طراحی سایت

چطور کسب و کار سنتی خود را به کسب و کار آنلاین تغییر دهیم؟

هر کسب و کاری باید یک وب سایت داشته باشد!

امروزه، کسب و کار آنلاین یکی از فاکتورهای بسیار مهم و لازم برای توسعه و پیشرفت در هر زمینه شغلی است و کسب و کارهای سنتی بخاطر نیاز به سرمایه اولیه زیاد و مدیریت هوشمند و سخت آن، با پیشرفت فناوری از بین رفته یا با تغییرات چشم‌گیری مواجه می‌شوند. در دنیای امروز، با متکی بودن به کسب و کار سنتی، نمی‌توانیم انتظار سودهای زیاد در کسب و کار خود را داشته باشیم و در این مقاله همراه شما هستیم تا ضرورت کسب و کار اینترنتی را از همه جوانب بررسی کنیم.

کسب و کار سنتی چیست؟

در کسب و کار سنتی خبری از دنیای اینترنت نبوده و فروش محصولات و جذب مشتری به صورت فیزیکی شکل می‌گیرد. به عنوان مثال: فرض کنید که شما یک فروشگاه لباس دارید و چون کسب و کار شما سنتی است و خبری از دنیای اینترنت نیست، پس باید با پخش تراکت یا کارت که روشی فیزیکی است، به دنبال جذب مشتری باشید و بعد از مدتی از طریق معرفی به آشنایان و دوستان توسط مشتریانتان، بتوانید به فروش قابل توجهی دست پیدا کنید. همه مراحل بالا به صورت فیزیکی شکل گرفته و این پروسه به شدت زمان‌بر و پرهزینه است.

کسب و کار آنلاین چیست؟

به هر فعالیتی در بستر اینترنت که موجب کسب درآمد شود، کسب و کار آنلاین می‌گویند. به عنوان مثال به فروش محصولات و ارائه خدمات می‌توان اشاره کرد. این نوع کسب و کار با وجود اینکه در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود، اما در ایران استفاده‌ای نداشت، اما در چند سال اخیر این روش رایج شده و اگر نمی‌خواهید از رقیبانتان عقب باشید، باید کسب و کار سنتی خود را به کسب و کارهای آنلاین تبدیل کنید.

تقریباً می‌توان گفت که در دنیای اینترنت هر چیزی قابل دسترسی است، حتی کسب و کارهایی مثل نانوایی و سوپر مارکت می‌توانند از این روش برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنند.

تبدیل کسب و کار سنتی به کسب و کار آنلاین

در قسمت‌های قبلی به توضیح اهمیت کسب و کارهای آنلاین پرداختیم اما برای تبدیل کسب و کار سنتی خود به این کسب و کار چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ برخی از کسب و کارها محصولی برای فروش فیزیکی ندارند، مثل آرایشگری، تدریس و… اما جای نگرانی نیست! در دنیای اینترنت همه چیز امکان‌پذیر است و در این صورت شما می‌توانید به معرفی کسب و کارتان بپردازید تا مشتریان از خدمات شما بهره ببرند. پس در قدم اول به بررسی شرایط آنلاین شدن کسب و کارمان می‌پردازیم و برای اینکار، می‌توانید با سرچ کردن در گوگل، حوزه کاری خود را در اینترنت بررسی کنید.

سرمایه لازم برای ایجاد کسب و کار به صورت آنلاین چقدر است؟

جواب این سوال بسته به نوع کسب و کار شما می‌تواند متغییر باشد. اما نه تنها میزان سرمایه اولیه در کسب و کارهای آنلاین نسبت به کسب و کار سنتی چندین برابر کمتر است و قابل قیاس نیستند، بلکه می‌توان به راحتی و زمان ساخت سریع‌تر آن نیز اشاره کرد.

همین دلایل باعث شده تا همه کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای اینترنتی بروند.

به عنوان مثال همان فروشگاه لباس را در نظر بگیرید که برای شروع کار، احتیاج به اجاره یک مغازه و هزینه‌هایی برای طراحی و دکوراسیون، استخدام فروشنده و بسیاری از مسائل متفرقه دارد؛ حالا همین کسب و کار را با روش آنلاین در نظر بگیرید که در ابتدای راه، فقط به یک پلتفرم آنلاین مانند وب سایت و محتوا برای بارگذاری در سایت نیاز دارد؛ به راحتی می‌توان متوجه تفاوت میزان سرمایه اولیه در هر روش شد.

مراحل ساخت کسب و کار آنلاین چیست؟

امروزه، به دلیل علاقه زیاد به ساخت کسب و کار اینترنتی با یک سرچ ساده در گوگل با توضیحات و تعاریف گسترده‌ای برای مراحل ساخت این نوع کسب و کار مواجه می‌شوید. اما همانطور که گفته شد، برای راه‌اندازی این نوع کسب و کار مسیر راحتی دارید و با استفاده از اپلیکیشن‌ها و ابزارهایی که این روزها در دسترس همه است و کمتر کسی پیدا می‌شود که تجربه کار با این ابزارها را نداشته باشد، می‌توانیم کسب و کار اینترنتی خود را در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه بسازیم.

ضرورت ایجاد وب سایت برای کسب و کارهای آنلاین

مشتریان در دنیای امروز، دیگر برای پیدا کردن آدرس و شماره تلفن شما از راه‌های سنتی مثل بازدید از آگهی‌های روزنامه یا تراکت‌ها استفاده نمی‌کنند. بلکه با یک سرچ ساده در گوگل به دنبال محصول و خدمات لازم شروع می‌کنند. پس قبل از هر چیزی برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین نیاز به نمایش در صفحات گوگل دارید. در کنار مزایای گفته شده، داشتن یک سایت به کسب و کارتان اعتبار می‌بخشد و باعث بالا رفتن اعتماد و اطمینان در مشتریان شما می‌شود.

امروزه، طراحی سایت برای مشاغل اینترنتی یک امر ضروری است و اگر شما برای نمایش محصولات و یا معرفی خدمات خود نیاز به یک سایت داشتید و با توجه به آنکه ساخت سایت نیاز به دانش فنی و تخصص دارد، باید به شرکت‌های طراحی سایت و یا سایت ساز آنلاین مانند رایو سفارش دهید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای مشاغل آنلاین

امروزه، بسیاری از مردم دارای گوشی‌های هوشمند بوده و اکثر آن‌ها با شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارند و کمتر کسی پیدا می‌شود که تجربه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ، تلگرام و اینستاگرام را نداشته باشد. شما برای کسب و کار آنلاین خود، می‌توانید بدون هیچ گونه هزینه و زمان با ساخت پیج اینستاگرام و کانال‌های تلگرامی به نمایش محصولات و معرفی خدمات خود بپردازید.

یکی دیگر از مزایای شبکه‌های اجتماعی تعامل با کاربران و مشتریان است و هر چقدر فعالیت شما بیشتر باشد، ارتباط بیشتری با مشتریانتان می‌گیرید و باعث جلب اعتماد آن‌ها می‌شوید.

جذب مشتری از طریق ایمیل و پیامک برای کسب و کار اینترنتی

با اینکه این روزها، کمتر کسی ایمیل و پیامک‌های خود را چک می‌کند، اما باز هم جزو روشی‌هایی برای جذب و تعامل بیشتر با مشتری هستند. شما می‌توانید از طریق ایمیل و پیامک، مشتریان خود را از تخفیفات، پیشنهادات، مقالات و… با خبر کنید. از این دو روش می‌توان به ساده‌ترین راه‌ها برای ارتباط گرفتن با کاربران و مشتریان نام برد.

نتیجه گیری

در این مقاله، به بررسی کسب و کار سنتی و آنلاین پرداختیم و گفتیم که در سال‌های آینده کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای آنلاین تبدیل می‌شوند و شما برای اینکه از رقیبانتان عقب نباشید، احتیاج به ساخت کسب و کار اینترنتی دارید. همچنین، در ادامه راه‌هایی را به شما معرفی کردیم که با آگاهی به این که هر چه تعامل بیشتری برقرار کنیم، اعتماد و اطمینان بیشتری از سوی کاربران جذب می‌کنیم، بتوانید به کمک این راه‌ها، کاربران اینترنتی را به مشتریان خود تبدیل کنید تا سود خود را افزایش بدهید.

سوالات متداول

چرا داشتن کسب و کار آنلاین مهم است؟

امروزه بخاطر سختی‌هایی که در کسب و کارهای سنتی است، مانند نیاز به مدیریت هوشمند و جذب مشتری کم و زمان‌بر بودن ساخت این نوع کسب و کار، علاقه به کسب و کارهای آنلاین رو به فزونی رفته و در قرن حاضر، به یک ضرورت تبدیل شده است.

مزایای کسب و کار آنلاین چیست؟

نیاز به سرمایه کم –کوتاه‌ترین زمان برای اجرا –جذب مشتری راحت‌تر

مراحل ساخت کسب و کار آنلاین را نام ببرید؟

ساخت وب سایت – فعالیت در شبکه‌های اجتماعی – در ارتباط بودن با مشتریان ا طریق ایمیل و پیامک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!