتاب “وادارم نکن فکر کنم” چیست؟

درک مزایای مطالعه یک کتاب می‌تواند انگیزه خواننده را برای تهیه آن افزایش دهد. شاید هزاران کتاب مرتبط با طراحی سایت وجود داشته باشد، اما کتاب وادارم نکن فکر کنم، محبوبیت فوق‌العاده‌ای کسب کرده است. به نظر شما علت چیست؟ چه عاملی این کتاب را، تا این اندازه محبوب کرده است؟

در واقع، این کتاب اصلا حوصله سر بر نیست. شما به راحتی می‌توانید برای مطالعه این کتاب در یک روز استراحت‌تان برنامه‌ریزی کنید. خلاصه بودن کتاب و مفید بودن مطالبی که در آن اشاره می‌شود، اصلی‌ترین علل محبوبیت آن است.

از سوی دیگر، شاخ و برگ ندادن و نداشتن حرف اضافه در کتاب، می‌تواند عامل مهمی برای جذب مخاطب باشد. این روزها مخاطب عاشق کتاب‌های کپسولی است که مطلب را بدون مقدمه و شاخ و برگ اضافه ارائه می‌کند. این کتاب با مطرح کردن مفاهیم کلی ولی سرنوشت ساز، می‌تواند ذهن مخاطب را به چالش بکشد. به همین دلیل محتوای آن تنها مختص برنامه نویسان نیست! بلکه بسیاری از طیف‌های تخصصی در شاخه‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

استیو کروگ، نویسنده کتاب “وادارم نکن فکر کنم” و مشاور شرکت های غول فناوری مانند اپل، لکسوس، بلومبرگ و …

از استیو کروگ، نویسنده این کتاب، بیشتر بدانید!

استیو کروگ متولد سال 1950 میلادی است. شاخه فعالیت استیو در حوزه کاربردپذیری و تجربه کاربری است. دارا بودن تجربیات ارزشمند در حوزه کسب و کار و تجربه کاربری، موجب شده است تا چکیده‌ای ارزشمند در کتاب مرتبط با طراحی سایت نوشته شود. استیو، مشاور شرکت‌های غول فناوری در دنیا است. شرکت اپل، لکسوس، بلومبرگ و صدها شرکت دیگر از نظریات ارزشمند کروگ برای پیشرفت در کسب و کارشان استفاده می‌کنند.

خلاصه مطلب

اگر عاشق مطالعه هستید و در حوزه تکنولوژی، طراحی و برنامه نویسی فعالیت می‌کنید، مطالعه کتاب ارزشمند “وادارم نکن فکر کنم” را از دست ندهید. با مطالعه این کتاب می‌توانید در طراحی، حرفه‌ای عمل کنید و حتی در حوزه طراحی و پیاده سازی صفحه فرود یا لندینگ پیج پویا و موفق نیز، به خوبی ظاهر شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!