طراحی سایت

طراحی سایت طلا و جواهر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

طراحی سایت طلا و جواهر چگونه می‌تواند باعث افزایش فروش و درآمد بیشتر برای صاحبان کسب‌وکارهای مرتبط شود؟ در این مقاله از سایت ساز آنلاین رایو قصد داریم به بررسی نحوه طراحی و ساخت سایت طلا و جواهر و راه‌اندازی فروشگاه آنلاین طلا و جواهر بپردازیم.

همچنین، بررسی خواهیم کرد که چگونه داشتن یک سایت طلا و جواهر خواهد توانست زمینه‌های گسترش دامنه‌های کسب‌وکارهای مبتنی بر فروش زیورآلات را ایجاد کند.

اتصال به دنیای آنلاین، لازمه هر کسب و کاری است!

در این مورد شکی وجود ندارد که هر کسب و کاری که بتواند به نحوی به دنیای آنلاین متصل باشد، احتمال و شانس موفقیت خود را تا حد زیادی افزایش داده است.

البته که شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، حضور در بازار آنلاین را بیش از حد راحت کرده‌اند. اما باید در نظر داشت که موفقیت در شبکه‌های اجتماعی و راه اندازی فروشگاه آنلاین طلا و جواهر در این پلتفرم‌ها، یک موضوع است و طراحی سایت طلا و جواهر یک موضوع دیگر.

اعتبار سایت، بیش از شبکه‌های اجتماعی است!

وقتی صحبت از طراحی سایت طلا و جواهر می‌کنیم، منظورمان این است که یک پلتفرم تخصصی و مستقل برای خود داشته باشید؛ چرا که حضور در شبکه‌های اجتماعی، آنطور که باید و شاید باعث ایجاد اعتبار برای شما نخواهد شد.

اگر بخواهیم در این خصوص بیشتر توضیح دهیم، لازم است به مقاله‌ای دیگر رجوع کنیم و ایرادات و ریسک‌هایی که در مورد شبکه‌های اجتماعی آنلاین وجود دارد را بررسی نماییم؛ اما در ادامه به صورت تیتروار، مروری بر این موارد خواهیم داشت.

  • شبکه‌های اجتماعی، همواره کسب و کارتان را محدود به همان پلتفرم نگه خواهند داشت.
  • عدم برخورداری از هاست مستقل، شما را وابسته به شبکه‌های اجتماعی می‌کند.
  • در صورت بروز مشکل در این پلتفرم‌ها، کسب‌وکار شما نیز آسیب خواهد دید.
  • امکانات تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی محدودتر از سایت‌هاست.
  • شناسایی پرسونای مشتریان و مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی دشوارتر است.
  • وجهه و پرستیژ شبکه‌های اجتماعی در برابر سایت‌های تخصصی به مراتب پائین‌تر است.
  • محدودیت‌های سیاسی و اجتماعی در میزان فروش شما در شبکه‌های اجتماعی تاثیر زیادی دارند.
  • و ده‌ها مورد کوچک و بزرگ دیگر!

هر چند که حضور در شبکه‌های اجتماعی همواره می‌تواند زمینه‌های رشد کسب‌وکار شما را فراهم نماید، اما باید در نظر داشت که در بسیاری از موارد، اگر این پلتفرم‌ها به عنوان یک مکمل برای سایت‌ها در نظر گرفته‌ شوند، شانس موفقیت را بسیار افزایش خواهد داد.

اگر در حوزه زیورآلات فعالیت دارید، بهتر است هر چه سریع‌تر برای طراحی سایت طلا و جواهر خود اقدام نمائید؛ چرا که در حال حاضر، با استفاده از سایت ساز آنلاین، ساخت سایت با کمترین هزینه ممکن خواهد بود.

راه‌اندازی سایت طلا و جواهر؛ یک گام رو به جلو!

همگی می‌دانیم که فروش طلا و جواهر تا چه حد می‌تواند دارای سود و درآمد باشد. تقریباً می‌توان گفت که فعالان این حوزه، جز در اندک موارد، در دسته افرادی قرار دارند که به لحاظ موقعیت اجتماعی و میزان سرمایه، در طبقات بالا قرار می‌گیرند. البته در سال‌های اخیر، نوع جواهرات و تنوع آن‌ها نیز تا حد زیادی دستخوش تغییر شده است.

به عنوان مثال، سایت‌ها و پیج‌های بسیاری می‌بینیم که در کار تولید جواهراتی هستند که صرفاً به لحاظ طراحی و خلاقیت در سطح بالایی قرار دارند و در متریال آن‌ها از چیزهای بسیار معمولی استفاده شده است.

بنابراین، وقتی صحبت از طراحی سایت طلا و جواهر می‌کنیم، جامعه مخاطبان ما صرفاً صنف طلافروشان نیست؛ بلکه هر کسی که در طراحی، تولید و ساخت جواهرآلات دستی داشته باشد، می‌تواند با راه‌اندازی سایت طلا و جواهر، درآمد خود را چند برابر نماید.

طراحی سایت طلا و جواهر و راه اندازی فروشگاه آنلاین طلا و جواهر از جنبه‌های مختلفی دارای اهمیت است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت؛

اما پیش از رسیدن به این موضوع لازم است یادآور شویم که راه‌اندازی سایت طلا و جواهر و فروشگاه آنلاین طلا و جواهر، آنقدرها هم که تصورش را می‌کنید سخت و هزینه‌بر نخواهد بود.

اهمیت طراحی سایت طلا و جواهر چقدر است؟

جواهرات و زیورآلات قیمتی و رنگارنگ، به دلیل ظاهر جادویی و اغواگرایانه‌ای که دارند، از گذشته تا کنون مورد پسند و پیگیری افراد بسیار زیادی بوده‌اند؛

همچنین که بارها و بارها شنیده‌ایم که این سنگ‌ها دارای خواص جادویی و انرژی‌ درمانی نیز هستند. از این رو، می‌توان این دسته از تولیدات و کشفیات را در طبقه‌بندی‌ای قرار داد که بشر تا سالیان دراز در جستجوی آن‌ها خواهد بود.

همچنین که کمیاب بودن، انعطاف‌پذیری، مقاومت و جلای آن‌ها نیز باعث شده است که از سالیان دور تا به امروز، از جمله کالاهای لوکس و گرانقیمت به حساب آیند.

فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات بجای فروش سنتی!

آنچه اکنون به نظر می‌آید این است که فروش سنتی و قدیمی برای عرضه این کالاها دیگر در حال منسوخ شدن است. از طرفی، حضور طلافروشی‌ها در گوشه و کنار خیابان، همواره این احتمال را به دست می‌دهد که مورد سرقت‌های مسلحانه قرار گیرند!

از طرف دیگر، شیوع ویروس کرونا و بیماری‌های جمعی نیز عاملی است که می‌تواند باعث کاهش فروش طلافروشان و افت درآمدی و رکود بازار آن‌ها گردد.

بنابراین، بهره‌گیری از راه‌کارهای نوینی که روز به روز در حال گسترش هستند، امری منطقی به نظر می‌آید. این قابلیت، به سادگی راه‌اندازی یک وبسایت و شروع فروش اینترنتی و آنلاین طلا و تولیدات آن خواهد بود.

هر چند که بسیاری از فروشندگان طلا و جواهرات، ترجیح می‌دهند که در کنار فعالیت تخصصی خود، خدمات صرافی‌ها را نیز ارائه دهند. با این حال، داشتن یک وب‌سایت که بتواند سبدی از خدمات را به مشتریان ارائه دهد، باعث بهینه‌سازی فعالیت‌ها و رشد درآمدی آنان خواهد شد.

جزئیات سایت‌های فروش طلا و جواهرات

منطقی و بدیهی است که هر سایت فروشگاهی بنا بر حوزه فعالیتی خود، لازم است به جزئیات منحصربه‌فردی توجه داشته باشد.

مسلم است که سایت فروش ابزار و یراق آلات در قیاس با سایت‌های فروش طلا و جواهرات، با تفاوت‌های بسیاری مواجه خواهند بود.

هرچند که شباهت‌هایی نیز در عمل خواهند داشت. در حالت کلی، فروشگاه آنلاین طلا و جواهر لازم است که صفحات مخصوصی داشته باشد که در ادامه به معرفی هر کدام از این صفحات می‌پردازیم.

  • صفحه محصولات

صفحه محصولات سایت طلا و جواهرات، مهم‌ترین صفحه‌ای است که باید به آن پرداخته شود. این صفحه، نمایانگر محصولات مختلف و دسته‌بندی‌های مرتبط با آنان است.

به عنوان مثال، قسمت‌های مختلف محصولات مانند گردنبند، دستبند، النگوها، سنگ‌های قیمتی و گوشواره‌ها و دیگر دسته‌بندی‌ها باید در صفحه محصولات مشخص گردد.

همچنین، در این صفحه، جنس مواد اولیه به کار رفته شده در آن‌ها، عکس هر یک از محصولات، عیار، گرماژ و وزن و مختصات دیگر محصولات به نمایش گذاشته می‌شود. چنانکه این صفحه به دقت و با در نظر گرفتن پرسونای مشتریان طراحی گردد، می‌تواند یک سایت فروشگاهی بی‌نظیر باشد.

  • جدول نرخ طلا، سکه و ارز

از صفحات و جدول‌های مهمی که باید در طراحی سایت‌های طلا و جواهر به آن توجه داشت، جدولی است که به نمایش نرخ طلا، سکه و ارز می‌پردازد.

گفتیم که برخی از طلافروشان، خدمات صرافی‌ها را نیز در زمره فعالیت‌های خود قرار داده‌اند. حتی در صورتی که این کار نیز توسط طلافروش مورد نظر انجام نمی‌شود، داشتن یک جدول که به نمایش نرخ طلا و ارز و سکه می‌پردازد، می‌تواند باعث افزایش رتبه سایت او در موتورهای جستجو گردد.

  • صفحه خدمات

همانطور که می‌دانیم، بسیاری از طلافروشان، عمده درآمد خود را از خدمات پس از فروش، تعمیر و ترمیم جواهرات و بدلیجات، آبکاری و نقره کاری، تغییر سایز انگشتر، کارشناسی سنگ‌های قیمتی و مواردی از این دست دارند.

با در نظر گرفتن این نکته، باید صفحه‌ای را در سایت خود به شرح جزئیات انواع خدمات و هزینه‌های مرتبط با‌ آن‌ها اختصاص دهید. با انجام این کار می‌توانید کانال‌های درآمدی را در بخش‌های مختلف حوزه فعالیتی خود ایجاد کنید.

  • بخش گالری محصولات

برای بسیاری از مشتریان، دیدن تصاویر محصولات و آشنا شدن با نحوه کار طلافروش یا تولیدکننده جواهرآلات، اهمیت زیادی دارد؛ چرا که دیدن نمونه‌کارها و آشنایی با سطح کیفی محصولات، تاثیر زیادی در ایجاد یک فروش قطعی خواهد داشت. بنابراین، در طراحی سایت، یک بخش را به گالری تصاویر و ویدئوهای محصولات اختصاص دهید.

همچنین، می‌توانید یک گزارش تصویری از روند تولید، کارگاه‌ها و شیوه طراحی محصولات نیز آماده کنید.

  • صفحه درباره ما و ارتباط با ما

معرفی سوابق کاری و تجربیات کاری در صفحه ی درباره ی ما از اهمیت زیادی برخوردار است. مشتریان و جامعه مخاطبین شما باید بدانند که با چه افرادی سر و کار دارند و قرار است محصولات خود را از چه کسی خریداری کنند.

همچنین، در این صفحه باید اطلاعات و جزئیاتی از مجوزهای کسب شده و ویژگی‌های کسب و کار، اهداف کاری و چشم‌انداز خود در حیطه کاری‌تان نیز اشاره کنید.

همچنین، لازم است شماره تماس، ایمیل، آدرس و هر راه ارتباطی دیگری که به نظرتان مفید می‌آید را در بخش ارتباط با ما ذکر کنید.

  • صفحه مقالات یا وبلاگ

تدوین و بارگزاری مقالات آموزشی در بخش وبلاگ، یکی از راه‌های مطمئن برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوست.

در این بخش می‌توانید مقالات مختلفی را منتشر نمائید. از تاریخچه طلا و جواهر گرفته تا نحوه تمیز کردن آن‌ها به روش‌های سنتی و خانگی، تحلیل و بررسی بازار طلا و سکه، تاثیرات انواع سنگ‌های قیمتی روی بدن و بسیاری موارد دیگر.

نکته مهم این است که حتماً در تدوین مقالات خود از اصول سئو و تولید محتوای سئوشده بی‌بهره نمانید.

چند نکته تکمیلی درباره طراحی سایت طلا و جواهر

در طراحی سایت خود می‌توانید بخش‌های دیگری اعم از معرفی محصولات جدید، نظرسنجی، صفحه طراحی محصول توسط مشتری، مقایسه محصولات و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را نیز محیا کنید.

در هر حال، هرچه که امکانات سایت شما گسترده‌تر باشد، درصد موفقیت آن نیز به تبع، بالاتر خواهد بود. بنابراین، لازم است با دقت نظر و در نظر داشتن اصولی که در طراحی یک سایت حرفه‌ای وجود دارد، اقدام به ساخت سایت خود نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!