رتبه بندی و موتورهای جستجونکات آموزشی

با متا تگ های موثر در سئوی سایت آشنا شوید!

به زبان ساده، متا تگ های سئو، کلمات کلیدی و عبارات کوتاهی هستند که محتوای صفحه وب‌سایت شما را توصیف می‌کنند. شما برای بهینه‌سازی صفحه وب‌سایت خود در موتورهای جستجوگر به متا‌تگ نیاز دارید تا به جستجوگرها کمک کند که وب‌سایت شما را بفهمند و دسته‌بندی کنند.

متا تگ‌ها در حالت کلی، برای بازدیدکنندگان وب‌سایت شما غیر قابل دید هستند، اما در کد وب‌سایت شما نشان داده می‌شوند. استفاده از آن‌ها در راستای مدیریت استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی و افزایش میزان بازدیدکنندگان سایت شما از ضروری‌ترین موارد به شمار می‌روند.

دلیل حائز اهمیت بودن استفاده از تگ های مؤثر در سئوی سایت، این است که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا وب‌سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند. جستجوگران عنوان و توضیحات متا شما را در SERP مشاهده کرده و در صورت مرتبط و مفید بودن محتوای وب‌سایت، به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

اگر قصد دارید اطلاعاتی کامل و جامع در رابطه با متا تگ های سئو و تگ های مؤثر در سئوی سایت کسب کنید، پیشنهاد می‌شود به مطالعه این محتوا بپردازید تا مفیدترین و جدیدترین اطلاعات در اختیارتان قرار گیرد.

بررسی انواع متا تگ های مؤثر در سئوی سایت

مطالب و موارد مختلفی وجود دارند که در مورد وب‌سایت شما اطلاعاتی به موتورهای جستجوگر ارائه می‌کنند؛ بنابراین، چندین نوع متا تگ وجود دارد که به سئو سایت کمک کرده و به شناسایی اهداف شما و معرفی آن به کاربران می‌پردازد. در این بخش، به معرفی و بررسی مهم‌ترین متا تگ های مؤثر در سئوی سایت پرداخته شده است.

عنوان سئو: عنوان سئو در حالت کلی، بخشی از متا تگ‌های سایت نبوده و نقش نام و عنوان سایت را ایفا می‌کند. مانند عنوان یک کتاب یا یک فیلم، باید به موتورهای جستجو یک ایده کلی از موضوع صفحه شما بدهد. هر صفحه در وب‌سایت شما باید یک عنوان منحصربه‌فرد داشته باشد که حدود ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر بوده و نام سایت را در انتها ذکر کند. (یعنی عنوان similarweb)

توضیحات متا: این بخش از صفحه وب‌سایت که صرفا در صفحه نتایج جستجو برای کاربران نمایش داده می‌شود، جزئیات بیشتری را در مورد محتوای صفحه به کاربران ارائه می‌دهد.

توضیحات متا باید برای هر صفحه منحصربه‌فرد باشد، حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر داشته باشد. به عبارتی دیگر، توضیحات متا باید طوری نوشته شود که کاربر نسبت به وارد شدن و دنبال‌کردن وب‌سایت شما ترغیب شود.

متا تگ های سئو ربات: این تگ به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که آیا می‌خواهید این صفحه در نتایج جستجو نمایش داده شود یا خیر. به عنوان‌مثال، ممکن است بخواهید صفحه اصلی شما نمایش داده شود، اما صفحه‌ای با مضمون «متشکرم برای ثبت نام» باید noindex باشد (به این معنی که نمایش داده نمی‌شود).

متا تگ‌های Viewport : این تگ اندازه محتوای صفحه را به گوگل اطلاع می‌دهد. این نوع از متا تگ ها، از مهم‌ترین موارد در طراحی و مدیریت سایت به شمار می‌روند؛ چرا که بازدیدکنندگان وب‌سایت ممکن است از دستگاه‌های مختلف مانند رایانه یا تلفن همراه وارد سایت شما شوند. تعریف میدان دید به مرورگر اینترنت این اطلاعات را می‌دهد که چگونه صفحه را برای تجربه کاربری بهینه نمایش دهد.

تگ های Hreflang: این تگ زبان و کشور وب‌سایت شما را مشخص می‌کند. اگر مخاطب بین‌المللی دارید و می‌خواهید مردم در کشورهای مختلف وب‌سایت شما را به زبان مربوطه خود مشاهده کنند، این تگ از متا تگ های موثر در سئوی سایت شما به شمار خواهد رفت.

تگ های متعارف: این دسته از متا تگ های سئو منبع اصلی محتوای وب‌سایت را مشخص می‌کند. اگر محتوا چندین بار در صفحات گوگل نمایش داده می‌شود، باید به ذکر منبع اصلی سایت خود و محتوای درج شده در آن بپردازید. استفاده از تگ‌های متعارف می‌تواند مشکلات SEO که ممکن است در صورت وجود محتوای تکراری در موتورهای جستجوگر به وجود آیند را برطرف کند.

تگ‌های نمودار باز: به احتمال زیاد برایتان حائز اهمیت است که وب‌سایت شما در رسانه‌های اجتماعی چگونه به نمایش درمی‌آید؟ تصویر نمایش داده شده، عنوان و توضیحات همگی به عنوان متا تگ گراف باز در کد HTML وب سایت شما اعمال می شوند.

کلمات کلیدی متا: تگ‌های کلمات کلیدی متا، به‌طورکلی، باید لیستی از اصطلاحات و عباراتی باشند که صفحه خود را برای آنها بهینه‌سازی می‌کنید. می‌توانید کلمات کلیدی متا خود را به گوگل اضافه کنید، اما همه موتورهای جستجو آنها را اسکن نمی‌کنند؛ چرا که این دسته از کلمات از قبل باید در عنوان و توضیحات وب‌سایت شما بکار روند. توصیه فعلی این است که تگ کلمات کلیدی متا را به‌روزرسانی نکنید.

تگ متای متن جایگزین: کلمات کلیدی را در این متا تگ برای توصیف تصاویر به وب سایت خود اضافه کنید تا هم برای موتورهای جستجو و هم برای افراد کم بینا در دسترس باشد. در این بخش از کلمات و عباراتی استفاده کنید که تصاویر را به‌طور کامل توضیح دهد.

تأثیر متا تگ ها در سئوی سایت چیست؟

SEO یا بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر فرآیندی است که پس از اعمال آن در محتوا و وب‌سایت خود می‌توانید مطمئن شوید که وب‌سایت شما در موتورهای جستجوگر به راحتی قابل اسکن و نمایش است.

در طراحی و مدیریت وب‌سایت و رعایت اصول سئو اساسی‌ترین مشکل این است که میلیاردها وب‌سایت در وب و موتورهای جستجوگر وجود دارند که در حوزه‌‌های فعالیت خود با هزاران وب‌سایت دیگر به رقابت می‌پردازند. برای شکست دادن رقبای خود، به یک استراتژی سئو با متا تگ‌های اصولی نیاز خواهید داشت.

متا تگ‌ها در حالت کلی CliffsNotes وب‌سایت شما هستند. گوگل نمی‌تواند کل متن وب‌سایت شما را بخواند و تجزیه و تحلیل کند. ازاین‌رو، با نوشتن CliffsNotes می‌توانید تعیین کنید که کلمات کلیدی شما کدام موارد هستند. در این صورت موتورهای جستجوگر نتایجی را ارائه خواهند داد که مربوط به کاربران است و آنها می‌توانند به‌راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

حذف یا تغییر تگ عنوان وب‌سایت از طریق گوگل به طور خودکار

طی طراحی و راه‌اندازی سایت، شما با استفاده از عنوان به جذب مخاطب می‌پردازید که در این حین احتمال دارد گوگل به طور خودکار عنوان شما را حذف یا تغییر دهد. در این صورت، نیازی به نگرانی نیست؛ چرا که گوگل می‌خواهد مطمئن شود که عناوین 100٪ با محتوای فهرست شده در صفحه وب‌سایت‌ها مرتبط هستند. اگر در مورد عنوان شما شک یا ابهامی وجود داشته باشد، گوگل از متن استفاده شده در محتوای وب‌سایت برای عنوان استفاده خواهد کرد.

در صورت تغییر متا تگ های موثر در سئوی سایت از طریق گوگل چه باید کرد؟

در برخی موارد احتمال دارد گوگل به طور خودکار علاوه بر تغییر عنوان سئو سایت‌ به تغییر متای وب‌سایت نیز بپردازد. در این صورت، اگر با متای درج شده توسط گوگل موافق نیستید، می‌توانید با پشت سر گذاشتن موارد ذکر شده در زیر نسبت به تغییر متا تگ های سئو وب‌سایت خود اقدام کنید:

کوتاه کردن متای وب‌سایت

ممکن است بخواهید همه چیز را در مورد وب‌سایت خود در عنوان متا توضیح دهید، اما در صورت استفاده از کاراکترهای زیاد گوگل قادر به خواندن و شناسایی متن نوشته شده نخواهد بود. در حالت کلی اگر می‌خواهید به نوشتن بهترین متن برای متای سایت خود بپردازید، باید توضیحی مختصر در رابطه با موضوع سایت خود در حد 160 کاراکتر را به این بخش اضافه کنید. رعایت این مورد این اطمینان را به شما می‌دهد که عنوان متا تگ سئوی شما مختصر، مرتبط، بهینه شده و قابل نمایش و ظاهر شدن در صفحه نتایج موتورهای جستجوگر خواهد بود.

عدم استفاده از کلمات تکراری

در این بخش باید توجه داشته باشید که از عناوین، کلمات یا جملاتی که در متن محتوای خود نوشته‌اید، استفاده نکنید. چراکه عدم رعایت این مورد می‌تواند به سئوی وب‌سایت شما آسیب‌زده و باعث شود تا گوگل وب‌سایت شما را نادیده بگیرد. در این راستا مطمئن شوید که عنوان متای شما تکراری نیست و هر کلمه مبنی بر هدفی نوشته شده است.

در این محتوا به بررسی متا تگ های موثر در سئوی سایت و همچنین، مهم‌ترین موارد در اعمال متا تگ های سئو در راستای ارتقا کیفیت و رتبه سایت پرداخته شد. اگر در وهله راه‌اندازی وب‌سایت هستید یا در این حوزه فعالیت دارید، می‌توانید پس از مطالعه این محتوا  بدون شک، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجوگر ارتقا دهید. همچنین، در صورت بروز هر گونه ابهام یا سوالی در این رابطه، می‌توانید با کارشناسان مجموعه سایت ساز و فروشگاه ساز آنلاین رایو ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

مهم‌ترین متا تگ های موثر در سئو سایت کدام‌‌اند؟

تگ عنوان: عنوان یک صفحه موضوع محتوای وب‌سایت را مشخص می‌کند. این عنوان صفحه‌ای است که گوگل در نتایج جستجو نشان می‌دهد. توضیحات متا: به‌سادگی موضوع محتوای صفحه وب‌سایت شما را برای کاربران توصیف می‌کند.

آیا باید در متا تگ و عنوان سئوی سایت از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

بله؛ باید از کلمات کلیدی در متا تگ های سئو و عنوان سئوی سایت استفاده کرد تا حین جستجوی کاربران صفحه وب‌سایت شما برای کاربران نمایش داده شود.

آیا استفاده از متا تگ در سئو تاثیرگذار است؟

بله؛ متا تگ های سئو نقشی اساسی در راستای دسته‌بندی وب‌سایت‌ها برعهده دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!