نکات آموزشی

گوگل دیسکاور و تاثیر آن در سئو

گوگل دیسکاور چیست؟ چه عاملی در گوگل دیسکاور موجب می‌شود تا اثرگذاری آن در حوزه سئو مطرح شود؟ آیا می‌توان نتایج گوگل دیسکاور را عامل مهمی در جذب مخاطب بیشتر و ترافیک بالای سایت دانست؟ این روزها عوامل مهمی در تغییرات ترافیکی سایت اثرگذار هستند. هرچه افراد بیشتری به سمت وب سایت مدنظر ما جذب شوند، نتایج درخشان آن در برندسازی و رشد سایت قابل مشاهده است. پاسخ به تمام این سوالات و صدها سوال ذهنی شما، آگاهی در حوزه سئو سایت را افزایش می‌دهد و تکنولوژی جدیدی را وارد عرصه زندگی دیجیتال‌تان می‌کند.

اگر شما نیز کنجکاو و علاقه‌مند هستید که اطلاعاتی در خصوص Google Discover کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید!

گوگل دیسکاور چیست؟

ابتدا بهتر است بررسی گوگل دیسکاور و چیستی آن را شروع کنیم. گوگل دیسکاور یکی از سرویس‌های جدیدی است که توسط گوگل ارائه شده است. هرچند این سرویس در گذشته با نام Google Feed شناخته می‌شد، اما با افزودن قابلیت‌های متعدد و امکان اعمال تنظیمات دیسکاور گوگل، همه چیز تغییر کرد.

برای توضیح عملکرد این ابزار هوشمند می‌توان اکسپلور اینستاگرام را معرفی کرد! اگر با اینستاگرام آشنایی کافی داشته باشید، قطعا می‌دانید که چگونه این الگوریتم کاربردی می‌تواند بر روی دیده شدن یک پست و صفحه اثرگذار باشد.

خوشبختانه، در حوزه وب نیز، Google Discover به میان آمده است تا متناسب با جستجوها، علایق و عملکرد شما، جدیدترین صفحات آپدیت شده خبری و محتوایی را برای‌تان نمایش دهد. در واقع، بدون جستجو می‌توانید محتواهای خاصی را مشاهده کنید و از آن‌ها استفاده نمایید.

گوگل دیسکاور با تحلیل رفتار کاربر و تعیین علایق او، می‌تواند همه چیز را پیش‌بینی کرده و شرایط را برای مشاهده محتواهای مورد علاقه فراهم کند. این اقدام گوگل به شما فرصتی ارائه می‌کند تا همه چیز را متحول کنید.

نحوه عملکرد  Google discover

نحوه عملکرد  Google discover
نحوه عملکرد Google discover

درک Google discover به شما کمک می‌کند تا مثل او فکر کنید و اثربخشی این سرویس بر ترافیک سایت را درک نمایید. در گوگل دیسکاور سوابق جستجوی شما از همه چیز مهم‌تر است. گوگل تلاش می‌کند تا این سوابق را آنالیز کند و سمت و سوی آن را کشف نماید. پس از این مرحله، گوگل متناسب با جستجوهای شما، صفحات محتوایی خاصی را نمایش می‌دهد و باز هم ری اکشن شما را ارزیابی می‌کند تا به اطلاعات بیشتری دست پیدا کند.

به این ترتیب، در کم‌ترین زمان ممکن گوگل صدها صفحه مطابق با علایق شما پیشنهاد می‌دهد و روزانه جدیدترین اطلاعات منتشر شده در وب را به گوش‌تان می‌رساند. گوگل دیسکاور با دسترسی به موقعیت مکانی شما، این اطلاعات را طبقه بندی می‌کند و کاربردی‌ترین گزینه‌ها را برای‌تان به نمایش می‌گذارد. استفاده از این ابزار هوشمند در رشد وب سایت‌ها به شدت موثر است.

گوگل دیسکاور در تلفن همراه

این روزها کار اکثر ما به وسیله تلفن همراه انجام می‌شود و روزانه ده‌ها صفحه مختلف را جستجو می‌کنیم تا نیازهای روزانه‌مان را پاسخ دهیم. به همین دلیل، گوگل دیسکاور می‌تواند ابزاری کاربردی در تلفن همراه ما باشد. معمولا به طور اتوماتیک، در تمامی پلت فرم های تلفن همراه از iOS گرفته تا Android، گوگل دیسکاور نصب می‌شود. استفاده از این ابزار کاربردی، برای شما شرایطی را فراهم می‌کند که بدون دردسر از مزایای آن استفاده کنید و به‌روز باشید. اگر به هر دلیلی اپلیکیشن google discover در تلفن همراه‌تان وجود نداشت، می‌توانید از طریق گوگل پلی یا اپ استور این اپلیکیشن را دانلود و استفاده کنید.

اهمیت گوگل دیسکاور برای سئو

یکی از امکانات گوگل برای دسترسی به اطلاعات روز، همین گوگل دیسکاور است. از طریق این ابزار می‌توانید صفحات به‌روز شده یا مطابق با سلیقه محتوایی خودتان را مشاهده کنید. بدیهی است که قرار گرفتن سایت در لیست کاربران مختلف شانس شما را برای دیده شدن افزایش می‌دهد. به همین دلیل، باید حتما حضور در این فضا را جدی بگیرید.

این ابزار امکانات لازم را فراهم می‌کند تا کاربرانی که با محتوای تولید شده شما احساس علاقه‌مندی بیشتری دارند، در گوگل دیسکاور آن را مشاهده کنند. به این ترتیب، شانس صفحه شما برای کلیک شدن و مشاهده، بیشتر از قبل خواهد شد. با چنین رویدادی، ترافیک زیادی به سمت سایت شما سرازیر می‌شود و همه چیز برای رشد سئو سایت فراهم می‌گردد.

داشتن ورودی از طریق دیسکاور تا حدی اهمیت دارد که در سرچ کنسول گوگل می‌توانید به راحتی تمام اطلاعات ورودی را مشاهده کنید و شاهد ارتقا رتبه سئو سایت‌تان باشید.

چگونگی مشاهده گزارشات گوگل دیسکاور

برای دیدن گزارشات گوگل دیسکاور هیچ نیازی به کار پیچیده ای نیست. اگر دغدغه‌مند در حوزه سئو سایت باشید، قطعا تنظیمات سرچ کنسول را برای دسترسی به ترافیک سایت و گزارشات آن انجام داده‌اید. در همین صفحه Search Console وارد شوید و از منوی سمت چپ گزینه Performance را باز نمایید و بر روی Discover کلیک کنید. از این طریق، به دیتای گزارش شده توسط سرچ کنسول دست پیدا می‌کنید. تعداد مجموع کلیک‌ بر روی سایت شما و ایمپرشن و CTR سایت در این بخش مشخص شده است.

چگونه به کمک گوگل دیسکاور، ورودی بگیریم؟

زمانی که متوجه ضرورت گرفتن ورودی از طریق گوگل دیسکاور شدید، قطعا یافتن راه‌کارهای عملی برای ورودی بیشتر اهمیت بالایی دارد. شاید تصور کنید که آگاهی داشتن از اصول تولید محتوا مبتنی بر سئو نمی‌تواند چندان تاثیری برای نمایش سایت شما در گوگل دیسکاور داشته باشید؛ اما واقعیت ماجرا چنین نیست.

چگونه به کمک گوگل دیسکاور، ورودی بگیریم؟
چگونه به کمک گوگل دیسکاور، ورودی بگیریم؟

زمانی که شما بدانید راهکارهای بهبود سئو سایت کدامند و برای تقویت سایت‌تان در هر حوزه تلاش کنید، قطعا شرایطی را تجربه می‌کنید که به شدت شرایط‌تان را متحول می‌کند. پیدا کردن بهترین تکنیک‌های سئو می‌تواند شما را در نتایج جستجوی گوگل و دیسکاور گوگل نمایش دهد. به همین دلیل، تکنیک‌های ساده‌ای را در ادامه بررسی می‌کنیم که شرایط را برای موفقیت شما فراهم ‌کند.

1- کیفیت محتوای سایت را جدی بگیرید!

محتوا و کیفیت آن مهم‌ترین اصلی است که باید مدنظر قرار دهید. چگونگی تولید محتوا و درنظر گرفتن جزئیات آن مهم‌ترین موضوعی است که باید مدنظر قرار دهید. رعایت اصول سئو در محتوا و کیفیت عملکرد تیم تولید محتوا در این حوزه، موضوعی است که باید به آن توجه کنید. استفاده از کلمات کلیدی و رعایت چگالی آن نیز موضوعی است که می‌تواند در نتیجه اثرگذار باشد.

2- زیبایی بصری را مدنظر قرار دهید!

قبلا تنظیمات دیسکاور گوگل به گونه‌ای بود که تنها متن، مدنظر قرار می‌گرفت. اما این روزها متن محور بودن گوگل بیش از پیش تغییر کرده است و کیفیت بصری محتوا نیز مدنظر قرار می‌گیرد. به همین دلیل، باید حتما از جزئیاتی مثل اینفوگرافیک، ویدئو و عکس‌های مرتبط در محتوا استفاده کنید. این جزئیات در هر محتوا، توجه مخاطب را جلب کرده و شرایط را برای دیده شدن بیشتر و فیدبک کاربر فراهم می‌کند.

3- پرسونای مخاطب را بشناسید!

یکی از اقداماتی که در گرفتن ورودی از گوگل به سایت شما کمک می‌کند، شناخت پرسونای مخاطب است. شما باید به خوبی نیاز مخاطب را درک کرده و متناسب با همان نیاز، تولید محتوا کنید. زمانی که محتوای تولید شده شما به بهترین شکل ممکن مطابق با نیاز و دغدغه ارائه می‌شود، حس ارزش آفرینی از توجه به دغدغه مخاطبان می‌تواند در کارتان معجزه کند. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم با توجه به نوع مخاطب و عملکرد آن‌ها، اقدام به تولید محتوا کنید.

4- مقالات قبلی سایت را به‌روزرسانی کنید!

یکی از اقدامات مهمی که باید در راس فعالیت‌های سایت انجام دهید، به‌روزرسانی مقالات قبلی وب سایت است. گوگل نسبت به آپدیت مقالات بسیار هوشمندانه عمل می‌کند. یکی از روش‌های نمایش سایت به کاربران، ایجاد صفحه‌ای است که تاریخ به‌روزرسانی آن جدید است. به این ترتیب، گوگل دیسکاور صفحه به‌روزرسانی شده را نمایش می‌دهد.

5- جلب اعتماد مخاطب

به عنوان یک تکنیک همیشگی، باید جلب اعتماد مخاطب را مدنظر قرار دهید. شما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید بدون توجه به این موضوع، تولید محتوا کنید. برقراری ارتباط موثر با مخاطبان و جلب اعتماد آن‌ها اقدام مهمی است که می‌تواند در راه رشد و پیشرفت سایت شما موثر باشد. به همین دلیل، تحت هیچ شرایطی نمی‌توان بی‌توجه به این جزئیات، موفقیتی در سئو سایت و حتی گوگل دیسکاور کسب کرد. تنظیمات دیسکاور گوگل متناسب با همین نیازها اعمال شده است.

6- الگوریتم‌های گوگل را بشناسید!

یکی از روش‌هایی که می‌تواند بر روی بهبود سئو سایت اثرگذار باشد، شناخت الگوریتم‌های گوگل است. به این ترتیب، شانس بالایی دارید تا رشد و پیشرفت سایت تان را همسو با قوانین و چارچوب‌های جدید الگوریتم‌ها پیش ببرید. آپدیت الگوریتم‌ها شرایط را برای فعالیت سئو کلاه سفید و خاکستری فراهم می‌کند و تکنیک‌های کلاه سیاه را شامل جریمه و موارد این چنینی خواهد کرد. به همین دلیل، تولید محتوا مطابق با جدیدترین الگوریتم‌های گوگل، شانس بالایی برای دیده شدن سایت‌تان در گوگل دیسکاور فراهم می‌کند.

چگونگی نمایش سایت در گوگل دیسکاور

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنظیمات دیسکاور گوگل بسیار پیچیده است و باید برای نمایش سایت در آن، اقدامات ویژه‌ای انجام شود. اما بهتر است بدانید که گوگل دیسکاور به همان تکنیک‌های سئو سایت توجه می‌کند. برای گوگل تفاوتی ندارد که از سایت ساز آنلاین استفاده می‌کنید یا صفر تا صد سایت‌تان برنامه نویسی شده است! آنچه اهمیت دارد درنظر گرفتن قوانین سئو سایت و کیفیت تولید محتوا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!