ساخت وب

برای فروشگاه اینترنتی چه رنگی انتخاب کنیم؟

در کسب و کارهای آنلاین، ضرورت توجه به جزییات می‌تواند موجب جذب مخاطب جدید و افزایش مشتریان بیشتر شود. هرچه جزییات را مهم‌تر بدانید، امکان دستیابی به بهترین نتیجه از کسب و کار آنلاین بیشتر خواهد شد. انتخاب رنگ سایت فروشگاهی نیز، یکی از همین جزییات مهمی است که با تاثیر بر ابعاد روح و روان مخاطب می‌تواند فروش اینترنتی را افزایش دهد. ترکیب رنگ مناسب فروشگاه اینترنتی بسته به نوع کسب و کار می‌تواند اندکی متفاوت از آن‌چه خواهیم گفت باشد. درک اصول انتخاب رنگ سایت فروشگاهی و مراحل مهم آن، به شما اجازه می‌دهد تا بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید.

اگر شما نیز تمایل دارید که اطلاعات به‌روز و مطلوبی در خصوص انتخاب رنگ سایت فروشگاهی کسب کنید، در ادامه همراه ما باشید.

اهمیت انتخاب رنگ سایت فروشگاهی

شاید به نظرتان چندان مهم نباشد که برای سایت فروشگاهی چه رنگی استفاده می‌کنید. اکثر افراد تصور می‌کنند که همه چیز به سلیقه شخصی‌شان مربوط است و امکان استفاده از هر رنگی در فروشگاه اینترنتی مجاز است. اما با کمی تامل متوجه می‌شوید که برخی سایت‌های فروشگاهی برای خودتان نیز جذاب‌تر از سایرین است.

با این ویژگی، احتمالا به شکل ناخودآگاهی جذب همان فروشگاه‌ها می‌شوید. انتخاب رنگ سایت فروشگاهی اشتباه، موجب می‌شود تا کاربر بعد از کمی حضور در وب سایت، دچار خستگی، کلافگی و ناسازگاری شود. هر کدام از این احساسات، هیچ نتیجه‌ای به غیر از کاهش زمان حضور در سایت، عدم خرید از سایت و عدم علاقه‌مندی به مراجعه مجدد به وب سایت نخواهد داشت.

تمامی این رویدادها خبر از شکست پروژه فروشگاه اینترنتی دارد. درحالی‌که با اندکی فکر هوشمندانه می‌توانید انتخاب رنگ سایت فروشگاهی را حساب شده‌تر انجام دهید و نتیجه مطلوبی از آن مشاهده کنید.

تاثیر رنگ سایت فروشگاهی بر مشتری

احتمالا موضوع روانشناسی رنگ به گوش‌تان خورده است، این زمینه از روانشناسی به تاثیر رنگ بر روح و روان انسان می‌پردازد. رنگ‌ها دارای انرژی روحی-روانی هستند که هر کدام از ما طبق اصول ذهنی خودمان نسبت به آن واکنش نشان می‌دهیم.

استفاده از برخی رنگ‌ها توجه انسان را جلب می‌کند، اما مشاهده بیش از اندازه آن به سرعت موجب خستگی و عدم علاقه‌مندی به ادامه مشاهده می‌شود. برخی رنگ‌ها نیز، موجب آرامش روحی ما می‌شوند، اما استفاده مطلق از آن‌ها نتیجه‌ای جز عدم تمایل به تصمیم گیری و میل زیادی به استراحت نخواهد داشت. پس، می‌توان نتیجه گرفت که تاثیر انتخاب رنگ سایت فروشگاهی بر روی مخاطب بسیار زیاد است و نمی‌توان به شکلی ساده و سرسری از آن گذر کرد.

اهمیت انتخاب رنگ سایت فروشگاهی
اهمیت انتخاب رنگ سایت فروشگاهی

عواقب انتخاب اشتباه رنگ سایت فروشگاهی چیست؟

جالب است بدانید که بروز اشتباه در انتخاب رنگ سایت فروشگاهی می‌تواند عواقبی داشته باشد که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم:

  • عدم تمایل مخاطب به حضور در سایت.
  • خستگی مخاطب در زمان گشت و گذار در صفحات مختلف سایت.
  • خروج زود هنگام کاربر از سایت و کاهش نرخ حضور کاربر در سایت.
  • افت رتبه سئو سایت به دلیل کوتاه بودن زمان حضور کاربر در سایت.
  • عدم تمایل مخاطب به استفاده از خدمات و کالاهای ارائه شده در سایت.
  • عدم اطمینان کاربر برای انتخاب کالا و پرداخت آن.
  • کاهش نرخ تبدیل مخاطب گذری به مشتری دائمی.

کلیه مواردی که در بالا به آن اشاره شد، از رایج‌ترین علل انتخاب نادرست رنگ سایت فروشگاهی است. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا در این زمینه نسبت به تجزیه و تحلیل صحیح توجه داشته باشید و ترکیب رنگ مناسب فروشگاه اینترنتی را در اولویت ساخت سایت قرار دهید.

روانشناسی رنگ‌ها برای استفاده در سایت فروشگاهی

برای داشتن یک سایت موفق با فروش بالا، باید در خصوص روانشناسی رنگ در طراحی وب بیشتر بدانید. درک اهمیت این موضوع به شما کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را داشته باشید. رنگ‌ها می‌توانند مانند یک کاتالیزور عمل کنند. با کمک رنگها می‌توان سرعت تصمیم‌گیری کاربر را افزایش و حس اعتماد برای خرید محصول را به طرز مطلوبی ارتقا داد. پس باید برای داشتن یک سایت موفق، نسبت به تاثیر ترکیب رنگ مناسب فروشگاه اینترنتی و روانشناسی آن آگاه باشید.

چگونه می‌توان بهترین ترکیب رنگ برای سایت فروشگاه انتخاب کرد؟

اگر بخواهید انتخاب رنگ سایت فروشگاهی به خوبی انجام شود و هیچ اشتباهی در این زمینه مشاهده نکنید، باید اصول انتخاب ترکیب رنگ برای فروشگاه اینترنتی را بدانید. اطلاع از این موضوع موجب می‌شود تا همه چیز به بهترین شکل ممکن دنبال شود و انتخابی اصولی و هوشمندانه را شاهد باشید.

1- تجزیه و تحلیل مخاطب هدف

اگر بخواهید بهترین و موفق‌ترین سایت را توسط سایت ساز آنلاین ایجاد کنید، باید بدانید که تجزیه و تحلیل مخاطب هدف بهترین و مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. شناخت مطلوب مخاطبین موجب می‌شود تا پارامترهای تعیین کننده برای انتخاب رنگ مناسب در سایت ساز را بشناسید.

درک جنسیت مخاطب، گروه سنی، علایق و سلیقه مخاطب به شما اجازه می‌دهد تا رنگ‌های مطلوب برای همان طیف مخاطب را تعیین کنید. درک خط قرمزهای مخاطب و همچنین، میزان صبر و حوصله مخاطب هدف‌تان به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرید و بهترین انتخاب رنگ سایت فروشگاهی را داشته باشید؛ پس فورا چک لیست تهیه کرده و پارامترهای تعیین کننده را لیست کنید.

2- کنتراست و هارمونی رنگ

تمام زیبایی‌های بصری که در طبیعت مشاهده می‌شود، بر پایه کنتراست و هارمونی رنگ‌ها در کنار یکدیگر است. شما باید رنگ‌هایی انتخاب کنید که در هارمونی مطلوبی با یکدیگر باشند. تضاد رنگ‌ها در کنار یکدیگر می‌تواند استراحت مطلوبی برای چشم ایجاد کند.

کنتراست و هارمونی رنگ در طراحی سایت
کنتراست و هارمونی رنگ در طراحی سایت

از سوی دیگر هارمونی رنگ‌هایی که به شکل مکمل در کنار یکدیگر استفاده می‌شوند نیز، می‌تواند ظاهر سایت را متحول کند. پس سعی کنید با درنظر گرفتن یک پالت محدود، بهترین ترکیب رنگ مناسب فروشگاه اینترنتی را کشف کنید و برای استفاده در سایت ساز رایو آماده شوید.

3- بهترین طیف رنگ را بشناسید!

زمانی که حیطه کاری‌ سایت فروشگاهی را تعیین می‌کنید، به راحتی امکان تعیین طیف رنگ را نیز، پیدا خواهید کرد. اگر سایت شما تنها برای نشان دادن اطلاعات طراحی و پیاده سازی شده باشد، باید از رنگ‌های روشن و نسبتا خنثی در آن استفاده شود. اما در صورتی‌که هدف شما پیاده سازی سایت فروشگاهی است، باید از رنگ‌های شاد به شکلی هوشمندانه و مطابق را رنگ سازمانی‌تان استفاده کنید.

رنگ‌هایی که انگیزه شادی، نشاط، اعتماد و ماندگاری را، در کاربر ایجاد کنند بهترین گزینه هستند. سعی کنید رنگ سفید یا رنگی خنثی و روشن را برای استفاده در تمامی سایت انتخاب کنید و از رنگ‌های دیگر برای جان بخشی به آن بهره ببرید.

4- رنگ‌های خاص را بشناسید!

معمولا در هر حوزه از کسب و کار، رنگ‌های خاصی به چشم می‌خورد. برای مثال رنگ‌های خاصی که در حوزه پزشکی استفاده می‌شود، سبز و آبی است. برای کسب و کارهایی که به شکلی با خانم‌ها گره خورده است، از رنگ‌های صورتی و قرمز استفاده می‌شود. شما به راحتی می‌توانید با درک رنگ‌های خاص در حوزه فعالیت‌تان، خلاقانه‌تر تصمیم بگیرید و با اندکی تغییر، رنگ مناسبی را انتخاب کنید.

چگونه ترکیب رنگ مناسب فروشگاه اینترنتی را تعیین کنید؟

برای تعیین رنگ مناسب فروشگاه اینترنتی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. یادتان باشد که رنگ‌های یک سایت، در قسمت‌هایی مثل منو، تیتر محتوا، قسمت‌های لینک شده و همچنین، نواحی هایلایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین جهت باید هماهنگی، تضاد و زیبایی در این ترکیب رنگ مدنظر قرار بگیرد.

1- رنگ اصلی سایت

سایت شما باید دارای یک رنگ اصلی باشد که در تمامی قسمت‌های سایت از آن استفاده شود. رنگ اصلی یا رنگ پایه، تم اصلی سایت‌تان است. در واقع، طراحی بخش‌های دیگر سایت مثل آیکون‌ها، اینفوگرافیک‌ها و بنرها باید باتوجه به رنگ اصلی سایت طراحی و پیاده شوند. پس سعی کنید رنگ مناسبی را برای رنگ اصلی سایت انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را از آن مشاهده کنید.

2- رنگ مکمل برای رنگ اصلی سایت

رنگ مهم دیگری که با انتخاب صحیح آن می‌توانید همه چیز را سر و سامان دهید، رنگ مکمل است. رنگ پایه معمولا طوری انتخاب می‌شود که تضاد خوبی با رنگ اصلی سایت داشته باشد و در عین حال، کنارهم قرار گرفتن این دو رنگ، زیبایی مطلوبی ایجاد کند. معمولا از رنگ مکمل برای حواشی، بوردرها و تیترها استفاده می‌شود.

هر چند استفاده از هر کدام از رنگ‌ها به نوع طراحی وابسته است، اما تاثیر رنگ مکمل برای تفکیک بخش‌های مختلف و زیبایی سایت بسیار عمیق است.

3- رنگ سوم به عنوان متضاد تمامی رنگ‌ها

شما باید رنگ سوم سایت‌تان را طوری انتخاب کنید که به عنوان تاکیدکننده یا آکسان از آن استفاده شود. معمولا این رنگ متضاد با هر دو رنگی است که برای سایت‌تان تدارک دیده‌اید. انتخاب رنگ سایت فروشگاهی باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. پس سعی کنید با مشورت افراد متخصص نسبت به این کار اقدام کنید.

خلاصه مطلب

اگر شما نیز تصمیم دارید تا به شکلی قوی و حرفه‌ای در حوزه فروشگاه اینترنتی فعالیت کنید، باید در خصوص انتخاب رنگ سایت فروشگاهی بیشتر بدانید. درک ریزه‌ کاری‌های طراحی سایت به شما کمک می‌کند تا ریسک شکست کم‌تری را تجربه کنید.

معمولا شناخت اثرگذاری رنگ‌ها، این امکان را فراهم می‌کند تا دید بهتری در انتخاب داشته باشید. سعی کنید با توجه به مراحلی که برای انتخاب رنگ سایت ذکر شد، بهترین و مناسب‌ترین رنگ را انتخاب کنید. یادتان باشد که تاکید بر ترکیب رنگ مناسب فروشگاه اینترنتی می‌تواند نظم، زیبایی و جذابیت سایت را چندین برابر کند و این امکان را فراهم کند تا انتخاب رنگ سایت فروشگاهی مطلوبی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!