طراحی تجربه کاربری و طراحی رابط کاربریطراحی سایت

ریدیزاین سایت چیست و چه زمانی انجام می‌شود؟

اهمیت طراحی و پیاده سازی سایت برای کسب پوشیده نیست، در این دوره از زندگی، کسب و کارها وابسته به تکنولوژی و نیاز مشتری هستند. در واقع، باید مطابق با تغییرات روز دنیا تغییراتی داشته باشند. به همین دلیل، ریدیزاین سایت یا بازطراحی وب سایت یکی از نیازهای مهم هر کسب و کار است. این کار باید در زمان مشخص و مناسب انجام شود تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

اگر شما نیز دغدغه ریدیزاین سایت دارید یا قصد دارید بهترین زمان برای باز طراحی وب سایت خودتان را کشف کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ریدیزاین سایت چیست؟

ابتدا بهتر است بدانید ریدیزاین سایت چیست و چرا باید ریدیزاین سایت انجام شود. زمانی که یک وب سایت برای اولین بار طراحی و پیاده سازی می‌شود، ایده‌های خام در ذهن صاحب آن تبدیل به کدنویسی وب سایت می‌شود.

معمولا تجربه کاربری و بررسی بازخورد آن می‌تواند اصلی‌ترین انگیزه برای شروع یک ریدیزاین باشد. معمولا پس از گذشت چند سال از فعالیت یک وب سایت، متوجه بسیاری از نکات و ملزومات مورد نیاز آن می‌شوید. به طوری که تجربه کاربران برایتان بازگوکننده نوعی خدمات و روال در سایت است که نیاز به پیاده سازی آن دارید.

در این شرایط بهترین تصمیم ریدیزاین سایت یا طراحی مجدد آن است. برای ریدیزاین باید نیازسنجی دقیقی از مخاطب انجام شود و مطابق با تمامی بازخوردهای بررسی شده، طراحی سایت جدید انجام شود. گاهی این تغییرات آن‌قدر زیاد است که ناچار هستید تمام طراحی وب سایت‌تان را عوض کنید و همه چیز را، از بنیان رشد دهید. این اقدامات، تمام چیزی است که در ریدیزاین سایت شاهد آن هستیم.

بهترین زمان برای باز طراحی وب سایت

شما به عنوان صاحب کسب و کار یا دغدغه‌مند در حوزه ریدیزاین سایت، باید زمان مناسب برای انجام آن را بدانید. درک بهترین زمان برای شروع بازطراحی می‌تواند دید بهتری به شما ارائه کند.

بهترین زمان برای باز طراحی وب سایت
بهترین زمان برای باز طراحی وب سایت

در ادامه به پارامترهای مهم برای شروع ریدیزاین سایت اشاره می‌کنیم:

1- افزایش بودجه برای طراحی سایت

معمولا در ابتدای کار همه چیز محدود است و طراحی باید مطابق با همین محدودیت‌ها انجام شود. به همین دلیل، کاملا طبیعی است که از ارائه برخی امکانات در وب سایت چشم پوشی شود و همه چیز برای فاز ابتدایی سایت طراحی و پیاده سازی گردد.

پس از گذشت زمان و افزایش بازدهی وب سایت، بازطراحی آن بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید؛ چرا که این بار برای یک رسانه مهم و کلیدی سرمایه گذاری می‌کنید که سوددهی آن برایتان بدیهی است و می‌توانید طراحی سایت حرفه ای را رقم بزنید. پس افزایش بودجه دلیلی برای شروع ریدیزاین سایت است.

2- کاهش سرعت و کارایی سایت

یکی از دلایل اصلی برای تصمیم به ریدیزاین سایت، کاهش سرعت و کارایی آن در مقابل تعداد افراد مخاطب است. در واقع، زمانی که سایت شما گسترش پیدا می‌کند و مخاطبان متعددی روزانه برای بازدید از آن مراجعه می‌کنند، قدرت سایت اهمیت بالایی دارد. اگر نتوانید سرعت مناسب و کارایی خوبی ارائه کنید، نه تنها از سوی کاربران بلکه از سوی موتورهای جستجو نیز، جریمه می‌شوید. پس رفع باگ‌های سیستمی و بهبود سرعت و کارایی انگیزه خوبی جهت شروع بازطراحی وب سایت است.

3- تغییر اهداف کسب و کار

پویایی کسب و کارها و تغییرات اهداف سازمانی آن‌ها موضوع مهمی است. پس از گذشت مدت زمانی از شروع هر کسب و کار، تغییر اهداف انجام می‌شود تا عملکرد سازمان، بهینه‌تر ادامه پیدا کند. در این زمان معمولا عملکرد وب سایت نیز، باید مطابق با این تغییرات طراحی شود. به همین دلیل، یکی از علل شروع ریدیزاین سایت، تغییر اهداف و هویت فعالیت هر سازمان، برند یا کسب و کار است.

4- ورود تکنولوژی‌های جدید

همان‌طور که می‌دانید، هر روز تکنولوژی‌های طراحی و پیاده سازی وب سایت تغییر می‌کند. بهبود کارایی و عملکرد وب سایت‌ها با همین تغییرات پیاده سازی می‌شوند؛ پس بدیهی است که ضرورت بازطراحی وب سایت پس از این تغییرات احساس شود؛ چرا که اکثر کسب و کارهای بزرگ، اقدام به همسو شدن با تکنولوژی می‌کنند و کارایی وب سایت را افزایش می‌دهند. هر گونه بی‌توجهی در این زمینه می‌تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد؛ چرا که کاربران و موتورهای جستجو به خوبی متوجه قدیمی بودن کدنویسی، سرعت پایین و نبود امکانات جدید در وب سایت‌تان می‌شوند. پس می‌توان نتیجه گرفت که بازطراحی تنها یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی است که باید در زمان خود انجام شود.

انواع باز طراحی وب سایت
انواع باز طراحی وب سایت

انواع باز طراحی وب سایت را بشناسید!

زمانی که تصمیم به طراحی و پیاده سازی مجدد وب سایت می‌گیرید، باید بدانید که قصدتان چیست و تغییرات در چه حوزه‌ای بیشتر مدنظر است. ریدیزاین سایت با انگیزه‌های مختلفی اتفاق می‌افتد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

1- ریدیزاین جهت بهبود تجربه کاربری

تجربه کاربری تعیین کننده شروع ریدیزاین سایت است؛ چرا که کاربران، اصلی‌ترین هدف سازمانی هر برند و کسب و کاری هستند. بررسی رضایت، پیشنهادات، احساسات و نیازهای کاربران انگیزه شروع یک بازطراحی وب سایت موفقیت آمیز است.

2- ریدیزاین جهت برندسازی

زمانی که تغییراتی در کسب و کارها صورت می‌گیرد، اهداف آن‌ها دچار تغییر می‌شود و گاهی تغییرات در ماهیت سازمانی، لوگو و این جزییات نیز اعمال می‌شود. تغییر استایل یک وب سایت نیز می‌تواند انگیزه این ریدیزاین باشد.

3-ریدیزاین در جهت موبایل فرندلی بودن

پارامتر مهم موبایل فرندلی بودن وب سایت توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می‌گیرد. به همین دلیل، تمامی وب سایت‌ها باید دارای قابلیت نمایش ریسپانسیو یا موبایل فرندلی باشند.

خلاصه مطلب

اگر شما نیز دغدغه ریدیزاین سایت دارید و قصد دارید برای آن اقدام کنید، باید پارامترهای مهم برای شروع این کار را بشناسید و بهترین زمان ریدیزاین سایت را تشخیص دهید.

 

سوالات متداول برای ریدیزاین سایت

آیا باز طراحی سایت زمان طولانی سایت را از دسترس خارج می‌کند؟

خیر، شما می‌توانید بدون از دسترس خارج کردن وب سایت، ریدیزاین سایت را انجام دهید و پس از پایان طراحی سایت جدید، نسخه آزمایشی را آپلود کنید.

آیا متخصصین خاصی برای ریدیزاین سایت وجود دارند؟

اعضا تیم سایت ساز آنلاین رایو به خوبی می‌توانند برای ریدیزاین و تغییرات مختلف در وب سایت‌تان، شما را همراهی کنند. کمک گرفتن از متخصصین توسعه دهنده وب برای این کار ضرروی است.

 آیا سایت قدیمی موجب گوگل پنالتی می‌شود؟

در مواردی که کدنویسی سایت دچار مشکل باشد و گوگل مکرر گزارشاتی مبنی بر نارضایتی کاربران، عدم علاقه‌مندی آن‌ها و کندی سایت یا اختلال در آن را مشاهده کند، گوگل پنالتی رخ می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!