طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

طراحی سایت حرفه ای از مواردی است که در هر کسب و کار موفق به عنوان دغدغه‌ای برای جلب اعتماد مشتری مطرح می‌گردد. با توجه به گسترش استفاده از فناوری های الکترونیکی، طراحی سایت حرفه ای از جمله مهم‌ترین خواستگاه‌های تجارت الکترونیک محسوب می‌شود.

طراحی سایت آفلاین/ اختصاصی به دلیل نیاز به دانش برنامه نویسی جهت تولید صفحات وب و ساخت یک سایت، برای همگان قابل استفاده نیست؛ لذا با ظهور سرویس سایت ساز آنلاین امکان طراحی سایت برای تمامی افراد با هر میزان دانش کامپیوتری فراهم خواهد بود.

انتخاب بهترین و کامل‌ترین سرویس سایت ساز برای تهیه و طراحی سایت حرفه ‌ای حائز اهمیت می‌باشد؛ چرا که هرچه وب سایت شما حرفه‌ای‌تر ساخته شود، بازخورد آن در موتورهای جستجو بالاتر خواهد رفت و در نهایت، اعتماد مشتریان نسبت به کسب و کار شما بالاتر می‌رود.

ویژگی های طراحی سایت حرفه ای چیست؟

یک سرویس سایت ساز حرفه ای دارای امکانات کامل و جامعی در حوزه ساخت یک سایت است که با توجه به استاندارهای موجود در دنیا، ساخت وبسایت را میسر می‌سازد.

  • طراحی سایت با قابلیت گسترش پذیری

در طراحی سایت حرفه ای می‌بایست امکان کم و زیاد کردن خدمات ارائه شده به راحتی وجود داشته باشد. در حقیقت، ساخت سایت به‌گونه‌ای صورت پذیرد که برای ایجاد تغییرات نیازی به اعمال تغییر در کل وب سایت نباشد. همچنین، امکان افزودن قسمت‌های بیشتر به سایت و یا حذف برخی موارد نیز وجود داشته باشد.

  • محیط کاربرپسند و دسترسی‌های آسان به ابزارهای ویرایش

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساخت سایت حرفه ای امکان مدیریت و ویرایش قسمت های مختلف در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌باشد. نیاز به ویرایش ساده و سریع در سرویس سایت ساز بیشتر مورد توجه است.

کاربرانی که از سایت ساز آنلاین جهت طراحی سایت استفاده می‌کنند، دسترسی به کدهای آن نداشته و تنها راه ویرایش برای آنان، پنل کاربری است؛ لذا هر چه دسترسی بیشتری به کاربران جهت اعمال تغییرات مورد نظر داده شود، طراحی وب سایت به صورت حرفه ای انجام خواهد شد.

برای مثال امکان تغییر در محل قرارگیری منوها از طریق امکان کشیدن و رها کردن (drag & drop) از جمله ساده‌ترین و البته پرکاربردترین ابزارهای ویرایشگر وب می‌باشد. در حقیقت هرچه محیط ویرایشگر ساده‌تر باشد، کاربران بدون سردرگمی اقدام به ساخت سایت خواهند نمود.

  • استفاده از محتوای مفید و کارآمد در سایت

پس از طراحی بخش فنی وب سایت، ایجاد ساختار کلی آن و طراحی قالب مناسب، نکته مهم و قابل توجه محتوای وب سایت می‌باشد. مدیریت محتوای سایت با استفاده از قوانین SEO جهت بهینه سازی موتورهای جستجو و بدست آوردن رتبه مناسب در گوگل می‌باشد.

  • امنیت اطلاعات در وب سایت

در طراحی وب سایت حرفه ای امنیت سایت و از بین بردن راه‌های متعدد برای هک کردن محتوای سایت از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

کاربران این حق را دارند که بدون داشتن دغدغه‌هایی از جمله سرقت اطلاعات وب سایتشان و همین‌طور عدم آسیب رسانی به سیستم الکترونیکی مورد استفاده، اقدام به طراحی سایت نمایند.

  • طراحی سایت انعطاف پذیر (واکنش گرا)

طراحی سایت واکنش گرا به معنای فراهم آوردن امکان نمایش وب سایت در تمامی وسایل الکترونیکی که امروزه توسط عموم مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌باشد.

برای مثال در طراحی سایت حرفه ای جزئیات تعبیه شده در سایت در نمایشگرهای لپ تاپ، موبایل، تبلت می‌بایست به درستی نمایش داده شود؛ در اصلاح به چنین قالب‌هایی ریسپانسیو یا واکنش گرا گفته می‌شود.

از مزایای یک وب سایت ریسپانسیو می‌توان به صرفه جویی در هزینه و افزایش ترافیک سایت اشاره کرد؛ به این علت که دیگر نیاز نیست برای هر ابزاری یک قالب جدید از سایت طراحی کرد. با این قابلیت یک قالب سایت برای هر کامپیوتر، تبلت و موبایل کافی می‌باشد. همچنین، دسترسی سایت از همه ابزارهای موجود، به بازدید و ترافیک سایت کمک می‌کند.

  • قابلیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب

از جمله مهم‌ترین اهداف شرکت‌های در حال فعالیت برندسازی کسب و کار خود می‌باشد؛ عضویت در شبکه‌های اجتماعی پر‌مخاطب و قرار دادن لینک آن در سایت یکی از موارد بالابردن بازخورد در طراحی سایت حرفه ای می‌باشد. یک سرویس سایت ساز آنلاین و حرفه ای در میان بنرها و بخش‌های مختلف سایت، امکان قرار دادن لینک صفحات مجازی مورد نظر را تعبیه می‌نماید.

  • افزودن صفحه موضوعات و سوالات پرتکرار

در چنین صفحاتی امکانات و نحوه استفاده از بخش‌های پرکاربرد سایت برای مشتریان توضیح داده می‌شود. همچنین، سوالات مشابه که به دفعات توسط کاربران سایت پرسیده شده، جهت کاهش تماس‌های تلفنی و جلوگیری از اتلاف وقت به تفضیل توضیح داده می‌شود.

  • تنوع در قالب‌های گرافیکی (نحوه‌ی نمایش سایت)

یکی از مشکلات طراحی سایت آنلاین تشابه سایت‌های ایجادشده با یکدیگر است؛ جهت طراحی سایت حرفه ای می‌بایست سرویس سایت ساز انتخابی، دارای قالب‌های گوناگونی برای ساخت یک سایت با توجه به حوزه کاری مورد نظر کاربران باشد.

  • خدمات پس از فروش

پشتیبانی و خدمات پس از فروش سایت ساز آنلاین جهت طراحی وب اهمیت بسیار بالایی دارد. در این خصوص سایت ساز و فروشگاه ساز رایو، به صورت 24 ساعته تمامی خدمات ارائه شده خود را پشتیبانی می‌نماید. لازم به ذکر است که تمامی موارد ذکر شده در خصوص سایت ساز حرفه ای در نرم افزار رایو طراحی و تعبیه گردیده است.

کلام آخر…

با بررسی ویژگی‌های یادشده در سرویس سایت ساز رایو که توسط شرکت دانش بنیان فراداده عرضه گردیده است، درمی‌یابیم که این سایت ساز تحت وب، امکانات لازم جهت طراحی سایت را تنها با چند کلیک ساده و بدون نیاز به تخصص خاصی در این زمینه فراهم نموده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!