محتوای وب سایت

چگونه و از کجا برای سایتمان تصاویر جذاب پیدا کنیم؟

سایت دانلود عکس با کیفیت برای همۀ آنان که در کار تولید محتوا هستند و روش های تولید محتوای وب سایت را می‌دانند، منبعی عالی و ضروری است. یکی از کارهای سخت و احتمالاً وقت‌گیر برای بهینه‌سازی محتوا، یافتن تصویر جذاب برای سایت است. این کار، به خصوص برای آنان که مشغول کارهای کپی‌رایتینگ هستند، حائز اهمیت بیشتری است. به این منظور که بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن، مجموعه تصویر جذاب برای سایت پیدا کنیم، لازم است یک سایت دانلود عکس با کیفیت داشته باشیم.

خوشبختانه، تعداد سایت‌هایی که تصاویر رایگان و باکیفیت ارائه می‌دهند، کم نیست. از این رو، اگر دسترسی به چند سایت مختلف برای تهیۀ عکس‌ها داشته باشیم، صرفه‌جویی زیادی در زمان و انرژی ما خواهد شد. در این مقاله از سایت ساز آنلاین رایو قصد معرفی چند مورد از بهترین این سایت‌ها را داریم.

معرفی چند سایت دانلود عکس با کیفیت و رایگان

تا پیش از رواج انواع ابزارهای دیجیتال برای ثبت عکس، همۀ ما وسواس زیادی برای ثبت تصاویر به خرج می‌دادیم. یاد آن روزهایی که تا چند دقیقه جلوی دوربین‌های آنالوگ ژست می‌گرفتیم، بخیر!

این روزها به حدی کمیت تصاویر زیاد شده‌اند که توجه‌ به کیفیت را از دست داده‌ایم. استفاده از تصاویر برای افزایش گیرایی مطالب، امری حیاتی است؛ اما بسیاری از ما در روند تولید محتوا، استفاده از تصویر جذاب برای سایت را فراموش می‌کنیم. به این ترتیب که سریعاً جست‌وجویی در گوگل انجام می‌دهیم و همان چند تصویری که در ابتدا می‌یابیم را در مقاله‌مان به کار می‌بریم. اگر شما هم در کار تولید محتوا یا ساخت سایت فعالیت دارید، بهتر است چندین سایت دانلود عکس با کیفیت را در اختیار داشته باشید.

فری پیک – از بهترین سایت‌های دانلود عکس رایگان

سایت freepik
سایت فری پیک

فری پیک را می‌توان یکی از مشهورترین و بهترین سایت‌ها برای دانلود عکس دانست. این وب‌سایت با طراحی ساده و عالی، منبعی بی‌نظیر برای دریافت عکس‌ها در موضوع‌بندی‌های مختلف است.

عکس‌هایی که در فری پیک بارگذاری می‌شوند، همگی از کیفیت بالایی برخوردارند. این امکان وجود دارد که تصویر مورد نظر را در کیفیت‌های متفاوت دریافت کنید.

به منظور دریافت برخی از تصاویر این سایت، لازم است اشتراک ویژۀ آن را تهیه کنید. با این حال، بسیاری از تصاویر موجود در فری پیک رایگان بوده و نیازی به ثبت‌نام، پرداخت یا انتظار برای دریافت نیست.

آدرس سایت: Freepik

Pexels دایرکتوری بزرگی از تصاویر رایگان

سایت pexels
سایت پیکسلز

سایت پکسلز یکی از منابع عالی و دایرکتوری‌های بزرگ از تصاویر رایگان است. تصاویر زیاد در موضوعات مختلف در این سایت قابل رویت و دریافت هستند. سایت پکسلز یکی از سایت‌هایی است که تصاویر زیادی را از دیگر سایت‌های مرتبط جمع‌آوری می‌کند.

به همین دلیل، شما می‌توانید در زمان واحد، دسترسی به تصاویر موجود در چندین سایت داشته باشید. این سایت ابزارهای متعددی برای دسته‌بندی تصاویر دارد که منجر به دریافت نتیجۀ مطلوب در سریع‌ترین زمان می‌شود. اگر به دنبال یک سایت دانلود عکس با کیفیت هستید، پکسلز یکی از بهترین‌ها خواهد بود.

آدرس سایت: Pexels

Unsplash – سایتی با دسته‌بندی‌های متعدد

سایت Unsplash
سایت آنسپلش

یکی از جذابیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد سایت آنسپلش، دسته‌بندی‌های موضوعی بی‌نظیر آن است. با مراجعه به این سایت متوجه کیفیت بالای تصاویر می‌شوید. در نوار افقی بالای سایت متوجه موضوعات متنوعی خواهید شد که مسیر رسیدن به هدف را کوتاه‌تر می‌کند.

نکته‌ای که در مورد سایت آنسپلش وجود دارد، محدودیت در دسترسی به تصاویر رایگان است. شاید در جست‌وجویی که در آن انجام می‌دهید، با پیامی مبنی بر پولی بودن تصاویر روبرو شوید. هرچند که تصاویر رایگان نیز در این سایت وجود دارند. اما با تهیۀ اشتراک ویژۀ آن می‌توانید به منبعی عظیم از تصاویر جذاب برای سایت دست یابید.

آدرس سایت: Unsplash

Picjumbo – تصاویر زیبا، رایگان و استوک!

سایت picjumbo
سایت پیک جامبو

سایت پیک جامبو یکی از پلتفرم‌های تهیۀ عکس رایگان است که توسط عکاسی جوان خلق شد. بنیان‌گذار این سایت، عکاسی بود که کارهای او بارها و بارها از طرف کارفرمایان رد شدند. در نهایت، وی تصمیم به ایجاد جامعه‌ای برای عکاسان گرفت که بتوانند کارهای خود را در آنجا به اشتراک بگذارند. چندی نگذشت که این سایت با استقبال زیادی روبرو شد و رشد زیادی را تجربه کرد.

پیک‌ جامبو یک سایت دانلود عکس با کیفیت است که دسترسی به تعداد تصاویر زیاد در موضوعات و عناوین متعدد را برایتان ایجاد می‌کند. استفاده از تصاویر موجود در این سایت نیازی به کسب مجوز ندارد و شما را مشمول جریمۀ کپی‌رایتینگ نخواهد کرد.

آدرس سایت: Picjumbo

Pixabay منبع تصاویر و وکتورهای باکیفیت

یکی از بزرگترین دیتابیس‌ها برای دانلود عکس باکیفیت، سایت پیکسبی است. با وارد شدن به سایت متوجه جمله‌ای در ابتدای آن خواهید شد. مضمون آن این است که بیش از 2.5 میلیون تصویر رایگان و استوک در این سایت وجود دارد که می‌توانید به سادگی از آن‌ها در وب‌سایت خود استفاده کنید.

پیکسبی نیز مثل بسیاری دیگر از سایت‌های مشابه، موضوعات مختلفی از تصاویر را شامل می‌شود. اما آنچه این سایت بر آن متمرکز است، تصاویر مرتبط با کسب‌وکارهاست. اگر در حوزۀ بیزینیسی مشغول به فعالیت هستید و قصد دریافت چند تصویر جذاب برای سایت خود را دارید، پیکسبی شما را به بهترین نتیجۀ مطلوب خواهد رساند. سایت پیکسبی منبعی عالی از انواع وکتورهای رایگان است.

آدرس سایت: Pixabay

Stockvault – گنبدی از تصاویر استوک رایگان

سایت استوک‌والت نیز از سایت‌های عالی برای دانلود عکس استوک رایگان است. این سایت یکی از فضاهای میزبان عکاسان، تصویرسازان، طراحان گرافیک و دانشجویان این حوزه است. در این سایت می‌توانید انواع مختلفی از عکس‌ها را در موضوعات مختلف و به صورت رایگان دریافت کنید. اشتراک‌گذاری تصویر بین خالقان آثار در این سایت دارای روندی حرفه‌ای است. عکس‌های جدید، تصویرسازی‌ها و تکسچرها به صورت روزانه به این سایت اضافه می‌شوند. می‌توانید بنا به دسته‌بندی مورد نظر اقدام به یافتن تصاویر مورد نیاز خود نمایید.

آدرس سایت: Stockvault

Dribbble – آثار بهترین هنرمندان را بیابید!

سایت Dribbble
سایت دریبل

سایت دریبل، دالانی به سمت نمایش و یافتن آثار خلاقانه از بهترین و حرفه‌ای‌ترین طراحان جهان است. آنچه در این سایت با آن روبرو می‌شوید، آثاری از بهترین طراحان دیجیتال در حوزۀ تکنولوژی است. اگر از طراحان رابط کاربری یا UI هستید، سایت دریبل یکی از منابع عالی برای دریافت ایده‌های ناب است.

در این سایت می‌توانید دسترسی به تصاویر رایگان داشته باشید. هرچند که با خرید اشتراک آن، سهم دسترسی به تصاویر بیشتر و باکیفیت‌تر نیز افزایش خواهد یافت. با مروری بر تصاویر موجود در سایت دریبل، متوجه کیفیت کاری متفاوت آن خواهید شد. هر آنچه در این سایت به چشم می‌آید، تصاویری خاص و الهام‌بخش هستند که می‌توانند تاثیرات بسزایی در بهبود زیبایی سایت شما داشته باشد.

آدرس سایت: Dribbble

سخن پایانی

این روزها فرقی نمی‌کند از چه طریق اقدام به طراحی و راه‌اندازی سایت خود می‌کنید. چه اقدام به طراحی و کدنویسی آن از پایه کرده یا از انواع سایت ساز استفاده کرده باشید، سهم تصاویر در جذابیت سایت را نباید نادیده گرفت. پیدا کردن تصاویر مناسب برای سایت، دغدغۀ بسیاری از تولیدکنندگان محتواست. بسیاری از ما روند یافتن تصاویر مناسب برای سایت خود را معطوف به نتایج جست‌وجوی گوگل می‌کنیم. با وجود اینکه سایت‌های دایرکتوری تصاویر زیادی هستند که می‌توانند نتیجۀ بهتری برای ما به ارمغان آورند.

اگر به دنبال استفاده از تصاویر جذاب و رایگان برای سایت خود هستید، لازم است اقدام به استفاده از تصاویری کنید که اصطلاحاً Loyalty Free هستند. این بدان معناست که استفاده کردن از آن‌ها، محدود به قوانین کپی‌رایت نخواهد بود؛ چرا که اگر از تصاویر بدون مجوز استفاده کنید، سایت شما متقبل جریمه از طرف گوگل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!