ایجاد وب سایت

ترفندهای ایجاد وب سایت مینیمال

ایجاد وب سایت مینیمال در حالت کلی به معنی هنر حذف عناصر غیر ضروری و خلق اثری خیره کننده می‌باشد. در ساخت سایت به روش مینیمال، عناصر گوناگونی در صفحه وجود ندارد؛ اما عناصر استفاده شده به طور کاملا هوشمندانه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

ایجاد وب سایت مینیمال بر 4 پایه استوار است:

  1. تمرکز بر روی محتوای وب سایت
  2. جسارت در استفاده از فضای وب سایت
  3. محیط کارپسند و دسترسی آسان به بخش‌های مختلف
  4. بهره‌گیری از عناصر و تصاویر خیره کننده

چگونگی ایجاد وب سایت مینیمال

ابتدا، هدف از ساخت سایت خود را مشخص نمایید!

انتخاب هدف، به تشخیص و تفکیک عناصر ضروری از عناصر غیر ضروری کمک به‌سزایی خواهدنمود. در طراحی سایت حرفه ای به روش مینیمال می‌بایست جسارت لازم برای استفاده از فضای خالی در وب سایت و تبدیل این فضا به عنصری خیره کننده برای مخاطب را داشته باشید.

برای فضای منفی (فضای خالی) می‌توانید رنگ‌های سرد و خنثی را انتخاب نمایید تا بخش دیگری از تصویر مورد توجه و در معرض دید قرار گیرد که از لحاظ محتوایی حائز اهمیت بیشتری می‌باشد.

روش دیگر طراحی سایت حرفه ای در حوزه مینیمال، استفاده از رنگ‌های خیره کننده مانند نارنجی، قرمز، زرد و … در فضای مینیمال و بهره‌گیری از تایپوگرافی سفید یا مشکی برای بالا بردن تضاد میان فضای پر و خالی است.

المان‌های بصری تاثیرگذار

در ساخت سایت مینیمال می‌بایست از عناصر بصری به نحوی استفاده کنید که بیننده را مجذوب طراحی سایت حرفه ای خود کرده باشید.

نکات ایجاد وب سایت مینیمال با استفاده از عناصر خیره کننده

  • تناسب و هارمونی میان عناصر مورد استفاده
  • ایجاد تضاد و کنتراست متناسب میان المان‌ها (عناصر)
  • استفاده از تصاویر با ابعاد بزرگ و چشم‌گیر
  • طراحی تایپوگرافی خاص

ترکیب‌بندی و فریم کلی در طراحی سایت حرفه ای مینیمال شما را محدود به فرم‌های متقارن نمی‌نماید. شما می‌توانید در ساخت سایت آزادی عمل داشته باشید و در فضای منفی وسیع، عناصر کلیدی خود را به نمایش بگذارید.

در طراحی قالب سایت مینیمال می‌بایست تا حد ممکن سادگی را سرلوحه کار خود قرار دهید تا کاربران بدون سردرگمی امکان مشاهده و بررسی تمامی بخش‌های مختلف وب سایت را داشته باشند.

روش‌های برقراری تعادل بصری در ایجاد وب سایت مینیمال

  • تقارن افقی

در حالت تقارن افقی، در هر دو سمت صفحه به یک میزان از المان‌ها و عناصر استفاده می‌شود.

  • تقارن تخمینی

در تقارن تخمینی، استفاده از المان‌های متعدد در صفحه که وزن بصری آن‌ها در حالت کلی یکسان می‌باشد. برای نمونه، یک عنصر یا تصویر بزرگ در یک گوشه از صفحه قرار داده شده است، در مقابل در گوشه‌ای دیگر چندین عنصر کوچک‌تر در کنار یکدیگر، وزن بصری یکسانی با تصویر بزرگ را ایجاد نموده‌اند.

  • تقارن شعاعی (Radial Symmetry)

در تقارن شعاعی مرکز ثقل طراحی سایت در وسط صفحه قرار می‌گیرد و طراحی سایت در امتداد شعاع‌های دایره ادامه خواهد یافت.

  • عدم تقارن

این شیوه از ایجاد وب سایت مینیمال یکی از دشوارترین روش‌ها به حساب می‌آید؛ چرا که فاصله میان طراحی زیبا و طراحی گیج کننده برای بازدیدکننده، از یک مو باریک‌تر می‌باشد! عدم تقارن در طراحی به گونه‌ای انجام می‌گردد که المان‌ها و عناصر مورد استفاده در طراحی سایت یکدیگر را خنثی نمایند. برای نمونه، در این روش از اشکال، رنگ‌ها و تناسبات متضاد جهت خنثی نمودن عناصر استفاده می‌شود.

در نهایت، حذف المان‌های موجود در صفحه، نکته اصلی در طراحی مینیمال نبوده و می‌بایست با تیزبینی و خلاقیت بسیار بالا اقدام به طراحی این نوع از وب سایت‌ها نمایید تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!