ساخت وب

چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم؟

این روزها استفاده از فضای وب در کسب و کارها و فعالیت‌های روزانه ما به شدت رایج شده است. علاقه‌مندی افراد به استفاده از سایت‌ها برای خرید و دریافت لوازم موردنیاز، موجب گسترش تعداد سایت‌های فروش آنلاین شده است. ضرورت داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری اثبات شده است، کافی است نگاهی به روند رشد تعداد سایت‌های آنلاین فروش بیاندازید.

در این مقاله قصد داریم به نحوه راه اندازی آنلاین شاپ با آسان‌ترین روش‌ها اشاره کنیم و مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بررسی کنیم.

اگر علاقه‌مند به اطلاع از نحوه راه اندازی آنلاین شاپ با روش‌های آسان و کم هزینه هستید، تا پایان همراه ما باشید!

چرا باید وب سایت داشته باشید؟

اگر سال‌ها قبل متخصصین حوزه وب ادعا می‌کردند که داشتن وب سایت برای هر کسب و کار بزرگ و کوچکی ضروری است، تا این اندازه متوجه جدی بودن ماجرا نبودید. با شروع پاندمی کرونا در جهان، بسیاری از کسب و کارها برای مدت طولانی بسته شد و فعالیت حضوری به شکل محدود در آمد. در چنین بحرانی، تنها کسب و کارهایی که دارای سایت فعال، فروشگاه اینترنتی یا شبکه‌های اجتماعی فعال بودند، توانایی مقابله با کاهش حجم فروش و ورشکستگی‌ را داشتند. به وضوح مشاهده کردید که کسب و کارهای بدون سایت، حتی با بزرگ‌ترین فروشگاه‌ها و بیشترین بیلبورها و تبلیغات، توانایی تحمل فشار اقتصادی ناشی از کرونا را نداشتند و فروش آن‌ها به صفر رسید. با چنین بحرانی، کسب و کارهای کوچکی که فکر هوشمندانه‌ای در پس آن‌ها وجود داشت و سایتی برای فروش آنلاین داشتند، رونق زیادی گرفتند.

این سایت‌ها در حال حاضر تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین و سرمایه‌دارترین کسب و کارهای آنلاین شده‌اند؛ چرا که در سخت‌ترین شرایط ارتباط خود را با مشتریان حفظ کرده و دغدغه تامین سلامتی مشتریان در کنار تامین لوازم و تجهیزات موردنیاز را داشتند.

احتمالا با همین توضیحات متوجه ضرورت داشتن وب سایت و فعالیت در فضای مجازی شده‌اید. در این شرایط حتی اگر یک فروشگاه اینترنتی ساده و ارزان قیمت در فضای وب داشته باشید، می‌توانید فروش‌تان را حفظ کنید و بقای خوبی در بازار داشته باشید.

آنلاین شاپ چیست؟

با توجه به درک ضرورت داشتن وب سایت، نوبت آن رسیده است که در خصوص راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه اینترنتی بیشتر بدانید. در واقع، بستر وب، فضای مناسبی برای ارائه اطلاعات به مخاطب است.

آنلاین شاپ چیست؟
آنلاین شاپ چیست؟

وب سایت‌ها بنابر نحوه خدمات دهی، اطلاعاتی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند و ذهن مشتری را برای خرید آماده می‌کنند. در این میان، کسب و کارهایی که در زمینه فروش اجناس فعالیت دارند، برای ارائه خدمات به مشتری از فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنند. معمولا بعد از راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه اینترنتی، عکس اجناس در فضای وب منتشر می‌شود و مشخصات کالا به همراه قیمت آن نیز درج می‌گردد. با راه اندازی آنلاین شاپ، مشتریان به راحتی می‌توانند بدون نیاز به هر گونه اپراتور، خرید خودشان را ثبت کنند. اجناس خریداری شده توسط مشتریان، برای فروشنده لیست می‌شود تا مراحل تامین و ارسال کالا انجام شود. راه اندازی آنلاین شاپ به جهت همین مزایا اهمیت دارد.

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

در زمانی که شما فروشگاه اینترنتی راه اندازی می‌کنید، باید نسبت به مزایای آن اطلاعات کافی داشته باشید. دانستن مزایای هر کاری موجب می‌شود تا در کم‌ترین زمان ممکن علاقه‌مند به انجام آن باشید. در ادامه به این مزایا اشاره می‌کنیم:

1- معمولا ثبت سفارش در فروشگاه‌های اینترنتی، درج اطلاعات، تامین کالا و ارسال آن، به راحتی در کم‌ترین زمان انجام می‌شود. درحالی‌که این پروسه در شرایط کار سنتی، به 2 الی 3 نیروی کار احتیاج دارد. پس بدیهی است که راه اندازی آنلاین شاپ می‌تواند هزینه‌های جانبی نیروی انسانی را کاهش دهد.

2- از سوی دیگر، با راه اندازی فروشگاه اینترنتی چندان احتیاجی به فضای فروشگاهی بزرگ ندارید و صرفه‌جویی در هزینه اجاره مکان به همراه هزینه‌های جانبی آب و برق را نخواهید داشت.

3- امکان فعالیت فروشگاه اینترنتی بدون نیاز به حضور در محلی خاص نیز فراهم است. به همین دلیل، شما می‌توانید تمامی پروسه فروش را، از شهرها و لوکیشن‌های مختلف مدیریت کنید و کالاهای مدنظرتان را راس زمان موردنظر به دست خریدار برسانید.

4- فعالیت فروشگاه اینترنتی محدودیتی ندارد. شما به راحتی در زمان قرنطینه، بلایای طبیعی و هر مشکل این‌چنینی، امکان ادامه فعالیت دارید و هیچ آسیبی از این نظر نخواهید دید.

5- سرمایه اصلی کار شما در تامین محتوای سایت، رتبه سایت و تعداد مشتریان شما است. پس می‌توان گفت که از لحاظ آسیب پذیری سرمایه، به کم‌ترین میزان ریسک خواهید رسید.

6- پیدا کردن مشتریان جدید بدون محدودیت مکانی نیز، از مزایای راه اندازی آنلاین شاپ است. زمانی که فروشگاه حضوری دارید، قطعا مشتریان شما از اهالی محل یا همشهریان شما هستند. اما داشتن یک فروشگاه اینترنتی به شما اجازه می‌دهد تا از هر کجا امکان جذب مشتری داشته باشید و محدودیتی در این زمینه برای‌تان وجود نداشته باشد. یافتن مشتریان بیشتر در سراسر ایران و حتی خارج از ایران، از مزایای داشتن یک فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود.

آیا راه اندازی آنلاین شاپ پرهزینه است؟

یکی از موانع اساسی برای تاسیس آنلاین شاپ، نگرانی از هزینه‌های راه اندازی و نگهداری آن است. مقایسه این موضوع را می‌توان با یک مثال قابل لمس بررسی کرد. زمانی که یک مغازه برای فروشگاه حضوری تدارک می‌بینید، ناچار به پرداخت هزینه‌های جانبی مثل اجاره، آب، برق، تلفن، تجهیزات، انبار و موارد دیگر هستید. اما در آنلاین شاپ تمامی این هزینه‌ها به صفر یا مبلغ اندکی می‌رسد.

پس می‌توان گفت که ساخت سایت در هر شرایطی به سود شما است. هزینه های طراحی سایت معمولا بستگی به نحوه طراحی و پیاده سازی آن دارد. کد نویسی و پیاده سازی سایت بدون استفاده از سایت ساز، بسیار پرهزینه است و در موارد بسیار زیادی، افراد توان پرداخت آن را ندارند. اما خوشبختانه، با امکاناتی که از طریق رایو می‌توانید تجربه کنید، کم‌ترین هزینه را بابت راه اندازی آنلاین شاپ پرداخت خواهید کرد.

چگونه با کمترین سرمایه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید؟

با درک ضرورت داشتن یک سایت برای فروش اینترنتی، می‌توانید به بهترین شکل ممکن در فضای کسب و کار پیشرفت کنید. برای داشتن یک آنلاین شاپ باید از یک سایت ساز معتبر و باکیفیت کمک بگیرید.

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی
مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

خوشبختانه، تیم رایو برای ارائه این خدمات بهترین گزینه هستند؛ چرا که طراحی و پیاده سازی سایت توسط سایت ساز باکیفیت رایو امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد. شما به راحتی با کم‌ترین هزینه قادر هستید خودتان برای راه اندازی آنلاین شاپ اقدام کنید. کافی است از رایو کمک بگیرید و امکانات سایت ساز آن را امتحان کنید. ارائه خدمات و پشتیبانی در سایت ساز رایو به نحوی است که خیلی راحتی باتوجه به نیاز کسب و کار خودتان می‌توانید جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی اقدام کنید. در ادامه مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بررسی می‌کنیم:

 1- دامنه ثبت کنید!

برای راه اندازی آنلاین شاپ، ابتدا باید اسم مناسب و مرتبط با کسب و کارتان را انتخاب کنید و وجود یا عدم وجود دامین آن را چک کنید. خرید دامین برای حداقل 1 الی 2 سال، از ملزومات اولیه پیاده سازی فروشگاه آنلاین است.

2- هاست تهیه کنید!

هاست فضایی است که به شما اجازه می‌دهد تا سایت‌تان را بر روی آن پیاده سازی کنید. این فضا معمولا توسط شرکت‌های طراح سایت پیشنهاد می‌شود و کافی است هزینه خدمات دهی آن به مدت مشخص با ظرفیت مشخص را انتخاب کنید.

شایان ذکر است که با راه اندازی فروشگاه اینترنتی بر بستر سایت ساز آنلاین رایو، هیچ گونه هزینه ای بابت هاست پرداخت نخواهید کرد و فضای میزبانی وب به صورت نامحدود در اختیارتان قرار می‌گیرد.

2- سایت طراحی کنید!

بدیهی است که برای راه اندازی آنلاین شاپ، نیاز به یک وب سایت دارید. استفاده از سایت ساز آنلاین بهترین گزینه برای شما است. سعی کنید با استفاده از آموزش‌هایی که در خصوص ایجاد سایت توسط رایو ارائه شده است، سایت‌تان را خودتان طراحی کنید. اما در صورتی‌که برای طراحی سایت به مشکلی برخوردید، از تیم حرفه‌ای رایو کمک بگیرید.

3- تامین محتوای سایت فروشگاهی

مهم‌ترین عامل برای جذب مشتری در یک سایت فروشگاهی، ارائه اطلاعات دقیق و کامل است. شما باید محتوای سایت‌تان را کامل کنید. برای این کار شروع به عکاسی از محصولات‌تان کنید و مشخصات آن‌ها را دقیق در وب سایت وارد کنید.

سعی کنید چند خطی توضیحات در خصوص محصول بنویسید و هر آنچه مشتری برای تجسم محصول واقعی احتیاج دارد را ارائه کنید. شما می‌توانید پیش از راه اندازی آنلاین شاپ، تمامی این اطلاعات را تکمیل نمایید تا در کم‌ترین زمان سایت مطلوبی داشته باشید.

4- درگاه پرداخت اینترنتی

شما می‌توانید برای سهولت پرداخت آنلاین، از امکانات درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنید. کمک گرفتن از سایت‌های واسط مثل زرین پال نیز، گزینه مناسبی برای پرداخت در سایت است. هرچند امکاناتی مثل پرداخت درب منزل نیز، به شدت مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد. پس سیاست مالی خودتان را پیش از راه اندازی آنلاین شاپ مشخص کنید.

5- محتوای هدفمند

تولید محتوای هدفمند برای جذب مخاطبان بیشتر به سمت سایت یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. معمولا محتوای شما باید براساس مخاطب هدف‌تان تولید شود. اگر در زمینه آرایشی-بهداشتی فعالیت می‌کنید، بدیهی است که تولید محتوا در همین حوزه می‌تواند مشتریان بیشتری به سمت سایت‌تان بکشاند.

6- خدمات پشتیبانی

شاید چندان به نظرتان اهمیت نداشته باشد، اما بهتر است بدانید که مشتریان گذری، زمانی تبدیل به مشتریان وفادار می‌شوند که پشتیبانی مطلوبی به آن‌ها ارائه کنید. رها کردن مشتری بعد از فروش آنلاین، یکی از اشتباهات رایجی است که منجر به شکست کسب و کارتان می‌شود. پس خدمات پشتیبانی را، برای سایت‌های فروش آنلاین قوی‌تر کنید و حتی پیش از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، برای آن تدارک ببینید.

خلاصه مطلب

اگر نیازمند طراحی و پیاده سازی سایت برای راه اندازی آنلاین شاپ باشید، قطعا استفاده از خدمات سایت ساز آنلاین بهترین گزینه برای شما است. با کمک این خدمات می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن بهترین بازخورد را مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!