طراحی سایت

طراحی سایت پزشکی باید چه اصولی را رعایت کند؟

طراحی سایت پزشکی یکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است که از طریق آن پزشکان می‌توانند در زمینه برندینگ و جذب بیمار بسیار خوب عمل کنند.

اما با توجه به تفاوتی که در شیوه کار پزشکان با سایر کسب‌وکارها وجود دارد، می‌توان گفت که طراحی وب سایت پزشکان تا اندازه‌ای متفاوت از روند ساخت سایت سایر کسب‌وکارهاست.

اما آیا شما با اصول طراحی سایت برای مطب آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید از کدام یک از انواع سایت ساز آنلاین برای طراحی سایت پزشکی باید استفاده کنید؟ اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در خصوص سایت سازی پزشکی هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت طراحی سایت پزشکی

اگر تا کنون به چند مورد از وب سایت پزشکان مراجعه کرده باشید، احتمالاً متوجه وجود شباهت‌های زیاد، بین تمامی سایت‌ها باهم شده‌اید.

در اغلب مواردی که طراحی سایت برای مطب و یا پزشکان انجام می‌شود، در صفحه اول تصویری از مطب یا پزشک به همراه مهم‌ترین خدماتشان قرار دارد.

این شیوه از طراحی سایت پزشکی موجب می‌شود که کاربر آنلاینی که به سایت مراجعه می‌کند، نتواند تصویر خاصی از برند شما را در ذهن ثبت کرده و با استفاده از آن هر بار شما را به خاطر بیاورد.

اما متأسفانه با وجود رقابت زیادی که در بین پزشکان در خصوص طراحی سایت وجود دارد، این نکته از چشم بسیاری‌شان دور مانده است.

بنابراین، می‌توان گفت که استفاده از کمی خلاقیت در طراحی سایت پزشکی به همراه تولید محتوای یونیک و بی‌همتا، می‌تواند شانس شما را برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل افزایش دهد.

به شرط آنکه بدانید برای داشتن یک وب سایت موفق، چه اصولی را باید مد نظر داشته و قوانینی را رعایت کنید.

اصول طراحی وب سایت پزشکان چیست؟

– طراحی ساده اما تأثیرگذار

زیبایی در عین سادگی، یکی از مهم‌ترین اصولی است که در طراحی سایت برای مطب و پزشکی باید همواره مد نظر داشت. به خاطر داشته باشید که طراحی زیبا و تأثیرگذار به معنای استفاده از المان‌های مختلف و طرح‌های پیچیده نیست.

خصوصاً در طراحی سایت پزشکی که مخاطب شما یک مخاطب عام بوده و زمان زیادی برای مطالعه متون پیچیده را ندارد. پس سعی کنید از با نحوه ایجاد وب سایت مینیمال به همراه پاراگراف‌های کوتاه استفاده نمایید.

– جلب اعتماد بیمار از طریق طراحی بصری سایت

زمانی که افراد به وب سایت پزشکان مراجعه می‌کنند، خواه‌ناخواه از طریق آنچه که در صفحه اول و البته نگاه اول میبینند، تحت تأثیر قرار می‌گیرند. بنابراین، مهم است که بتوانید در همان لحظه ورود کاربر به سایت، از طریق المان‌های مختلف اعتمادش را به خود جلب کنید؛

چرا که در غیر این صورت، وی تصور می‌کند که کیفیت خدمات ارائه شده در مطب شما نیز به همان اندازه‌ای بی کیفیت است که در سایت شما می‌بیند! پس سعی کنید با در نظر گرفتن عوامل مختلف، مانند نیاز مخاطب در فصل‌های مختلف، به او نشان دهید که نیاز وی را شناسایی کرده و قصد کمک کردن به وی را دارید.

– تولید محتوای سو شده؛ معتبر و یونیک یک اصل مهم!

تولید محتوای پزشکی یکی از سخت‌ترین و البته حساس‌ترین شاخه‌های تولید محتوا است که متأسفانه توسط بسیاری از افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند، نادیده گرفته می‌شود.

در طراحی سایت پزشکی سعی کنید از انواع مختلف محتوا، مانند محتوای ویدئویی، محتوای گرافیکی و پادکست استفاده کنید. طراحی وبسایت پزشکان چیزی فراتر از یک قالب و پوسته زیبا است.

بلکه محتوای به کار برده شده جهت تکمیل صفحات است که به آن ارزش و اعتبار واقعی می‌بخشد. پس سعی کنید از افراد و گروهی استفاده کنید که محتوایی منحصر به شما ایجاد کرده و صدق کلام و درستی را در سراسر آن رعایت می‌کنند.

– از کاربری ساده در طراحی سایت برای مطب غافل نشوید!

رعایت کاربری ساده سایت در طراحی سایت تمامی کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد؛ اما زمانی که نوبت به طراحی سایت پزشکی می‌رسد، ناوبری و کاربری آسان، اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

نکته مهمی که در خصوص طراحی وب سایت پزشکان باید در نظر داشت، این است که معمولاً مراجعه کنندگان به این نوع سایت‌ها، استرس و اضطراب زیادی دارند. به همین علت، معمولاً کم‌حوصله بوده و علاقه زیادی به گشتن در صفحات مختلف را ندارند.

پس بهتر است که هنگام طراحی سایت، تمام آنچه که مخاطب نیاز دارد را در کمترین زمان ممکن و بهترین شکل در اختیارش قرار دهید؛ خصوصاً اگر قصد دارید از وب سایت خود برای رزرو آنلاین نوبت نیز استفاده کنید.

اخیراً بسیاری از پزشکان جهت راحتی بیماران برای دریافت نوبت، از سامانه رزرو آنلاین نوبت استفاده می‌کنند. اما گاهی اوقات، کاربری این سامانه به اندازه‌ای مشکل و پیچیده است که نه تنها مشکلی از بیماران حل نکرده بلکه به مشکلاتشان نیز اضافه می‌کند.

– طراحی ریسپانسیو وب سایت پزشکان

حتماً می‌دانید که بر اساس آمار منتشرشده از سوی مجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ، حدود 80 درصد از کاربران از تلفن همراه خود برای سر زدن به وب سایت‌های مختلف و در واقع گوگل استفاده می‌کنند.

بنابراین، در صورتی که شما در طراحی سایت پزشکی از ریسپانسیو بودن غافل مانده باشید، حجم زیادی از مخاطبان خود را از دست داده‌اید.

بنابراین، اگر مخاطب قادر به استفاده از آن نباشد، پس دیگر فرقی نمی‌کند که شما از چه محتوای باکیفیت و طرح منحصربه‌فردی برای سایت خود استفاده کرده‌اید.

– رنگ مناسب طراحی سایت پزشکی را انتخاب کنید!

رنگ سفید و آبی از جمله رایج‌ترین رنگ‌هایی هستند که در طراحی وب سایت پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ سفید به نوعی، نشان‌دهنده تمیزی و عدم وجود بیماری است. در حالی که رنگ آبی نمادی از لباس پزشکان است.

از طرف دیگر، استفاده همزمان از این دو رنگ در کنار یکدیگر باعث می‌شود که احساس آرامش در مخاطب شکل گرفته و تا حد زیادی استرس را از وی دور کند.

بنابراین، شما نمی‌توانید از رنگی که خودتان به آن علاقه دارید، به عنوان تم اصلی وب سایت استفاده کنید.

اگر در مورد نحوه انتخاب رنگ نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، مطالعه مقاله اهمیت روانشناسی رنگ در طراحی وب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، مهم‌ترین نکاتی که در خصوص طراحی سایت پزشکی باید مد نظر داشته باشید را بیان کردیم. با توجه به موارد گفته شده و تأثیر رعایت هر یک از آن‌ها در برندینگ پزشک و مطب، مهم است که انجام این کار به عهده یک شرکت معتبر و البته با تجربه باشد.

چرا که شما با مشاهده نمونه کارهایی که یک شرکت دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت انجام داده است، می‌توانید تا حد زیادی متوجه کیفیت کار آن‌ها شوید.

البته از طرف دیگر به خاطر داشته باشید که هیچ چیز خوبی را رایگان در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

بنابراین، به دنبال طراحی ارزان و در عین حال، با کیفیت نباشد! خصوصاً به عنوان یک پزشک بهتر است که از هزینه های ایجاد وب سایت مطلع بوده و بودجه لازم را به آن اختصاص دهید!

چرا که سایت شما، نمادی از اهمیت و دقت شما به کار است. خصوصاً در سال‌های اخیر که افراد برای یافتن پاسخ سؤالات خود، معمولاً به گوگل مراجعه می‌کنند.

پس سعی کنید با در نظر داشتن رعایت نیاز مخاطب، نوع فعالیت و آنچه که رقبایتان تا کنون انجام داده‌اند، بهترین سایت ساز را برای شروع فعالیت حرفه‌ای خود در فضای مجازی، انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!