نکات آموزشی

مراحل اصلی راه اندازی کسب و کار الکترونیکی چیست؟

کسب و کار الکترونیکی یا کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک هر سه اصطلاحاتی هستند که برای توصیف راه اندازی یک شغل یا خدمت جدید و انجام تمامی فرآیندهای مربوط به آن، از طریق اینترنت، اشاره دارند.

فرآیندهای کسب و کار الکترونیکی عبارتند از خرید و فروش محصولات و خدمات، ارتباط با مشتریان، پرداخت، تولید، همکاری با شرکای تجاری، به اشتراک گذاری اطلاعات، استخدام نیروی انسانی و غیره.

مراحل راه اندازی کسب و کار الکترونیکی کدامند؟

بسیاری از مردم ممکن است از دانستن اینکه تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیکی در دهه 1970 شروع به رشد کرد متعجب شوند.

امروزه ابزارها و استراتژي هاي جديد مانند وجود بهترین سایت سازهای فروشگاهی باعث می‌شود که هر ساله فروش اینترنتی بيشتر و محبوب‌تر شود.

در حالی که ساخت سایت برای کسب و کار الکترونیکی و کسب و کار اینترنتی کار آسانی نیست؛ اما استفاده از یک سایت ساز آنلاین که امکان طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را می‌دهد، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد؛ با کمک سایت ساز می‌توایند فرآیندهای مناسبی را برای تجارت الکترونیک خود پیاده‌سازی کنید.

محصولات بالقوه را شناسایی کنید!

اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شناسایی محصولی است که دارای تقاضای جهانی و حاشیه سود بالا است و می‌تواند به راحتی انبار و تحویل شود.

بررسی فروشندگان بزرگ بازار می‌تواند در شناسایی محصولاتی که پتانسیل مناسبی دارند، کمک کند تا بتوانید هر چه زودتر از باقی رقبا، این محصولات را شناسایی کنید؛ بنابراین، احتمال موفقیت شما بالاتر خواهد بود.

سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که به آن علاقمند هستید؛ زیرا اگر برنامه‌ای برای راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیک موفق داشته باشید، باید وقت و انرژی زیادی را سرمایه گذاری کنید.

یک تامین کننده‌ی مطمئن پیدا کنید!

شما ممکن است یک ایده عالی و یک محصول خیلی خوب را برای شروع کسب و کار اینترنتی خود داشته باشید؛ در صورتی که خودتان ارائه‌دهنده یا تولیدکننده‌ی آن نیستید، می‌بایست یک تامین‌کننده‌ی مطمئن بیابید. اطمینان از کیفیت کالا و توانایی تولید براساس تقاضا در انتخاب این مورد بسیار مهم است.

نام تجاری انتخاب کنید!

نام تجاری (Brand) شما باید نه تنها به یاد ماندنی و جذاب باشد، بلکه می‌بایست به‌گونه‌ای انتخاب گردد که جهت نیل به اهداف تجارت الکترونیک، در قالب نام دامنه و رسانه های اجتماعی نیز قابل استفاده باشد.

این به آن معناست که در هنگام انتخاب نام تجاری برای کسب و کار الکترونیکی یا همان کسب و کار اینترنتی خود باید توجه کنید که نام مورد نظر شما در شبکه های اجتماعی و برای ثبت دامنه، نامی قابل قبول باشد.

هزینه و درآمد را تخمین بزنید!

برای آنکه بتوانید قیمت گذاری مناسبی برای کالاهای خود داشته باشید، باید هزینه ها و درآمدهای خود را تخمین بزنید. جدا از قیمت کالا، هزینه های جانبی دیگری برای راه اندازی کسب و کار الکترونیکی در تجارت الکترونیک وجود دارد.

برای نمونه، هزینه طراحی وب سایت و ساخت سایت حرفه ای، بهینه سازی رتبه سایت یا سئو، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ و … همگی در تعیین قیمت شما تاثیرگذارند.

نحوه سفارش گیری و ارسال را مشخص کنید!

یک کسب و کار اینترنتی که در قالب فروشگاه آنلاین فعالیت می‌کند، باید پروسه سفارش‌گیری و ارسال مشخصی داشته باشد؛ در بعضی مواقع و در خصوص بعضی کالاها، ترجیح بر آن است که سفارش‌گیری به جای آنلاین به صورت تلفنی و حتی حضوری انجام شود و مخاطبان با مراجعه به سایت فقط از قیمت، موجودی و تنوع کالا آگاهی یابند. بالعکس در خصوص کالاهای دیگر، تمامی پروسه خرید از لحظه سفارش تا پرداخت و ارسال و حتی خدمات پس از فروش، به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید!

مهمترین بخش در رابطه با تجارت الکترونیک همین قسمت است؛ منتظر زمان مناسب یا تکمیل شدن صد در صد اطلاعات برای راه اندازی وب سایت نباشید؛ قطعا به طور دائم محصولات و اطلاعات خود را تجزیه و تحلیل خواهید کرد و تغییرات را اعمال می‌کنید، وب سایت شما هرگز کامل نخواهد بود.

اگر یک بار شکست خوردید، بازار را ترک نکنید و دوباره و چند باره تلاش کنید؛ به خاطر بسپارید که برخی از موفق‌ترین کارآفرینان قبل از آنکه یک پیروزی را تجربه کنند، چندین بار شکست خورده‌اند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + شش =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!