طراحی سایت

طراحی وب سایت استاتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

طراحی وب سایت استاتیک معمولا به نوعی از خدمات طراحی سایت اطلاق می‌شود که در آن امکان ایجاد تغییر توسط صاحب وب سایت و از طریق پنل مدیریتی وجود ندارد و حتما باید طراحی حرفه ای سایت توسط برنامه نویسان مجرب انجام شود.

طراحی وب سایت استاتیک به صورت کلی برای مجموعه هایی استفاده می‌شود که به تغییرات زیادی در محتوا و ظاهر وب سایت خود نیاز ندارند و صرفا جهت یک معرفی ساده طراحی سایت اختصاصی را سفارش می‌دهند.

طراحی وب سایت استاتیک (Static) حاوی صفحات و محتوای ثابت است. خدمات طراحی سایت کدهای ثابتی را برای هر صفحه ایجاد کرده و برای تمامی بازدیدکنندگان همان را نمایش می‍دهند.

مزایا و معایب طراحی وب سایت استاتیک

ایجاد وب سایت استاتیک معمولا آسان تر از درست کردن سایت داینامیک بوده و قوانین طراحی حرفه ای سایت در آن کمتر به چشم می‌خورد.

از آنجا که اصول طراحی صفحات وب در طراحی وب سایت استاتیک شامل استفاده از کدهای ثابت است؛ لذا محتوای وب سایت تغییر نخواهد کرد، مگر از طریق تغییر و به روزرسانی کدها.

قطعا این مورد، مدیریت محتوای سایت را با مشکل مواجه می‌کند و برای بهینه سازی موتورهای جستجو از طریق تکنیک های سئو اصلا توصیه نمی‌شود.

طراحی وب‌سایت استاتیک به این معنا است که سایت تنها از HTML، CSS و گاهاً از جاوااسکریپت ساده تشکیل شده و هیچگونه داده‌های پویا یا اینتراکتیو ندارد. در این نوع سایت‌ها، هر صفحه یک فایل HTML جداگانه است و تغییرات باید به صورت دستی کد HTML را ویرایش کرد. در ادامه به برخی ویژگی‌ها و مزایا و معایب این نوع سایت‌ها پرداخته‌ام:

مزایای استفاده از خدمات طراحی سایت استاتیک

  1. سرعت بالا: بارگذاری صفحات سریع‌تر است؛ چرا که هیچ پردازش سروری لازم نیست.
  2. امنیت بیشتر: فقدان پردازش سروری، امنیت بیشتری را به همراه دارد.
  3. هزینه‌های پایین‌تر: هزینه‌های نگهداری و هاستینگ کمتری نسبت به سایت‌های پویا یا داینامیک دارد. همچنین، طراحی وب سایت اولیه ارازن تر انجام می‌شود؛
  4. سادگی: برای توسعه و نگهداری نیازی به زبان‌های برنامه‌نویسی پیچیده مثل PHP ،Java یا Python ندارد.

معایب استفاده از خدمات طراحی سایت استاتیک

  1. نیاز به به‌روزرسانی دستی: هر تغییری نیاز به ویرایش دستی کدها دارد.
  2. نداشتن محتوای پویا: امکاناتی مانند فرم‌ها، گالری‌های تصاویر پویا یا امکانات تعاملی محدود هستند.
  3. ناکارآمد برای محتواهای زیاد: اگر سایت شما صدها یا هزاران صفحه دارد، نگهداری آن می‌تواند دشوار باشد.

وب‌سایت‌های استاتیک عمدتاً برای پروژه‌های کوچک، صفحات فرود، رزومه‌ها، مقالات و داکیومنت‌ها مفید هستند. با استفاده از ابزارهایی مانند Jekyll، Hugo یا Gatsby، می‌توان به راحتی وب‌سایت‌های استاتیک را مدیریت و تولید کرد.

استفاده از خدمات طراحی سایت موجود در سایت سازهای آنلاین

با توجه به اهمیت طراحی وب برای معرفی کسب و کار چنین به نظر می‌رسد که طراحی حرفه ای سایت بر پایه جدیدترین متدهای روز در بالا بردن بازدید وب سایت و افزایش فروش و سودآوری بسیار تاثیرگذار است.

یک سرویس سایت ساز معمولا یک داشبور مدیریتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا از طریق آن به راحتی طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای، طراحی سایت شرکتی، ساخت سایت تبلیغاتی و انواع دیگری از وب سایت ها را انجام دهند.

سایت ساز آنلاین شرکت رایو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای ساخت سایت امکانات گسترده ای را در اختیار کاربران قرار داده تا به کمک آن بتوانند در فرآیند راه اندازی سایت رایگان موفق باشند. با استفاده از سایت ساز آنلاین رایو می‌توانید پوسته یا قالب سایت خود را کاملا منطبق با سلیقه و خواست خود طراحی نمایید.

سایت ساز فارسی رایو همچنین امکان مدیریت محتوا و ایجاد بستر سئو وب سایت را برای کاربر فراهم می‌کند؛ مطالب پست شده در وب سایت شما در جذب مشتری و رضایتمندی مشتری یک برگ برنده محسوب می‌شود.

با استفاده از این امکانات می‌توانید در هر لحظه و برحسب نیاز، علاوه بر تغییر طراحی ظاهری و قالب وب سایت خود، محتوای موجود را نیز به روزرسانی نمایید و برای انجام هر تغییر نیاز ندارید تا منتظر یک برنامه نویس باشید تا تغییرات را اعمال کند.

امکان ایجاد وبلاگ و بارگذاری اخبار در سایت ساز رایو سبب می‌شود تا همواره با مشتریان خود در ارتباط باشید و آنها را از جدیدترین رویدادها، محصولات، خدمات و اخبار شرکت خود مطلع سازید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!