سایت ساز

نرم افزار سایت ساز چیست؟

خلاصه نوشته
  • نرم افزار سایت ساز رایو، یکی از قدرتمندترین سایت سازهای موجود در بازار طراحی سایت ایران است.
  • نرم افزار سایت ساز رایو، یک سایت ساز آنلاین می‌باشد.

نرم افزار سایت ساز به ابزاری اطلاق می‌شود که قابلیت ساخت سایت و ویرایش آن را بدون اطلاع از موارد فنی برای افراد ممکن می‌سازد. سایت سازها دارای دو نوع مختلف هستند:

  • سایت ساز آنلاین (تحت وب)
  • سایت ساز آفلاین  (Offline)

1- سایت ساز آفلاین (Offline)

در این نوع از ساخت سایت، کاربر می‌بایست دانش برنامه نویسی جهت کدنویسی سایت مورد نظر خود را داشته باشد. در طراحی سایت آفلاین کاربر می‌تواند تمامی ایده های خلاقانه خود را در طراحی صفحات وب به‌کار گیرد؛ چرا که محدود به یک قالب نبوده و امکان کدنویسی برای هر بخش فراهم می‌باشد.

پس از انجام کدنویسی، امکان بارگذاری سایت طراحی شده روی دامنه و هاست موردنظر فراهم خواهد بود. از جمله مهم‌ترین معایب طراحی سایت ساز آفلاین این است که رابط کاربری ساده‌ای ندارد و تنها افرادی که به برنامه نویسی وب تسلط کافی دارند، می‌توانند از این روش بهره‌ گیرند.

2- سایت ساز آنلاین (تحت وب)

این نوع از سایت سازها، نوعی نرم افزار سایت ساز حرفه ای بشمار می‌آیند که توسط شرکت طراحی سایت، برنامه‌نویسی می‌شوند. شرکت طراحی سایت به عنوان سازنده‌ی نرم افزار سایت ساز محیطی تحت وب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا اقدام به طراحی سایت خود نمایند. مانند سایت ساز آنلاین رایو.

برای استفاده از سایت ساز، نیازی به دانش فنی یا برنامه نویسی وجود ندارد. کاربر به راحتی و بدون نیاز به کدنویسی می‌تواند با جابه‌جا کردن عناصر مختلف، وب سایت موردنیاز خود را طراحی کند. نرم افزار سایت ساز حرفه ای قابلیت ایجاد فروشگاه آنلاین را نیز در اختیار کاربران می‌گذارد.

ویژگی های طراحی سایت با سایت ساز آنلاین چیست؟

  • استفاده از عکس برای پس زمینه

قرار دادن تصاویر در متون درج شده، نقش مهمی را در تأثیرگذاری روی مخاطبین ایفا می‌کنند؛ علاوه بر تهیه مطالب خوب و مفید برای سایت خود مجموعه‌ای از تصاویر مرتبط با مطالب درج شده را تهیه نمایید؛ چرا که کاربران با تصاویر ارتباط بیشتری را برقرار می‌کنند.

برای مثال در ایجاد وب سایت فروشگاهی هرچه تصاویر درج شده واقعی‌تر باشد، مشتریان با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خریداری محصولات می‌نمایند.

در نتیجه، استفاده از تصاویر واقعی و طبیعی برای سرتیتر‌ها اعتماد سازی مشتریان را به همراه خواهد داشت و همواره وب سایت شما برای خرید اینترنتی توسط کاربران انتخاب خواهد شد.

  • امکان درج ویدئو

معرفی کسب و کارهای گوناگون در قالب ویدئو همانند عکس مفید و جذاب خواهد بود. ویدئو می‌تواند به سادگی، توضیحات طولانی در مطالب سایت را در قالب تصویر متحرک به مخاطبین انتقال دهد و با صرف کمترین زمان، اهداف تبلیغاتی شما به تحقق خواهد پیوست.

  • استفاده از نام برند در ساخت سایت

با استفاده از خدمات طراحی سایت ارائه شده، نام تجاری خود را در قسمت‌های مختلف سایت به نمایش بگذارید. نام تجاری (برند)، کسب و کار شما را در ذهن مشتریان ثبت کرده و خدمات ارائه شده توسط مجموعه شما در ذهن مشتریان نقش خواهد بست؛ لذا با استفاده از برند تجاری خود، تصویر شفافی از کسب و کار خود برای مشتریان ایجاد نمایید.

  • ایجاد وب سایت تک صفحه‌ای

در این روش از ایجاد وب سایت، تمامی مطالب درج شده تنها با اسکرول نمودن صفحه برای کاربران قابل مشاهده خواهد‌ بود. در طراحی سایت تک صفحه‌ ای، معمولا به صفحات دیگر لینک داده نمی‌شود و مطالب اضافی و ناکارآمد حذف می‌گردد.

  • استفاده از خدمات طراحی سایت واکنش‌گرا

سرویس سایت ساز مورد استفاده جهت ارائه خدمات طراحی سایت می‌بایست قابلیت نمایش در تمامی نمایشگرها را داشته باشد. همان‌طور که در سایر مقالات به این مورد اشاره گردید؛ با توجه به گسترش تکنولوژی و استفاده عموم مردم از وسایل الکترونیکی متفاوت برای جست و جو در اینترنت، سرویس سایت ساز می‌بایست امکان طراحی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا را برای کاربران فراهم نماید. با توجه به موارد ذکر شده در مقاله فوق، سعی داشته باشید تا بهترین وب سایت ساز را برای دستیابی به موفقیت در تجارت الکترونیک انتخاب نموده و گامی مؤثر برای پیشرفت کسب و کار خود بردارید.

مزایای سایت ساز آنلاین چیست؟

در دنیای امروز تقریبا تمامی صاحبین کسب و کار، اهمیت داشتن یک هویت مجازی و تاثیر آن در افزایش فروش و رضایتمندی مشتری را می‌دانند. تعداد کثیری از مخاطبین هر صنعت، برای دسترسی به محصولات و خدمات مورد نیاز خود در اینترنت به جست و جو می‌پردازند؛ لذا تمام صاحبین کسب و کار به این موضوع واقف هستند که هویت آنلاین و طراحی حرفه ای وب سایت یک ابزار مهم برای موفقیت کسب و کار ایشان است.

علاوه بر تمامی موارد فوق، باید به این نکته اشاره نمود که معمولا کارآفرینان زمان کافی برای طراحی سایت شرکتی با کیفیت قابل قبول را ندارند. سایت ساز آنلاین، در این مواقع، کمک بسزایی به ساخت سایت شما و طراحی آن از جمله طراحی سایت خبری، طراحی سایت صنعتی و طراحی فروشگاه اینترنتی خواهد نمود.

– صرفه جویی در هزینه‌ها

صرفه جویی در هزینه یکی از جذاب ترین ویژگی‌های سایت ساز آنلاین است. با استفاده از سایت ساز کاربر قادر خواهد بود تا هزینه های ایجاد و توسعه وب سایت خود را به شدت کاهش دهد.

شاید اصلی‌ترین هزینه در این مسیر، استخدام طراح وب سایت برای ساخت وب سایت در وحله نخست و افزودن امکانات، ویرایش اطلاعات و گسترش وبسایت در مراتب بعدی باشد. در یک سایت ساز آنلاین کاربر می‌تواند طراحی سایت را با کمترین هزینه انجام دهد و توسعه و تکمیل وب سایت خود را شخصا به عهده گیرد.

– عدم نیاز به برنامه نویسی

طراحی یک وب سایت نیاز به آموختن زبان‌ های برنامه نویسی متعددی دارد. زمانی که یک کاربر، استفاده از سایت ساز آنلاین را انتخاب می‌کند، دیگر نباید نگران این زبان های برنامه نویسی و کدگذاری های مخصوص آن باشد. زیرا بدون نیاز به هیچ گونه دانش برنامه‌نویسی قادر خواهد بود، سایت یا فروشگاه خود بسازد.

– طراحی سایت آسان

یکی از ویژگی های جذاب یک وبسایت، طراحی گرافیکی آن، طرح و نقش و رنگ های بهکار رفته در ظاهر می‌باشد؛ لذا برای طراحی حرفه‌ ای سایت خود قطعا نیاز به یک طراح سایت خواهید داشت.

در نرم افزار سایت ساز رایو چندین قالب آماده برای استفاده شما موجود است که می‌توانید بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، هر یک از این قالب ها را طبق سلیقه و خواست خود تغییر دهید.

– کاربری آسان

یک سایت ساز آنلاین می‌تواند در نهایت سادگی برای شما یک وب سایت با ویژگی‌های طراحی حرفه ای را به ارمغان بیاورد. تصور کنید برای ساخت وب سایت خود و یا انجام تغییرات، نیاز به کدگذاری های پیچیده، طراحی های زمان‌بر، هزینه‌های بالا و افراد حرفه ای در هر زمینه را نداشته باشید! با امکانات سایت ساز رایو، به راحتی سایت خود را ایجاد کرده و محتوا و تصاویر آن را تغییر خواهید داد.

نحوه عملکرد سایت ساز آنلاین چگونه است؟

1. خرید اشتراک سرویس سایت ساز به همراه هاست و دامنه رایگان

پس از تحقیقات و بررسی های لازم و انتخاب سرویس سایت ساز خود، ابتدا می‌بایست اشتراک سالانه این سرویس خریداری شود. دقت داشته باشید که برخی از سایت سازها، برای خدمات پشتیبانی و هاست و دامنه هزینه‌ای مجزا درنظر می‌گیرند. حتما در هنگام بررسی سایت سازهای موجود در بازار، این مورد را لحاظ کنید.

2. انتخاب پوسته یا قالب سایت متناسب با کسب و کار

سپس، جهت ساخت سایت می‌بایست پوسته یا قالب مورد نظر خود را انتخاب نمایید. قالب (Theme) در حقیقت، به نحوه چیدمان صفحات وب و شکل ظاهری وب سایت شما گفته می‌شود. نرم افزار سایت ساز آنلاین به شما امکان انتخاب قالب‌های متنوع متناسب با نوع کسب و کارتان را خواهد داد. قالب انتخابی، امکان ویرایش موارد زیر را برای شما فراهم می‌نماید:

  • تغییر در نحوه چیدمان قسمت ‌های مختلف: برای مثال می‌توانید تعیین کنید که در صفحه نخست در ابتدا بنر سایت شما قرار گیرد؛ سپس، نمونه کارها نمایش داده شود و در انتهای صفحه نخست سایت، گالری تصاویر یا محصوصلاتتان آورده شود.
  • ویرایش متون و تصاویر: تمامی عکس‌ها و متون قرار گرفته در سایت را می‌توانید با توجه به زمینه کاری  خود تغییر دهید؛ امکان تغییر سایز، فونت و رنگ متن نیز فراهم می‌باشد.
  • افزودن عناصر جدید: امکان افزودن فیلم، عکس، لینک سایت ‌های مختلف، لینک شبکه ‌های مجازی، جداول و نمودارها، وبلاگ و عناصر متنوع دیگر، با توجه به امکانات سایت ساز مورد استفاده، میسر خواهد بود.

تفاوت و شباهت نرم افزار سایت ساز تحت وب و آفلاین

در سایت ساز آنلاین، از کاربران خواسته می‌شود تا قبل از انجام هر کاری در سامانه ثبت نام کنند. کاربران این امکان را خواهند داشت تا از امکانات به‌روز شده و نسخه‌های جدید هر ابزار استفاده کنند.

یک سایت ساز حرفه‌ ای، امکان مشاهده‌ی قالب‌ها (Theme) و سایت‌هایی که قبلا با هر قالب ساخته شده است را به صورت نمونه در اختیار کاربران می‌گذارد. بدین ترتیب، کاربران سایت ساز آنلاین می‌توانند قبل از شروع طراحی، از نمونه‌های قبلی ایده بگیرند یا قابلیت هر قالب را با مشاهده‌ی نمونه‌های آن مشاهده نمایند.

امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و .. نیز در این نوع سایت ساز وجود دارد. سرعت بالای انتقال اطلاعات و رابط کاربری از مهم‌ترین مزایای سایت ساز آنلاین است. همچنین، سایت ساز (سایت ساز آنلاین) امکان دسترسی و ویرایش اطلاعات و تصاویر را برای کاربران آسان نموده است.

به زبان ساده‌تر، در سایت ساز، برای تغییر ظاهر، محل قرارگیری مطالب و تصاویر، ایجاد منو و زیرمنو، اتصال به شبکه‌های اجتماعی و … نیازی به CSS و کدنویسی‌های مربوطه نیست. رابط کاربری مناسب، محیط کاربرپسند و امکان بهینه سازی سایت در زمان طراحی، از ویژگی‌های نرم افزار سایت ساز آنلاین هستند.

در بازار طراحی سایت کنونی، تعداد سایت ساز حرفه‌ ای کم نیست. وردپرس (WordPress)، جوملا (Joomla)، ویکس (Wix) و … از جمله نرم افزار‌های سایت ساز حرفه ای هستند که طرفداران بسیاری در دنیا دارند؛ اما باید توجه داشت که این نرم‌‌افزارها برای ساخت یک وبسایت به زبان فارسی نمی‌توانند کامل باشند. به این علت که بسیاری از آنها، زبان فارسی و ویژگی‌های نوشتاری به زبان فارسی (مانند راست چین) را پشتیبانی نمی‌کنند.

نرم افزار سایت ساز آفلاین، معمولا در اختیار شرکت طراحی سایت یا طراحان حرفه ای می‌باشد. برنامه‌نویسان وب، با امکان کدنویسی به زبان Flash یا HTML یا سایر زبان‌های رایج طراحی وب، این قابلیت را دارند تا به دلخواه مشتری، وبسایت طراحی کنند.

مراحل طراحی سایت به صورت کاملا آفلاین صورت گرفته و حتی در مواردی که دسترسی به اینترنت وجود ندارد نیز ساخت سایت صورت می‌پذیرد؛ اما کاربر به کدنویسی‌ها دسترسی نداشته و هر زمان که بخواهد تغییری را در وب سایت خود ایجاد کند، می‌بایست به شرکتی که برای او طراحی وب سایت را انجام داده است، مراجعه نماید.

امنیت سایت ساز آفلاین و آنلاین، به طور تقریبی در یک سطح بوده و دارای قابلیت پشتیبان‌گیری (Backup) می‌باشند تا  اطلاعات وب سایت همواره محفوظ بماند.

شرکت طراحی سایت در ایران

در ایران، شرکت‌های طراحی سایت حرفه ای به تعداد محدودی وجود دارد که به صورت بومی اقدام به طراحی سایت ساز حرفه ای نموده‌اند. شرکت دانش بنیان فراداده از آن دسته شرکت هایی است که در زمینه‌ی طراحی وبسایت، رضایت مشتریان را بر منافع خود ارجح دانسته و در راستای مشتری مداری، سایت ساز آنلاین طراحی کرده است.

سایت ساز شرکت فراداده با نام تجاری “رایو” در بازار مطرح شده است. تیم طراحی سایت و سازندگان “رایو” به طور مداوم در حال به‌روز رسانی این نرم افزار سایت ساز حرفه ای هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!