طراحی سایت

بازار کار طراحی وب سایت در ایران چگونه است؟

بازار کار طراحی وب سایت در ایران در دهه اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته است؛ صحت این موضوع را می‌توان از رشد شرکت های طراحی سایت و سایت سازهای آنلاین بررسی کرد.

فارغ از نوع کسب و کاری که دارید می‌توانید به دنیای بازاریابی اینترنتی قدم بگذارید؛ در عصر امروز دنیای مجازی در دسترس‌ترین راه برای اطلاع و آگاهی از امور مختلف است. بسیاری از افراد قبل از خرید یک محصول ابتدا آن را در اینترنت سرچ می‌کنند و راجع به آن اطلاعاتی کسب می‌نمایند و تعداد چشم گیری از آنها نیز به صورت آنلاین از فروشگاه ها خرید خود را انجام می‌دهند.

موارد زیر باعث شده است که عموم مردم برای خرید و یا کسب دانش و آموزش به اینترنت روی بیاورند:

  • همگانی بودن اینترنت
  • ظهور گوشی های هوشمند
  • تنوع و قدرت انتخاب بالا
  • حجم بالایی از انتقال اطلاعات در زمان اندک
  • دسترسی آسان در هر مکان و هر زمان

پس از اینکه لزوم کسب و کار اینترنتی بر شما مسجل شد، بهتر است بدانید که اولین قدم در بازاریابی اینترنتی ساخت سایت است.

امروزه با ظهور سایت سازهای آنلاین هیچ گونه نگرانی در خصوص طراحی سایت حرفه ای وجود نخواهد داشت. کما اینکه این موضوع چشم انداز خوبی به بازار کار طراحی وب سایت در ایران بخشیده است.

رایو یک سرویس سایت ساز فارسی است که با  قالب های متنوع و پشتیبانی 24 ساعته به شما امکان ساخت یک سایت حرفه ای را می‌دهد.

رایو امکان ساخت یک سایت با فروشگاه ساز را نیز در اختیارتان می‌گذارد؛ فروشگاه ساز قابلیتی است که امکان فروش اینترنتی را برایتان مهیا می‌کند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که با ظهور سایت سازهای حرفه ای دیگر طراحی سایت نیاز به ابزار و امکانات گران قیمتی ندارد.

شما نیاز به یک سرمایه هنگفت، اجاره یک دفتر و خرید دستگاه های خاصی ندارید؛ برای طراحی سایت باید یک کامپیوتر و اینترنت و یک سایت ساز حرفه ای داشته باشید.

برای کسب درآمد طراحی سایت نیز، علاوه بر موارد بالا باید خلاقیت داشته باشید و اندکی با تبلیغات در دنیای اینترنت آشنا باشید.

آنچه که در بازار کار طراحی وب سایت در ایران مهم است توجه به این نکته است که در طول تاریخ تکنولوژی هرگز در یک نقطه ثابت نمانده است؛ بنابراین با پیشرفت جهانی در عرصه ابزارهای هوشمند و اینترنت، میل جهانیان به این سو خواهد بود.

به زودی شاهد این موضوع خواهیم بود که تنها مخاطبان و مشتریان آنلاین وجود داشته باشند و تنها افراد اندکی باقی باشند که از این قافله عقب مانده‌اند.

اکنون که به صورت کامل در مورد بازار کار طراحی وب سایت در ایران صحبت کردیم، به موضوع درآمد طراحی سایت خواهیم پرداخت.

هزینه طراحی سایت به چه میزان است؟

اگر شما با شرکت های طراحی سایت متفاوتی در رابطه با ساخت وب سایت صحبت کنید، به این نکته پی خواهید برد که هیچ تعرفه واحدی برای طراحی سایت از سمت شرکت ها وجود ندارد.

به عبارت دیگر، هر شرکتی قیمت خاص خود را به شما پیشنهاد می‌دهد.

این موضوع برای شما که طرح و امکانات ثابتی را برای وب سایت خود در نظر دارید و همان ها را با شرکت ها در میان می‌گذارید و قیمت های بسیار متفاوت می شنوید، قدری گیج کننده است، اما حقیقت دارد.

اما شما می توانید با سایت ساز فارسی رایو سایت بسازید.

هزینه طراحی و پشتیبانی رایو در دو بخش ماهانه و سالانه کاملا شفاف و مقرون به صرفه است.

کسب در آمد از طراحی سایت امکان پذیر است؟

درآمد طراحی سایت با شیوه های نوینی که در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تعریف شده است، امکان پذیر و تا حد زیادی قابل افزایش است.

روش های زیر گزیده ای از راه های کسب در آمد طراحی سایت است:

1- ساخت یک سایت پربازدید

اگر شما یک سایت شخصی پربازدید داشته باشید، یعنی توجه مخاطبان زیادی به سایت شما جلب شده است و می‌توانید به طرق زیر درآمدزایی داشته باشید:

  • تبلیغات

شما می‌توانید به دو صورت تبلیغات ppc (تبلیغات کلیکی) و تبلیغات همسان، کسب درآمد داشته باشید.

در این نوع تبلیغات، لینک سایت های دیگر را درون سایت خود قرار می‌دهید و با هر کلیک از سایت تبلیغ شده هزینه دریافت می‌کنید.

  • فروش محصولات

شما می‌توانید روی سایت خود یک فروشگاه ساز داشته باشید و اجناس و محصولات خود را از طریق سایت بفروشید. دیجی کالا نمونه یک سایت پردرآمد از این روش است.

2- طراحی و مدیریت سایت برای دیگران

شما می‌توانید برای افرادی که به دلایل مختلف همچون عدم وقت کافی یا دانش مربوطه، قادر به ساخت سایت نیستند، سایت بسازید.

انجام کارهایی همچون تولید محتوای مناسب برای سایت و پاسخ به نظرات کاربران و آنالیز وب سایت آنها، می‌تواند روش دیگری برای کسب درآمد طراحی سایت باشد.

حقایق قابل تامل درباره بازار کار طراحی وب سایت در ایران

وضعیت بازار کار طراحی وب سایت در ایران متغیر و به عوامل مختلفی بستگی دارد:

1. رشد پیوسته: با توسعه اینترنت و نیاز متناوب شرکت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین به وب‌سایت‌های مدرن، بازار کار طراحی وب سایت در ایران رشد پیوسته داشته و همچنان تقاضا برای طراحان و توسعه‌دهندگان وب رو به افزایش است.

2. رقابت شدید: با افزایش تعداد افرادی که به عنوان طراح و توسعه‌دهنده وب فعالیت می‌کنند، رقابت در بازار نیز بسیار شدید شده است. این امر ممکن است به نزدیک شدن به قیمت‌های پایین‌تر و انتخاب‌های بیشتر برای مشتریان منجر شود.

3. متخصص‌ها و تخصص‌های گوناگون: در بازار کار طراحی وب سایت در ایران، افراد با تخصص‌های مختلف مانند طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری (UI/UX)، توسعه وب، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و امور مرتبط با امنیت وب فعالیت می‌کنند.

4. تأثیر فناوری‌های جدید: فناوری‌های جدیدی مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) وب‌سایت‌ها را تغییر داده‌اند و طراحان و توسعه‌دهندگان وب نیاز به تجربه در این حوزه‌ها نیز دارند.

5. شرکت‌های فناوری: شرکت‌های فناوری مانند استارتاپ‌ها و شرکت‌های نرم‌افزاری به طراحی و توسعه وب‌سایت‌ها نیاز دارند که می‌تواند فرصت‌های شغلی جذابی برای تخصص‌های وابسته به وب فراهم کند.

اگر به دنبال شغل یا خدمات طراحی وب سایت در ایران هستید، از مهارت‌های تازه و به‌روز غافل نشوید و بازار و نیازهای مشتریان را دقیقاً درک کنید تا به موفقیت در این حوزه نزدیک‌تر شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!