رتبه بندی و موتورهای جستجو

تبلیغات کلیکی یا پی پی سی چه تاثیری بر کسب و کار و وب سایت دارد؟

دنیای کسب و کاری که این روزها با آن مواجه هستیم، پر از راز و رمزهایی است که به شما اجازه می‌دهد تا رشد کرده و جایگاه خودتان را تغییر دهید. استفاده از روش‌های مختلف در برندسازی و تبلیغات، موجب می‌شود تا بدون دردسر، شرایطی را تجربه کنید که تعداد مخاطبان بیشتر، مشتریان بیشتر و فروش بیشتری در آن وجود دارد.

تاثیر تبلیغات کلیکی بر سایت موضوع قابل بحثی است. شما به راحتی می‌توانید با در نظر گرفتن کاربرد تبلیغات کلیکی، همه چیز را متحول کنید و ترافیک زیادی را به سمت وب سایت خودتان جذب نمایید. تعیین تعرفه برای تبلیغات کلیکی متفاوت است و بر اساس تعداد کلیک‌های انجام شده، بر روی بنر تبلیغاتی شما، مشخص می‌شود.

اگر شما نیز قصد دارید اطلاعاتی در خصوص کاربرد تبلیغات کلیکی به دست آورید و تاثیر تبلیغات کلیکی بر سایت را کشف کنید، همراه ما باشید!

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی یا پی پی سی یکی از روش‌های نسبتا قدیمی برای تبلیغات و برندسازی محسوب می‌شود. تکنیک PPC این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بر اساس تعداد کلیک انجام شده بر روی تبلیغ‌تان، هزینه پرداخت کنید.

پی سی پی مخفف Pay Per Click بوده و مفهوم آن کاملا روشن است. شما به ازای هر کلیک از سوی کاربر، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید.

این مدل تبلیغات دقیقا متضاد بنرهایی است که در بزرگراه‌ها نصب می‌شوند. شما تبلیغات را مشاهده می‌کنید اما شرایط برای رسیدن به هدف میسر نیست. در حالی که به کمک تبلیغات کلیکی در فضای وب می‌توانید پس از مشاهده تبلیغات بر روی آن کلیک کنید و اطلاعات بیشتری به دست آورید. تبلیغات کلیکی بهترین تکنیک برای کسب مشتریان بیشتر، سود بالاتر و برندسازی بیشتر است.

عملکرد تبلیغات کلیکی چگونه است؟

تبلیغات کلیکی از طرق مختلفی انجام می‌شود. معمولا همه چیز بستگی به بستر فراهم‌شده جهت تبلیغات دارد. گاهی با طراحی یک بنر تبلیغاتی این کمپین راه اندازی می‌شود و در بعضی مواقع، با ایجاد یک باکس یا لینک، چنین روندی دنبال می‌شود. به این ترتیب، می‌توانید به راحتی با پرداخت یک هزینه مشخص در آژانس تبلیغاتی، بودجه تبلیغات را  تعیین کنید.

پس از این مرحله، بنر یا لینک شما نمایش داده می‌شود اما تنها زمانی بابت نمایش تبلیغ‌تان هزینه پرداخت می‌کنید که کاربر روی آن کلیک کرده باشد. پس این سبک تبلیغ، یک تیر و چند نشان است؛ چرا که ضمن برندسازی و افزایش آگاهی کاربران از برند شما و نحوه عملکردتان، شانس دیده شدن برایتان خلق می‌شود. از سوی دیگر، با کلیک بر روی آن، موظف به پرداخت هزینه می‌شود.

چرا باید از تبلیغات کلیکی در کسب و کار استفاده کنید؟

تکنولوژی گام‌های بزرگی برای کسب و کارها برداشته است. شما تنها با نگاهی عمیق به روند برندسازی در دنیای دیجیتال متوجه خواهید شد که سبک تبلیغات تا چه اندازه تغییر کرده است.

اثربخشی و کاربرد تبلیغات کلیکی تا حدی جدی است که برندهای بزرگی مثل دیجی‌کالا از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از تاثیر تبلیغات کلیکی بر سایت یا فروشگاه حضوری‌تان، می‌توانید برندسازی کنید و آگاهی از برند را در میان طیف وسیعی از افراد گسترش دهید.

افزایش مشتری و ایجاد سرنخ‌های عالی برای بیشتر کردن فروش یا ارائه خدمات، همگی از دلایل مهمی است که شما را مجاب می‌کند تا نسبت به بررسی تبلیغات کلیکی با جدیت عمل کنید.

کاربرد تبلیغات کلیکی چیست؟

همان‌طور که گفتیم، کاربرد تبلیغات کلیکی به شدت زیاد است. با روشن شدن تاثیر تبلیغات کلیکی بدیهی است که نیاز به استفاده از آن در کسب و کار روز به روز بیشتر می‌شود. در ادامه قصد داریم با بررسی کاربرد تبلیغات کلیکی و تاثیر تبلیغات کلیکی بر سایت ها، مزایای کمک گرفتن از PPC را بررسی کنیم:

 افزایش مشتریان و مخاطبان یک کسب و کار با تبلیغات کلیکی یا پی پی سی
افزایش مشتریان و مخاطبان یک کسب و کار با تبلیغات کلیکی یا پی پی سی

1- افزایش مشتریان و مخاطبان یک کسب و کار

همه ما در بدو شروع کار، با اهداف مشخصی پا به میدان رقابت می‌گذاریم. افزایش مخاطب یا افزایش تعداد مشتریان از اصلی‌ترین اهدافی است که به امید آن‌ها کارمان را آغاز می‌کنیم. با کمک تبلیغات کلیکی و طراحی هوشمندانه سناریوی آن می‌توانید شاهد افزایش ترافیک و بازدید از وب سایت باشید. با افزایش مشتریان، شرایط خاصی از فروش یا رشد را تجربه خواهید کرد. به همین دلیل، کاربرد تبلیغات کلیکی در جذب مشتری بسیار جدی است.

2- امکان تست A/B در تبلیغات مشاغل

زمانی که قصد انجام تبلیغات را دارید، پیدا کردن بهترین تکنیک برقراری ارتباط با مخاطب و دریافت حداکثری بازخورد بسیار مهم است. به همین دلیل، تست A/B یکی از تکنیک‌های عالی برای انتخاب مطمئن‌ترین روش برقراری ارتباط با مشتری و دریافت بازخورد محسوب می‌شود. در این تکنیک، شما طی یک اقدام مشخص 2 مدل تبلیغ را انجام می‌دهید که در جایگاه‌های مختلف و سبک‌های متفاوتی ارائه می‌شوند، سپس نتیجه آن را مشاهده می‌کنید تا یکی از 2 روش که فیدبک بهتری دارد را انتخاب کنید.

3- اطلاع رسانی و افزایش آگاهی از برند

کاربرد تبلیغات کلیکی همیشه مربوط به افزایش تعداد مشتریان یا جذب آن‌ها به سمت وب سایت نیست. گاهی هدف از تبلیغات کلیکی افزایش آگاهی از برند یا اطلاع رسانی است. در این شرایط تبلیغات کلیکی بهترین گزینه است. چرا که با بالاترین کیفیت به مشتریان نمایش داده می‌شود اما صرفا به ازای هر مشتری کلیک نمی‌گیرد. همین موضوع موجب می‌شود تا تبلیغات و اطلاع رسانی شما کم هزینه‌تر انجام شود و برای آن پول کم‌تری پرداخت کنید.

4- افزایش رتبه سئو وب سایت

همان‌طور که می‌دانید، یکی از پارامترهای مهم در بهبود رتبه سئو وب سایت لینک سازی است. وقتی از تبلیغات کلیکی کمک می‌گیرید، ضمن افزایش تعداد مخاطبان شاهد خلق یک لینک هستید. به این ترتیب فیدبک بسیار خوبی از سوی موتورهای جستجو دریافت می‌کنید. تاثیر تبلیغات کلیکی بر سایت بسیار مطلوب است. کاربرد تبلیغات کلیکی برای وب سایت‌هایی که تازه تاسیس هستند، بسیار جدی است. به همین دلیل پس از طراحی سایت با سایت ساز آنلاین، توصیه می‌شود تا از این تکنیک برای تبلیغات کمک بگیرید و ترافیک خوبی را به سمت وب سایت سرازیر نمایید.

5- تبلیغات پایدار وب سایت

برخلاف تمام سبک‌های مختلف تبلیغات که در شبکه‌های اجتماعی و فضای وب انجام می‌شود، هیچ الگوریتم خاصی نمی‌تواند کیفیت و عملکرد تبلیغات کلیکی را تغییر دهد. در واقع، شما دقیقا مطابق با قراردادتان می‌توانید انتظار تبلیغ داشته باشید و هیچ فراز و فرودی در آن وجود ندارد. همین موضوع شما را از تغییرات احتمالی دور می‌کند و یک سیر پایدار از تبلیغ را رقم می‌زند.

6- افزایش اعتماد دامنه وب سایت

یکی از جالب‌ترین کاربردهای تبلیغات کلیکی، بالا بردن اعتبار دامنه است. با ایجاد بک لینک به سمت وب سایت، موتورهای جستجوگر متوجه اعتبار بیشتر دامنه شما می‌شوند. یکی از تکنیک‌های افزایش اعتبار دامنه وب سایت و دریافت نتیجه بهتر در سئو، افزایش اعتبار دامنه و بک لینک است. با کمک ابزارهای آنالیز بک لینک شانس زیادی دارید تا رشد سایت‌تان را شاهد باشید.

7- افزایش دقت کیورد ریسرچ

با دریافت فیدبک از تعداد کلیک کاربران بر روی تبلیغات مختلف با موضوعات متفاوت می‌توانید کمی بیشتر با علاقه‌مندی کاربر و پرسونای مخاطب‌تان آشنا شوید. به این ترتیب، شانس زیادی دارید تا در مرحله جستجو برای کلمات کلیدی کاربردی، ترند و مورد علاقه کاربران موفق عمل کنید. از طریق این تکنیک و آشنایی با کاربردهای گوگل ترندز می‌توانید تحولی مطلوب در سایت رقم بزنید.

خلاصه مطلب

خوشبختانه، این روزها امکان بررسی تاثیر تبلیغات کلیکی بر سایت وجود دارد. به همین دلیل، با کمی صبر و حوصله می‌توانید نتایج جالب تبلیغات PPC را مشاهده کنید. تاثیر تبلیغات کلیکی بر سایت بسیار قابل توجه است؛ چرا که ضمن برندسازی بهتر، می‌تواند بر روی سئو سایت نیز اثرگذار باشد. تاثیر تبلیغات کلیکی بر سایت کاملا روشن است و می‌تواند ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت یا صفحه خاصی از آن سرازیر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!