طراحی تجربه کاربری و طراحی رابط کاربریمحتوای وب سایت

سرویس چت آنلاین در وب سایت

آیا شما نیز تجربه استفاده از خدمات پشتیبانی آنلاین داشته‌اید؟ آیا تماس تلفنی و تیکت زدن برای‌تان کلافه کننده است؟

اگر پاسخ‌تان به این سوالات مثبت است، استفاده از سرویس چت آنلاین در وب سایت بهترین حس و حال را در شما ایجاد می‌کند. بسیاری از افراد با شما هم نظر هستند و علاقه‌ای به تماس تلفنی و تیکت زدن جهت پیگیری و پشتیبانی ندارند!

به همین دلیل، باید حتما برای این طیف گسترده فکر درستی کرد. ارائه خدمات آسان و راحت برای مشتری، مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. نرم افزار گفتگوی آنلاین در سایت می‌تواند سطح خدمات پشتیبانی را، به بالاتری حد ارتقا دهد. رضایت مشتریان از این خدمات بسیار زیاد است. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا بیشتر در خصوص سرویس چت آنلاین در وب سایت اطلاعات کسب کنید.

اگر می‌خواهید در خصوص چت آنلاین، مزایا و معایب آن به همراه نحوه فعالسازی چت آنلاین اطلاعات کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید!

سرویس چت آنلاین در وب سایت چیست؟

در برخی وب سایت‌ها، بلافاصله پس از ورود در گوشه‌ای از صفحه، کادر چت آنلاین یا پشتیبانی آنلاین دیده می‌شود. در این بخش، کاربر می‌تواند سوالات رایج خود را بپرسد و خیلی سریع به پاسخ آن دست پیدا کند.

معمولا در پس‌زمینه این پشتیبانی آنلاین، فرد مطلع و متخصصی حضور دارد که می‌تواند پاسخگوی مشتریان و مراجعه کنندگان به وب سایت باشد.

ارائه این سرویس می‌تواند رضایت زیادی در مراجعه کنندگان سایت ایجاد کند و حس اعتمادسازی قوی‌تری در بطن داستان خلق کند؛ چرا که حضور یک فرد واقعی در پس زمینه وب سایت، حس بهتری در کاربر ایجاد می‌کند.

پس سعی کنید با کمک نرم افزار گفتگوی آنلاین در سایت، خدمات بهتری ارائه کنید. این خدمات موجب می‌شود تا شما به راحتی با کاربر در ارتباط باشید و اثرگذاری مستقیمی داشته باشید.

چه سایت‌هایی نیازمند چت آنلاین هستند؟
چه سایت‌هایی نیازمند چت آنلاین هستند؟

چه سایت‌هایی نیازمند چت آنلاین هستند؟

شاید در ذهن‌تان این سوال وجود داشته باشد که وب سایت‌هایی که احتیاج به چت آنلاین دارند، چه کسب و کارهایی هستند؟ آیا داشتن چت آنلاین برای سایت شما نیاز است؟  معمولا در اکثر وب سایت‌ها، وجود چت آنلاین یا پشتیبانی آنلاین می‌تواند بهترین سطح خدمات باشد. در ادامه وب سایت‌هایی که داشتن چت آنلاین برای‌شان لازم است را بررسی می‌کنیم:

  1. وب سایت‌های فروشگاهی
  2. وب سایت‌های شرکتی
  3. وب سایت‌های خدماتی
  4. وب سایت‌های تخصصی
  5. وب سایت‌های آموزشی

1- وب سایت های فروشگاهی

اگر بخواهید کالایی را در وب سایت‌تان به فروش برسانید، باید پاسخگوی سوالات مشتری باشید. هیجان خرید، لحظه‌ای است و اگر در لحظه پاسخگوی مشتری نباشید، ریسک عدم تبدیل کاربر به مشتری وجود دارد. پس استفاده از خدمات سرویس چت آنلاین وب سایت می‌تواند برای فروشگاه‌های آنلاین ضروری باشد.

2- وب سایت های شرکتی

تفاوتی ندارد که سایت ساز آنلاین داشته باشید یا وارد کننده دستگاه‌های صنعتی باشید! به هر حال، نیاز دارید تا برای پاسخگویی کاربر به صورت آنلاین در دسترس باشید. شما باید پاسخگوی سوالات ذهنی کاربر باشید تا به بهترین شکل ممکن شرکت‌تان را معرفی کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود وب سایت‌های شرکتی نیز، از خدمات چت آنلاین استفاده کنند.

3- وب سایت های خدماتی

یکی از کسب و کارهایی که نیازمند ارائه خدمات چت آنلاین است، کسب و کارهای خدماتی هستند. شما باید برای شرح خدمات و پاسخگویی به سوالات ذهنی کاربر در خصوص خدمات‌تان، در پس زمینه چت آنلاین سایت فعال باشید. نرم افزار گفتگوی آنلاین در سایت می‌تواند مشتریان گذری را تبدیل به مشتری ثابت کند.

4- وب سایت های تخصصی

اگر در زمینه تخصصی فعالیت داشته باشید، قطعا ذهن کاربر برای آشنایی بیشتر نیاز به کسب اطلاعات ویژه‌ای دارد. پاسخ‌گویی به سوالات کاربر می‌تواند انگیزه قوی‌تری برای استفاده از اطلاعات، خدمات و پکیج‌های قابل ارائه در وب سایت ایجاد کند. پس سعی کنید برای این قبیل از وب سایت‌ها نیز، زمینه قوی‌تری در پشتیبانی ایجاد کنید.

چت آنلاین در وب سایهای تخصصی
چت آنلاین در وب سایهای تخصصی

5- وب سایت های آموزشی

معمولا ارائه خدمات آموزشی، برگزاری کلاس و پکیج‌های آموزشی، از جمله نیازهای افراد محسوب می‌شود. به همین دلیل، باید حتما اطلاعات مورد نیاز کاربر را ارائه کنید و در بخش چت آنلاین پاسخگوی کاربر باشید. قطعا چنین اقدامی می‌تواند رشد زیادی در ثبت نام دانشجویان و فروش پکیج‌ها ایجاد کند.

چرا باید از سرویس چت آنلاین در وب سایت استفاده کنید؟

سرویس چت آنلاین در وب سایت می‌تواند امکانات خوبی برای مشتری ایجاد کند؛ اما همه ماجرا این نیست. زمانی که برای راه اندازی آنلاین شاپ اقدام می‌کنید، باید روش جذب مشتری و تبدیل کاربر و بیننده سایت به مشتری را بدانید. اطلاع از ویژگی های یک سایت موفق به شما کمک می‌کند تا حرفه‌ای‌تر عمل کنید و سایت باکیفیتی در جلب مشتری داشته باشید.

در ادامه به علل استفاده از چت آنلاین اشاره می‌کنیم:

1- احترام به زمان مشتری

یکی از بهترین احساساتی که سرویس چت آنلاین در ذهن و روح مراجعه کننده به سایت ایجاد می‌کند، حس ارزشمندی است. زمانی که مشتری احساس می‌کند فردی واقعی در پس زمینه وب سایت حاضر و آماده جهت پاسخگویی به سوالات او است، حس ارزشمند بودن را تجربه می‌کند. ارزشمندی نوعی احترام به مشتری است که می‌تواند وجه تمایز شما با سایر رقبا باشد. پس سعی کنید با کمک این ابزار قدرتمند، بهتر عمل کنید و حرفه‌ای گام بردارید.

2- پاسخگویی 24 ساعته

شما می‌توانید به کمک نرم افزار گفتگوی آنلاین در سایت، پاسخگویی 24 ساعته داشته باشید. یکی از مزایای عالی کسب و کارهایی که همیشه در صدر جدول رضایت مندی مشتری قرار دارند، پشتیبانی 24 ساعته است. زمانی که کاربر اطمینان داشته باشد که می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز با مسئولین پاسخگو در سایت چت کند و پاسخ سوالات خود را به‌دست آورد، بی‌شک، علاقه‌مندی و وفاداری بیشتری نسبت به کسب و کار احساس می‌کند؛ همین موضوع می‌تواند مزیت ویژه‌ای نسبت به رقبا باشد.

3- فیدبک لحظه‌ای کاربر

چت آنلاین فرصتی است که می‌توانید به کمک آن فیدبک لحظه‌ای از کاربر بگیرید. در واقع، این زمان در اختیار شما قرار گرفته است تا پاسخگوی سوال کاربر باشید و در لحظه، اثرگذاری روحی مطلوبی ایجاد کنید. معمولا زمانی که بازخورد لحظه‌ای از کاربر دریافت می‌کنید، فرصت دارید تا متقاعدسازی کنید و سوتفاهم‌ها را برطرف کنید. این ارتباط به بهترین شکل می‌تواند بر روی احساسات کاربر اثرگذار باشد و برندسازی ذهنی خوبی از شما بسازد. یادتان باشد که ارتباط دوسویه فرصت بی‌نظیری برای کسب و کارتان خواهد بود.

4- امکان کمک ربات پاسخگو

یکی از جذاب‌ترین مزایای چت آنلاین در وب سایت، کمک گرفتن از ربات پاسخگو است. ربات‌های پاسخگو می‌توانند برای پاسخگویی به سوالات رایج تنظیم شوند. کافی است تمامی سوالات رایج کاربر را لیست و پاسخ آن را وارد کنید. به همین ترتیب می‌توانید به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیاز کاربر باشید. ربات‌های پاسخگو به شما اجازه می‌دهند حتی در زمان‌هایی که آنلاین نیستید، نیاز کاربر را پاسخ دهید و مسئولانه عمل کنید.

نرم افزار گفتگوی آنلاین در سایت
نرم افزار گفتگوی آنلاین در سایت

5- جذب مشتری درونگرا

یکی از مشکلاتی که این روزها به شدت بیان می‌شود، عدم علاقه‌مندی افراد درونگرا به تلفن، مکالمه تلفنی و کارهای این‌چنینی است. با ارائه سرویس چت آنلاین در وب سایت می‌توانید مشتریان درونگرا را جذب کنید. نرم افزار گفتگوی آنلاین در سایت، به شما اجازه می‌دهد تا بدون مکالمه تلفنی و صوتی، پاسخ‌گوی نیاز کاربر باشید. با چنین سرویسی، کاربر هیچ احتیاجی به تماس تلفنی و ارسال تیکت و انتظار ندارد. بلکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تایپ کردن سوال یا مشکل، می‌تواند به نتیجه برسد.

6- فرصت بررسی بیشتر

شاید برا‌یتان جالب باشد که بدانید، نرم افزار گفتگوی آنلاین در سایت، به شما اجازه می‌دهد تا بیشتر فکر کنید و هوشمندانه تر پاسخگوی مشتری باشد. در اختیار گذاشتن فرصت بررسی بیشتر موجب می‌شود تا بدون فکر و سیاست پاسخ ندهید. کنترل هیجانات و افزودن سیاست و استراتژی برخورد با مشتری یا کاربر، به شما اجازه می‌دهد تا همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.

سخن آخر

ارائه خدمات با کیفیت بالا موجب می‌شود تا کاربر به شکل مطلوبی جذب وب سایت شود. اگر برای ارائه این خدمات موفق عمل کنید، می‌توانید به بهترین شکل ممکن همه چیز را تحت کنترل داشته باشید و از رقبا جلو بزنید. ارائه سرویس چت آنلاین نیز به شما اجازه می‌دهد تا هوشمندانه‌تر با کاربر در ارتباط باشید و همه چیز را برای راحتی کاربر فراهم کنید.

سوالات متداول سرویس چت آنلاین

آیا نرم افزار گفتگوی آنلاین در سایت می‌تواند برای سئو موثر باشد؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، اثربخشی غیرمستقیم این سرویس بر روی سئو بسیار مطلوب است؛ چرا که شما به راحتی می‌توانید سوالات متداول کاربران را به صورت مجزا در بخش‌های مختلف بلاگ شرح دهید و در زمان برقراری ارتباط از طریق چت آنلاین، جهت راهنمایی بیشتر کاربر، لینک این مطالب را ارسال کنید. این اقدام می‌تواند در راهنمایی کاربر و مسیردهی به او موثر باشد.

آیا چت آنلاین جایگزین تیکت و تماس با ما است؟

چت آنلاین معمولا به منظور ارائه خدمات بهتر و کاملتر به سایت اضافه می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت که جایگزینی برای تماس با ما و ارسال تیکت‌های پشتیبانی نیست.

چطور می‌توان از سرویس چت آنلاین استفاده کرد؟

معمولا برای استفاده از چت آنلاین افزونه‌هایی توسط شرکت‌های ارائه کننده خدمات آن ارائه می‌شود. شما به راحتی می‌توانید با کمک افراد متخصص در این زمینه مثل تیم تخصصی رایو، اقدام به نصب و راه اندازی این سرویس بر روی وب سایت‌تان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!