امنیت سایت

10 ابزار برای ارزیابی امنیت سایت

ارزیابی امنیت سایت و تست نفوذ وب سایت به منظور بررسی مقاومت آن در برابر ویروس‌ها، بدافزارها و حملات سایبری حائز اهمیت است. تست نفوذ وب سایت، شبیه‌سازی یک حملۀ سایبری است. در ارزیابی امنیت سایت، آسیب‌پذیری وب‌سایت در برابر انواع خطراتی که تهدیدکنندۀ امنیت سیستم شما هستند، بررسی می‌شوند. در تست نفوذ وب سایت، کاربر خواهد توانست از امنیت سرورها، فضای وب، سرور میزبانی ایمیل و مواردی از این دست، اطلاع کسب کند.

امروزه وب‌سایت‌ها را می‌توان همچون همسایگانی دانست که بدون مرز در کنار یکدیگر سکنی گزیده‌اند. هرچه دیوارهای امنیتی این همسایگان قوی‌تر باشد، امکان نفوذ مهاجمان کمتر بوده و امنیت بیشتری از آن ناشی خواهد شد. نرم افزارهای متعددی برای ارزیابی امنیت سایت وجود دارند که با استفاده از آن‌ها خواهید توانست از این موارد آگاه شوید. با این مقاله از سایت ساز رایو همراه باشید.

ارزیابی امنیت سایت با مشهورترین ابزارهای دنیا

در هر سایتی ممکن است فایل‌ها و اطلاعات مخرب وجود داشته باشد. اگر این امکان را داشته باشیم که آن‌ها را با ابزارهای مناسب آن اسکن کنیم، تا حد زیادی از شر فایل‌های مخرب در امان خواهیم ماند. سوالات زیادی در این خصوص وجود دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود. هر یک از ابزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مزایای خاص خود را دارند. در ادامه با معرفی 10 مورد از ابزارهای ارزیابی امنیت سایت همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: انواع ارورها و خطاهای رایج در سایت

ارزیابی امنیت سایت با Scan My Server

نرم افزار ارزیابی امنیت سایت ScanMyServer یکی از بهترین ابزارها برای تست نفوذ وب سایت است. این ابزار قادر است گزارش جامع و مفصلی در مورد انواع آسیب‌پذیری‌ها ارائه دهد. اطلاعات مرتبط با تست نفوذ وب سایت که از این نرم افزار به دست می‌آیند، از طریق ایمیل به کاربر ارسال می‌شوند.

این اطلاعات شامل موارد مختلفی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

  • SQL injection
  • Cross-Site Scripting
  • PHP Code Injection
  • Source Disclosure
  • HTTP Header Injection
  • Blind SQL Injection

نرم افزار امنیتی SUCURI

نرم افزار امنیتی SUCURI
نرم افزار امنیتی SUCURI

SUCURI را می‌توان مشهورترین ابزار برای ارزیابی امنیت سایت دانست. این نرم افزار به منظور بررسی رایگان جوانب مختلف وب سایت از نقطه نظر مسائل امنیتی کاربرد دارد. سرعت و سادگی که این ابزار دارد، انواع مخرب، لیست سیاه و اسپم موجود در آن‌ها را اسکن می‌کند. علاوه بر این قادر به شناسایی انواع تهدیدهای آنلاین در برابر وب‌سایت شماست.

کارکرد این نرم‌افزار روی اکثر CMSها تائید شده است. وردپرس، جوملا، پی‌اچ‌پی، دروپال و مگنتو از جمله CMSهایی هستند که قابل هماهنگی با SUCURI می‌باشند. اگر در ساخت سایت خود از یکی از این CMSها استفاده کرده باشید، به راحتی امکان ارزیابی امنیت سایت با این برنامه را خواهید داشت.

Qualys؛ ابزاری برای اسکن آنلاین وب سایت

Qualys SSL Labs یکی از ابزارهای پرکاربرد و محبوب برای تست امنیت SSL سرورهاست. کارکرد و وظیفۀ Qualys SSL Labs را می‌توان از نام آن متوجه شد. این نرم افزار قادر است آدرس HTTPS وب‌سایت را به دقت آنالیز نماید.

Qualys ابزار اسکن آنلاین وب سایت
Qualys ابزار اسکن آنلاین وب سایت

دقت بالایی که این ابزار در شناسایی و تحلیل جوانب مختلف SSL دارد، آن را به یکی از نرم‌افزارهای محبوب وب‌مسترها تبدیل کرده است. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود اگر وب‌سایت‌تان از پروتکل HTTPS استفاده می‌کند، آنالیز وب‌سایت خود را به این ابزار بسپارید. گزارشی که توسط Qualys ارائه می‌شود، شامل موارد زیر است:

  • تاریخ انقضا
  • امتیاز دامنه
  • رمزنگاری
  • نسخۀ SSL/TLS
  • شبیه سازی TCP
  • جزئیات پروتکل‌ها

نرم افزار امنیت سایت Quttera

نرم افزار امنیت سایت Quttera
نرم افزار امنیت سایت Quttera

Quttera یکی دیگر از اسکنرهای وب است. این نرم افزار قادر است امنیت وب سایت را از نقطه نظر وجود بدافزارها، تروجان‌ها و دیگر تهدیدات بررسی نماید. کاربرد عمده‌ای که Quttera دارد، در بررسی وجود فایل‌های مخرب در وب‌سایت شماست. انواع فایل‌های مشکوک، جست‌وجوی امن گوگل، امنیت دامنه، فهرست بدافزارهای موجود در وب‌سایت و موارد دیگر توسط این نرم افزار شناسایی خواهند شد. همچنین، اگر از سایت ساز آنلاین برای طراحی سایت استفاده کرده‌اید نیز امکان بکارگیری این برنامه را خواهید داشت.

تست نفوذ وب سایت با detecify

تست نفوذ وب سایت با detecify
تست نفوذ وب سایت با detecify

یکی از اسکنرهای امنیتی قوی و کاربردی که بر پایۀ SaaS طراحی شده است، detecify است. این نرم افزار می‌تواند تست‌های امنیتی مختلف و متعددی در وب‌سایت انجام دهد. تشخیص انواع نرم‌افزارهای مخرب، فایل‌های مشکوک، تروجان‌ها، بدافزارها و مواردی از این دست، به عهدۀ این نرم افزار است. این برنامه امکان انجام بیش از 100 مورد تست امنیتی دارد. به خصوص که استفاده از این نرم افزار به مدت دو هفته رایگان است.

 تست امنیت وبسایت با Web Inspector

 تست امنیت وبسایت با Web Inspector
تست امنیت وبسایت با Web Inspector

یکی دیگر از ابزارهای مناسب و مفید برای تست و ارزیابی امنیت سایت، نرم افزار Web Inspector است. این نرم‌افزار امکان ارائه گزارش جامع و مفصلی از فهرست سیاه، بدافزارها، تروجان‌ها، بک‌دورها، فیشینگ، فریم‌های مشکوک و بسیاری دیگر از گزارش‌ها را دارد. همچنین، این برنامه قادر به تشخیص انواع ارتباطات مشکوکی است که در وب سایت وجود دارد. بدین ترتیب، می‌توان از امنیت سایت در برابر انواع خطرها مطمئن بود.

حفظ امنیت دامنه با Site Guarding

حفظ امنیت دامنه با Site Guarding
حفظ امنیت دامنه با Site Guarding

Site Guarding نرم‌افزاری برای حفظ امنیت دامنه در برابر انواع خطرات احتمالی است. این اسکنر آنلاین قادر است امنیت دامنۀ ثبت شدۀ شما را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهد، حفظ امنیت دامنه در برابر بدافزارها، وارد شدن سایت به فهرست سیاه، تزریق اسپم و موارد دیگر را ارزیابی می‌کند.

سازگاری این نرم‌افزار با انواع پلتفرم‌ها و CMSهای مختلف بررسی شده است. قابل توجه است که نرم افزار Site Guarding این امکان را دارد که وب‌سایت شما را از وجود بدافزارها پاک کند. بنابراین، می‌توان اطمینان داشت که استفاده از این نرم‌افزار، امنیت سایت شما را تضمین خواهد کرد.

ارزیابی امنیت وب سایت با Acunetix

ارزیابی امنیت وب سایت با Acunetix
ارزیابی امنیت وب سایت با Acunetix

اسکنی که با نرم افزار Acunetix انجام می‌دهید، یکی از کامل‌ترین اسکن‌ها خواهد بود. در طی این آنالیز، وجود انواع برنامه‌های مخرب، ویروس‌ها، تروجان‌ها، ارتباطات مشکوک، فهرست سیاه و… تشخیص داده می‌شود. اسکنر وب آنلاین Acunetix قادر به شناسایی بیش از 500 نوع آسیب‌پذیری مختلف وب سایت است. از جمله مهم‌‌ترین مواردی که این ابزار قادر به تشخیص آن است، انواع تهدیداتی است که متوجه ساختار DNS و شبکه هستند.

استفاده از این برنامه به مدت دو هفته رایگان است. با ثبت دامنۀ خود در این نرم‌افزار می‌توانید اسکن‌های امنیتی کاملی را در وب‌سایت خود انجام دهید.

ابزار تست امنیتی AsafaWeb

ابزار تست امنیتی AsafaWeb
ابزار تست امنیتی AsafaWeb

نرم افزار ارزیابی امنیت سایت Asafa Web یکی از سریع‌ترین ابزارهای برای انجام تست‌های امنیتی در سایت است. نتیجه‌ای که از تحلیل‌های این نرم‌افزار به دست می‌آید، شامل موارد مختلفی است. اسکن و آنالیز AsafaWeb شامل ردیابی‌ها، اشتباهات و خطاهای سفارشی، ردیابی کردن پشته‌ها، لاگ‌های EMLAH، کوکی‌های Http Only و Clickjacking است. به نظر می‌رسد این نرم افزار در حال حاضر غیرفعال است، اما گزارشاتی که در وب‌سایت آن آمده نشان از روی کار آمدن مجدد آن دارد.

بررسی آسیب‌پذیری سایت با Tinfoil Security

Tinfoil Security یکی از ابزارهای عالی برای بررسی آسیب‌پذیری وب سایت است. این نرم‌افزار امکان آنالیز و تحلیل سایت در برابر 10 مورد از آسیب‌پذیری‌های مهم را دارد. هرچند که عملکرد و حیطۀ بررسی‌های آن محدود به 10 مورد اولیه نیست. اما دیگر موارد را بعد از بررسی کردن 10 مورد از مهم‌ترین آن‌ها انجام خواهد داد.

بررسی آسیب‌پذیری سایت با Tinfoil Security
بررسی آسیب‌پذیری سایت با Tinfoil Security

گزارشاتی که توسط این نرم‌افزار ارائه می‌شوند قابلیت پیگیری دارند. به این مفهوم که می‌توان وضعیت آن‌ها را مجدداً مورد بررسی قرار داد. یکی از قابلیت‌های خوب این برنامه، امکان مانیتور کردن وب سایت است. به این ترتیب هر زمان که سایت در معرض خطر قرار گرفته یا مورد تهاجم واقع شود، از آن مطلع خواهید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هفده =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!