نکات آموزشی

ویژگی یک طراحی سایت خوب چیست؟

ویژگی یک طراحی سایت خوب زمانی اتفاق می‌افتد که تمامی اصول طراحی سایت حرفه ای در هنگام درست کردن سایت رعایت شده و وب سایت شما توانایی بر قراری ارتباط موثر در هر دو زمینه تجربه کاربری و رابط کاربری را داشته باشد.

طراحی سایت حرفه ای و  چگونگی درست کردن سایت در دو دهه گذشته بسیار تغییر کرده است. در گذشته تنها طراحی وب سایت استاتیک وجود داشت اما به مرور زمان طراحی پویا یا داینامیک کاملا جایگزین آن شد و موارد جدیدی از ویژگی یک طراحی سایت خوب را معرفی کرد.

یک وب سایت نقطه شروع استراتژی بازایابی اینترنتی است. به همین دلیل است کهویژگی یک طراحی سایت خوب همانی است که مطابق با اهداف و مخاطبان مورد نظر شما طراحی شده باشد.

ویژگی های یک طراحی سایت خوب و موفق کدامند؟

بسته به بودجه و الزامات وب سایت شما همیشه دو گزینه اصلی برای طراحی سایت حرفه ای وجود دارد. برای درست کردن سایت می توانید یک پوسته یا قالب سایت را انتخاب کنید و آن را بنا به خواسته ی خود تغییر دهید یا یک طرح را از ابتدا ایجاد کنید.

قطعا درست کردن سایت از پایه نیاز به زمان، مهارت و سرمایه گذاری بیشتری دارد. اما استفاده از یک سایت ساز رایگان مانند سایت ساز رایو علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه؛ امکانات بسیار گسترده ای را برای طراحی سایت حرفه ای در اختیار شما قرار خواهد داد.

امروزه وب سایت باید پویا باشد، به عبارت دیگر، باید در CMS (سیستم مدیریت محتوا)، مانند وردپرس، جوملا و غیره توسعه یابد. بنابراین، هر صفحه وب باید مطابق قوانین سئو و بهینه سازی سایت باشد، به علاوه عناصر پویا مانند رسانه های اجتماعی، و صفحات وبلاگ نیز از الزامات و ویژگی یک طراحی سایت خوب محسوب می‌شود. رایو برای ساخت سایت از تمامی این امکانات بهره می‌گیرد.

در نهایت، چند ویژگی کلیدی برای رسیدن به بهترین طراحی سایت وجود دارد که شما را در بهترین حالت نمایش می‌دهند، بازدیدکنندگان را به ماندن در وب سایت شما ترغیب می‌کنند و در نتیجه سبب افزایش مشتری خواهند شد.

لوگو و نام تجاری

طراحی لوگو نقطه شروع ایجاد نام تجاری است. موقعیت لوگو در یک وب سایت تاثیری ناخودآگاه بر بازدیدکنندگان وب سایت دارد. یک ایده برای رعایت ویژگی یک طراحی سایت خوب آن است که لوگو را در چندین مکان مختلف در صفحه اصلی قرار دهید. این به بازدیدکنندگان کمک میکند برند شما را حفظ کنند و در هر جای دیگری نیز آن را تشخیص دهند.

طراحی ساده و جریان اطلاعات

اگر چه اصالت و خلاقیت دو عنصر بسیار مهم هستند و شما قطعا نمی خواهید یک وب سایت خسته کننده ایجاد کنید؛ اما پیچیدگی و شلوغی بیش از حد نیز آزار دهنده خواهد بود.

مطالعات ردیابی چشم نشان می‌دهد که خوانندگان صفحات وب را از بالا به پایین و از چپ به راست اسکن می‌کنند که این مورد به عنوان الگوی F شناخته می‌شود.

با توجه به این الگو می‌توانید از سلسله مراتب بصری برای اطلاعات استفاده کنید و بازدیدکننده را به مهمترین عناوین و قسمت های سایت مانند ثبت نام، اطلاعات تماس، صفحات محصول و غیره هدایت نمایید.

طراحی ریسپانسیو و دسترسی آسان

طراحی سایت ریسپانسیو یک بخش اجتناب ناپذیر از ویژگی یک طراحی سایت خوب است. بسیاری از بازدیدکنندگان شما صفحات وب را باگوشی های هوشمند و تبلت باز می‌کنند. بنابراین، وب سایت شما باید قابلیت دسترسی در دستگاه تلفن همراه و کامپیوتر را داشته باشد.

طراحی ریسپانسیو به این معنی است که صفحه وب توانایی انطباق با اندازه های مختلف صفحه نمایش دستگاه را داشته باشد.

برای ریسپانسیو بودن باید چند اصل مهم طراحی سایت حرفه ای را رعایت کنید:

  • اجتناب از تصاویر بسیار بزرگ
  • استفاده از عناصر بصری مناسب
  • تعادل در استفاده از متن و تصاویر
  • فونت های خوانا و مناسب موضوع

اگر بخواهیم به صورت اجمالی ویژگی های یک طراحی وب‌سایت خوب را بررسی کنیم، شامل موارد زیر می‌شود:

  1. قابلیت استفاده و دسترسی آسان: کاربر باید به راحتی بتواند از سایت استفاده کند و به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند.
  2. زیبایی و طراحی جذاب: طراحی باید مدرن و جذاب باشد تا توجه کاربر را جلب کند.
  3. بارگذاری سریع: سرعت بارگذاری صفحات بسیار مهم است تا کاربر نسبت به وب‌سایت صبور بماند.
  4. سازگاری با دستگاه‌های مختلف: سایت باید به خوبی در کامپیوترها، تبلت‌ها و تلفن‌های همراه نمایش داده شود.
  5. استفاده از الگوهای طراحی شناخته شده: از الگوها و عناصر طراحی که کاربران با آن‌ها آشنا هستند، استفاده کنید.
  6. SEO Friendly: کدنویسی و طراحی باید به گونه‌ای باشد که به بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) کمک کند.
  7. امنیت: اطمینان از امنیت داده‌ها و اطلاعات کاربران.
  8. قابلیت توسعه و به‌روزرسانی: طراحی باید به گونه‌ای باشد که در آینده قابل تغییر و به‌روزرسانی است.
  9. تعاملی و پاسخگو: از انیمیشن‌ها، ترانزیشن‌ها و افکت‌های بصری به شکل مناسب استفاده کنید تا تجربه کاربری را ارتقا دهید.
  10. محتوای مرتبط و کیفیت بالا: محتوا باید ارزشمند، به‌روز و مرتبط با نیاز کاربر باشد.

در اینجا فقط یک لیست کلی از را ارائه کردیم، اما باید بدانید که ویژگی‌های یک طراحی وب‌سایت موفقیت‌آمیز، بسته به نوع و هدف سایت می‌تواند متفاوت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!