نکات آموزشی

نشانه های زمان به‌روزرسانی وب سایت

وب سایت‌ها بخش مهمی از کسب و کارهای امروزی را تشکیل می‌دهند. عملکرد وب سایت یک ویترین عالی از وضعیت یک کسب و کار است. به همین دلیل، باید رسیدگی، بروزرسانی و رشد در پروسه طراحی و پیاده‌سازی سایت پیش‌بینی شده باشد. زمانی که یک سایت را طراحی می‌کنید، قطعا امکان استفاده از آن به مدت 20 سال را نخواهید داشت! شما باید با توجه به نشانه آپدیت سایت برای اعمال تغییرات اقدام کنید. زمان بروزرسانی وب سایت با نشانه‌هایی خودنمایی می‌کند و شما با نگاهی هوشمندانه باید پیش از بروز مشکلات جدی، نسبت به آپدیت سایت اقدامات لازم را انجام دهید.

اگر برایتان جالب است که در خصوص آپدیت سایت و زمان بروزرسانی وب سایت بیشتر بدانید، تا پایان همراه ما باشید!

زمان بروزرسانی وب سایت چه زمانی است؟

وقتی سایت در دسترس قرار می‌گیرد و تعداد بازدید مشخصی را در طول روز تجربه می‌کند، خیالتان بابت مراحل اولیه رشد آن راحت می‌شود. اما بهتر است بدانید که فقط تا یک مدت مشخص می‌توانید از سایت اولیه استفاده کنید و باید خیلی سریع پس از مشاهده نشانه‌های زمان بروز رسانی وب سایت، نسبت به تغییرات و آپدیت کردن آن دست به کار شوید. پس آشنایی با این نشانه‌ها و بررسی روزانه و هفتگی سایت به شما کمک می‌کند تا بهترین زمان بروزرسانی وب سایت را کشف کنید و برای آن برنامه ریزی نمایید.

نشانه های آپدیت سایت را بشناسید!

درک عمیق از نشانه آپدیت سایت به شما کمک می‌کند تا پیوسته خلاقانه به جزئیات نگاه کنید. پیدا کردن بهترین زمان بروزرسانی وب سایت کمک می‌کند تا برای آن برنامه‌ریزی کنید و بودجه لازم جهت اعمال تغییرات و رشد سایت را تامین نمایید. در ادامه به این نشانه‌ها اشاره می‌کنیم تا آگاهانه اطلاعات کسب کنید.

1- وب سایت موبایل فرندلی نیست!

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که نشان می‌دهد سایت شما نیازمند تغییرات گسترده‌ای است، عدم طراحی آن برای کاربران موبایلی است. این روزها بسیاری از کاربران وب سایت‌ها از طریق موبایل اقدام به جستجو و بررسی سایت می‌کنند.

به همین دلیل، باید طراحی مطابق با محدودیت‌های موجود در موبایل انجام شود تا کاربران به راحتی امکان استفاده از سایت را داشته باشند. اگر وب سایت شما طراحی ریسپانسیو نداشته باشد، قطعا طیف گسترده‌ای از کاربران را از دست خواهید داد.

2- تجربه کاربری سایت چگونه است!

زمان بروزرسانی وب سایت وقتی است که تجربه کاربری در سایت شما ضعیف باشد. طراحی تجربه کاربری یا UX یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی و پیاده سازی وب سایت است. امکان دسترسی عالی به تمام اطلاعات، درک نیاز کاربر و طراحی مطابق با همان نیاز از جمله ضروری‌ترین پارامترهایی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. ایجاد فضایی کاربردی برای دسترسی عالی به تمام صفحات مطابق با نیازهای لحظه‌ای همگی از جمله پارامترهای مورد نیاز کاربر است.

اگر در سایت شما دکمه‌ها و لینک‌های درستی طراحی نشده باشد و کاربر در سایت‌تان سردرگم باشد، قطعا نیاز دارید تا برای آپدیت سایت اقدام کنید. زمان بروزرسانی وب سایت دقیقا مطابق با همین نیازها و در جهت رفع آن مشخص می‌شود.

3- کندی وب سایت

یکی از دلایلی که ضرورت بروزرسانی سایت را ایجاد می‌کند، کندی وب سایت است. زمانی که وب سایت شما کند عمل کند، قطعا نیاز دارید تا نسبت به برنامه‌ریزی آن اقدام کنید و سبک طراحی را تغییر دهید. هرچند یافتن علت کندی سایت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید.

کندی سایت به دلیل حجم بالای اطلاعات که بهینه نیست رخ می‌دهد. این مشکل گاهی به دلیل عکس‌های پرحجم، کدنویسی غیرحرفه‌ای، عدم بهینه سازی سایت و ازدیاد فایل‌های جاوا اسکریپت و CSS رخ می‌دهد. به همین دلیل، باید حتما سایت‌تان را از این دید نگاه کنید و برای بهینه سازی آن برنامه‌ریزی نمایید. یادتان باشد که کندی وب سایت می‌تواند در رتبه سایت موتورهای جستجو نیز موثر باشد.

4- بهینه نبودن سایت برای موتورهای جستجوگر

چیزی که تعیین کننده تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما است، بهینه بودن آن است. سایت‌تان باید حتما برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده باشد. پارامترهایی مثل سرعت لود وب سایت، لینک دهی و پارامترهای این‌چنینی همگی در بهینه سازی سایت موثر هستند.

شما باید با مانیتورینگ جزئیات هر سایت از نظر سئو، تلاش کنید تا نسبت به بهینه سازی آن اقدام کنید. مانیتورینگ می‌تواند به شکلی مطلوب مشکلات سایت را نشان دهد تا برای اصلاح و رفع آن اقدام کنید. عدم بهینه سازی، اصلی‌ترین نشانه آپدیت سایت است.

5- طراحی وب سایت مطابق با تکنولوژی روز نباشد!

زمانی می‌توانید متوجه ضرورت آپدیت سایت شوید که طراحی سایت‌تان با تکنولوژی‌های گذشته انجام شده باشد. عدم به‌روز بودن وب سایت و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه وب موجب می‌شود تا کارایی سایت به مرور کاهش یابد.

طراحی وب سایت با جدیدترین زبان‌های برنامه نویسی تحت وب اهمیت زیادی دارد. با درک اشتباهات رایج در طراحی سایت می‌توانید زمان بروزرسانی وب سایت بسیار هوشمندانه عمل کنید و بالاترین کیفیت از آن را شاهد باشید.

6- تصاویر گم شده و لینک های شکسته در سایت

یکی از بدترین مشکلاتی که در وب سایت می‌تواند موجب اختلال باشد و سئو آن را ضعیف کند، تصاویر گم شده و پاک شده در وب سایت است. در این شرایط شما صفحات مختلفی دارید که عکس‌های مدنظرتان از آن پاک شده است. گاهی نیز لینک‌دهی در وب سایت انجام می‌شود اما به دلیل تغییر آدرس لینک‌ها، اختلالات زیادی رقم می‌خورد. لینک‌های شکسته یکی از پارامترهای مهم در کاهش رتبه سئو وب سایت است و می‌تواند نشانه آپدیت سایت باشد. هدایت کاربران به صفحه 404 اصلی‌ترین دلیل انجام بروزرسانی در سایت است. اگر نمی‌دانید که صفحه 404 چیست، حتما مقاله همه چیز درباره ارور 404 را بخوانید.

7- رابط کاربری ضعیف در وب سایت

به عنوان یک نشانه آپدیت سایت می‌توان به رابط کاربری ضعیف یا همان UI ضعیف اشاره کرد. وقتی رابط کاربری وب سایت شما مطلوب نباشد، کاربران به راحتی نمی‌توانند از آن استفاده کنند و ارتباط خوبی با وب سایت‌تان برقرار نمایند.

رابط کاربری یک از اصلی‌ترین پارامترهایی است که می‌تواند کاربران را در وب سایت حفظ کند و شانس شما را برای دیده شدن افزایش دهد. زمانی که رابط کاربری ضعیف باشد، قطعا نیاز دارید تا سایت را بروزرسانی کنید و از طریق ریدیزاین همه چیز را بار دیگر مطابق با نیاز کاربران و شناخت پرسونای مخاطب برنامه ریزی کنید. طراح رابط کاربری یک تخصص ویژه است که در این بخش باید از او کمک بگیرید.

8- کاهش ترافیک سایت آمار ضعیف بازدید

شما به عنوان فردی متخصص در زمینه مدیریت وب سایت و سئو آن، باید حتما نسبت به بررسی و مانیتورینگ شرایط سئو سایت و بازدید آن اقدام کنید. هر زمان به دلیل ناشناخته ترافیک سایت کاهش پیدا کند و آمار بازدید آن ضعیف شود، باید به دنبال دلیل باشید.

کشف علت اصلی این مشکل کمک می‌کند تا نگاه هوشمندانه شما همه چیز را مدیریت کند و با طراحی مجدد سایت، شانس دیده شدن را پیدا کنید. زمان بروزرسانی وب سایت معمولا با همین علائم مشخص می‌شود.

خلاصه مطلب

کشف بهترین زمان بروزرسانی سایت کمک می‌کند تا ضمن تامین بودجه مورد نیاز، اقدامی به موقع انجام دهید. نشانه آپدیت سایت معمولا بسیار واضح است و تنها با بررسی نکاتی که در بالا اشاره شد، می‌توان اقدام مناسبی انجام داد. استفاده از سایت ساز آنلاین می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و زمان طراحی و پیاده‌سازی موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − نه =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!