فروشگاه اینترنتی

بررسی علل محبوبیت و شهرت وب سایت دیجی کالا

دیجی کالا بزرگترین فروشگاه آنلاین خرده فروشی در ایران است که طی یک دهه اخیر حجم گسترده‌ای از بازار خرید آنلاین ایران را به خود اختصاص داده‌است؛ اما سؤالی که احتمالاً برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که چه چیزی موجب مجبوبیت وب سایت دیجی کالا شد؟ چه چیزی این فروشگاه را نسبت به رقبایش متمایز کرده‌است؟ آیا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در فضای وب باید از طراحی سایت دیجی کالا الگوبرداری کرد؟

اگر شما هم به تازگی تصمیم گرفته‌اید به بازار آنلاین ورود کنید و یا کنجکاو هستید تا دلایل محبوبیت این وب سایت را بدانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید!

علت محبوبیت وب سایت دیجی کالا کدامند؟

با توجه به اینکه بسیاری از صاحبان فروشگاه آنلاین، دیجی کالا را الگوی خود قرار می‌دهند؛ در این مقاله قصد داریم به مهمترین علت‌های محبوبیت این سایت و در نتیجه، درآمد بالای آن اشاره کنیم.

1- طراحی سایت دیجی کالا؛ عامل اصلی موفقیت این سایت است!

برای حضور در فضای وب، قبل از هر چیز به یک وب سایت نیاز دارید. وب سایت، معرف و نمونه فروشگاه شما در فضای آنلاین است؛ بنابراین، هر چقدر که زیبایی و تمیزی فروشگاه برای شما اهمیت دارد، زیبایی سایت نیز باید اهمیت داشته باشد.

یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص موفقیت سایت دیجی کالا می‌توان به آن اشاره کرد، ساختار سایت است. ظاهر و نحوه عملکرد سایت شامل مواردی مانند سرعت بارگذاری و کاربری ساده، از جمله مواردی است که توجه کاربر را به خود جلب می‌کند. به همین خاطر، یک سایت فروشگاهی، زمانی موفق است که تمام آنچه که کاربر برای خرید نیاز دارد را به صورت ساختاریافته در اختیارش قرار دهد.

2- اطلاعات مربوط به هر کالا، کامل و جامع ارائه می‌شود!

در بازاریابی آنلاین، شما نمی‌توانید از مزیت صحبت کردن با خریدار و ارائه اطلاعات مفید به وی بهره‌مند شوید؛ اما این مسئله به معنای شکست و سختی کار نیست! چرا که شما می‌توانید با استفاده از تولید محتوا سئوشده و کامل، تمام آنچه که کاربر برای خرید باید بداند را در اختیارش قرار دهید. این اطلاعات می‌تواند به صورت عکس، فیلم، متن یا بررسی در اختیار وی قرار گیرد.

به خاطر داشته باشید که محتوا سازی در وب سایت برای محصول، متفاوت از محتوا برای وبلاگ است؛ انجام این کار را به یک فرد با تجربه در این زمینه بسپارید. بنابراین، یکی دیگر از علل محبوبیت وب سایت دیجی کالا، تولید محتوای جامع و کامل برای محصولات است.

3- نظرات کاربران بدون سانسور درج می‌شود!

جلب اعتماد کاربر، یکی از مشکلترین کارهایی است که هنگام فروش آنلاین باید انجام دهید. گرچه شرایط خرید آنلاین نسبت به سالهای گذشته در ایران بهتر شده‌است، اما هنوز هم درصد زیادی از افراد به این شیوه از خرید اعتماد ندارند.

یکی از روشهایی که با استفاده از آن می‌توان کاربران را از درستی انتخابشان مطمئن کرد، انتشار نظرات دیگران در مورد تجربه خرید همان محصول است.

دیجی کالا یکی از فروشگاه‌هایی است که با استفاده از سیستم نظرسنجی و انتشار نظرات دیگران در مورد آن محصول، خرید را تا حد زیادی برای عموم راحت کرده‌است؛

بنابراین، اگر دیجی کالا را الگوی خود قرار داده‌اید، بهتر است که نظرات را چه مثبت و چه منفی در سایت منتشر کنید. اگر کاربری از خرید خود راضی نبوده، مسئله را پیگیری کرده و مشکل را حل نمایید.

کامنت و نظرات، نه تنها در بهبود تجربه کاربری بلکه در سئو هم تأثیر زیادی دارد. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه که تعداد نظرات یک صفحه سایت بیشتر باشد، رقابت با آن مشکلتر است؛ بنابراین، سعی کنید حتی برای بهبود سئو سایتتان هم که شده، از نظرات به بهترین شکل ممکن بهره ببرید.

4- پشتیبانی خوب دیجی کالا

تصور کنید توجهتان به یک مغازه زیبا با تمام آن چیزی که شما به آن نیاز دارید، جلب شده‌است؛ اما درست زمانی که قصد ورود به مغازه را دارید، متوجه می‌شوید هیچ‌کس پاسخگو نیست و نمی‌توانید خرید کنید! در این شرایط نه تنها احتمالاً از خرید منصرف می‌شوید، بلکه تصویر بدی که از برند در ذهنتان می‌ماند را هیچوقت فراموش نمی‌کنید. پس بهتر است که هنگام راه اندازی فروشگاه آنلاین محصولات نیز به این نکته توجه داشته باشید.

هدف، تنها فروش بیشتر و افزایش درآمد نیست؛ بلکه جلب رضایت کاربر و تبدیل او به یک مشتری وفادار است. پس سعی کنید یک تیم پشتیبانی مطابق با نوع کسب و کارتان داشته باشید. در آخر هم می‌توان پشتیبانی خوب را به عنوان یکی دیگر از دلایل محبوبیت وب سایت دیجی کالا در نظر گرفت.

در حال حاضر اگر کالای خریداری‌شده مشکلی داشته باشد، می‌توان با تیم پشتیبانی دیجی کالا ارتباط برقرار کرد و با تعویض کالا یا دریافت وجه، مشکل را حل نمود. بنابراین، پشتیبانی خوب و درخور رضایت مشتری، یکی از علل محبوبیت وب سایت دیجی کالا است.

طراحی سایت دیجی کالا چگونه انجام شده است؟

همان‌طور که پیش از این گفته شد، طراحی سایت دیجی کالا یکی از علت های محبوبیت این فروشگاه آنلاین در میان افرادی است که به صورت آنلاین خرید می‌کنند؛ اما احتمالاً این سؤال برای شما مطرح می‌شود که طراح سایت دیجی کالا چه شخص یا شرکتی بوده است؟

طراحی این سایت فروشگاهی با وردپرس انجام نشده و تماماً به صورت PHP برنامه‌نویسی شده‌است. با توجه به اینکه بازدید ماهانه و حتی روزانه این سایت بسیار زیاد است، یک تیم برنامه‌نویسی مشغول کنترل و نگهداری از سایت هستند؛

بنابراین، اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را دارید، بهتر است از دیجی کالا الگوبرداری نکرده و براساس بودجه و مقیاس خودتان هزینه کنید!

به همین علت، پیشنهاد و توصیه ما برای شروع و در ابتدا، برای ساخت سایت، استفاده از سایت ساز آنلاین است. خصوصاً برای افرادی که بودجه لازم برای استخدام طراح سایت ندارند؛ چرا که با استفاده از سایت ساز می‌توانند تمام مراحل طراحی سایت حرفه ای را به تنهایی پیش ببرند.

 

در این مطلب، به تعدادی از علت های محبوبیت وب سایت دیجی کالا اشاره کردیم. یکی از مهمترین مواردی که باعث موفقیت این فروشگاه آنلاین شده، طراحی سایت دیجی کالا است. با توجه به اینکه طراحی سایت کپی برداری شده و مشابه با دیجی کالا به خصوص برای افرادی که به تازگی تصمیم به راه اندازی فروشگاه آنلاین گرفته‌اند، تصمیم عاقلانه و منطقی نیست، بهتر است که از یک سایت ساز آنلاین برای انجام این کار استفاده شود.

در صورتی که در خصوص نحوه استفاده از سایت ساز سؤالی دارید، می‌توانید از طریق شماره تماسهای موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonبرای خرید رایو تماس بگیرید!