رتبه بندی و موتورهای جستجومحتوای وب سایت

چگونه مدت زمان حضور کاربر در سایت را افزایش دهیم؟

در دنیای امروزی، دسترسی ما به دنیایی از اطلاعات، به‌وسیله وب سایت‌ها امکان‌پذیر است. همین موضوع ضرورت دارا بودن وب سایت برای هر کسب و کار را بیش از پیش ملموس کرده است. معمولا افراد برای خرید لوازم موردنیاز و استفاده از خدمات مختلف، سراغ وب سایت‌های مرتبط با نیازشان می‌روند.

نتایج جستجوهای گوگل، بخش مهمی از موفقیت وب سایت در جذب مخاطب را برعهده دارد. تامین محتوای حرفه‌ای سایت به همراه دانش استفاده از تکنیک‌های مختلف برای جذب و ماندگار کردن کاربران، همه و همه دست به دست هم می‌دهد تا وب سایتی موفق عمل کند. مدت زمان حضور کاربر در سایت، پارامتر مهمی است که در ارزیابی گوگل و اعتبارسنجی از سایت تاثیرگذار است. Dwell time اثر مستقیمی بر رتبه بندی گوگل دارد.

در ادامه به بررسی پارامترهای اثرگذار در مدت زمان حضور کاربر در سایت می‌پردازیم.

Dwell time چیست؟

Dwell time به مدت زمانی گفته می‌شود که یک کاربر بر روی یک صفحه وب باز می‌ماند. به عبارت دیگر، dwell time مربوط به مدت زمانی است که یک کاربر برای خواندن و مشاهده محتوای یک صفحه وب یا سایت صرف می‌کند.

در واقع، dwell time به عنوان یکی از معیارهای مهم سئو (SEO) در نظر گرفته می‌شود. موتورهای جستجو، از جمله گوگل، به دنبال ارائه محتوای باکیفیت و مفید برای کاربران هستند. بنابراین، مدت زمانی که یک کاربر بر روی یک صفحه وب یا سایت باز می‌ماند، می‌تواند به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در رتبه‌بندی صفحات در نتایج جستجو در گوگل محسوب شود.

با افزایش نرخ dwell time (به این معنا که کاربران بیشتری برای خواندن و مشاهده محتوای یک صفحه وب صرف می‌کنند)، گوگل ممکن است به این نتیجه برسد که محتوای ارائه شده برای کاربران مفید و جذاب است و بنابراین، رتبه آن صفحه در نتایج جستجو بهبود می‌یابد. در عین حال، اگر dwell time پایین باشد، یعنی کاربران به سرعت از صفحه خارج می‌شوند، گوگل ممکن است به این نتیجه برسد که محتوای صفحه برای کاربران جذاب نیست و رتبه آن در نتایج جستجو پایین‌تر می‌آید.

شاید شما نیز کنجکاو شده باشید که بدانید، Dwell time چیست که تا این اندازه برای وب سایت، حیاتی محسوب می‌شود. برای درک این موضوع باید بدانید که موتور جستجوگر گوگل، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین موتورهای جستجوی مردم جهان، برای آنالیز کیفیت هر وب سایت و رتبه بندی آن در موتورهای جستجو، الگوریتم خاصی دارد.

در الگوریتم گوگل هیچ تفاوتی ندارد که سایت شما با استفاده از سایت ساز و تکنیک‌های طراحی سایت ارزان ایجاد شده است یا خط به خط آن با هزینه گزاف و بدون استفاده از سایت ساز آنلاین نوشته شده است؛ گوگل پارامترهای دیگری را برای این رتبه بندی درنظر می‌گیرد. قوانین سئو تنها بخشی از این ماجرا است، پارامتر مهم دیگر، مدت زمان حضور کاربر در سایت یا Dwell Time است.

آیا می‌توان مدت زمان حضور کاربر در سایت را افزایش داد؟

اگر دارای وب سایت فعال باشید، شاید فکر کنید که به دلیل ساخت سایت و تامین محتوای آن در مدت طولانی و عدم دستیابی به نتیجه مورد نظر، دیگر امکان بهبود سایت را ندارید و نمی‌توانید در افزایش مدت زمان حضور هر کاربر در سایت موفق عمل کنید؛ اما بهتر است بدانید که این تصور کاملا اشتباه است، چرا که با استفاده از ترفندهای خاص و ساده، می‌توانید Dwell time کاربر را در سایت‌تان افزایش دهید و شاهد معجزه این پارامتر مهم از دید گوگل باشید.

چگونه می‌توان مدت زمان حضور کاربر در سایت را افزایش داد؟

معمولا برای طولانی‌تر شدن مدت زمان حضور کاربر در سایت، باید اقداماتی انجام دهید که به خوبی شاهد بهبود شرایط باشید. اگر شما نیز قصد دارید تا با تکنیک‌های ساده و کلیدی، مدت زمان حضور کاربر در سایت را افزایش دهید، در ادامه همراه ما باشید تا تکنیک‌های پربازده را برای این‌کار بیاموزید.

1- تولید محتوای باکیفیت

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که موجب افزایش مدت زمان حضور کاربران در سایت می‌شود، تولید محتوای باکیفیت و مطلوب برای سایت است. افراد علاقه‌مند به جستجوی مطالب مختلف، تنها در سایت‌هایی ماندگار هستند که مرتبط ترین مطلب را در خصوص عبارت سرچ شده ارائه می‌کنند.

در واقع، مطابق بودن کلمه کلیدی با موضوع مطلب و محتوای آن، موجب جذب بیشتر مخاطب می‌شود. درنظر داشته باشید که افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت، زمانی امکان‌پذیر است که چگالی کلمات کلیدی را در متن رعایت کرده باشید و محتوایی کاربرپسند تولید کرده باشید.

2- استفاده از عکس و اینفوگرافیک

یکی از جالب‌ترین تکنیک‌هایی که مدت زمان حضور کاربران در سایت را افزایش می‌دهد، درک اهمیت استفاده از عکس‌ها و اینفوگرافیک‌ در طراحی سایت است.

با اندکی خلاقیت و ساخت اینفوگرافیک می‌توانید کاربر را به سایت‌تان جذب کنید و وقت بیشتری از کاربر بگیرید تا محتوای بصری سایت را به خوبی در اختیار او قرار دهید.

همین افزایش مدت زمان ماندن کاربر در سایت، Dwell time را افزایش می‌دهد و شما را به عنوان یک سایت باکیفیت در جستجوهای گوگل، دارای اولویت می‌کند.

3- استفاده از محتوای ویدئویی

اگر جستجوگر باشید و در سایت‌های مختلف چرخی زده باشید، حتما با سایت‌هایی مواجه شده‌اید که علاوه‌بر محتوای متنی و تصویری، محتوای ویدئویی را نیز به سایت اضافه کرده‌اند. ویدئوها بهترین سطح برقراری ارتباط با کاربر را دارا هستند.

معمولا استفاده از ویدئوهای باکیفیت و خلاقانه، بهترین اثرگذاری را در افزایش زمان حضور کاربر در وبسایت دارد. پس سعی کنید با تولید محتوای باکیفیت، برای موضوعاتی که جستجوی زیادی دارند، محتوای ویدئویی تهیه کنید و در بهبود تایم حضور کاربر در سایت به خوبی عمل کنید.

4- تعاملی برخورد کنید!

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که موجب افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت می‌شود، برخورد تعاملی شما در محتوای ویدئویی، متنی و تصویری است.

کاربر زمانی که فقط شنونده باشد و هیچ عملکرد دیگری را از سوی سایت دریافت نکند، قطعا خیلی زود برای مشاهده سایت‌های دیگر، وب سایت شما را خواهد بست. اما در صورتی‌که برخورد شما با کاربران‌تان به‌صورت تعاملی باشد، قطعا می‌توانید خیلی موفق‌تر عمل کنید. کافی است، در انتهای نوشته یا ویدئوها از کاربر بخواهید تا تجربه خود را با شما در میان بگذارد و یا نظرش را در خصوص سوال شما در قسمت نظرات ثبت کند. درخواست تعامل هوشمندانه از کاربر، موجب می‌شود تا زمان بیشتری در سایت شما طی شود و Dwell time سایت به بهترین شکل ممکن افزایش پیدا کند.

5- لینک مقالات مرتبط

یکی از تکنیک‌های مهم در سئو سایت، استفاده از بک لینک‌های داخلی و خارجی است. ارزشمندی مطالب سایت معمولا به همین بک لینک‌های باکیفیت و هوشمندانه ارتباط دارد.

مدت زمان حضور کاربر در سایت، با استفاده از لینک‌های هوشمندانه و مرتبط افزایش پیدا می‌کند. در واقع، زمانی که شما موضوعی مرتبط با سئوی سایت مطالعه می‌کنید و در محتوای آن به ضرورت استفاده از تکنیک‌های سئو محتوا اشاره می‌شود، قطعا ذهن‌تان تشنه‌ کسب اطلاعات در خصوص این تکنیک‌ها خواهد شد. در این شرایط یک مدیر سایت حرفه‌ای، لینک مرتبط با همین موضوع را در متن اضافه می‌کند تا با استفاده از آن، در صفحات مختلف سایت گشت و گذار کنید و موجب بهبود رتبه Dwell time سایت شوید.

6- رابط کاربری قوی  وبسایت

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که سایت خاصی را باز کرده باشید و با دیدن محتوای نه چندان خوانا و تم سایت خسته کننده، فورا از آن خارج شده باشید. در چنین موقعیتی معمولا اولین پارامتر ظاهر سایت و نوشته است که موجب زده شدن شما و بستن سایت می‌گردد.

بدیهی است که چنین واکنشی از کاربران موجب کاهش مدت زمان حضور فرد در سایت خواهد شد. پس اگر مایل به افزایش Dwell time هستید، حتما رابط کاربری بصری خوبی ایجاد کنید.

استفاده از فونت‌ها، رنگ‌ها، تصاویر و تایتل‌ها موجب می‌شود تا نوشته شما جذاب‌تر به‌نظر برسد. پس سعی کنید اگر به مدت زمان حضور کاربران در سایت اهمیت می‌دهید، ظاهر سایت و محتوای سایت را جدی بگیرید.

7- خلاق باشید!

در نزدیکی های نوروز، حجم عظیمی از تبلیغات برای سایت‌های فروش آنلاین آغاز شده بود. در این میان، یکی از سایت‌ها بدون استفاده از بیلبوردهای گران قیمت و صرفا با استفاده از خلاقیت و تخفیف‌های خلاقانه، گام بزرگ و جهشی عجیب در بهبود رتبه سایت و فروش خود برداشت.

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، عملکرد این فروشگاه اینترنتی در روزهای اسفند موجب شد تا رتبه گوگل سایت بیش از پیش بهبود پیدا کند و سیر صعودی موفقی را در میان رقبای قوی در پیش بگیرد. این وب سایت با تهیه نسخه‌ای ساده از یک بازی، تمامی کاربران را به صفحه بازی جذب کرد. ارائه تخفیف براساس رتبه کسب شده در این بازی، موجب شد تا کاربران دقایق زیادی را در سایت بگذرانند و از دوستان‌شان برای شرکت در این مسابقه دعوت کنند تا مجدد امتیاز بیشتری از بازی و دفعات شرکت در آن کسب کنند.

همین اقدام خلاقانه موجب شد تا مدت زمان حضور کاربر در سایت به طرز عجیبی افزایش یابد و اثرگذاری این اقدام در مقایسه با سایر رقبا و هزینه‌های گزاف تبلیغات تلویزیونی، رپورتاژی و بیلبوردی، موفقیتی مطلوب برای این سایت فروش آنلاین به همراه داشت. پس سعی کنید برای بهبود Dwell time از کلیشه‌ها خارج شوید و خلاق عمل کنید.

8- از امکانات سایت هوشمندانه استفاده کنید!

امکانات سایت بخش مهمی در مدت زمان حضور کاربر در سایت محسوب می‌شود. درواقع اگر بخواهید Dwell time را افزایش دهید، باید بتوانید از امکاناتی مثل پاپ آپ‌، اسلایدر و موارد این‌چنینی، به خوبی و به جا استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از واکنش کاربر مشاهده کنید. امکانات سایت به شما اجازه می‌دهد تا کاربران را مدت زمان بیشتری در سایت‌تان حفظ کنید و با بهبود رتبه گوگل، مخاطبین بیشتری را به سایت‌تان جذب کنید و کاربر وفادار خلق کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!